Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Koneita auki kisoissa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 10.12.2014 10:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Helvettiäkö niitä avaa ja avaa samalla jaot nokkapyörastä pieleen vielä tahallaan naarmutellaan kantta. Jos koneen viritys on vapaa sielä ei avattuna nää mitään ihmeellistä.

Miksei mitata nesteen määrää tulpan reiästä paljon nopeampi halvempi sen voi tehdä ilmanki, avauksesta sitten maksu. Question

Ensin menöö nesteet palotilaan ykk. nollaus (lukema ylös) ja alakuolokohtaan lukemat taas ja laskee siitä.
Voi olla valmis taulukkokin esim. sääntökirjas mitä tuloo eri nestemäärillä.
Pääkatsastajalla mukana iso ruisku ja nesteet ottaa vaikka alapäästä Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mikko Sippala



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 56
Paikkakunta: Raahe

LähetäLähetetty: 10.12.2014 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä idea, mutta alakuolokohdassa ei vaan taida olla venttiilit kiinni, joten ei onnistu ainakaan boxerista mitata nesteen kanssa. Korjatkaa toki jos olen väärässä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo Salminen



Liittynyt: 18 Tam 2008
Viestejä: 20
Paikkakunta: Lempäälä

LähetäLähetetty: 14.12.2014 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutamia koneita olen nähnyt joissa ei ole venttiilit pitäneet nestettä edes yläkuolokohdassa. Ei niitä kuutiotilavuuksia saada mitattua moottoria avaamatta. Tähän asiaan vain ei haluta puuttua. Syitä voi olla monia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 14.12.2014 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eräässä AKK:n alaisessa autokilpailussa yksi kilpailija ei halunnut avata tarkastusta varten autonsa moottoria. Hän vaati sitä sinetöitäväksi, mutta kieltäytyi poraamasta sinetöintireikiä kun niitä ei moottorissa ollut valmiina.
Sitten paikalle löytyi poraustaitoinen henkilö kilpailun järjestäjän toimesta joka suoritti avaruustiedettä "vaativan" poraustyön.
Sen jälkeen kilpailija kieltäytyi jälleen sinetöinnistä, mutta suostui siihen kun hänelle kerrottiin seuraukset kieltäytymisestä. Sovittiin, että moottori avataan seuraavan kilpailun jälkeen, mutta AKK:n toimihenkilön päätöksen jälkeen kiellettiin ajamasta kilpailussa koska moottori oli sinetöity.
Moottori sinetöitiin peltisineteillä jotka on helppo avata ja puristaa takaisin paikoilleen ( lyijysinetissä se on vaikeaa ).
Koska moottori ei ollut AKK:n sääntöjen mukainen niin kilpailja vastusti ankarasti moottorin tarkastusta, joten hänelle jäi aikaa muokata moottorin sisältöä sääntöjenmukaiseen muotoon sillä auto jäi hänen haltuunsa. Kotitallissa askartelun aikana sinetit avattiin ja moottorin osat muutettiin AKK:n sääntöjen mukaisiksi jonka jälkeen sinetit painettiin varovasti kiinni.
AKK:n hyväksymät tarkastajat totesivat että sinetit ovat paikoillaan ja moottori avattiin sekä todettiin AKK:n sääntöjen mukaiseksi.
Myöhemmin ko:lta kilpailijalta kysyttiin miksi et halunnut avata moottoria tarkastusta varten vaikka toiset tarkastukseen määrätyt kilpailijat tekivät sen.
Vastauksena oli kuulemma tämä: En osannut irroittaa moottoria ja avata siitä sylinterikantta pois.
Ps. kummallista asiassa on tämä, kotitallissa se onnistui helposti, sekä myös melkoisen vaativat muutostyöt. Tarina voi olla tosi tai sitten ei, tiedä näistä hevosmiesten toimiston jutuista pitävätkö ne paikkaansa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 23.12.2014 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rallikilpailuissa voidaan nähdä lähtöluettelon perusteella mihin kuutiotilavuusluokkaan (moottori) kilpailija on ilmoittautunut.

Miksi JM:ssä ei sellaista tietoa ole nähtävissä? Saako kilpailun järjestäjältä kysyttäessä vastaavanlaista tietoa, jos haluaa tietää millaisilla tiedoilla esim. numero 1 on ilmoittautunut?

Mistähän johtuu se, että moottoreita ei enää sinetöidä vaan avataan heti saman päivän aikana?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)