Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
p3t3sport
Liittynyt: 06 Hei 2010 Viestejä: 76
|
Lähetetty: 18.07.2012 14:38 Viestin aihe: Moottorit 600 laatikkoon |
|
|
kiinnostaisi sellainen että mitäs koneita ootte pistellyt fiatin 600 laatikkoon kiinni? Itseä kiinnostaisi miten mahtaa onnistua pösön koneen laitto kyseiseen laatikkoon vai meneekös siinä ikä jä terveys mitenkäs taas kestävyyden laita kestääkös laatikko? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 18.07.2012 17:55 Viestin aihe: |
|
|
kyllä on aika heikko toi 600 laatikko,on ollut ritmolaisii ja toyotan koneita ainaskin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hage
Liittynyt: 21 Tam 2008 Viestejä: 25
|
Lähetetty: 18.07.2012 22:08 Viestin aihe: |
|
|
Eipä se 600 oma laatikko kestä kunnolla. Kakkosen rattaita menee aika runsaasti. Laatikoita on Seatin valmistamia ja sitten Fiatin ja Seatin rattaat oli mun mielestä huonompia. Perä kannattaa vaihtaa 850 perään ja samalla pidentää toista vetaria. Kasipuokin perä on erilainen. Itte opettelin sen kantapään kautta, muljahteli vetari pois tilastaan.
Muuten löytyy loistavasti pontetiaalia laatikosta, kun vain on sitä intoa purkaa ja koota joka kisan välissä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 19.07.2012 00:34 Viestin aihe: |
|
|
Tee normi kuplan looraasta vaikka kuivavetariperä saat helposti kaikenlaiset koneet sopiin ja välityksiä löytyy?
Askartelua illan ratoksi.
Perän pienetvetopyörät pois, hitsaat pienen vetopyörän kokoisen akselinjöötin perän läpi. Stefat sovitat kuplan perän laippoihin.
Irtolaipat akselijöötiin molempiin päihin. Vetarit siihen kiinni vaikka jostain vw etuvedosta tai vaikka pakettivolkkarista nivelet on aika isot.
Ehkä silloin etuveto vw akseli vois sopia irssi vetarin nivelen pooriin, ainakin sopii irs perän ja transporterin nivelet ja vetarit ristiin myös 411 pitäisi sopia.
Siinä onkin jo monen mittaista vetaria hienosäätö vielä ison jöötin pituudella sopivaksi.
Laippa vielä takaripustuksen pikku vetarin pätkään.
Irsin nivel on aika pieni siihen päähän.
Ei ny ihan mettästä..
Meillä oli joskus Kouvonen tämmöisen rakentanut oli vain jättänyt hitsaamatta sen akselin jöötin oli kiinni vain tasauspyörästön tapilla.
Pätki myös pikkuvetareita kuin ei ollut niveltä ripustuksen puolella vääntöjä tasaamassa oliko edes keskellä nivelkään.
Vetari oli hitsattu päällä vahvistus holkki ja se kyllä kesti.
Lootan akselin oli katkonut ykkösen jälkeen sekin meni poikki.. Sinne pääsee kolmosenkin puolelta kakkosen rattaan vaihtaan..
Tää oli paranneltu versio tosta alkuperäisestä multa löytyis pari noita akselijöötiä.
Laitettiin omaan myöhemmin normi kuplan loota ja akselit oltais voitu tehdä noinkin.
Noo kerrankos se tappi meni sitten poikki maalin jälkeen eikä A-finaaliin autoa kuulunut.
Avattiin oikein kones pikkukisoissa paikallisten viranomaisten vaatiessa kun olin yli suuren koneen vuoksi jättäny tulematta viivalle..
Eikä siinä vielä kaikki paikallinen ammattitoimittaja pisti huhusta jutun maakuntalehteen varmistamatta oliko eres perää jutussaan.
Silloin kävin aika kuumana. Korjailivat kehujemme jälkeen pariin otteeseen asiaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
p3t3sport
Liittynyt: 06 Hei 2010 Viestejä: 76
|
Lähetetty: 19.07.2012 11:42 Viestin aihe: |
|
|
Juu heikonlainen taitaa tuo laatikko olla.. Mutta itsellä nyt sellaisia pari kappaletta on niin vois niillä ajaa Mitäs kaikkia koneita tosiaan olette laittaneet fiatin lootaan.. Ritmoa nyt eniten varmaan mut näköjään myös toyotaa on laiteltu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa Launiainen
Liittynyt: 14 Lok 2008 Viestejä: 82
|
Lähetetty: 19.07.2012 15:21 Viestin aihe: |
|
|
Ritmon kone on ainakin hyvä ja köykänen tommoseen fiattiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
p3t3sport
Liittynyt: 06 Hei 2010 Viestejä: 76
|
Lähetetty: 20.07.2012 18:53 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkäs muuten onkos kenelläkään kokemusta toyotan 2t koneesta saakos tuollaisen laitettua? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrki Siekkinen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 143 Paikkakunta: Jkl Rock City
|
Lähetetty: 22.07.2012 21:37 Viestin aihe: |
|
|
p3t3sport kirjoitti: | Mitenkäs muuten onkos kenelläkään kokemusta toyotan 2t koneesta saakos tuollaisen laitettua? |
Kaiken saa sopimaan, kun jaksaa väkertää.
Ritmolainen kaiketi on se kaikkein helpoin sovitettava. Mutta kai 2T menee siinä missä CVH:kin. Silloin tosin joutui rakentamaan kytkinkopan kokonaan uusiksi, startti oli Fordin oma ja kytkinlevy jostain Rellusta (?). _________________ Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janne Hakulinen
Liittynyt: 30 Huh 2011 Viestejä: 3 Paikkakunta: Mikkeli
|
Lähetetty: 16.03.2013 21:09 Viestin aihe: |
|
|
Kusiasen oma kytkinkoppa poikki ja tilalla pätkä koneeseen sopivaa koppaa tikkiliimalla kiinni. Tuollein meillä oli Nissanin E sarjankoneita monenkokoisia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|