Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Race: Voimansiirto
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yritykset ilmoittavat
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 22.08.2014 13:40    Viestin aihe: Race: Voimansiirto Vastaa lainaamalla viestiä



Luistaako kytkin?
Laajasta valikoimastamme löydät kytkimet ja vauhtipyörät aina vakiosta - 2000nm+ väännönkestoihin. Jotta asioiminen verkkokaupassa olisi helpompaa olemme päivittäneet kytkinten haun uudella alasvetovalikolla. Näin löydät oikean kytkimen helposti ajoneuvoosi. Custom kytkinpaketit ja tarvikepuolen kytkintarpeiden suhteen ota yhteyttä myyntiimme puhelimitse tai sähköpostitse.

Valikoimastamme löydät mm. laadukkaat Sachs racing performance, clutchmasters ja Extremeclutch kytkimet.

Verkkokaupastamme löydät kytkimet ja vauhtipyörät:
» Race.fi: Kytkimet ja vauhtipyörät


Kuuletko ääniä? Se on ihan normaalia!
Voimansiirron ääntelystä käydään paljon keskustelua, ja virheellisiäkin vikadiagnooseja on etenkin painelaakeriin liittyen liikkeellä paljon. Painelaakeri painaa kytkinasetelmaa kun painat kytkinpoljinta. Kytkinpoljin ylhäällä painelaakeri ei pyöri eikä siten pidä myöskään ääntä – näin ainankin 99% autoista, poikkeus vahvistaa säännön. Jos rohina alkaa kun painat kytkintä ja loppuu kun nostat kytkimen, on kyseessä painelaakerivika. Jos rohina loppuu kun painat kytkintä, ja alkaa kun nostat kytkimen, on kyseessä laatikon suunnalla oleva vika, koska laatikko saa voiman kun kytkin on ylhäällä ja pyörintä loppuu kun painat kytkintä.

Selvennys: Tämä koskee perinteisiä yksilevyisiä kytkimiä. Rohinalla tarkoitan laakerin oikeaa ääntämistä kun se on paineen alaisena, en vaimeaa luonnollisenkin kuluman piikkiin menevää ääntä joka ilmenee nestekytkimissä laakerin pyöriessä ilman varsinaista kuormaa. Youtube lienee myös hyvä paikka äänien kuunteluun, hivenen vaikea kuvailla sanoin.

Milloin kytkin luistaa, ja miten se voi ilmetä?
Mitä isompi vaihde on käytössä, sitä enemmän vääntöä auton kiihdyttäminen vaatii. Kytkimen väännönkesto loppuu ja kytkin alkaa luistamaan.
Käytännössä moottorin kierrokset siis alkavat nousemaan äkisti vaikka nopeus ei vastaavasti kasvaisikaan – vähän sama kun auto alkaa liukkaalla sutimaan: kierrokset nousevat mutta vauhti ei kiihdy.





Lisätehoa hakemassa?
Virittäessä orkkis kytkin antaa nopeasti periksi ja on syytä päivittää järeämpään pakkaan, jotta ei rupea luistamaan. Laajan valikoiman ansiosta löydät autoon kuin autoon paketin, oli sitten kyseessä pienimuotoinen tehopäivitys tai rankempi ratalelu.
Kauttamme saat aina kytkinpaketit OEM-tasosta sinne 2000nm paremmalle puolelle pitäviin monilevypaketteihin.

SRE:n paineasetelmat
Todella suosittu saksalainen valmistaja Sacsh tekee tarvikepuolen lisäksi myös todella rajuja paineasetelmia levyineen ja painelaakereineen. Suosituimpia asetelmia löytyy meidänkautta mm. ...763 ja ...765 loppuiset Sachs racing performance asetelmat.
Näitä pidämme varastossa, Suomen edullisimmilla hinnoilla sekä nopealla toimituksella.

