Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
JM-luokan auto 1650 cm3 = 260 hp.
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 16.04.2013 23:24    Viestin aihe: JM-luokan auto 1650 cm3 = 260 hp. Vastaa lainaamalla viestiä

Onko nykyisin mahdollista rakentaa JM-luokan auto 1650 cm3 vierasmoottorisäännöllä johon saadaan 260 hp. (hevosvoimaa)?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 17.04.2013 07:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lyhyesti, on. Onko siinä järkeä, ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 18.04.2013 08:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Järkihän" puuttuu monessa asiassa, varsinkin niissä joissa tekijä pelaa toisten rahoilla eikä omillaan.
Eduskunta ja Valtion Hallintojärjestelmä sekä Oikeusjärjestelmä ja Poliisi ovat hyviä esimerkkejä "järjen" puuttumisesta.

Miten 260 hv. tehoisella 1650cm3 moottorilla varustettu JM-luokan auto tehdään Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 18.04.2013 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No jos joku välttämättä haluaa yrittää niin tässä pari vaihtoehtoa:

- Opel CIH lohko, 97mm poraus
- teetetään kampiakseli 55 mm iskulla, joka pysyy nipussa 14500 r/min, max. teho täytyy olla jossain 13000+ kierroksella
- kaikki liikkuvat äärimmäisen kevyiksi
- tehdään 16v-kansi, vakioista ei varmaan löydy riitttävän hyviä
- tehdään 20-30 erilaista kammiosarjaa
- tehdään saman verran pakosarjoja
- myös nokka-akseleita tarvitaan varmaan 5 erilaista ennenkuin homma alkaa hakeutua oikeasti kohdilleen
- hommataan kunnollinen kaasutin tähän imusarjaan
- oikea suorasytkä, ei mallia hukkakipinä
- rakentamiseen 600 tuntia, testaamiseen 300 tuntia
+ hyvät hermot ja lompakko

Tai jos oikein kovasti haluaa haasteita niin VW nelostyypin lohko ja siihen n. 100mm männät, lyhytiskuinen akseli ja muut romut kuten yllä.

Ja eikun rakentamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa Launiainen



Liittynyt: 14 Lok 2008
Viestejä: 82

LähetäLähetetty: 18.04.2013 15:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

taitaa olla yli 1650 kuutioita
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
timo siltala



Liittynyt: 16 Hel 2012
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 18.04.2013 16:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1625.75
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JUSA



Liittynyt: 18 Hel 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Lappila

LähetäLähetetty: 18.04.2013 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://hasselgren.com/engines-for-sale/

Tiedä sitten kun tuohon pistetään kaasarit ni taitaa tippua tehot aikas reilusti... Mut varmaan päästään yli parin sadan?
Mut toisaalta noi kestää vähän turhan kauan ollakseen jokkiskoneita eli teoreettiset mahdollisuudet vois olla jos hiukan enempi ottais tehoa kestävyyden kustannuksella?
_________________
Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa Launiainen



Liittynyt: 14 Lok 2008
Viestejä: 82

LähetäLähetetty: 18.04.2013 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vempula kirjoitti:
taitaa olla yli 1650 kuutioita

Vähän jäi tuo iskunpituuden muutos huomaamatta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
S.K.



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 40
Paikkakunta: Vähäkyrö

LähetäLähetetty: 18.04.2013 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JUSA kirjoitti:
http://hasselgren.com/engines-for-sale/

Tiedä sitten kun tuohon pistetään kaasarit ni taitaa tippua tehot aikas reilusti... Mut varmaan päästään yli parin sadan?
Mut toisaalta noi kestää vähän turhan kauan ollakseen jokkiskoneita eli teoreettiset mahdollisuudet vois olla jos hiukan enempi ottais tehoa kestävyyden kustannuksella?

