Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Jukka Pöyhönen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 38 Paikkakunta: Kokkola
|
Lähetetty: 03.10.2014 16:50 Viestin aihe: |
|
|
Ulkoa ois ollut tilaa ajaa vaikka kuinka kovaa,sisällä ei ollut auton mentävää reikää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jani Bly
Liittynyt: 03 Lok 2014 Viestejä: 3
|
Lähetetty: 03.10.2014 23:36 Viestin aihe: |
|
|
Olen katsonut koko lähdön videon monta kertaa ja tehnyt saman huomion kuin muutamat täällä. Mielestäni Karttunen otti odotettua enemmän vauhtia pois kurvissa. Jos asetelma olisi ollut toisinpäin, epäilen ettei Rajala olisi hiljentanyt samalla tavalla kurviin ja antanut takana tulevalle mahdollisuutta edes antaa pusua. Harmittavaa että mestaruus ratkesi tuolla tavalla, muiden kuin Rajalan ja Karttusen keskenäisen kilvanajon, vaan kokeneen kuljettajan alokasmaiseen tötöilyyn kaksikon edessä. Mikä on loppu peleissä reilua ja mikä ei, tämähän on moottoriurheilun suola, pippuri ja sokeri. Olisiko ratkaisussa pitänyt ottaa kaksikon uusintalähtö, yhdessä tai kelloa vastaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juha turunen
Liittynyt: 21 Huh 2012 Viestejä: 13
|
Lähetetty: 09.10.2014 08:03 Viestin aihe: rallicross |
|
|
toi maikkarin kooste lähetys osoitti kyl hyvin et akil tais tulla paniikki siin mutkas ku painoi jarrua kaasun sijasta ei ajanu muilla kierroiksilla noin hiljaa ja onko kenenkään etu se että vatvotaan loppu tuloksia kuukaus tolkulla oisivat akk porukat tehä sen jo paikan päällä ku kerran olivat siel ja ihmettelen et eikö o enää näkeviä tuomareita ku aki ajoi jontun perään valvonta tornin edessä eivätkä sitä nähneet mut näkivät kyl radan toiseen reunaan mut ilmeisesti joka eka törmää toiseen ni saa lipun ja kun kostaa ni ei saa mut tää on auto urheilua mitä vaan voi tapahtua |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lasse Honkanen
Liittynyt: 09 Lok 2014 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 09.10.2014 09:20 Viestin aihe: |
|
|
Outoa kun kaikki puuttuu siihen että Aki jarruttaa ja silloin saa päälle ajaa? Kyllä on monella säännöissä kerrattavaa jos noin saa kerran tehdä. Muuttuu kyllä kilpailut tulevaisuudessa jos päälle ajaminen on sallittua. Ei kyllä maalin jälkeen saisi päälle ajaa myöskään mut voin arvata miten pääkopassa kiehuu kun tietää mitä takana tullut teki. Toivotaan että tulee fiksuja päätöksiä akk:n suunnalta tapahtumien osalta ettei tulevaisuudessa enää jää arvailujen varaa kilpailuissa mitää saa tehdä ja mitä ei. Onhan niitä formulamiesten tuloksiakin muutettu joskus saman tyyppisistä tapauksista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2064 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 09.10.2014 10:50 Viestin aihe: |
|
|
Tulokset ei muutu, ei ole sellaista syytä tiedossa joka ne muuttaisi.
Mitä tulee mahdollisiin sanktioihin, ei tule niitäkään.
Ei tule siksi kun hallitus yksin ei pysty sanktioita kilpailutapahtumista antamaan, kyseisen lajiryhmän pitäisi käsitellä asia ensin.
Jos jotain sanktiota ilman lajiryhmäkäsittelyä tästä annetaan, voi asian viedä urheiluturvalautakuntaan, siellä sanktio kaatuu kuin Kiti konsanaan.
Luulisi että liitossa on opittu jo tapaus Salon yhteydessä miten pitää toimia jos sanktioita halutaan jakaa.
Joten mitä ilmeisemmin tässä halutaan vaan mukakäsitellä asia, onko se oikein tai väärin, siihen en ota kantaa. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
antti eeva
Liittynyt: 09 Hei 2009 Viestejä: 13
|
Lähetetty: 09.10.2014 22:18 Viestin aihe: |
|
|
Ei kai ole kiellettyä hiljentää mutkaan aiempia kierroksia enemmän? Ei silti saa ajaa päälle, vaikka toinen pysähtyisi. Ja onhan se yhden sortin taktiikkakin, kun hiljentää normaalia enemmän. Kun takana tuleva jarruttaa ja alkaa kiertämään ulkoa, voi avata kaasun uudestaan ja kas kummaa, saa taas pienen välin takana tulevaan. Edessä ajavan on ainakin omasta mielestäni helpompi määrätä mutkaan ajettava nopeus. Lopputuloshan olisi silti voinut olla sama, Karttusen auto hajoaa seuraavassa mutkassa tai menee mutka pitkäksi. Mutta tätähän emme saa tietää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Seppo Kivimäki
Liittynyt: 15 Huh 2014 Viestejä: 45
|
Lähetetty: 01.12.2014 19:37 Viestin aihe: |
|
|
Muut lajiasiat
Hallitus kuuli kokouksessa Joni-Pekka Rajalaa koskien Rallicross SM Hyvinkään osakilpailun finaalin tapahtumia.
Todettiin lisäksi lisämateriaalien perusteella, että maaliintulon jälkeen Karttunen ajoi Rajalan takapuskuriin tuomaritornin alla maaliin tulon jälkeen, josta ei tullut seuraamuksia kilpailussa.
Hallituksen päätös:
Hallitus päätti yksimielisesti seuraavista seuraamuksista:
Joni-Pekka Rajala, varoitus 20.3.2016 saakka. Syy: vaarallinen ajo (204b).
Aki Karttunen, huomautus. Syy: Ruutulipun jälkeen virheellinen ajo (204b).
Jukka Maja (kilpailutapahtumien johtaja), huomautus. Syy: Toimitsijatehtävien laiminlyönti ja virheet (505), ruutulipun jälkeen tapahtuneen virheellisen ajon huomioimatta jättäminen sekä kilpailijoiden Rajala & Karttunen kuulematta jättäminen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Kinnunen
Liittynyt: 05 Huh 2011 Viestejä: 151
|
Lähetetty: 02.12.2014 15:51 Viestin aihe: |
|
|
Mitähän varten tuomaristo on kilpailuissa? Eikö tuomaristo ole juuri se instanssi joka tarkkailee kilpailupaikalla että kilpailijoiden oikeusturva toteutuu?
Käsittelikö ja kuuliko tuomaristo nuo kilpailijat tapahtumien johdosta? Jos ei niin samainen sanktio kuuluu myös heille kuin operatiiviselle kilpailunjohtajallekkin.
Kuuliko hallitus operatiivista kilpailunjohtajaa tuosta huomautussanktiosta? Jos ei niin sanktio on vastoin sääntöjämme. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|