Sachs SRE 763
SRE tuote: 883082 999763
Levykoolle: 228 mm
Väännönkesto massalevyllä: 430nm
Väännönkesto sintterillä: 505nm

Sachs SRE 765
SRE tuote: 883082 999765
Levykoolle: 240 mm
Väännönkesto massalevyllä: 590nm
Väännönkesto sintterillä: 700nm

Lisätiedot paineasetelmista löydät verkkokaupastamme:
» Race.fi: SRE paineasetelmat

Nyt myös mahdollisuus ostaa osamaksulla 1000,00 € asti, luotettavasti ja helposti Race.fi verkkokaupasta.
*** Race.fi verkkokauppa***




Tilaaminen ja lisätiedot
Voit tilata tuotteita verkkokaupastamme, puhelimitse, sähköpostitse tai noutaa myymälästämme Pornaisista. Maksuvälineinä noudettaessa käyvät käteinen ja pankkikortit.
Yli 50€ tilaukset toimitamme veloituksetta matkahuollon sekä postin kautta. Myyntimme auttaa mieluusti lisäkysymysten ja tuotevalintojen kanssa.




Race.Fi Verkkokauppa
Race Performance Oy
Välitie 6, 07170 Pornainen
020 790 2 790 | info@race.fi
www.race.fi

Facebook sivuiltamme näet pikkupäivitykset ja pysyt ajan hermolla


Viimeinen muokkaaja, Willem van Schevikhoven pvm 22.08.2016 16:17, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 08.06.2016 16:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kytkimiä vähän joka lähtöön

Meiltä Racelta löytyvät mm. Sachs SRE, Xtreme Clutch, Clutch Masters ja monet muut kytkimet nopeasti ja järkihinnoin.



Xtreme Clutch ja Clutch Masters linjastot painottuvat kilpureiden ja rankasti viritettyjen autojen voimansiirtimiksi automallien ollessa pääosin Japanilaisia. Sachs SRE puolestaan on yleensä se valinta eurooppalaisten katu- tai rata-autojen kytkimeksi.

Käytännössä kaikilta kolmelta valmistajalta löytyvät myös vauhtipyörät, monilevyversiot ja kaksoismassan muunnossarjat. Ihan tavan katuautoihin löytyy myös Sachs, Valeo ja LUK muutossarjoja hyvinkin edukkaasti alkaen noin 450 eurosta.

Se miksi kytkimistä nyt huudellaan, on pieni katsaus jonka kisakautta silmällä pitäen teimme niiden saatavuuteen. Kattavan rahtisopimuksemme ansiosta käytännössä kaikki merkit on mahdollista ottaa myös UPS pikatoimituksella normaalin toimitusajan ollessa noin viikosta kahteen. Omaakin varastoa kytkimille löytyy, eli ihan pelkkien tukkureiden varastoilla ei meillä Racella elellä.

Järkeville kytkinostoksille pääset tuosta:
»» Race: kytkimet ja vauhtipyörät

Kirjoitus sivuillamme
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 15.06.2016 16:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suomen laajin lukkoperävalikoima

Meiltä Racelta löytyy lukkoperä niin herrasmiessporttiin kuin rataraaseriinkin!



Katulukkoperäksi meiltä löytyvät Quaife ATB lukkoperät ja katukilpureihin tietyin varauksin myös Cusco Type-RS lukot.

Quaife on käytökseltään herrasmiesmäinen rataslukko. Se toimii loistavasti yhteen myös ajonvakautuksen kanssa eikä ikinä lukitse pyöriä yhdeksi puuksi.

Cuscon Type-RS on tyypiltään levylukko mutta miedommin esijännitetty ja soveltuu siten levylukoistamme parhaiten myös kadulle. Cusco on kestävyytensä ja laatunsa puolesta kuitenkin pudan pro-luokan tuote, joten se sopii myös miedosti esijännitettynä etenkin soralla käytettäviin kilpa-autoihin.

»» Race: Quaife lukkoperät
»» Race: Cusco lukkoperät

Kilpa-auton lukkoperäksi suosittelemme Japanilaisia edullisemman pään Kaaz levylukkoja, tai Brittiläisiä Tran-X ja Gripper tuotteita joista löytyy etenkin eurooppalaisiin autoihin vanhempaankin kalustoon lukkoa.

Kaaz on perinteinen Japanilainen levylukko, kun taas Gripper ja Tran-X Brittiläisiä yksiköitä joita saa tilattua myös eri esijännityksillä ja ramppikulmilla. Cusco MZ-sarjan lukot on rankemmin esijännitetty, ja ne ovatkin käytännössä paras lukko etenkin asfalttikilpureihin.

Sanomattakin lienee selvää että Racelta löytyvät myös korjaus- ja huoltosarjat kaikkiin myymiimme lukkoperämerkkeihin.

