Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
moottori

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
joonas kalliomäki



Liittynyt: 06 Hei 2010
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 21.02.2011 18:24    Viestin aihe: moottori Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt tarvittais neuvoja! Mitä mäntiä ja kiertokankia käytätte fordin ohc 1.6 kun laitatte takamoottoriseen autoon?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa Launiainen



Liittynyt: 14 Lok 2008
Viestejä: 82

LähetäLähetetty: 22.02.2011 18:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko lyhyt vai pitkäiskunen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joonas kalliomäki



Liittynyt: 06 Hei 2010
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 22.02.2011 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitkäisku kone kyseessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 23.02.2011 10:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yksi vaihtoehto:
Omat kevennetyt kiertokanget
Saab 99/900 kiertokanget
Mahlen 90,5x34 takomännät
Mahlen 92x34,5 takomännät
22mm. kiertokangen helat

Männät ja helat saat heti Keiteleen Koneesta.


Viimeinen muokkaaja, Juha Hytönen pvm 24.02.2011 09:22, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jake74



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 135

LähetäLähetetty: 23.02.2011 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juha Hytönen kirjoitti:
Yksi vaihtoehto:

Saab 99/900 kiertokanget
Mahlen 92x34,5 takomännät
22mm. kiertokangen helat

Männät ja helat saat heti Keiteleen Koneesta.


pitkäiskusta 1.6 eli 165 lohkosta ei voi porata noin isoille männille. ei riitä putkssa vara.
jos onnistuis ni tästähä tulee liian iso kone takamoottoriseen noila männillä Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa Launiainen



Liittynyt: 14 Lok 2008
Viestejä: 82

LähetäLähetetty: 23.02.2011 17:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eikös siinä vakio mäntä ole joku 81,32 ja isku on sama kun 2litrasessa 76,95, lohko on myös yhtä korkea minun mielestä kuin 2litrasessa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joonas kalliomäki



Liittynyt: 06 Hei 2010
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 23.02.2011 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä, ei lohkon korkeudessa minun mielesteä eroa ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joonas kalliomäki



Liittynyt: 06 Hei 2010
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 23.02.2011 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikä koneen koossa eroa ole
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hannu Jarva



Liittynyt: 20 Hei 2009
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 23.02.2011 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1,6 halk. 87,67 x66,00 2,0 halk. 90,82 x76,95
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jake74



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 135

LähetäLähetetty: 24.02.2011 00:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hannu57 kirjoitti:
1,6 halk. 87,67 x66,00 2,0 halk. 90,82 x76,95



lisätää vielä tä pitkäiskunen 1.6 ohc halk. 81,3x76,95
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 24.02.2011 10:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä arvoja arwidsonilta..