4A-GEn vakio alakerrallakin päästään 200heppaan ja F:läisis taidetaan parhaimmillaan saada 240heppaa. Ja silti ollaan vielä alle 1600cc Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Timo Mattila



Liittynyt: 07 Lok 2010
Viestejä: 63
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: 18.04.2013 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
- Opel CIH lohko, 97mm poraus
- teetetään kampiakseli 55 mm iskulla, joka pysyy nipussa 14500 r/min, max. teho täytyy olla jossain 13000+ kierroksella
- kaikki liikkuvat äärimmäisen kevyiksi
- tehdään 16v-kansi, vakioista ei varmaan löydy riitttävän hyviä
- tehdään 20-30 erilaista kammiosarjaa
- tehdään saman verran pakosarjoja
- myös nokka-akseleita tarvitaan varmaan 5 erilaista ennenkuin homma alkaa hakeutua oikeasti kohdilleen
- hommataan kunnollinen kaasutin tähän imusarjaan
- oikea suorasytkä, ei mallia hukkakipinä
- rakentamiseen 600 tuntia, testaamiseen 300 tuntia
+ hyvät hermot ja lompakko


Helpommin GM:n tuotteen tekis z18xe kannesta ja 16sv lohkosta. Käytettiinhän vastaavaa konetta rallissa s1600 corsissa, joissa tehot oli 220 tietämillä tehtaan luokittelemilla osilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari Anunti



Liittynyt: 18 Tam 2008
Viestejä: 45
Paikkakunta: Pello

LähetäLähetetty: 18.04.2013 21:44    Viestin aihe: Kaasari Vastaa lainaamalla viestiä

Ei onnistu tällä kaasarisäännöllä, muuten semmoisia moottoreita olis tehty jo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heikki Härkönen



Liittynyt: 26 Maa 2013
Viestejä: 314

LähetäLähetetty: 18.04.2013 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

..taitaa silti olla kuutioita hieman liikaa..Smile).. 1698..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 18.04.2013 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juha Hytönen kirjoitti:
"
Miten 260 hv. tehoisella 1650cm3 moottorilla varustettu JM-luokan auto tehdään Question


Käytetään kaaripajalla joku nettiautosta ostettu GTI tyylinen sportti. Käytetään moottoripajalla joku VTEC / 4age tms. ja nostetaan nokalle. Lukko kannattaa hitsata ja poistaa ilmastoinnit ym. turhakkeet. Very Happy

Kannattaisi kyllä valita isompi kone niin pääsisi huomattavasti halvemmalla noihin tehoihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
T.H



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 248
Paikkakunta: ALASTARO

LähetäLähetetty: 18.04.2013 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1625,757jos piinä käyttää 3,14159
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 19.04.2013 06:00    Viestin aihe: Re: Kaasari Vastaa lainaamalla viestiä

NORRA kirjoitti:
Ei onnistu tällä kaasarisäännöllä, muuten semmoisia moottoreita olis tehty jo.


No tähän ei voi todeta kuin
"Kaikki mitä voidaan keksiä, on jo keksitty." – Charles H. Duell, Yhdysvaltain patenttiviraston pääjohtaja, 1899. "

Kyllä se onnistuu, kaasuttimen kokoahan ei ole rajattu, 2 kurkkua täytyy olla ja läppäakselin suunnassa kaasuttimen täytyy olla 45 mm tai alle. Kaasuläpän ja myös kaasuttimen reiän ei tarvitse oll pyöreä, joten tehdään reiästä vaikka 45 toiseen suuntaan ja 60 toiseen niin kyllä jo alkaa riittämään.

Amerikkalaiset eivät juuri mitään osaa tehdä, mutta kaasuttimet ovat todella kehittyneitä nimenomaan plenum- eli kammiosarjaa varten, joten sinne vaan kaasutinvalmistajiin yhteys niin rahalla alkaa löytymään mitä vaan.

Veikkaan, että kaikkineen yhden tällaisen moottorin rakentaminen kustantaisi n. 30-40 k€.

Tuo iskunpituus oli n. mitta, tottakai kuutiot tehdään täyteen. Iskua vain pitää lyhentää jos aikoo käyttää tuollaisia kierroksia, mäntänopeus tulee muuten liian suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)