»» Race: Kaaz lukkoperät
»» Race: Tran-X lukkoperät
»» Race: Gripper lukkoperät
»» Race: Cusco lukkoperät


Levylukko vs. torsen
Jos lukkoperien sielunelämä ei ole vielä täysin sisäistetty, kannattaa tutustua kirjoitukseemme eri perätyypeistä:

»» Race: Lyhyt oppimäärä lukkoperistä


Kirjoitus sivuillamme
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 22.08.2016 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lukkoperät ja niiden huoltosarjat joka lähtöön

Sen lisäksi että meiltä saa aika laajan kattauksen eri lukkoperiä, on valmistajilta putkahdellut tasaiseen tahtiin myös paljon uusia malleja. Koska peräkauppa on käynyt melko kuumana, on Cusco, Kaaz ja Gripper huoltosarjojen saatavuuteen niinikään panostettu siten, että kun huoltotarve kesken kauden iskee, ei homma tule ihan yllärinä sitten kellekkään.



Peruskäytössä levylukkoperä kestää moiteetta ainankin kymmenen vuotta. Kisakäytössä levypakat ovat paljon suuremman kuorman alla ja toisaalta vaativat myös lyhempää huoltoväliä jotta ajo-ominaisuudet säilyvät samanlaisina kisasta toiseen.

Huoltosarja kattaa peruslaajuudessaan käytännössä kitkalevyt. Lisäksi ainankin Cuscolta, Kaazilta ja Gripperiltä saa myös kaikki muut osat irtokomponentteina (jos ne jostain syystä sattuu saamaan rikki). Quaifelle ei huoltosarjaa ole tarjolla, mutta Torsenina se ei käytännössä sellaista ikinä tarvitsekkaan ellei voitelua nyt sitten laiminlyödä ihan totaalisesti.

Huollon yhteydessä levylukoissa voi usein säätää esijännitystä (shimmit) ja ihan levyjen määrää (enemmän levyjä = enemmän pitoa levypakassa). Kolmas säätökohde on öljyvalinta, ja silläkin saadaan sekä levylukkoihin että torseneihin aika paljon vaikutusta. Siinä missä Torsen hyötyy kitkasta, on levylukkoihin tarjolla erillinen liukastava lisäaine kuten Red Line Limited Slip Additive. Lisäaineella voidaan liukastaa öljyä ja siten pudottaa perän purevuutta. Liukastavaa lisäainetta on useimmissa lukkoperäöljyissä. Red Linellä perus 75w90 sisältää lisäainetta, ja 75w90NS non-slip taas ei sisällä lisäainetta lainkaan ja on siten oikea valita torsen lukolle. Sama pätee 75w140 öljyihin. Muilla öljymerkeillä merkinnät vaihtelevat, mutta logiikka on pääsääntöisesti sama.

Lukkoperävalikoima meidän sivustolla löytyy tuosta:
»» Race: Lukkoperät

-Wille

Kirjoitus sivuillamme
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 10.10.2016 16:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kytkimet ja vauhtipyöräkonversiot

Koska kytkimet tekevät kauppaansa tasaisen ällistyttävällä tahdilla, tehdään tänään pikku kertaus merkeistä ja tarvikkeista joita meillä on.




Korkeampaa väännönkestoa
Viritettyihin moottoreihin löytyy ratkaisu käytännössä Clutch Masters, Xtreme Clutch tai Sachs SRE linjalta.

Kaikki valmistajat tarjoavat sekä sintteri että massasarjoja ja puristusvoimaltaan jykevämpiä asetelmia. Sarjoja löytyy alkuperäisen vauhtipyörän kaveriksi, ja useimpiin uudempiin autoihin myös ns. kovan vauhtiksen sisältäviä sarjoja joilla kaksoismassan väännönkestosta ei muodostu ongelmaa.




Eroon kaksoismassasta?
Kuten yllä jo sivuttiin, löytyy ylläolevilta valmistajilta myös kovan vauhtipyörän sisältäviä muutossarjoja joilla kaksoismassan kolinoista päästään eroon.

Muunnossarjoja löytyy myös monilta OEM valmistajilta vakiotehojen tuntumassa oleville autoille. OEM valmistaja meinaa siis valmistajaa joka valmistaa osat samojen standardien mukaan kuin alkuperäinen osa, ja käytännössä myös usein toimittaa autovalmistajalle OE osan.

