Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
nascarverkko ja tuplaoviputket
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JUSA



Liittynyt: 18 Hel 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Lappila

LähetäLähetetty: 20.02.2012 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No mitenkäs sitten kuskin oven ikkuna? Sitähän ei sääntöjen mukaan tarvita ?

Apukuljettajan vastakkaisen etuoven ikkunan saa
päällystää turvaverkolla, jonka silmäkoko on enintään
20 mm ja langan paksuus vähintään kaksi (2) mm. Kiinnitys
tapahtuu ruuvaamalla ja/tai hitsaamalla.Tällöin
saa ikkuna olla auki tai poistettu.

Nk. Nascar-verkkoa on käytettävä ja sen saa poistaa
myyntimenettelyn yhteydessä.Se korvaa ikkunan metallisen
turvaverkon.


Eli jos on vanhan säännön mukaan metalliverkko ovessa niin ikkunaa ei tarvita, ja jos on "nascar"verkko niin silloinkaan ei ikkunaa tarvita kun se korvaa metalliverkon? olenko nyt käsittänyt oikein?

Täähän alkaa olemaan jo kohta kuin suomen lakikirja jossa jokatoinen kohta kumoaa edellisen.
_________________
Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teppo Puttonen



Liittynyt: 07 Mar 2010
Viestejä: 13
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 20.02.2012 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JUSA kirjoitti:
No mitenkäs sitten kuskin oven ikkuna? Sitähän ei sääntöjen mukaan tarvita ?

Apukuljettajan vastakkaisen etuoven ikkunan saa
päällystää turvaverkolla, jonka silmäkoko on enintään
20 mm ja langan paksuus vähintään kaksi (2) mm. Kiinnitys
tapahtuu ruuvaamalla ja/tai hitsaamalla.Tällöin
saa ikkuna olla auki tai poistettu.

Nk. Nascar-verkkoa on käytettävä ja sen saa poistaa
myyntimenettelyn yhteydessä.Se korvaa ikkunan metallisen
turvaverkon.


Eli jos on vanhan säännön mukaan metalliverkko ovessa niin ikkunaa ei tarvita, ja jos on "nascar"verkko niin silloinkaan ei ikkunaa tarvita kun se korvaa metalliverkon? olenko nyt käsittänyt oikein?

Täähän alkaa olemaan jo kohta kuin suomen lakikirja jossa jokatoinen kohta kumoaa edellisen.



Nascar verkolla korvataan metalliverkko, mutta Nascar verkolla ei voi korvata ikkunaa. Ikkunanhan saa ottaa pois jos sinulla on turvaverkko eli jos otat verkon pois niin pitää olla ikkunan paikoillaan. Säännöissähän ei lue että ikkunan saisi korvata Nascar verkolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 20.02.2012 20:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulkintaa, ja monet oikeita, mutta toisensa pois sulkevia.

Jos veilä väännetään. Sääntöhän kertoo että Nascar verkko korvaa turvaverkon. Eikös sen sitten voi tulkita niinkin että kun kerta toinen verkko korvaa toisen verkon niin lasia ei tarvittaisikaan?

Luulisi että tähän voisi nyt säännön laatija antaa yksiselitteisen tulkinnan, miten tämä oikein menee. Tarvitseeko sitä lasia vai ei.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Teppo Puttonen



Liittynyt: 07 Mar 2010
Viestejä: 13
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 20.02.2012 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se muuttaisi tilannetta jos Nascar verkon laittamisen jälkeen metalliverkko olisi pakko poistaa. Sääntöhän nimenomaan sanoo että metalliverkko pitää olla jos aikoo ikkunan poistaa. Jos päätät ottaa metalliverkon pois niin sääntö käskee pitämään ikkunan paikallaan. Itse en kyllä lähtisi oman turvallisuuden vuoksi ajamaan pelkkä Nascarverkko ikkunan paikalla.[/u]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 20.02.2012 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Säännössä lukee: Lasipinnat 10.4

Kuljettajan puoleisen etuoven ikkunanlasi on alkuperäinen
tai vähintään yksi (1) mm paksua polykarbonaattimuovia.
Sen saa pitää auki tai sen saa poistaa.
Sen saa suojata metallisella turvaverkolla, jonka silmäkoko on enintään 20 mm ja langan paksuus vähintään kaksi
(2) mm. Kiinnitys tapahtuu ruuvaamalla ja/tai hitsaamalla.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Teppo Puttonen



Liittynyt: 07 Mar 2010
Viestejä: 13
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 20.02.2012 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

emppu kirjoitti:
Säännössä lukee: Lasipinnat 10.4

Kuljettajan puoleisen etuoven ikkunanlasi on alkuperäinen
tai vähintään yksi (1) mm paksua polykarbonaattimuovia.
Sen saa pitää auki tai sen saa poistaa.
Sen saa suojata metallisella turvaverkolla, jonka silmäkoko on enintään 20 mm ja langan paksuus vähintään kaksi
(2) mm. Kiinnitys tapahtuu ruuvaamalla ja/tai hitsaamalla.



ja tästä pari riviä alaspäin lukee:

Apukuljettajan vastakkaisen etuoven ikkunan saa
päällystää turvaverkolla, jonka silmäkoko on enintään
20 mm ja langan paksuus vähintään kaksi (2) mm. Kiinnitys tapahtuu ruuvaamalla ja/tai hitsaamalla. Tällöin
saa ikkuna olla auki tai poistettu.