Ford
Sierra 1.6 1985-91 (E - OHC)
Sierra 1.6 1985-91
4-syl. 1593 ksm. 55 kw/ 75 hv
OHC E -moottori
halk. x isk.pit. 81,3x77
puristussuhde 9,5:1
Tuotenimike Tuotenumero Mitat
mäntä 01-1358 81,3x41,55x71,55(1)
rengastus 1-1,6 1-2 1-4
rengassarja 03-7846NF
männäntappi 24x68,8 (puristekiinn.)
kiertok. laakeri 06-943G 51,990/52,000(55,01/55,02)
runkolaakeri 07-1084G 56,980/57,000(60,63/60,64)
rkl:n välilevy 08-218
nokka-aks. laakeri 09-733 41,995/42,010 I laak.
yläp. tiivistesarja 29-1358-98
alap. tiivistesarja 29-1382-95
kannentiiviste 29-1358-00
venttiilikannentiiviste 29-1331-15
pakosarjantiiviste 29-1382-01
imusarjantiiviste 29-1382-02
öljypohjantiiviste 29-1382-10
nokka-aks. tiiviste 1) 30-420560-070 (2) 42x56x7
kampiaks. etup. tiiviste 30-420560-070 42x56x7
kampiaks.takap.tiiviste 30-790953-111 79x95,25x11,1
venttiilivarrentiiviste 29-1382-16
imuventtiili 11-35130 8,04x42x113,1 (3CG
pakoventtiili 11-35506 8,02x32x113,3 (3CG
keinuvipu 22-KO1382
nokka-akseli 22-NO1382
nokka-akselisarja 22-NO1383 (sis. akselin, vivut ja öljyputken)
nokka-aks. öljyputki 21-FO1312
sylinterikannen pultti 21-P06180 (10)
ryhmän vesitulppasarja 21-CP5
öljypumppu 20-1382
Hammashihna, kiristin, ohjainrullat ja hammaspyörät KATSO LUETTELO TIL.NO. 37-900
1) Myös käyttöakselin tiiviste
2) 1-vaihe 54 Nm, 2- vaihe 69 Nm, 3- vaihe 115 Nm. Torx-tyyppiset pultit on uusittava ja kiristettävä: 1-vaihe 40 Nm, 2-vaihe 75 Nm, 3-vaihe
odota 5 min., 4-vaihe +90°
Säätöarvot
mäntä syl.putki ventt. kannen vahv. imu pako ajoitus
Suhde tasoon (kuuma) (kuuma)
mm 0,20 0,25





Kiristysarvot: Nm kkl rkl vauthip. syl.kansi keinuvipuaks. suutt.pidin
10 Nm = 1 kpm 47 102 70 2


Eikö tuohon saa saabin kangen ja ehkä pösön mäntä 83 poistaa siitä 0.25 siivu ja laki myös. 82.5mm männällä 1645,4cc

82.5mm mäntiä löytyy muutama mutta lakikorkeus tasaisena sorvattuna 25-33mm volvo 440 audi ja vw.

82.7mm löytyy myös sitäkin joutuu ohentaan.
82 jotain löytyy mm. fiat brava 1,4 12v ja 1.8 16v

nää kaikki stanu mittoja

Purkkari pitäis laskea, paljonko on tilavuus normi 1.6 oharin kansi tai tää e malli?

Jos sulla on se e-mallin kansi pöydällä mittaa isolla lääkeruiskulla tilavuus. Pleksiin pieni n.6mm reikä ja vaseliiniä kevyesti ympärille ja paino siihen. Tenulla vaikka voi mitata..

Sitten vasta voi suunnitella loppuun ton männän ja lakikorkeuden.
Takaisin alkuun
jake74



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 135

LähetäLähetetty: 24.02.2011 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:

Purkkari pitäis laskea, paljonko on tilavuus normi 1.6 oharin kansi tai tää e malli?

Jos sulla on se e-mallin kansi pöydällä mittaa isolla lääkeruiskulla tilavuus. Pleksiin pieni n.6mm reikä ja vaseliiniä kevyesti ympärille ja paino siihen. Tenulla vaikka voi mitata..

Sitten vasta voi suunnitella loppuun ton männän ja lakikorkeuden.


ei kannata E MAXin kannesta tehä. imukanava on huononmallinen. kääntyy sivulle päin ja sen jälkeen taas kääntyy toiseen suuntaa ja sitte alas. eli kanavassa on iso patti toisella seinämällä ja en muista oli mutka vastaavasti toisella seinällä. kanva on aika pieni. parempi tehä normi ohc kannesta jos sen saa sopimaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa Launiainen



Liittynyt: 14 Lok 2008
Viestejä: 82

LähetäLähetetty: 24.02.2011 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olis valmis pikkuventtiili kansi tommoseen. Ohjaimet koneistettu ja venttiilit suht uudet. Jäykät venttiilinjouset paikallaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ville härkönen



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 53
Paikkakunta: mäntyharju

LähetäLähetetty: 24.02.2011 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mitä kansi maksaa?040-7057129
_________________
kardaani sen auton pitää olla!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)