Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
moottori sääntö?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Timo Mattila



Liittynyt: 07 Lok 2010
Viestejä: 63
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: 29.09.2014 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, kansihan on vapaa. No voiko alkuperäisen moottorin lohkon päälle laittaa minkä hyvänsä moniventiilikannen, jos tyyppikilpi on moniventiilisestä sarjatuotantoautosta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jake74



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 135

LähetäLähetetty: 29.09.2014 13:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Timo Mattila kirjoitti:
Niin, kansihan on vapaa. No voiko alkuperäisen moottorin lohkon päälle laittaa minkä hyvänsä moniventiilikannen, jos tyyppikilpi on moniventiilisestä sarjatuotantoautosta?


tyypikilvessä on runkonumero ni sehä pitää vastata myös korissa olevaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jake74



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 135

LähetäLähetetty: 29.09.2014 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jampe m kirjoitti:

Eli se moniventtiilimoottori pitää olla alunperin kuulunut siihen merkkimalliin mikä lukee korin tyyppikilvessä,muussa tapauksessa kyseessä on vierasmoottori.

Jarmo


tämän mukaan ei sais olla 80 sarjan corollaassa 4A-F moottoria ja silti niitä on nähty useita ja auton mallivuosi ei riitä moniventtiili vierasmoottori sääntöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 29.09.2014 14:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Korinumerot ja kilvet talteen Gt kopista.

AE82GT ollut eli sinne saisi laittaa 4AGE:n niin ei ole vieras moottori?
Tai 4A-C:n joka on 8v, 4A-F.. on taas 16v jota ei saa laittaa.. vasta uudempaan ee,ae90 koppaan.


Viimeinen muokkaaja, sami kleemola pvm 30.09.2014 08:23, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
S.K.



Liittynyt: 28 Tam 2008
Viestejä: 40
Paikkakunta: Vähäkyrö

LähetäLähetetty: 29.09.2014 14:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ford31 kirjoitti:
Korinumerot ja kilvet talteen Gt kopista.

AE82GT ollut eli sinne saisi laittaa 4agen niin ei ole vieras moottori?
Tai 4A-C:n


4A-C on 8venttiili, yks nokkanen "saastemallin" moottori ja alkuperäinen AE82-mallissa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jarmo mellin



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 127
Paikkakunta: Vammala

LähetäLähetetty: 29.09.2014 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se näyttövelvollisuus korin ja moottorin yhteenkuuluvuudesta on kilpailijalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jake74



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 135

LähetäLähetetty: 29.09.2014 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ford31 kirjoitti:


AE82GT ollut eli sinne saisi laittaa 4agen niin ei ole vieras moottori?
Tai 4A-C:n


juu 4A-GE on tullut tehtaalta kyseisessä korissa ja toinen moniventiili kone on 2E eli 1.3 12venttiilinen Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Timo Mattila



Liittynyt: 07 Lok 2010
Viestejä: 63
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: 29.09.2014 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenhän katsastusmies kisapaikalla tarkistaa onko 99 Saabin tyyppikilpi/rungonnumero juuri 16v mallista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
villau



Liittynyt: 01 Syy 2010
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 30.09.2014 05:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei mitenkään. Kuten Jarmo edempänä kirjoitti se näyttövelvollisuus on kilpailijalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Timo Mattila



Liittynyt: 07 Lok 2010
Viestejä: 63
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: 30.09.2014 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikissa autoissa voi siis käyttää fian luokitustodistuksella vapaata moniventiilikantta, jos sellainen on luokiteltu ja lohko on alkuperäinen.
Katsastuskortissa ja tyyppikilvessä oleva rungonnumero ei ole pakko olla sama. Jossain voi olla itse keksitty katsastusmiehen varmentama numero.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 30.09.2014 21:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Timo Mattila kirjoitti:
Kaikissa autoissa voi siis käyttää fian luokitustodistuksella vapaata moniventiilikantta, jos sellainen on luokiteltu ja lohko on alkuperäinen.
Katsastuskortissa ja tyyppikilvessä oleva rungonnumero ei ole pakko olla sama. Jossain voi olla itse keksitty katsastusmiehen varmentama numero.


Eiköhän tuohon kansi asiaan ollu tulossa selvennystä ensi kaudelle, kun kielletään nuo billetti kannetkin..?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Timo Mattila



Liittynyt: 07 Lok 2010
Viestejä: 63
Paikkakunta: Vimpeli

LähetäLähetetty: 03.10.2014 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käytetäänkö sitten kansallisesti luokiteltuja kansia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roni Poola



Liittynyt: 07 Maa 2008
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 27.01.2015 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jampe m kirjoitti:
Silloin säännöissä pitäisi olla maininta: tai luokitustodistuksen mukainen.
Sellaista tekstiä siellä ei ole.

Selvennän vielä.
Moniventtiilimoottoreita koskevassa säännössähän sallitaan myös 5vent./syl.
olevat moottorit,mutta vain siinä korissa mihin ne on alunperin tehtaalla asennettu.
Vierasmoottorisääntö sallii vain 4vent./syl. olevat moottorit asennettavaksi
vm.90+ autoihin.

Jarmo
eli tämän perusteella saa joissakin golffeissa ja passatissa käyttää 1.8 20V konetta vaikka tekis kardaaniksi?
_________________
Volvo POWER! :d
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 27.01.2015 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Timo Mattila kirjoitti:
Käytetäänkö sitten kansallisesti luokiteltuja kansia?

Käsittääkseni voi käyttää jos niitä on valmistettu sääntökirjan vaatima määrä ja täyttävät muut sääntökirjan ehdot eli esim. billet kansi on kielletty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jari Grönlund



Liittynyt: 03 Hel 2015
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 03.02.2015 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkäs se tulkitaan paljonko materiaalia on lisätty kanteen. Eli liittää osaan vakiokantta "billetin" niin sehän on vain aineen lisäämistä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)