Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
JM-säännöt 2016
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 16.01.2016 10:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

matinahot kirjoitti:
Mut sittenhän tulee taas lisää laittomia autoja/vaikeutetaan autojen tekoa kun on siirrettyjä akseleita.! Tuo paloseinä sääntö on ihan hyvä jos sitä valvotttais/noudatettais eikä laiteta moottoria kardaani tunneliin. Shocked

Eikö niitä akseleita nyt ole siirretty? Ja nythän on "virtaus" viedä etuakselia eteenpäin.
Ja laittomia (säännönvastaisia) tuon nykyisen säännön mukaan on lähes 50% siirtotekniikaista!
Tähän tähtää tuo kysymysesitykseni, että näin ei tulisi käymään.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Teemu Matinaho



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 26

LähetäLähetetty: 16.01.2016 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitä tarkotin siirretyllä akselilla että jos etunapojen keskeltä mitataan niin miten siihen määritetään sellainen mitta että, mahdollisimman moni auto pysyy sääntöjen mukaisena? Eikö kuitenkin olisi helpompi vaan pysyä paloseinän mittauksessa, ja määrittää se ettei se saa olla mistään kohdasta moottoritilasta mitattuna yli 30cm. Exclamation näin olen itse tän säännön aina ymmärtäny.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 16.01.2016 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

matinahot kirjoitti:
Sitä tarkotin siirretyllä akselilla että jos etunapojen keskeltä mitataan niin miten siihen määritetään sellainen mitta että, mahdollisimman moni auto pysyy sääntöjen mukaisena? Eikö kuitenkin olisi helpompi vaan pysyä paloseinän mittauksessa, ja määrittää se ettei se saa olla mistään kohdasta moottoritilasta mitattuna yli 30cm. Exclamation näin olen itse tän säännön aina ymmärtäny.

OK. Mutta kuten tiedämme näin ei ole läheskään kaikissa siirtotekniikkaisissa.
Ja helpompi sekä nopeampi tapa on mitata moottorin paikka, kuin alkaa selvittämään alkuperäistä seinän paikkaa, ja ulointa kohtaa siitä siirretystä.
Minä en ole rakentanut enkä tulee rakentamaan yhtäkään autoa. Mutta ajattlen ja ajatela pitäsisi sitäkin, että jos säännössä on nyt lipsuttu, miksi nyt siihen vasta puututaan?
Ja kuten Pentti-Akka jo toteaa. Pitäisi antaa rakentaa, kunhan turvallisuudesta huolehtidtaan, kaikilla kilpailun osa-alueella.
Ja toivotaan ettei enempää tässä keskustelussa näy tuupparit vs. kardaanit.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754


Viimeinen muokkaaja, emppu tuominen pvm 16.01.2016 11:00, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Taka Piru



Liittynyt: 14 Maa 2008
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 16.01.2016 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt en ole uuteen sääntöön paljoa perehtynyt kun tämä sääntö pelleily taas alkoi mutta mielestäni tätä sääntöä olisi helppo muuttaa todella yksinkertaiseksi näin nopeasti ajateltuna. A-pilaria nuoleva kaari kun päätyy lattiaan, niin siitä suorasta osastakaarta uloimmasta kohdasta vedetään viiva puolelta toiselle. Siitä kuvitteellisesta viivasta moottorin kauimmaiseen sylinteriin pitää olla matkaa jokaisessa kardaani autossa jossa paloseinää siirretty MINIMISSÄÄN määrä X. Paloseinää saa siirtä ihan miten haluaa, mutta sen pitää sijaita kuljettajan etupuolella. Jos paloseinää on siirretty niin keskelle rakennetaan mittausta varten pieni reikä joka katsastuksessa suljetaan pultilla ja mutterilla (kuljettajan toimesta).
Tämä paloseinä pelleily kun nyt on niin naurettavaa kun sillä ei ole mitään tekemistä auton rakentamisen kannalta, vaan sillä moottorin siirrolla ja kun se rajoitetaan niin nuo paloseinä mittailut ja kikkailut päättyvät. Nyt niihin rakennetaan 1m X 1m "kardaani tunnelia" että se moottori saa asua sielä kun paloseinä ei riitä. Kaasuttimelle rakennetaan vielä omaa koloa ja voi pitäskö tolle jakajalle kans tehdä tila...pitäskö tähän tehdä luukku että vois öljyt kattoo kabiinista... ja kun vaan katsastuksessa merkitään eikä anneta ajaa mutta auto menee silti myyntiin (ehtii korjata tai ei) niin kyllä se rakentaminen alkaa onnistumaan ja sääntöjen noudattaminen alkaa olemaan hallussa. Laughing
_________________
Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 16.01.2016 10:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edelliseen, sen perusteisiin, ei lisättävää!
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
citydog



Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 38
Paikkakunta: vantaa

LähetäLähetetty: 16.01.2016 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä sen orkkis paloseinän näkee paitti jos on sokee😈
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Marko Kokko