Kauttamme saa muutamaakin eri OEM merkkiä kuten Sachs, Exedy, LUK, Valeo. Aina ei siis tarvitse päivittää kytkintä rankimpaan mahdolliseen vain kovan vauhtipyörän saadakseen.

Huomionarvoista mutossarjoissa on tietenkin se että ainankin kytkinlevy vaihtuu toisenlaiseen. Kaksoismassan kanssa käytetään jousittamatonta levyä, ja muunnossarjassa seuraa aina jousitettu levy ellei toisin mainita.




Monilevyiset sarjat
Kun haetaan todella kovaa väännönkestoa, täytyy katse kääntää monilevyisten sarjojen suuntaan. Väännönkestohan voidaan laskea (yksinkertaistettuna) levyn kitkapinnan pinta-alan, halkaisijan ja kitkakertoimen, asetelman puristusvoiman sekä kitkapintojen lukumäärän perusteella.

Monilevyisiä pakkoja löytyy Clutch Masters, Xtreme Clutch ja Sachs SRE linjalta.

Monilevykytkimiä on saatavana valmiin pulttaa kiinni vauhtipyörän kanssa sekä erikseen mikäli valmista vauhtipyörää ei ole tai sen tahtoo teettää itse.




Vakiokytkin vaihtoon?
Vaikka nimemme mukaisesti pääosin viriosaa myymme, saa meiltä myös ihan tavallisia OEM kytkimiä käyttiksiin. Luotamme näissä OEM valmistajiin kuten Sachs (ei SRE), Luk, Exedy tai Valeo. Merkkeihin jotka tekevät alihankintaa myös autovalmistajille.

Meiltä löytyvät myös painelaakerit, ARP vauhtipyörän pultit, kytkinletkut sekä muut tarvikkeet kuten työ- ja pääsylinterit korjaussarjoineen.

Oli kytkintarve siis mikä tahansa, kannattaa vierailla kaupassa katsomassa kytkimet ja vauhtipyörät -kategoria. Myyntiinkin kannattaa olla yhteydessä, sillä autamme mieluusti mikäli valinta ei ole itsestään selvä!

-Wille

Kirjoitus sivuillamme
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 12.10.2016 16:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lukkoja liukkaille

Kytkinten lisäksi syyspiikissä olennaisena osana ovat lukkoperät. Talvi tulee, ja vaikka drifting ja ratasarjat jäävät tauolle, alkaa rallien talvikausi jo lähestyä. Tehdäänpä siis lukkokuulumisiin pikku katsaus.





Minkälainen lukko?
Kadulle torseni, kisaan levylukko.

Quaifen ATB rataslukko on perusrakenteeltaan torsen, eli aistii vääntöä ja siirtää voimaa sutivatlta pyörältä pitävälle. Quaife toimii myös luistoneston ja ajonvakautuksen kanssa, eikä aiheuta turhia kolinoita tai kanitteluita liikenteessä.

Levylukko puolestaan lukitsee akselin yhdeksi puuksi sitä mukaan kun kaasua painetaan. Mitä enemmän vääntöä lukkoon kohdistuu, sitä kovemmin se puree. Katuajossa tämä kuitenkin tarkoittaa vastaankanittelua ja sitä myötä kolinoita ja paukkeita.

Kirjoitimme viime syksynä pienen selosteen lukkojen eri mallien eroista. Kannatta lukaista: Lukkoperien tyypit

Kummallakin on paikkansa, käyttötarkoitus vain eri. Tässä linkit meidän perävalikoimaan:
»» Quaife (Torsen lukko)
»» Cusco (Levylukko)
»» Kaaz (Levylukko)
»» Gripper (Levylukko)



Huoltosarjat?
Toinen syy miksi levylukko on kilpakäyttöön ja Quaife kadulle, on huolto.

Torsen on käytännössä ikuinen ellei sillä aja ilman öljyä. Levylukko kuitenkin kuluu - siellä on sisällä kytkinlevyjä.

Myynnistämme saat huoltosarjat ja varaosat Gripper, Kaaz ja Cusco levylukkoihin. Huoltosarja sisältää yleistäen kitkalevyt ja muutaman shimmin. Muut osat kuten rattaat, ristit ja puoliskot saa tietenkin myös.
Huolto ei ole ihmeellinen tapahtuma oikeilla työkaluilla, mutta tarvittaessa myös huollamme Cusco, Kaaz tai Gripper levylukon.



