Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Mazdan moottori

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hage



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: 09.07.2008 19:56    Viestin aihe: Mazdan moottori Vastaa lainaamalla viestiä

Moro älypäät.

Voisiko Mazda 626 2.0i moottorin sijoittaa johonkin kilvanajo laitteistoon?
Muuhun kuin 626.n koriin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jori Hietamäki



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 6

LähetäLähetetty: 09.07.2008 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toholammin virittäjät käyttävät semmosia koneita, käy vaikka alkuun katsomassa www.aar.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TTK77



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 09.07.2008 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo voihan toki... Onhan noita ollu sekä etuvedoissa, että kardaaneissa.. Ja 1.6:sia muilla takatuuppareissa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hage



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: 10.07.2008 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sehän siinä onkin mielenkiintoista, että en ole montaa huomannut kisoissa. Mazdan oma koppa on liian iso/raskas.
Jurvassa oli joskus Kadetti Mazdan koneella ja muistaisin noita Kellosalojen p...puikkojakin nähneeni kisoissa, mutta siihen jäävät.
Mukava olisi saada se istutettua jonnekkin. Vinkkejä ja ehdotuksia otetaan vastaan Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sami Poola



Liittynyt: 21 Maa 2008
Viestejä: 71

LähetäLähetetty: 10.07.2008 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä ainaki yks KauhUA:ta edustava ajelee mazdalla jossa on sellanen kones Surprised
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roni Poola



Liittynyt: 07 Maa 2008
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 10.07.2008 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sopisikohan suoraan marellan tai 616 mazdan laatikkoon jos kartaaniin laittais ? ois nimittäis hyvä aihio kun about 150 heppaa vakiona...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TTK77



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 10.07.2008 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Marella tai 616 ei passaa.. Ettikää 929:n laatikko, jos kardaaniin helpolla haluatte, siinä sama kone.. Meilläki yks mk1 ekkeri ollu semmosella. Ja tuossa rata laitteessa 929:n laatikko ja 626/929 kone.. http://personal.inet.fi/cool/aaracing/AA-locost.htm
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roni Poola



Liittynyt: 07 Maa 2008
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 11.07.2008 00:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no onkos noissa siviili 929 matukoissa sama kone kun etuvedoissa ? eli se 150 heppaa vakionaaa Surprised
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarmo Meriläinen



Liittynyt: 12 Hel 2008
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 11.07.2008 07:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainoastaan 16-venttiilisessä DOHC-koneessa on n. 150hv vakiona, 8-venttiilisessä 90-118. Kone taitaa olla tyypiltään FE.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TTK77



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 11.07.2008 08:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin tosiaan noita 8 venttiilisiä meillä ja muilla yleisemmin ollu.. Mutta 16 valve passaa myös tuohon 929 laatikkoon..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hage



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: 16.07.2008 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä nyt sitten mitään hirmuja tehdä (vielä), mutta jos tekniikkaa lähtis toteuttamaan 626:n 8v ruiskumootorin, 929:n laatikon pohjalta sovittamaan tekniikkaa kardaanivetoiseksi, niin mikä olisi optimaalinen kori?
Aivan niinku sitä nyt alettaisiin rakentaa Smile
Ajatuksen kehittäminen on mielenkiintoista...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TTK77



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 18.07.2008 10:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikait sen niin väliä mikä se kori.. "Kaikki" kuitenki pitää ylös tehä..
Mahollisimman kevyt aihio tietty...
http://www.aar.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hage



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: 24.07.2008 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, kaikki projektit pitää tehdä alusta. Just yhtä venäjän ihmettä rakennellaan (toivotaan että valmistuu itsestään). Tieliikenteestä otettu aihio. Soppeli kaarellinen koppa olis kiva löytää vähä helpottais Smile...
Mutta mitä te ootte tehnyt sille koneelle, kun nuo kaakit näyttää olevan jotenkin kohdallaan? Pääseekö suht näppärästi vauhtiin vai meneekö koko sisäpuoli uusiksi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TTK77



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 25.07.2008 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tarvi mitään race-osaa.. Ihan vakio sisuksilla onnistuu.. Wink
www.aar.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hage



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: 05.08.2008 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä on nyt vissiinkin pitää ottaa Mazdakin projektiksi. Bensaakin luultavasti saa vielä vuonna 2020 Very Happy
Kaikista hauskinta on ollut määritellä vastaantulevia autoja, että mitenkä tuollainen koppa liikkuisi sillä koneella.
Eniten harmittaa nuo sääntöhässäkät, mutta onneksi etu- ja takavetoisiin sai tehdä miltei mitä vaan tai kenties...
Eihän sitä pakko ole jokkikseen tehdä.
Mazda 121 ja siihen kardaani tekniikka...vaikeaa, mutta niin mielenkiintoisen tuntuinen yhdistelmä Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)