Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Vastuu seuroilla!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tero sulkakoski



Liittynyt: 08 Tou 2009
Viestejä: 28

LähetäLähetetty: 06.03.2011 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paljon kisoja nänheenä immeisenä ja monien kanssa kun ollaan tultu tutuiksi niin minulta on usein tivattu mielipidettä. Aatoksena tähän asti olen ajatellut että on paree pitää mölyt mahassa.
Nyt ollaan kuitenkin tultu siihen tilanteeseen että suoraansanottuna minua on alkanut vituttaa sen verran lujasti, että päätin tarttua kynään ja antaa mielipiteitten tulla julki. Tulkoon sitten tupaan tuohta tai malkaa, pääasia on kuitenkin se että tämä "pakina" kerrotaan reilusti omalla nimellä.
Aapeen tavoin ongelmaa pitää ratkoa itse pääotsikossa eli tärkein asia on jokkiksen tila ja sen tulevaisuus. Tässä osiossa on turha tehdä joko tai kysymystä akk:n ja racen suhteen.

Se mihin on syytä paneutua on perusharrastajat. Käsitykseni mukaan n. 90% väestä on ns. perusharrastajia, jotka juuri tuovat järjestäjälle ilmottautumismäärän joka alkaa kolmosella tai nelosella.
Pelkään tämän ryhmän pienentyvän ja suurin syy siihen on kustannusten nousu.
Juuri kustannusten nousuun on seuroilla mahdollisuus vaikuttaa, ehkä ei yksin mutta varmasti yhteisellä selkeällä kannanotolla.
vaasan UA:n puheenjohtajan ominaisuudessa otan vahvasti kantaa seuran vastuuseen ja ennenkaikkea seuran hallituksen jäsenistön eduksi tehtävällä työllä.
Seuran omistaa edustajat ja jäsenistö, ei yksikään kattojärjestö!
Seuran jäsenistö ja hallitus siis päättää yksin ja ainoastaan toimintalinjan. Jos jäsenistöltä tuodaan hallitukselle kannanotto kysely, niin sen on otettava kantaa. Äänestystulos kertoo yksiselitteisesti kannan. sitä ei vain voi eikä pysty olemaan kaikille mieliksi tai tekemään päätöstä jossa kaikki olisivat tyytyväisiä.
(karkeasti verrattuna ei kaikkia eduskuntavaaliehdokkaitakaan voida päästää eduskuntaan, sinne menee määrätty satsi)
Seuramme ei tällä hetkellä järjestä jokkiskisoja (tosin muita kisoja 5kpl.), mutta niin kauan kuin yksikin seuramme jäsen harrastaa jokkista, katson olevani oikeutettu kertomaan mielipiteeni asiasta, sekä olettaa seuran hallituksen olevan harrastajan takana, että ottamaan kantaa ja mahdollisesti viemään asiaa eteenpäin.
Kiteytettynä jos jäsen kannanottoa pyytää, niin hallitus ottaa kantaa ja äänestystulos ratkaisee, vaikka joku pahottaisi mielensä. Näin se toimii Pohjanmaalla ja sitä sanotaan demokratiaksi.
Jokkis on ollut minulle vuodesta 89 henkireikä ja on sitä edelleen. Rakastan lajia yli kaiken ja tulen olemaan jokkiksessa niin kauan kuin minut sinne huolitaan.
Tähänkin näkökulmaan viitaten on oikeus antaa omia mielipiteitä ja olla lajista huolissaan!
Mennäkseni takaisin pääasiaan, eli jokkiksen nykytilaan, niin kustannukset ovat karanneet käsistä. Montako nuorta saataisiin lisää jos kustannukset ovat kohtuullisia? Puhumattakaan aikuisista niin miehistä kuin naisista.
Keinoja menojen hillitsemiseen on monia ja yksi hyvä ja varteenotettava ehdotus on edellä mainittu seurojen yhteistyömalli sekä yhtenäinen linja. Seurat tekevät omat päätöksensä, sen jälkeen alueet ja yhtenäinen perusteltu, asiallinen, vakavasti otettava ehdotus eteenpäin. Uskon tälläisella paperilla olevan painoarvoa päättävissä elimissä ja kuten Antti-Pekka sanoi asialla on kiire!
Tämä linja on järkevää eikä viime aikoina havaittu "vittuilumalli".
Muistan kohtuullisten kustannusten aikana esim. Vaasassa jäsenmäärän olleen parhaillaan yli 800 ja jässäreissä kuskeja oli parhaillaan 96. Uskon myös Suomessa olevan laajaa kiinnostusta autourheilua kohtaan ja että peliä ei ole vielä menetetty. Nyt jos koskaan on aika tehdä asialle hyviä ratkaisuja joilla saadaan autourheilusta kiinnostuneet aloittamaan harrastuksen ja mielellään vielä jokkiksen pariin. Yksi millä pähkinä murretaan on kustannusten saaminen kuriin.

