Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
JM-säännöt 2016
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 23.11.2015 22:24    Viestin aihe: JM-säännöt 2016 Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.autourheilu.fi/site/assets/files/1930/30048890_akk_9_jokamies_low.pdf

Kapea pystyviiva, siinä jotain muutosta.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Markku Kankare



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 270
Paikkakunta: Somero

LähetäLähetetty: 24.11.2015 08:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jälki-ilmoittautumissääntö menossa oikeaan suuntaan. Maksu on kyläkisoissa vain tuplat, SM-kisoissa kolminkertainen.
Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että ko. maksun voisi poistaa kyläkisoista. Peruuttaneiden lista saataisiin tällä konstilla huomattavasti lyhyemmäksi.
T. Markku K
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ari Pohjaniemi



Liittynyt: 02 Kes 2015
Viestejä: 100
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 24.11.2015 09:55    Viestin aihe: ohjauslaitteet Vastaa lainaamalla viestiä

"Ohjauslaitteiden on oltava rakenteeltaan ehjiä ja tehdasvalmisteisia.
Niitä saa vahvistaa mutta EI HITSATA. Muuten ne ovat
vapaat.
Ohjausakselin muuttaminen ja vahvistaminen on
SALLITTU HITSAAMALLA ja/tai pulttaamalla. Nämä muutokset
on tehtävä asianmukaisesti. Hitsatulle kohdalle pitää
tehdä putki ja pulttivarmistus."

Tämä on komeillut sääntökirjassa jo kauan ja aina se siellä vain yhtä typerästi todettuna on... EI SAA.... EIKU SAAPAS!!! ... siis täh.
Ainii Vai eikös ohjausakseli olekkaan ohjauslaite Very Happy
_________________
On se joskus valmis!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 24.11.2015 11:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On siis annettu poikkeus ohjauslaitteisiin, ja sallittu ohjausakselin hitsaaminen.

Kyllä jälkkärimaksu täytyy olla. Jos sitä ei olisi, voitaisiin poistaa ennakkoon ilmoitetusta ilmoittautumisajasta takaraja. Mitä sillä silloin tekee jos maksut on kaikille ilmoittautumisajankohdasta riippumatta samat?
Tuo on hyvä että jälkkärimaksua "halpuutettiin". Tuplamaksu on sopiva palkinto heille jotka ilmoittautuu ajoissa, ja saavat näin puolet halpuutusta Smile

Loppukenevvys:
Ilmoittautumismaksu 60€. xx.xx.xxxx mennessä ilmoittautuneille 50% alennus Cool

Cool
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Roni Poola



Liittynyt: 07 Maa 2008
Viestejä: 108

LähetäLähetetty: 30.11.2015 00:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voipi olla tyhmä kysymys mutta varmistan silti;
"Paloseiniä saa siirtää enintään 30 cm ohjaamoon päin (mittaus kohtisuoraan väliseinää vastaan tai tuu- lilasin alareunasta). Paloseinään saa tehdä lisäilmanot- toaukkoja vastaavat aukot, joiden välissä on vähintään 50 mm etäisyys."
Eli tämän mukaan kardaaneissa voi paloseinän siirtää ikkunan alareunasta mitaten 30 cm oli paloseinä kuinka edessä vaan ?
_________________
Volvo POWER! :d
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ville pudas



Liittynyt: 18 Mar 2013
Viestejä: 19

LähetäLähetetty: 30.11.2015 07:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän sen noin juuri ymmärtää. Liittyskö tämä tarkennus semmoseen keskikmoottori golffiin Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Kalliomäki



Liittynyt: 23 Lok 2011
Viestejä: 18
Paikkakunta: PARKANO

LähetäLähetetty: 30.11.2015 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

10.5. Turvallisuusvarusteet
10.5.1 Turvakehikko

Jos takapääkaari sijaitsee yli 150 mm B-pilarin takapuolella,
tulee silloin kuljettajan puolen väli vahvistaa
vähintään 2,5 mm vahvalla teräslevyllä, jonka korkeus
on vähintään 300 mm. Levy kiinnitetään pääkaareen
hitsaamalla vähintään 50 % ja B-pilariin hitsaamalla, vä-
hintään 50 % tai pulttaamalla vähintään (3 kpl) 10 mm
pultilla.
Alareuna maksimissaan 100 mm helmakotelon ylä-
puolelle ja vahvikelevyyn ei saa tehdä kevennysreikiä.
Lisäksi kuljettajanpuoleisiin turvakaariin pitää hitsata
liite J:n kuvan 253-31 mukaiset vinot lisätuet

Tuossa itsellä rakenteilla auto ja tilanne on pääkaaren osalta sellainen, että miten tämä sääntökohta mitataan.
Auttakaa, sillä joku tämän säännön on laatinut.

