Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Jaakko Kleemola
Liittynyt: 02 Mar 2011 Viestejä: 3 Paikkakunta: Hauho
|
Lähetetty: 11.12.2011 15:01 Viestin aihe: Mazda 323f jokkikseen |
|
|
Noniin elikkä nyt olisi sitten ilmestymässä tuommoinen auto pihaan.
Tarkoitus olisi rakentaa tuosta kilpailukykyinen nuorten luokan auto.
Tarkoitus olisi tehdä moottoriin semmoinen perus viritys, mutta mitä pitäisi tehdä että saa sen sopivan määrän tehoja irti?
Viimeinen muokkaaja, Jaakko Kleemola pvm 12.12.2011 10:53, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 11.12.2011 15:21 Viestin aihe: |
|
|
En usko että sillä merkillä niin hirveesti väliä on mikä otetaan aihioksi. Varmasti kannattaa keskittyä yhteen helposti saatavaan merkkiin/malliin, niin on helpompi kerätä varaosia valmiiksi, kun niitä kumminkin tulet tarvitseen. Etuvedolle kyläkisaan sopiva tehomäärä vois olla se 110-150hv. Aluksi kannattaa enemmänkin panostaa siihen ajettavuuteen ja että saisi kokonaisia kisoja alle eli kokemusta. Niin ja älä epäröi hitsata lukkoa laatikkoon.. ilman sitä ei ajamisesta tule yhtään mitään!
Itse ajellut 10 kisaa alitehoisilla civiceillä ja ollut tyytyväinen muuten paitsi tehoa saisi olla enemmän. Tosin eipähän tarvi pelätä auton myymistä.. eikä menestystä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nisse
Liittynyt: 03 Tou 2008 Viestejä: 76 Paikkakunta: Iisalmi
|
Lähetetty: 11.12.2011 16:33 Viestin aihe: |
|
|
Opel on Pop Astra tai kadetti 16v. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 11.12.2011 17:06 Viestin aihe: |
|
|
mazda tai toyota |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari-Pekka Niskanen
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 35 Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi
|
Lähetetty: 11.12.2011 18:09 Viestin aihe: |
|
|
Koppa:
- ok ajaa jo vakiona
- saa minimipainoihin
- tarpeeksi yleinen ja edullinen, jotta löytyy osia markkinoilta
Mosa:
- 2.0 16V
- penkkiin 150+ kyläkisoihin, 200 jonnekin reipasvauhtisempii (mutta turha kuuta silti tavoitella...)
Kadetin lisäksi Megane vaikuttaa mielenkiintoselta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veli-matti paakkari
Liittynyt: 04 Maa 2009 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 11.12.2011 21:23 Viestin aihe: |
|
|
Citroen xsara. löytyy 1.6 1.8 16v ja 2.0 16v vts coupe. 1.8 16v 110hp vakiona pirun hyvä ajaa ja kohtuu hintaisia alkaa olla. 2.0 16v vts 168hp vakiona jonkin verran kalliimpia mut on ollu tyrkyllä jo alle tonninkin. 1.6 tehoista en ole varma. osien saatavuus on varmaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 12.12.2011 22:46 Viestin aihe: |
|
|
Jos on 1,8 GTI 16V DOHC n.135hv ei tarvi virittää, ellei ole niin hommaa sellainen kone. Nettiautossa viikoittain pyynnillä 100-250€ siis koko autoja ajamalla tontille.
Pidä vakiona niin pääsette treenaamaan niin paljon kuin haluatte, nuoren ajotaidot kehittyy mielestäni ajamalla, ei niinkään varikolla prötäävän auton vierellä kiukuttelemalla. Tuollaisella laitteella pystyy vetämään 10-20 kierroksen yhtäjaksoisia stinttejä. Melko nopeasti alkaa tulokset parantua, kierrosajan mittaaminen auttaa kehityksen seuraamisessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jaakko Kleemola
Liittynyt: 02 Mar 2011 Viestejä: 3 Paikkakunta: Hauho
|
Lähetetty: 12.12.2011 23:00 Viestin aihe: |
|
|
Juu on dohc koneella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jake74
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 12.12.2011 23:32 Viestin aihe: |
|
|
salmari kirjoitti: | Jos on 1,8 GTI 16V DOHC n.135hv ei tarvi virittää, ellei ole niin hommaa sellainen kone. |
131hv siinä on vakiona ja vie vähän bensaa. mun autolla ajaa 20l monta kisaa ja yhessä kisassa ajetaa 3:ssa luokassa.