Jos haluat keskustella asiasta privaatisti niin osoite sähköisessä muodossa on tero.sulkakoski@netikka.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Väänänen



Liittynyt: 21 Kes 2010
Viestejä: 209
Paikkakunta: Lehmo - city

LähetäLähetetty: 06.03.2011 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tästä keskustelusta palautui mieleeni parin vuoden(?) takainen AKK:n toimesta tehty kysely jm- harrastajille.. Mitenkähän tuo noteerattiin? Oma arvioni on että ei vaikuttanut sääntöpäätöksiin lopulta mitenkään tai ainakin vaikutus oli hyvin vähäinen.
Kyselyn tuloksiahan ei ole julkaistu vieläkään vaikka niin luvattiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari Anunti



Liittynyt: 18 Tam 2008
Viestejä: 45
Paikkakunta: Pello

LähetäLähetetty: 07.03.2011 00:49    Viestin aihe: seurojen Vastaa lainaamalla viestiä

"Ja mitä seurojen vastuuseen tulee, niin mitäs ovat lähteneet tähän hullutteluun mukaan palkintojen suhteen. Seurat joita AP mainitsi, niin lähes jokainen niistä järjestää isoja kisoja isoilla palkinnoilla."


Niin tai paremmin isoilla palkinnoilla isoja kisoja.
Eihän nyt oikeasti ongelma ole ajopuvut tai kalsarit. Kyllä tämä juontaa jo ainakin vuosikymmenen kestäneeseen epäterveeseen kehitykseen kaluston suhteen. On tosi että palkinnot on ylimitoitettuja vaikka suhteessa ralliin, mutta kun ostotarjousrahojen jakaminen on loppunut niin ehkä on aivan kohtuullista palauttaa rahoja palkintojen muodossa.
Ei palkintoja huonontamalla jokkista takaisin saada.

