Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Moottorit 600 laatikkoon

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
p3t3sport



Liittynyt: 06 Hei 2010
Viestejä: 77

LähetäLähetetty: 18.07.2012 14:38    Viestin aihe: Moottorit 600 laatikkoon Vastaa lainaamalla viestiä

kiinnostaisi sellainen että mitäs koneita ootte pistellyt fiatin 600 laatikkoon kiinni? Itseä kiinnostaisi miten mahtaa onnistua pösön koneen laitto kyseiseen laatikkoon vai meneekös siinä ikä jä terveys Smile mitenkäs taas kestävyyden laita kestääkös laatikko?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 18.07.2012 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä on aika heikko toi 600 laatikko,on ollut ritmolaisii ja toyotan koneita ainaskin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hage



Liittynyt: 21 Tam 2008
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: 18.07.2012 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä se 600 oma laatikko kestä kunnolla. Kakkosen rattaita menee aika runsaasti. Laatikoita on Seatin valmistamia ja sitten Fiatin ja Seatin rattaat oli mun mielestä huonompia. Perä kannattaa vaihtaa 850 perään ja samalla pidentää toista vetaria. Kasipuokin perä on erilainen. Itte opettelin sen kantapään kautta, muljahteli vetari pois tilastaan.
Muuten löytyy loistavasti pontetiaalia laatikosta, kun vain on sitä intoa purkaa ja koota joka kisan välissä Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 19.07.2012 00:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tee normi kuplan looraasta vaikka kuivavetariperä saat helposti kaikenlaiset koneet sopiin ja välityksiä löytyy?

Askartelua illan ratoksi.

Perän pienetvetopyörät pois, hitsaat pienen vetopyörän kokoisen akselinjöötin perän läpi. Stefat sovitat kuplan perän laippoihin.
Irtolaipat akselijöötiin molempiin päihin. Vetarit siihen kiinni vaikka jostain vw etuvedosta tai vaikka pakettivolkkarista nivelet on aika isot.
Ehkä silloin etuveto vw akseli vois sopia irssi vetarin nivelen pooriin, ainakin sopii irs perän ja transporterin nivelet ja vetarit ristiin myös 411 pitäisi sopia.
Siinä onkin jo monen mittaista vetaria hienosäätö vielä ison jöötin pituudella sopivaksi.

Laippa vielä takaripustuksen pikku vetarin pätkään.
Irsin nivel on aika pieni siihen päähän.

Ei ny ihan mettästä..
Meillä oli joskus Kouvonen tämmöisen rakentanut oli vain jättänyt hitsaamatta sen akselin jöötin oli kiinni vain tasauspyörästön tapilla.
Pätki myös pikkuvetareita kuin ei ollut niveltä ripustuksen puolella vääntöjä tasaamassa oliko edes keskellä nivelkään.
Vetari oli hitsattu päällä vahvistus holkki ja se kyllä kesti.
Lootan akselin oli katkonut ykkösen jälkeen sekin meni poikki.. Sinne pääsee kolmosenkin puolelta kakkosen rattaan vaihtaan..

Tää oli paranneltu versio tosta alkuperäisestä multa löytyis pari noita akselijöötiä.
Laitettiin omaan myöhemmin normi kuplan loota ja akselit oltais voitu tehdä noinkin.


Noo kerrankos se tappi meni sitten poikki maalin jälkeen eikä A-finaaliin autoa kuulunut.
Avattiin oikein kones pikkukisoissa paikallisten viranomaisten vaatiessa kun olin yli suuren koneen vuoksi jättäny tulematta viivalle..


Eikä siinä vielä kaikki paikallinen ammattitoimittaja pisti huhusta jutun maakuntalehteen varmistamatta oliko eres perää jutussaan.
Silloin kävin aika kuumana. Korjailivat kehujemme jälkeen pariin otteeseen asiaa. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
p3t3sport



Liittynyt: 06 Hei 2010
Viestejä: 77

LähetäLähetetty: 19.07.2012 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu heikonlainen taitaa tuo laatikko olla.. Mutta itsellä nyt sellaisia pari kappaletta on niin vois niillä ajaa Smile Mitäs kaikkia koneita tosiaan olette laittaneet fiatin lootaan.. Ritmoa nyt eniten varmaan mut näköjään myös toyotaa on laiteltu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa Launiainen



Liittynyt: 14 Lok 2008
Viestejä: 82

LähetäLähetetty: 19.07.2012 15:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ritmon kone on ainakin hyvä ja köykänen tommoseen fiattiin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
p3t3sport



Liittynyt: 06 Hei 2010
Viestejä: 77

LähetäLähetetty: 20.07.2012 18:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkäs muuten onkos kenelläkään kokemusta toyotan 2t koneesta saakos tuollaisen laitettua? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrki Siekkinen



Liittynyt: 17 Tam 2008
Viestejä: 143
Paikkakunta: Jkl Rock City

LähetäLähetetty: 22.07.2012 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

p3t3sport kirjoitti:
Mitenkäs muuten onkos kenelläkään kokemusta toyotan 2t koneesta saakos tuollaisen laitettua? Rolling Eyes


Kaiken saa sopimaan, kun jaksaa väkertää.

Ritmolainen kaiketi on se kaikkein helpoin sovitettava. Mutta kai 2T menee siinä missä CVH:kin. Silloin tosin joutui rakentamaan kytkinkopan kokonaan uusiksi, startti oli Fordin oma ja kytkinlevy jostain Rellusta (?).
_________________
Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Janne Hakulinen



Liittynyt: 30 Huh 2011
Viestejä: 3
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 16.03.2013 21:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kusiasen oma kytkinkoppa poikki ja tilalla pätkä koneeseen sopivaa koppaa tikkiliimalla kiinni. Tuollein meillä oli Nissanin E sarjankoneita monenkokoisia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)