Edullinen punta laski hintoja
Brittilukot eli Gripper ja Quaife ovat nyt ennätysedullisia edullisen punnan ansiosta. Hinnoittelupolitiikkamme on se, että hinnan tulee kestää vertailu.
»» Quaife (Torsen lukko)
»» Gripper (Levylukko)

-Ari

Kirjoitus sivuillamme
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 26.10.2016 16:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Clutch Masters listaus päivitetty!

Pari päivää tehtiin duunia liki 10000 rivin excelin parissa, ja nyt on uunituore listaus sivuilla. Erityistä huomiota kiinnitetiin ihan käsipelillä yleisimpien virityskohteiden listaukseen. Toisin sanoen niin että ei vaan oksenneta koko listausta kantaan, vaan tehdään se niin että voidaan itsekkin käyttää sitä.



Clutch Masters, eli CM on hyvinkin pätevä kytkinmerkki. Valikoima kattaa yksi- ja monilevyiset kytkinpaketit niin Aasian, Euroopan kuin Amerikankin mantereiden tuotoksiin.

FX100 - FX300 -sarjat käsittävät massakytkimiä joissa FX100 on käytännössä tarvikekytkin, mutta FX300 tarjoaa jo melkoista väännönkestoa ollen kuitenkin luistatettavissa.

FX400 - FX500 -sarjat ovat jousitettuja tai jousittamattomia sintterikittejä joilla käytös on vähän jyrkempää mutta väännönkesto sitäkin reilumpaa.

Tästä ylöspäin löytyy vielä monilevyisiä sarjoja joilla päästään parempaan käytettävyyteen reippaalla väännönkestolla.

Väännönkeston kaava on yksinkertaistettuna aika simppeli: Levyn pinta-ala * levyn materiaalin kitka * asetelman puristusvoima * levyjen määrä. Tästä voi helposti päätellä, että monilevyisessä voidaan käyttää aavistuksen miedompaa asetelmaa/levyä ja saavuttaa silti riittävä väännönkesto ja kohtuullinen ajettavuus.

Lisänä kytkinpaketteihin löytyy listalta tietenkin myös cromo ja alumiini vauhtipyöriä - eli myös kaksoismassan korvaussarjoja.

Cm kytkimet löytyvät tuosta:
»» Race: Clutch Masters kytkimet

-Ari

Kirjoitus sivuillamme
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 07.11.2016 16:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quaifen lukkoperät verkossa
Uusimman listauksen myötä verkkokaupastamme löytyy nyt kaikki Quaifen valikoiman lukkoperät. Uutuutena myös Mercedes Benz lukkoperät, joita ei aikaisemmin verkossa oltu listattuna.

Myös Quaifella itsellään on useita lukkoperiä, tilauksesta tehtäviä. Mikäli listalta ei löydy etsimääsi lukkoperää, ota yhteyttä myyntiimme niin tarkistetaan mikäli näitä saa valmistettua tilauksesta.



Päivitetyn listauksen myötä haku tuotteille on nyt hieman tarkempaa ja fiksumpaa. Markkinoiden yksi parhaista peristä katukäyttöön, toimii myös radalle tarpeen mukaan.

Asiakaspalautteiden kuningas, 100% positiivista palautetta läpi vuosien


Quaifen lukkoperien edut:
- Yhteensopiva luistonestonjärjestelmien kanssa.
- Tarjoaa pitoa sekä loogisuutta kun sitä tarvitaan, eikä vaivaa turhilla ääntelyillä
- Voimansiirto tapahtuu aina pitävämmälle pyörälle, eikä lukitse akselia kokonaisuudessaan
- Bolt-on ratkaisu, poislukien mallit missä alunperin hitsattu tasauspyörästö sekä muutamat Mercedeksen lukot

Tutustu lukkoperiin verkkokaupassamme:
»» Race: Quaife lukkoperät
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 10.11.2016 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sachs SRE:n viikkotarjousta on vielä vuorokausi jäljellä!