Isot kilpailut on rakennettu isoilla palkinnoilla tämähän on tosiasia. Mutta ongelma ei taida olla Sm:ät, Pello, Kemora ja muut isommat joita on muutama vuodessa, vaan aivan tavalliset pienemmät ns. kyläkisat joissa on ollut havaittavissa että taso muutamia vuosia sitten oli kova. Täytyy olla 3th auto että pystyy siellä voittamaan ja nyt suuntaus on ollut että kalustoa säästellään, koska ei niillä oikeasti raski ajaa ja kyläkisojen kalusto heikkenee ja alkaa olla pienissä kisoissa niin huonoa ja heikkoa että mennään toiseen ääripäähän. Akk ja Racen nokkapokka ei tilannetta pelasta eikä helpota se että revitään rivejä kuka mistäkin syystä, viimeisimpänä ajovarusteongelma, joka on saanut liian suuret mittasuhteet. Olen monien tavoin huolissani jokkiksen tulevaisuudesta ja veikkaankin että koko touhu ei valitettavasti palaa entiselleen vaikka ajovarustesääntö palautettaisiin ennalleen ja vaikka tuupparit kiellettäisiin. Jokkis vain "kehittyi" tai kehitettiin liian pitkälle ja vierasmoottorisääntöä tuuppareissa pidän alkuperäisenä ja suurimpana ongelmana nykytilaan. Riitely aiheuttaa sen että Jokkis on jonkinasteisessa käymisvaiheessa niin järjestäjien kuin harrastajienkin suhteen ja monella on seurantavaihe menossa. Tämä tekee hallaa pienille kisoille joita uskon että joudutaan perumaan, huolisssani olen esim. meidän talvikisoista. Mikäli tänä vuonna pieniin kisoihin ei tule väkeä niin ensivuonna niitä ei edes yritetä järjestää. Ajat muuttuu ja vanha talkoohenki tuntuu olevan myöskin ainakin isommassa määrin aikansa elänyt. Seurojen pyörittämisestä on tullut enemmän liiketoimintamaista, koska muutama aktiivi hoitaa isojakin seuroja on ostopalveluiden osuus kaikessa toimintaanliittyvässä lisääntynyt ja näin ollen seurojen rahantarve kasvanut. Me henki on jostain syystä kaikessa kiireessä kadonnut ja ihmiset ovat valmiita uhraamaan sen verran omaa aikaa kun kokevat siitä hyötyvänsä. Tämä sama asia on tullut voimakkaasti osaksi myös harrastajapuolta. Autojen tekniset vaatimukset ovat lajin kehityksen myötä kasvanut ja käyneet monen omille taidoille ja käytettävissä oleville laiteille liian vaativaksi. Osia ja isompia kokonaisuuksia moottorit, vaihdelaatikot, korit joudutaan teettämään että niistä saadaan riittävän kilpailukykyisiä. Tämä tarkoittaa vain sitä että kilpailukykyisestä autosta tulee liian kallis ja suurin kärsijä on se joka uuden auton rakentaa, vaikka hähethän palkita pitäis.

Sääntöihin en mene tarkemmin, mutta vierasmoottorit Fiateissa mainitsin ja kyllähän ne kielletty varmaankin olis jos sillä laji olis pelastettu,mutta kun niitä on maassa tuhansia niin siitä olis noussut semmoinen kapina että ei ennen ole nähty.
Jonku on joukkoa johdettava ja kun puhutaan tuhansien harrastajien lajista kymmenistä autovariaatioista, ei yhtä ainutta ja oikeaa sääntöä tekniikan suhteen voi laatia että se kaikkia miellyttäisi.

Eiköhän lopputulema ole, että itse tämä nykytila vuosissa on aiheutettu.
Jokainen on halunnut rakentaa parempia autoja, olla nopeampi, kehittää jotain uutta. Nyt ongelma on kun 80% porukasta ei kerkiä enään oikein 20% matkaan ja lajista loppuu hauskuus. Ei ole mukava kiertää kalustolla johon varat riittää, mutta tietäen ettei se ole kilpailukykyistä, kyllähän kilvanajossa jonkinasteinen pärjääminen viivalla on yleensä mielessä.
Aina lama tulee liian kuumien vuosien jälkeen joka alalla ja sektorilla, niin tässäkin tapauksessa.
Tässä nyt jokkis harrastajien veri punnitaan. Kuinka paljosta ollaan valmiita luopumaan että laji voitaisiin pelastaa?
Uskon että vierasmoottori ja suorakytkentälaatikko tuuppareissa kiellettäisiin voisi olla jotain mahdollisuutta uudelle alulle.

Jos ollaan valmiita laittamaan Golfit ja tc:t romukoppaan esim. 2v siirtymäajan jälkeen niin mie olen valmis alkaa keräämään tarvittavat joukot ja alkaa viemään asiaa eteenpäin yhdessä Suomen muiden autourheiluseurojen kanssa.

Tämä oli henkilökohtainen kirjoitus eikä edusta Pellon Moottorikerhoa.
Saa olla vapaasti jokainen omaa mieltään ja kommentoida, mutta toivottavasti herätti ajatuksia.

Sakari Anunti
050-5706763
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 07.03.2011 02:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edellisessä oli muutama ihan hyvä tärkeä pointtikin,mutta tuo TC ja Golf heittäminen romukoppaan vierasmoottorisäännön puitteissa on nyt melkoinen sohaisu muurahaispesään Smile ....