- B-pilarin keskeltä suoraan taakse päin ja ilmeisesti kaariputken keskilinjalle

- oven takareunasta suoraan taakse päin ja ilmeisesti kaariputken keskilinjalle

- joku muu vaihtoehto ---> vai laitanko varmuuden vuoksi nuo käsketyt tuet, jotta katsastuksessa ei tule ongelmia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ville pudas



Liittynyt: 18 Mar 2013
Viestejä: 19

LähetäLähetetty: 30.11.2015 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos noin tärpillä on mitan kans niin itse kyllä laittasin varulta, koska katsureita on erilaisia ja sääntö on taas epämääränen tämänosalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Helldorado



Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 30.11.2015 12:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä tulee mieleen sammonen asia kun evk-liigassa piti hitsata nämä 50mm korkeat laput b-pilarista pääkaareen. 4-oviseen autoon laitettu 2-ovisen kaaret, eli väli on yli tuon 150mm.. Tuo b-pilarin pelti on melko paperia. Jos kova tälli tulee tohon pilariin niin melkovarmasti laput repeää irti ko. pellistä, saattaa käydä kiippeetä kyljyksiin..
En näkis tuota muutosta kovin turvallisena ratkaisuna..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miikka Prittinen



Liittynyt: 30 Tam 2008
Viestejä: 154

LähetäLähetetty: 30.11.2015 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan turhaanhan noi on niistä mitään hyötyä oo
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Timo Ahonen



Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 2
Paikkakunta: Siilinjärvi/Pohjois-Savo

LähetäLähetetty: 30.11.2015 22:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Helldorado kirjoitti:
Tuo b-pilarin pelti on melko paperia. Jos kova tälli tulee tohon pilariin niin melkovarmasti laput repeää irti ko. pellistä, saattaa käydä kiippeetä kyljyksiin..


Arveletko ihan oikeasti, että jos omasta mielestäsi paperia muistuttava b-pilari tulee tällissä sisään, se pelkkä pilari ei tee kipeää..?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heikki Härkönen



Liittynyt: 26 Maa 2013
Viestejä: 314

LähetäLähetetty: 30.11.2015 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos nää tukilaput tuee kovin pitkänä b-pilarin ja pääkaaren väliin, niin tuentahan ei ole kovin hirveä "pituussuunnassa". Liekö sitten tukisi paremmin, jos b-pilari ois laputettu esim. oviputkiin Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Helldorado



Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 01.12.2015 06:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vepukkatiimi kirjoitti:
Helldorado kirjoitti:
Tuo b-pilarin pelti on melko paperia. Jos kova tälli tulee tohon pilariin niin melkovarmasti laput repeää irti ko. pellistä, saattaa käydä kiippeetä kyljyksiin..


Arveletko ihan oikeasti, että jos omasta mielestäsi paperia muistuttava b-pilari tulee tällissä sisään, se pelkkä pilari ei tee kipeää..?



Tekee varmasti, en sitä sanokkaan. Vaan jos pitää ottaa se tälli siitä pilarista niin en haluaisi sinne enää mitään latan pätkiä väliin pyörimään..
En tiedä mitä tällä "uudistuksella" on ajettu takaa mutta jos turvallisuus on se asia ykkönen niin tässä mennään ehkä pykälä vikasuuntaan..?

Arvelen että noin pitkät latat ei pysy siinä pilarissa kiinni kun tälli siihen tulee ja nämä latat on aikalailla ottavalla kohdalla kuskia ajatellen!
Tuonhan voisi kokeilla jossakin romussa miten tuo pelti levy käyttäytyy ja miettiä sitten mitä sillä on tarkoitus hakea..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 01.12.2015 09:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mittaustapaan ei tunnu löytyvän vastausta, miten B-pilarin ja pääkaaren etäisyys mitataan.
Tästä pitäisi olla kuvitettu ohje tekniikassa, kuten kaariputken asentaminen .
Ei oikeasti lisäapainoa voi varmuuden vuoksi asentaa joka autoon.
Täytyy laittaa viestiä lajiryhmälle ja kysyä sieltä.


Cool
Takaisin alkuun
ville pudas



Liittynyt: 18 Mar 2013
Viestejä: 19

LähetäLähetetty: 01.12.2015 11:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuosta 50mm latasta b-pilarista pääkaareen on olemassa lisämääräys jossa sanotaan, jos kaarien sivuputket on lähempänä b-pilaria kuin pääkaari voidaan nämä vahvistukset tehdä siten että sivuputket (ylä ja ala) hitsataan b-pilariin kiinni. Onko tää ny sitte taas merkityksetön sääntö tässä kohtaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 1 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)