http://www.323fclub.com/?sivu=tekn/tekn_bg_18GT.php |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ilkka Ollikainen
Liittynyt: 03 Syy 2010 Viestejä: 24
|
Lähetetty: 13.12.2011 19:08 Viestin aihe: |
|
|
salmari kirjoitti: | Jos on 1,8 GTI 16V DOHC n.135hv ei tarvi virittää, ellei ole niin hommaa sellainen kone. Nettiautossa viikoittain pyynnillä 100-250€ siis koko autoja ajamalla tontille.
Pidä vakiona niin pääsette treenaamaan niin paljon kuin haluatte, nuoren ajotaidot kehittyy mielestäni ajamalla, ei niinkään varikolla prötäävän auton vierellä kiukuttelemalla. Tuollaisella laitteella pystyy vetämään 10-20 kierroksen yhtäjaksoisia stinttejä. Melko nopeasti alkaa tulokset parantua, kierrosajan mittaaminen auttaa kehityksen seuraamisessa. |
Kannatan, vakiona kerkiää varmasti nuorissa jos on ranteita. Varsinkin jos sitä tietämystä koneen virittämisestä ei oikeesti oo itellä tai kavereilla paljoa niin parempi ajella vakiolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
A.N
Liittynyt: 05 Hel 2011 Viestejä: 4
|
Lähetetty: 18.12.2011 20:04 Viestin aihe: |
|
|
Mazda 323f on hyvä aihio varsinkin jos on 1.8 16v siinä on nuorten luokkaan kylä kisoihin jo vakiona tarpeeks tehoa. Lukko kannattaa ehottomasti hitsata.
Honda crx:sä ei kannata tehdä siitä ei saa hyvää ajettavaa siinä ei saa tarpeeks pitoa takarenkaille. Opeli on hyvä auto mutta 16venaset on hakusassa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jake74
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 19.12.2011 16:50 Viestin aihe: |
|
|
A.N kirjoitti: | Opeli on hyvä auto mutta 16venaset on hakusassa |
löytyy ooppelin 16 venasia ku laittaa ecotykkii keulalle. ruisku nakata mettää nii pitkälle ku jaksaa ja kaasarit tilalle. sytkä megalla tai jakajalle muutettuna.
ecotykin tehot hukkuu vakio imu ja pakosarjoihin jokka on suuniteltu taloudellisuutta ja saasteiten vähentämiseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jukka Helenius
Liittynyt: 03 Tam 2009 Viestejä: 14 Paikkakunta: Tampere
|
Lähetetty: 19.12.2011 21:01 Viestin aihe: |
|
|
salmari kirjoitti: | Jos on 1,8 GTI 16V DOHC n.135hv ei tarvi virittää, ellei ole niin hommaa sellainen kone. Nettiautossa viikoittain pyynnillä 100-250€ siis koko autoja ajamalla tontille.
Pidä vakiona niin pääsette treenaamaan niin paljon kuin haluatte, nuoren ajotaidot kehittyy mielestäni ajamalla, ei niinkään varikolla prötäävän auton vierellä kiukuttelemalla. Tuollaisella laitteella pystyy vetämään 10-20 kierroksen yhtäjaksoisia stinttejä. Melko nopeasti alkaa tulokset parantua, kierrosajan mittaaminen auttaa kehityksen seuraamisessa. |
Katselin nettiautoa ja halvin 1,8 GTi maksoi 950 koko auto. Sitten seuraava oli 1200 jne. Ei GTi Golfit lähde kahdella ja puolella sadalla eurolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jaakko Kleemola
Liittynyt: 02 Mar 2011 Viestejä: 3 Paikkakunta: Hauho
|
Lähetetty: 19.12.2011 22:14 Viestin aihe: |
|
|
Kuka puhui golffista? Ja ne halvimmat autot ei kyllä löydy nettiautosta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|