Kun vierasmoottorisääntö on ollut voimassa jo reilusti yli 15 vuotta ja autoja on suomessa satoja ellei tuhansia jotka on ko.palikoilla rakennettu,mikäli se yhtäkkiä kiellettäisiin siirtymäajallakin,niin lajilta häviäisi loputkin harrastajat ja loput menisi rokkiralliin. Mielestäni takamoottoriautot ovat kuitenkin jokkiksen "sydän".

Yksi tosiasiahan on että kustannukset ovat nouseet joka suhteessa,
Ajovarusteet maksaa enemmän kuin ennen,penkki,vyöt ja ajokamppeet maksaa helposti aloittavalle harrastajalle yli 2000€,sen jälkeen pitää hommata vielä kuljetuskalusto autolle,sammutin,imeytysmatot ynnä muut tarvikkeet.

Auton rakentaminen maksaa enemmän kuin ennen,kaikki osat maksaa enemmän nykyään yms,mutta auto pitää kuitenkin myydä samalla 1150€ joka on peräisin jo monen vuoden takaa. Kun ns.uuden korin / halutun mallisen auton joku rakentaa halukkaita ostajia on tietenkin paljon,koska ostajat tietää että auton saa moninkerroin edullisemmin kuin itse tekemällä,samalla kun "myyjä" tekee itselleen tappiota reilusti joka kerta. Tästä johtuen ostotarjouksia on tietyistä autoista isoja määriä, useita kymmeniä ellei satoja ja autojen saaminen ostotarjouksella hankaloituu paljon normi harrastajalle,ellei omaa hyvää tuuria.

Ja mitä tulee ns.kalliiden huippuautojen ja kyläkisa-autojen eroihin,niin vaikka sääntöjä muutettaisiin mitenkä tahansa,AINA löytyy muutama joka pystyy tekemään rahalla paremman auton kun toinen,niinhän se on joka lajissa,mutta kaikki autot on kilpailun jälkeen myynnissä,tuli sillä sitten voitto tai päättyikö kisa ekaan mutkaan sillä kalliilla autolla.


Uskoisin kuitenkin kun kevät ja kesäkisat alkaa taas,niin osanottajamäärät kilpailuissa nousee talven kisoista huomattavasti,tosin ei ehkä heti viime vuoden tasolle,mutta ajanmyötä taas tasaantuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Anttti-Pekka Männistö



Liittynyt: 17 Hel 2008
Viestejä: 346

LähetäLähetetty: 07.03.2011 07:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Syy miksi avasin tämän ketjun, löytyy alla olevasta kirjeestä, josta pieni katkelma alla niiltä osin muunneltuna, mikä koskee perheen henkilöitä, asuinpaikkakuntaa jne. tietoja:
”Hei! A-P!
Olen 16v nuori tyttö ja haluaisin jatkaa harrastustani. Toinen vanhemmistani sairastui ja toinen on palkkatyössä ja asuntolainaakin on vielä kohtuullisesti maksettavana. Näiden uusien lisähankintamääräysten jälkeen näyttää siltä, että perhettämme yhdistävä yhteinen harrastus ei voi jatkua, koska perheellämme ei ole varaa uusiin varusteisiin, keskinkertainen auto on pihalla lumikasan alla.
JM luokanhan piti olla luokka jossa voi kohtuuhinnalla tutustua autourheilun saloihin jatkaa mahdollisesti sitä kautta muihin luokkiin ylöspäin.
Voisitko AP viedä asiaa eteenpäin, että lajista voimia saavat perheet voisivat jatkossakin harrastaa kohtuuhinnalla tätä luonteeltaan mutta ei kustannuksiltaan hauskaa lajia, meillä kun ei ole sitä yritystäkään minkä voisi laittaa maksumieheksi”