Sachsin tuotteissa on vielä vuorokauden verran -10% alennus kattaen kaikki Sachs SRE:n kytkintuotteet pakettina tai erikseen. Uutuutena Sachsin tuotesivulle on tullut "vapaahaku", eli tuotteen saa haettua alasvetovalikkoon kirjoittamalla esimerkiksi 883082 999763 paineasetelmasta vaikka kolme viimeistä numeroa tai halkaisijan "228"(mm).

Sachs SRE on yksi niistä merkeistä joita ei saa listattua automalleittain mitenkään järkevästi verkkokaupan puolelle - sen takia tämä haku helpottaa etsimistä ja tilaamista huomattavasti kun ei tarvitse selata kaikkia alasvetovalikossa olevia tuotteita läpi, varsinkin kun tiedetään mitä halutaan. Tietenkin sopivuus ja väännönkesto listaukset löytyvät tuoteselosteesta pdf-muodossa, niin sopivaa kytkintä ei tarvitse lähteä arvailemaan.

Vapaahakuun ja Sachs SRE tuotteisiin pääsee tutustumaan tästä:
»» Race: Sachs SRE tuotteet + vapaasanahaku

-Race.fi / Riku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 22.11.2016 16:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kytkinuudistusta

CM listauksen päivityksen myötä erityisesti Clutch Masters kytkinten menekki kasvoi reilusti - lienee siis ihan onnistunut päivitys. SRE listaus on edelleen PDF -tasolla, sillä Sachsin kokoisesta putiikista ei fiksua taulukko/excel listaa tunnu löytyvän =) Tai sanotaanko ennemmin että varmasti löytyy, mutta oikean ihmisen löytäminen niin isosta putkasta tuottaa vähän hankaluuksia.

Ei se mitään. Kehitettiin ainankin tuotekoodien osalle Sachs SRE listaukseen ihan toimiva hakusysteemi: tekstikenttään vaan tuotenumero tai sen osa niin listalta suodattuu muut pois. Pdf siitä mikä kytkin sopii mihinkin autoon löytyy uuteen välilehteen avautuvana tuotesivulta.
Paras mahdollinen tapa tää ei tuotevalintaan ole, mutta helpottaapa hommaa jo huomattavasti.



Sachs SRE saatavuus on Saksalaisena merkkinä 1-3pv tehtaalta, tai 763, 765 ym. viriviri- ja hittituotteiden osalta suoraan hyllystä. Clutch Masters kulkee reilusta viikosta kahteen, ja on tarvittaessa saatavana myös pikana.

Jos kytkimen valinta tuntuu vaikealta, kannattaa meille vaikka soittaa tai pistää mailia niin valitaan yhteistuumin passeli väännönsiirrin.
»» Race: Kytkimet

-Wille

Kirjoitus sivuillamme
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 28.11.2016 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quaife lukkokauppa käy kuumana ja varsinkin nyt kun uudet listaukset saatiin valmiiksi!



Quaife on peränä hiljainen ja varsin herrasmieskäytöksinen, eli kaikkea sitä mitä katulukolta pitäisi odottaa ja enemmänkin, sillä tietenkin Quaifella pärjää myös radalla!

Isoin muutos Quaifen listauksessa tapahtui Mercedes-Benzin kohdalla, eli jokainen mersun Quaife perä löytyy nyt meidän verkkosivuilta kohdasta Quaife lukkoperät. Quaifen lukot on nyt myös viikkotarjouksessa, eli lukkojen päälle tulee öljyt messiin Red Lineltä tai Castrolilta!

Tutustu Quaifeen verkkokaupassamme:
»» Race: Quaife lukkoperät

Kirjoitus sivuillamme
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 03.01.2017 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sachs SRE kytkimet
Laadukkaat ja kovaa vääntöä kestävät kytkimet. Järeimmät setit riittävät aina 1000nm väännönkestoihin bolt-on pakettina.



Yleisimmät Sachs SRE kytkintarpeet varastoimme myymälässämme, ja tehdastilauksetkin koituvat ripeästi 3-5arkipäivän toimitusajalla aina tarpeen mukaan erikoisempiin menopeleihin.
Kovaa suosiota on keränneet yleisimmät päivitysasetelmat, joita on hyödynnetty monenlaisissa kokoonpanoissa asetelmien hyvien väännönkestojen takia.

