Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Kuplan boxerista

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ari Viitanen



Liittynyt: 19 Huh 2014
Viestejä: 15
Paikkakunta: Äetsä

LähetäLähetetty: 19.01.2017 17:21    Viestin aihe: Kuplan boxerista Vastaa lainaamalla viestiä

Saikos boxerista tehdä niin suuren kun saa,vai oliko joku tuupparisääntö siihenkin.
_________________
Ari Viitanen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Harri Hyvönen



Liittynyt: 18 Tou 2016
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 19.01.2017 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuplan perään saa tehdä niin suuren ku voi...
Muut menee vierasmoottori säännön mukaan 1650
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Viitanen



Liittynyt: 19 Huh 2014
Viestejä: 15
Paikkakunta: Äetsä

LähetäLähetetty: 19.01.2017 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirmankolli kirjoitti:
Kuplan perään saa tehdä niin suuren ku voi...
Muut menee vierasmoottori säännön mukaan 1650

Juu kiitos niin olen ymmärtänyt.
_________________
Ari Viitanen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kalle keskinen



Liittynyt: 30 Tou 2015
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 20.01.2017 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saako olla vesijäähdytteiset kannet?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Viitanen



Liittynyt: 19 Huh 2014
Viestejä: 15
Paikkakunta: Äetsä

LähetäLähetetty: 21.01.2017 09:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

thrill kirjoitti:
Saako olla vesijäähdytteiset kannet?

Eikös kannet ole vapaat.
_________________
Ari Viitanen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 21.01.2017 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mihinkäs ne lisäpainot asennetaan Kuplan korissa jos moottorin tilavuus nostetaan esim. 2,8 litraan? Tuleeko korkea kasa rautaa joka pysyy vielä paikoillaankin? Toiseksi pitääkö Kuplan moottorilohko olla alkuperäismittainen vai saako käyttää "korotetulla katolla" olevaa alumiinilohkoa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha-Matti Kontti



Liittynyt: 13 Kes 2008
Viestejä: 22
Paikkakunta: Jämijärvi

LähetäLähetetty: 21.01.2017 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omasta mielestä suurempaa kuin 2050cc. on aivan turha tehdä,koska nykyisellä rengassäännöllä, etenkin kuhmuissa on aika toivotonta taistella vesikoneisia vastaan jos,kori on sääntöjen mukaisis painois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EEP-race



Liittynyt: 07 Tam 2011
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 21.01.2017 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos jollain ei ole uudempaa tietoa, niin vesikannet on kielletty kuplan moottorissa ellei kyse ole vierasmoottorista. Näin lajipäällikkö Lampinen vastasi minulle puhelimessa konsultoituaan myös tekniikan lajipäällikkö Palmia kesällä 2015. Perusteena oli, että sääntöjen kohta "VW ilmajäähdytteisten tuotantomoottorien kannet ovat vapaat" ei voi olla ristiriidassa kohdan "Ilmajäähdytteisissä moottoreissa lisäjäähdytys ulkopuolisella vesiruiskutuksella on kielletty". Itse en tätä perustetta oikein ymmärtänyt, mutta se tuli selväksi, että vesikannet muuttavat moottorin vierasmoottoriksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Laukkanen



Liittynyt: 28 Huh 2008
Viestejä: 37

LähetäLähetetty: 23.01.2017 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa oikein isot kuplan moottorit kärsiä myös kaasarisäännöstä? Sais sääntö olla sillai, että kun käytetään auton omaa konetta niin kaasarit vapaat. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Hytönen



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 439
Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala

LähetäLähetetty: 24.01.2017 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuplan omaan moottoriin saa laittaa niin suuren kaasuttimen kuin yleensä on mahdollista, jopa 62mm. Terminator on mahdollista sekä myös niin isot luistinkaasarit kuin maailmalta löytyy.
Kaasutin ei ole Kuplan moottorin ongelma .... se ongelma on hirmuisten lisäpainojen laittaminen "apumiehen paikalle".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Seppo Salminen



Liittynyt: 18 Tam 2008
Viestejä: 20
Paikkakunta: Lempäälä

LähetäLähetetty: 24.01.2017 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tiedoksi pieni päivitys kuplan kaasuttimien kokoon:

Kaasuttimina saa olla yksi kaksikurkkuinen tai kaksi
yksikurkkuista (toimivia kurkkuja) kaasutinta.
Autoissa joissa käytetään automalliin kuuluvan
moottorin asemasta oman tai toisen valmistajatehtaan
enintään 1650 cm3 moottoria, kaasuttimen läpän halkaisija
saa olla enintään 45 mm. Mitta mitataan läpän
akselin suuntaisesti. Luistikaasuttimissa 45 mm mitataan
90 asteen kulmassa luistin liikkumissuuntaan nähden.
(Ilmajäähdytteinen VW omalla moottorilla 50mm)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)