Kirjeen saatuani olen tehnyt omat johtopäätökseni ja mikäli sääntöön ei tule muutosta niin tämän mielivaltaisen kohtuuttoman lypsyn kohde olen minä, eikä kirjeen kirjoittanut tyttö. Olen henkilökohtaisesti lupautunut maksamaan kirjeen kirjoittaneen tytön varusteet kahden seuraavan vuoden ajan, jotta perhettä sitova yhteinen harrastus voisi siltä osin jatkua.
Näin vanhemmiten on pysähtynyt usein miettimään mikä on omatunnon ja oikeudenmukaisuuden merkitys, kannattaa kokeilla ja käyttää silloin tällöin, ettei pääse unohtumaan!
ps. Kirjoitus on julkaistu perheen luvalla ja samalla sovittu, että missään vaiheessa perheen henkilöllisyyttä ei paljasteta. Samoin olen kieltänyt käyttämästä nimeäni kilpailujen kuuluttajalomakkeiden yhteistyökumppanit kohdassa.
AaPee
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tami



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 81
Paikkakunta: Somero

LähetäLähetetty: 07.03.2011 07:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei tarvii Sakari kerätä mitään porukoita jos tuupparit (tc:t,golffit yms.) kielletään,saattaa olla aika hiljaista kilpailu rintamalla ja yhä vaikeampaa järjestää kilpailuja joissa olisi vielä katsojiakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2057
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 07.03.2011 08:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On turha väittää ettei isoilla palkinnoilla olisi osuutta lajin kehitykseen väärään suuntaan. Puolustella vääristäjää sillä että ostotarjousrahoja pitää jakaa takaisin, ja siksi isot palkinnot olisivat hyväksyttävissä..
Ostotarjouksien määrä on suhteessa siihen kuinka paljon kilpailussa on arvokkaita autoja, ja niiden määrää lisää se ne useamman tuhannen palkinnot. Harva tekee tarjouksen autosta jonka arvo on alle sen myyntihinnan. Niin se vaan menee, uskokaa jo!

Minä uskon vahvasti että tavarapalkintojen arvoa rajoittamalla, ja jopa niiden kieltämisellä kokonaan, lajin epäterve kehitys saadaan ainakin pysähtymään, eli niitä ylikalliita autoje ei enää tehdä. Jos kilpailuun alkaa tulemaan liikaa rahaa, voi ostotarjousmaksua alentaa jatkossa. Niin yksinkertaista se olisi – jos oikeasti halutaan tehdä jotain väärälle kehitykselle.

Minä uskon että jo silloin kun ostotarjousrahat palautettiin menestyneille, mentiin väärään suuntaan.
Se ruokki uskoa siihen että kun laitan vielä muutaman saturaisen, saan ne melko varmasti takaisin. Oravanpyörä oli valmis.
Minä olisi jopa valmis hyväksymään auton myyntihinnan tarkistukseen, jos tarjousmenettelyssä palattaisiin siihen että tarjouksia saisi tehdä yhden kappaleen per siihen oikeutettu.
Tällä viidentarjouksien oikeutuksella mentiin metsään, se on jo huomattu – ja se pitäisi siis muuttaa.

Vierasmoottorit on yksi osasyy väärään kehitykseen, mutta vain yksi. Kun huomattiin mihin vierasmoottorisääntö on johtamassa, eli kohonneisiin vauhteihin ja kustannuksiin.
Tähän kenttä esitti ratkaisua. Koottiin jokkis harrastajat ja silloinen lajiryhmä/lajipäällikkö Jokkisristeilylle.
Asioista käytiin vilkas keskustelu ja kentän kanta tuli selväksi. Mitä teki lajiryhmä ja päättäjät – eivät mitään.

Ajovarusteasiaan en tässä enää puutu. Se on keskusteltu jo niin moneen kertaan ja todettu kuinka epäonnistunut päätös se on kaiken kaikkiaan. se oli se viimeinen niitti ja todiste kuinka kaukana päättäjät ovat todellisuudesta.

On totta että tämä hajaannus ei ole paras mahdollinen tilanne. Ja mikä kaikkein pahinta että tästä kärsii eniten juuri ne seurat jotka on kärsineet aikaisemminkin. Ne seurat joiden kilpailuihin ei ole ollut ryntäystä ennenkään.