Esimerkiksi paineasetelmat:

Sachs SRE 765
SRE tuote: 883082 999765
Levykoolle: 240 mm
Väännönkesto massalevyllä: 590nm
Väännönkesto sintterillä: 700nm

Sachs SRE 763
SRE tuote: 883082 999763
Levykoolle: 228 mm
Väännönkesto massalevyllä: 430nm
Väännönkesto sintterillä: 505nm

Tutustu Sachs SRE kytkimiin verkkokaupassamme:
»» Race: Sachs SRE kytkimet


Kirjoitus sivuillamme
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 10.01.2017 16:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kymmenen vuoden kestosuosikki: Vaihdevälin lyhennin

Vuosien saatossa yksi sun toinen tuote on nousee esille. Eräs helppojen katuviritysten sarjassa toistuvasti nouseva tuote ovat vaihdevälin lyhentimet. Lyhentimellä on helppo korvata jo kulunut ja kankea alkuperäisvivusto vaihteenvaihtoja helpottamaan.

Jos, ja varmasti kun vaihteiden vaihtamisesta tahtoo tehdä mieluisampaa puuhaa, kannattaa lyhentimen kaverina vaihtaa laatikkoon myös uudet öljyt. Vaihteistoöljyillä on tuntuva vaikutus kätettävyyteen, eikä niitä ihan yhtä usein vaihdella kuin moottoriöljyjä.

Puuhatarvikkeet talvi-illoiksi löydät tuosta:
Vaihdevälin lyhentimet
Amsoil vaihteistoöljyt
RVS käsittelyt
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 23.01.2017 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

SRE sopivuuksista uusi listaus

Sachs SRE kytkinten katalogit on saatu uudelle aikakaudelle edellisen listauksen ollessa jo murkkuikäinen.



Sopivuuslistan lisäksi päivittyi tietenkin myös väännönkestotaulukko uusien mallien osalta.

Itse katalogi löytyy tuotesivulta erillisenä PDF tiedostona ja tuotteen saa etsittyä sekä halutessaan tilattua nakkaamalla tuotenumeron tuotenumerokenttään. Samalta sivulta löytyvät tietenkin SRE levyt, asetelmat, vauhtipyörät ja painelaakerit eestaas selailun välttämiseksi:
»» Sachs SRE kytkimet

Kirjoitus sivuillamme
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Willem van Schevikhoven



Liittynyt: 25 Syy 2009
Viestejä: 1313
Paikkakunta: pornainen

LähetäLähetetty: 01.03.2017 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kytkinmurheet historiaan

Ajo loppuu nopeasti lyhyeen jos kytkin pääsee pettämään. Racelta löytyy kytkinmurheisiin roppakaupalla lääkkeitä monelta eri merkiltä.



Käytännössä kaikkiin teiltä tavattaviin autoihin löytyy meiltä kytkin. Hyväksi havaittu peruspakettihan on laadukas massalevy ja jämäkämpi asetelma Sachsin SRE valikoimasta tai vastaavat kitit muilta valmistajilta. Isommille väännöille sitten sintteriä tai äärimmäisessä tapauksessa monilevyistä sarjaa.

Kaikilta valmistajilta löytyy myös nykypäivänä varsin kysyttyjä kaksoismassan muutossarjoja joilla rallattava ja koliseva kaksoismassa korvataan kovalla potalla. Sekä teräs että alumiinivauhtiksia saa myös erikseen, ja myynnistä löytyy sitten monilevpakkoja Xtremen tai Sachs SRE:n valikoimasta.

Tutustu valikoimaan ja pyydä tarjous jos nykyisen kytkimen kesto epäilyttää. Alla linkit itse tuotteisiin.

Listaukset kaikille merkeille:
»» Sachs SRE kytkimet
»» Clutch Masters kytkimet
»» Black Diamond kytkimet
»» Xtreme Clutch kytkimet


Suosittuina viriasetelmina moneen custom sarjaan löytyvät mm. Sachs Sre 785, 765 ja 763 -asetelmat myös erikseen. alk. 299€
»» Sachs SRE 785, 765, 763, 707 ja 645 asetelmat

Jos remppa on isompi, saa meiltä tietenkin myös vauhtipyörän pultteja, stefat ja työsylinterit jos nekin haluaa uusia. Jokaista nippeliä ei verkosta löydy joten erikoisemmat pisteosat kannattaa kysyä myynnistä.

Tämä kirjoitus sivuillamme
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yritykset ilmoittavat Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 1 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)