Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 10.12.2014 10:06 Viestin aihe: |
|
|
Helvettiäkö niitä avaa ja avaa samalla jaot nokkapyörastä pieleen vielä tahallaan naarmutellaan kantta. Jos koneen viritys on vapaa sielä ei avattuna nää mitään ihmeellistä.
Miksei mitata nesteen määrää tulpan reiästä paljon nopeampi halvempi sen voi tehdä ilmanki, avauksesta sitten maksu.
Ensin menöö nesteet palotilaan ykk. nollaus (lukema ylös) ja alakuolokohtaan lukemat taas ja laskee siitä.
Voi olla valmis taulukkokin esim. sääntökirjas mitä tuloo eri nestemäärillä.
Pääkatsastajalla mukana iso ruisku ja nesteet ottaa vaikka alapäästä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Sippala
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 56 Paikkakunta: Raahe
|
Lähetetty: 10.12.2014 11:45 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä idea, mutta alakuolokohdassa ei vaan taida olla venttiilit kiinni, joten ei onnistu ainakaan boxerista mitata nesteen kanssa. Korjatkaa toki jos olen väärässä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Seppo Salminen
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 20 Paikkakunta: Lempäälä
|
Lähetetty: 14.12.2014 15:57 Viestin aihe: |
|
|
Muutamia koneita olen nähnyt joissa ei ole venttiilit pitäneet nestettä edes yläkuolokohdassa. Ei niitä kuutiotilavuuksia saada mitattua moottoria avaamatta. Tähän asiaan vain ei haluta puuttua. Syitä voi olla monia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 440 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 14.12.2014 19:14 Viestin aihe: |
|
|
Eräässä AKK:n alaisessa autokilpailussa yksi kilpailija ei halunnut avata tarkastusta varten autonsa moottoria. Hän vaati sitä sinetöitäväksi, mutta kieltäytyi poraamasta sinetöintireikiä kun niitä ei moottorissa ollut valmiina.
Sitten paikalle löytyi poraustaitoinen henkilö kilpailun järjestäjän toimesta joka suoritti avaruustiedettä "vaativan" poraustyön.
Sen jälkeen kilpailija kieltäytyi jälleen sinetöinnistä, mutta suostui siihen kun hänelle kerrottiin seuraukset kieltäytymisestä. Sovittiin, että moottori avataan seuraavan kilpailun jälkeen, mutta AKK:n toimihenkilön päätöksen jälkeen kiellettiin ajamasta kilpailussa koska moottori oli sinetöity.
Moottori sinetöitiin peltisineteillä jotka on helppo avata ja puristaa takaisin paikoilleen ( lyijysinetissä se on vaikeaa ).
Koska moottori ei ollut AKK:n sääntöjen mukainen niin kilpailja vastusti ankarasti moottorin tarkastusta, joten hänelle jäi aikaa muokata moottorin sisältöä sääntöjenmukaiseen muotoon sillä auto jäi hänen haltuunsa. Kotitallissa askartelun aikana sinetit avattiin ja moottorin osat muutettiin AKK:n sääntöjen mukaisiksi jonka jälkeen sinetit painettiin varovasti kiinni.
AKK:n hyväksymät tarkastajat totesivat että sinetit ovat paikoillaan ja moottori avattiin sekä todettiin AKK:n sääntöjen mukaiseksi.
Myöhemmin ko:lta kilpailijalta kysyttiin miksi et halunnut avata moottoria tarkastusta varten vaikka toiset tarkastukseen määrätyt kilpailijat tekivät sen.
Vastauksena oli kuulemma tämä: En osannut irroittaa moottoria ja avata siitä sylinterikantta pois.
Ps. kummallista asiassa on tämä, kotitallissa se onnistui helposti, sekä myös melkoisen vaativat muutostyöt. Tarina voi olla tosi tai sitten ei, tiedä näistä hevosmiesten toimiston jutuista pitävätkö ne paikkaansa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 440 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 23.12.2014 19:43 Viestin aihe: |
|
|
Rallikilpailuissa voidaan nähdä lähtöluettelon perusteella mihin kuutiotilavuusluokkaan (moottori) kilpailija on ilmoittautunut.
Miksi JM:ssä ei sellaista tietoa ole nähtävissä? Saako kilpailun järjestäjältä kysyttäessä vastaavanlaista tietoa, jos haluaa tietää millaisilla tiedoilla esim. numero 1 on ilmoittautunut?
Mistähän johtuu se, että moottoreita ei enää sinetöidä vaan avataan heti saman päivän aikana? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|