Mutta korostetaan vieläkin sitä että JR ei ole tähän syy – se on seuraus.

Mitä tulee tuohon seurojen osuuteen. Ensimmäiseksi pitäisi seuroissa koota lajiniilot ja harrastajat yhteen.
Keskustella heidän kanssaan suuntaviivoista. Kun jäsenistön ja niilojen mielipiteet on selvillä, voisi seurapäättäjät muodostaa seuran kannan asioihin.
Tämän jälkeen voitaisiin vasta keskustella siitä että seurat kokoontuisivat pohtimaan mitä olisi tehtävissä.

Mielenkiinnolla odotetaan myös keskiviikkoa, 9.3. Silloin kokoontuu lajiryhmä ja JR:n edustus. Mitä sieltä kuuluu.
Sen verran olen kuullut että JR jatkaa itsenäisenä ja omilla säännöillään. Säännöillä jotka ovat paljon lähempänä jokamiehenluokkaa kuin mitä ne AKK:lla on.
Eli kenen tulisi muuttua? Siinäpä kysymys.

Senkin tiedän että turvavarusteisiin olisi tulossa jotain jatkoaikoja penkkeihin ja vöihin. Muuten ne säännöt ei ole AKK:ssa muuttumassa.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
seppo lehtonen



Liittynyt: 30 Maa 2010
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 07.03.2011 15:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mää olisin muistavinani etä tommosta ylilyöntiä on ollu tässä lajissa aina Virra joskus 75 Isäntä tuli porssen kanssa jokkiskisoihin oli 17 sia joutu myymään auton yritti ostaa takasin ei saanu. Noita huippu autoja on aina yritetty ostaa takasin. Toinen asia mikä mua ihmetyttää om jokiksen säännöt. Tarvitaan lakimies tulkkaamaan sitä kirjaa. Rokissa on vissiin kaks sivua Question

Seppo Lehtonen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuomas Salo



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 42
Paikkakunta: Nurmo

LähetäLähetetty: 07.03.2011 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep on niitä ylilyöntejä ollut pitkään. Ja kyllä ne varmaan osittain kuuluukin tähän lajiiin. Tässä pätkä vauhdin maailma pääkirjoituksesta v1983.(Peter Geitel)
"ns. jokamiehenluokka on eityisesti tänä vuonna livennyt pahasti alkuperäisestä ajatuksesta olla halpa ja tasapuolinen autourheilun luokka kaikille halukkaille. Kuten kaikki tietävät, sitoutuu lajin harrastaja luopumaan autostaan 3.500,- markan hintaan jos halukkaita ostajia löytyy.
Kuitenkin kova taistelu SM-arvosta ja liian suurista palkintorahoista on johtanut siihen, että ko. arvoa yritetään ostaa lähtemällä kisaan mukaan täysin ylihintaisella kalustolla.
Vai mitä tuumitte esim. seuraavasta tositarinasta Nummelan SM-Finaalissa:
Kalliilla crossiautolla kisaan lähtenyt kilpailija menetti autonsa, vaikka olikin tehnyt omatoimisesti tehnyt siitä 50 (viisikymmentä!) suojatarjousta, joka samalla tiesti 5000,- markan menetystä sadan markan tarjousmaksujen muodossa. Auton vaihdettua omistajaa kilpailija tarjosti laitteesta yli 20 000,- markkaa saadakseen auton takaisin. Tämä on siis jokamiesluokkaa räikeimmillään. Näin korkealla tasolla vain erittäin suuret panokset voivat johtaa menestykseen, mikä ei suinkaan ole luokan tarkoitus."