Eli säännöt tässä ovat hieman ristiriidoissa toisiinsa nähden.
Epäilen että ovat tuolla ylemmällä säännöllä tarkoittaneet mahdollisesti etuovessa sijaitsevaa ''tuuletusräppänää'' joka on mm. kuplawolkkareissa.

Voi olla tai ei, mutta eiköhän selvennys tähänkin asiaan tule. Toivottavasti se keventely ei niin grammapeliksi mene että pitää ikkuna ja verkko poistaa että saa tarpeeksi keveän auton. Lisää mielestäni aika paljon turvallisuutta ettei tule kiviä sisään soralla ajettaessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 20.02.2012 23:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toivottavasti asiaa vielä selvennetään. En ihan vielä tajunnut sitäkään mikä on "apukuljettajan vastakkaisen etuoven ikkuna" Embarassed

Apukuljettajan vastakkainen ikkuna on tietenkin tuulilasi mutta tuo "etuoven" sana viittaa oveen, joka siis ei ole viereinen vaan vastakkainen. Eli sen pitää olla siis kuskin ovi?? Shocked

Jokkiksessa ei edes käytetä apukuljettajaa... mutta tätä kohtaa voin sitten mietiskellä ihan vaan itteni kanssa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 21.02.2012 07:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tulkinta ja sääntö on se että sivulasi kuljettajan ovessa saa olla tai sen saa poistaa. Verkon saa asentaa tai ei, ihan kuljettajan oman tarpeen mukaan. Pakollista on nascar verkko.

Edit:(Ja kuljettajan puoleisen ovisääntöä lukee kuin luciferus kirkonkirjaa, sen keventäminen on kielletty) Perun tämän tulkinnan Cool
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754


Viimeinen muokkaaja, emppu tuominen pvm 21.02.2012 12:42, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 21.02.2012 12:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

emppu kirjoitti:
Kyllä tulkinta ja sääntö on se että sivulasi kuljettajan ovessa saa olla tai sen saa poistaa. Verkon saa asentaa tai ei, ihan kuljettajan oman tarpeen mukaan. Pakollista on nascar verkko.

Ja kuljettajan puoleisen ovisääntöä lukee kuin luciferus kirkonkirjaa, sen keventäminen on kielletty.


Kyllä se tuossa lisämääräyksessä aika selvästi kerrotaan, että saa keventää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 21.02.2012 12:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sittana kirjoitti:
emppu kirjoitti:
Kyllä tulkinta ja sääntö on se että sivulasi kuljettajan ovessa saa olla tai sen saa poistaa. Verkon saa asentaa tai ei, ihan kuljettajan oman tarpeen mukaan. Pakollista on nascar verkko.

Ja kuljettajan puoleisen ovisääntöä lukee kuin luciferus kirkonkirjaa, sen keventäminen on kielletty.


Kyllä se tuossa lisämääräyksessä aika selvästi kerrotaan, että saa keventää.


Tuo lisämääräys ei liene kuitenkaan voimassa, jos se nyt edes on lisämääräys. Se on luotu/tehty 14.10.2011, ja ko tekstin kohtaa " keventämisestä " ei lue itse säännöissä, jotka on päivitetty viimeksi 13.12.2011.

Lopetan tulkitsemisen kun ei minullakaan ole tulkintoihin edes oikeutta, saati osaamista. Laughing
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mirko Kykkänen



Liittynyt: 08 Kes 2011
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 21.02.2012 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elikkäs viisaampana Te voisitte kertoa, että vaikka kuskin ovi olisi keventämätön, tulee olla tuplaoviputket ja nascar verkko? Ei noista säännöistä ota selvää ja ne voidaan ymmärtää väärin, joten päätinpä kysästä asiaan perehtyneiltä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Lähteenmäki



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 163
Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA

LähetäLähetetty: 21.02.2012 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RKR-95 kirjoitti:
Elikkäs viisaampana Te voisitte kertoa, että vaikka kuskin ovi olisi keventämätön, tulee olla tuplaoviputket ja nascar verkko? Ei noista säännöistä ota selvää ja ne voidaan ymmärtää väärin, joten päätinpä kysästä asiaan perehtyneiltä Very Happy





Eli tuplaoviputki ja nascar verkko ovat pakollisia,oli ovi keventämätön tai ei. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 24.02.2012 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.autourheilu.fi/33019.aspx
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko Kinnunen



Liittynyt: 05 Huh 2011
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 27.02.2012 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten Saarijärvellä katsastukset sujui oliko putket ja verkot oikein?
Eniten kiinnostais minkälaisia käyttökokemuksia nascarverkosta, tuliko mitään ylläreitä verkon kanssa? Mitä pitäs muiden ottaa huomioon?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harri salonen



Liittynyt: 09 Hei 2008
Viestejä: 18

LähetäLähetetty: 27.02.2012 10:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin omalla kohalla katsastus sujui hyvin. Verkko ei näin alkuu kyllä mukava ole mutta kai siihenkin tottuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)