Liittynyt: 20 Tam 2008
Viestejä: 23
Paikkakunta: Alajärvi

LähetäLähetetty: 16.01.2016 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tuo on paskapuhetta että 50% siirtotekniikkaisista on uuden säännön mukaan sääntöjenvastaisia tai sitten ne ollut ennenkin sitä.
Jos ei osaa lukea eikä käyttää mittanauhaa niin ei kyllä silloin pitäisi rakentaa jokkisautoakaan.
Ja jos sitä seinää on osattu rakentaessa siirtää liikaa niin kai sitä osataan siirtää myös takaisinpäinkin ja jos tuo 30cm siirto ei jollekin riitä niin on parempi sitten ajaa takamoottorisella, niissä kone taitaa olla riittävän takana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu Matinaho



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 26

LähetäLähetetty: 16.01.2016 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samaa mieltä Exclamation
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 25.01.2016 13:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus sääntökirjasta:" Rummun alkuperäisen pulttijaon
muuttuessa, on käytettävä laipallista pinnapultti
kiinnitystä.
".

Kysymys: Millä todistat rummun alkuperäisen kierteen? Kuplan rumpua saa after-market ihan 4x100, 5X100 4X98..jne. Voihan toki sääntökirjaan laittaa että mikäli ei ole auton alkuperäinen mutta siinähän ei ole mitään järkeä, että sellaiseen rumpuun poraamalla 4x130 pulltikiinityksellä onkin ok?

Ei tuo pinnapulttisääntö aiheuta muuta kuin vitutusta siinä vaihessa kun renkaita pitää katsella kisoihin. Kait ne talvikisojen myyntipyörätkin tulee täyttää tämä sääntö vaikkei niillä tervejärkinen ajais metriäkään. Sitäpaitsi itse poratut ja valurumpuun hitsatut vaarnat on just yhtä hasardit kun pultitkin

Ei muuta kuin sääntökirjaan lause että x-kuukautta kilpailukieltoa mikäli rengas irtoaa huolimattomasta kiinityksestä kilpailutilaneteessa. Tulepaahan itse kunkin varmistettua tuo sitten ennen kisaa ja ennen lähtöjä.


...mä mitään tiiä
Takaisin alkuun
Raul Sandberg



Liittynyt: 31 Tam 2008
Viestejä: 48
Paikkakunta: Laihia

LähetäLähetetty: 25.01.2016 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin ja minä tuon ylläolevan kirjoitin.


-Raul Sandberg

..edelleenkään tiiä mistään mitään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
daze



Liittynyt: 25 Huh 2012
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 25.01.2016 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Typeriä kysymyksiä säännöistä mutta joutuuko nyt tekee jonkun 10mm kumimatto virityksen räjähdesuojaan?

Ja sit kaariputki hommasta jos 1.1.2014 jälkeen tilattu kortti niin miten ne kattoputket pitää tehdä? Jos oikein tulkitsin niin se yks keskeltä pituussuunnassa oleva ois laiton?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heikki Härkönen



Liittynyt: 26 Maa 2013
Viestejä: 314

LähetäLähetetty: 25.01.2016 19:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

10.3.2 Ohjaamotila:

Räjähdyssuoja on pakollinen niissä autoissa, joissa
kuljettaja sijaitsee sillä alueella, johon vauhtipyörän/
kytkimen sirpaleet saattavat lentää. Se tulee ulottua
vähintään 50 mm vauhtipyörän eteen ja vähintään 50
mm painelevyn takapuolelle. Materiaalin tulee olla vä-
hintään 6 mm teräslevyä.
Lisäksi alue on suojattava vähintään 10mm paksulla
kudoskumilla.
Etuvetoautoissa joissa tuliseinä on alkuperäinen, rä-
jähdyssuoja ei ole pakollinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heikki Härkönen



Liittynyt: 26 Maa 2013
Viestejä: 314

LähetäLähetetty: 25.01.2016 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja kaikki kun ei malta lukea aina kun viimeset kommentoinnit, niin kannattanee lukea vaikka koko ketju välillä ja sääntökirjaakin Embarassed . Jos pääkaari oli yli 150mm b-pilarista, ni riitti että ne kulmatuet on kuskin puolella. Oliko tuon taaemman kulmatuen pituuskin minimi 300mm (putken keskeltä)? Ja kannattanee kokeilla sitä taaempaa kulmatukea paikalleen,ennen kun liimaa sen mikillä rajusti kiinni; osa penkeistä kun leviää korvaläppien osalta jonnin verran, ni saapi penkinkin kunnolla soviteltua paikalleen.. Tuon uuden tukilevyn (korkeus väh. 300mm) alareunahan tuli olla max 100mm helma-/kynnyskotelon yläreunasta.. saa korjata jos tässä väärää tulkintaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teemu Matinaho



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 26

LähetäLähetetty: 25.01.2016 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

putkelle ei oo minimi mittaa, on vain maksimi mitat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heikki Härkönen



Liittynyt: 26 Maa 2013
Viestejä: 314

LähetäLähetetty: 25.01.2016 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olikohan Teme noin ?

Käytettäessä kuvan 253-31 mukaista
vahvistusta, tulee putken pituuden olla vähintään
n. 30 cm, putken keskilinjalta mitaten.

http://www.autourheilu.fi/site/assets/files/1930/30048890_akk_11_tekniset_low.pdf
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 6 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)