Laitan joskus skannattanu tuon pääkirjoituksen tuonne meidän omille sivuille.
_________________
DoDiin, Ihana Tuote
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Anttti-Pekka Männistö



Liittynyt: 17 Hel 2008
Viestejä: 346

LähetäLähetetty: 07.03.2011 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Totta, tuli itse nähtyä tuo asia. Eihän tuo ylilyönti johtunut säännöistä vaan kuljettajan omasta tahdosta voittaa suomenmestaruus hinnalla millä hyvänsä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jukka heittola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 223
Paikkakunta: kemi

LähetäLähetetty: 07.03.2011 16:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyviä tekstejä täällä on vain näin että seurat ei ole hallinneet tilannetta 20 vuoteen miten se nyt onnistuu ja vielä nopealla aikataululla päätöksen teko ketju on liian pitkä.
Täällä on kirjoitettu ettei JR kuulu tähän keskusteluun mielestäni JR tekee sitä työtä joka olisi kuulunut seuroille,on jopa testannut mitä kalliiden palkintojen poisto vaikuttaa kisoihin/kalustoon hyvin on toiminut ajo on tasaväkistä kujettajan taidot tulee esiin riippumatta lompakon paksuudesta.
Myöskin neuvottelee AKK kanssa Jokkiksen tulevaisuudesta pitää säänöistä kiinni ehkäpä AKK ymmärtää että kulupuolella on menty metsään perusharrastajat alkaa kadota ilman heitä kaikki muuttuu.
Mielestäni JR tukeminen voi johtaa enemmistön tavoittelemaan lopputulokseen,kaiken nieleminen nurinan kanssa mitä AKK säätää ei siihen ainakaan johda niin kauan lypsetään kun lypsettäviä riittää.
Huomatkaa JR kuskit on AKK jäsenseuran jäseniä vaikkakaan eivät kaikki seuraansa saa edustaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Toni Ahonen



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 8
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: 07.03.2011 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämän päiväinen puhelinkeskustelu seurani edustajan kanssa jätti kyllä aika vahvasti mielipiteen ettei enään ensivuodelle tarvitse jäsenmaksuakaan maksaa.

...ja ei virallista kantaa kerrottu mutta parempi olisi jos ei edusta seuraa ajaessaan jr:n kisoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
simo keskikallio



Liittynyt: 11 Huh 2010
Viestejä: 6

LähetäLähetetty: 07.03.2011 17:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oma seurani kielsi myös ajamasta seuran nimissä JR:n kisoissa. Selvää vastausta en saanut miksi ei vedottiin siihen ,että seurassa on muitakin lajeja.
Herran pelkoa siis AKK on päässyt peljättelemään seuroja sanktioilla yms.
vaikkakin ovat sen jo peruneet ei seurat uskalla kuitenkaan antaa lupaa ajella seuran nimissä-
( miksi edustaa sitten muissakaan kisoissa sellaista seuraa joka ei uskalla olla kuljettajan tukena)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mika Lähteenmäki



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 163
Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA

LähetäLähetetty: 07.03.2011 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

simo keskikallio kirjoitti:
Oma seurani kielsi myös ajamasta seuran nimissä JR:n kisoissa. Selvää vastausta en saanut miksi ei vedottiin siihen ,että seurassa on muitakin lajeja.
Herran pelkoa siis AKK on päässyt peljättelemään seuroja sanktioilla yms.
vaikkakin ovat sen jo peruneet ei seurat uskalla kuitenkaan antaa lupaa ajella seuran nimissä-
( miksi edustaa sitten muissakaan kisoissa sellaista seuraa joka ei uskalla olla kuljettajan tukena)




Samajuttu meiän seurassa,eli en maksa Jäsenmaksua ollenkaan. :shock:Ja vaikee se on muutenkin maksaa kun ei akk.oosta ole tullut lapunlappua millä maksais jäsenmaksun..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Timo Liikala



Liittynyt: 18 Syy 2008
Viestejä: 49
Paikkakunta: Alajärvi

LähetäLähetetty: 07.03.2011 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämähän alkaa nyt näyttää siltä, että AKK:laisen koulutuksen ja kurssituksen saanut seurajohto tyrmää jokkis-harrastajan seuralleen esittämät toiveet omasta lajistaan, liekö koulutuksen antajan pelko, vai mikä.
_________________
Timo Liikala
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)