Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Miikka Prittinen
Liittynyt: 30 Tam 2008 Viestejä: 157
|
Lähetetty: 30.10.2017 21:07 Viestin aihe: hayabusan läppärunkoista? |
|
|
kyseessä gen1 runkot niin mihin asti riittää vakio suuttimet ja onko korkea ohmiset? ja kumpaan alkuperäiseen suuttimen liitimen johdossa on jatkuva virta onko paksu kelta-pun? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jake74
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 31.10.2017 18:17 Viestin aihe: |
|
|
jos sulla on suuttimien tuotto tiedossa ni siittä pystyy laskee mihin asti ne riittää. jos ei oo ni sitte pitää mitata tuotto. yleismittarilla näet onko se korkee vai matalaohminen. suuttimisessa oleviin pinneihi aiva sama kumpaa tulee jännite. mittaile tuo keltapunainen johto meneekö se kaikkiin suuttimiin. jos menee ni sitte se on jännite. ohjaukseen tais olla jokaiselta suuttimelta omajohto? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ari Alanen
Liittynyt: 14 Maa 2010 Viestejä: 27 Paikkakunta: Nurmo
|
Lähetetty: 01.11.2017 08:55 Viestin aihe: |
|
|
tuossa alla suora lainaus Hayabusa foorumilta suuttimista. Mutta kyllä vakiot sen reiluun 200heppaan riittää , painetta lisää jos loppuu ja tai sit vaihtaa honda S2000 suuttimet niin on isommat. ja jos ei nekään riitä niin finjectorilta löytyy isoja suuttimia omaan suutinkiskoon. Jake vastas muihin kysymyksiin aika hyvin. Google on hyvä näissä jutuissa kun vähän viitsii käyttää omaa aikaa ja vaivaa..
"Vakionahan bussissa on 240cc injektorit, valmistaja ilmoittaa useimmiten 80% duty cyclen mukaisen luvun joten tuolla 100% duty cyclellä noista virtaisi laskennallisesti lävitse 300cc. Virtausmittauksissa ovat todenneet että todellinen virtaus 100% dutyt cyclellä on 296cc.
Vakiona bensanpaine on 42psi (2.9bar) ja pumpun tuoton sanotaan riittävän noin 300hp saakka jos injektorit virtaavat riittävästi.
Nyt kun tiedetään paine ja injektorien koko voidaan ensi tehdä tarkistuslaskelma:
Fuel injectors max HP (cc/min)* = (Injector flow rate x Number of injectors x 0. / (BSFC x 10.5 )
BFSC on vakio, vapareilla noin 0.5
0.8 on duty cycle
Max HP = (296 * 4 * 1) / (0.5 * 10.5) = 225hp (100% duty)
Max HP = (240 * 4 * 1) / (0.5 * 10.5) = 182hp (80%)
Ihan tuollaisiin tehoihin ei näillä vakioinjektoreille päästy, mutta riittävän lähelle jotta voidaan sanoa tarkistuslaskennan osoittavan luvut riittävän samankaltaisiksi. Nuo Max HP luvuthan ovat ns. konetehoa varten lasketut. Eli takarengastehona 225/1.125=200rwhp (100%), ja 182/1.125=161rwhp (80%). Nämä siis aitoja ei lahjahevostakistehoja. Mulla kun injektorit menivät 100% duty cyclelle vaihteiston hävikillä täsmäytettyhä konetehoja oli arvoiolta noin 210hp, eli 15hp hukkui vielä muualle.
Nyt kun nostin bensanpainetta 42->60psi kasvoi virtaus tuon suhteen neliöjuuressa, eli noin sqrt(60/42) = 1.2. Tuosta päästään siihen että nyt bensa riittää siis 1.2 kertaa enempään. Eli tehoa voisi siis saada:
Max HP = (296 * 4 * 1 *1.2) / (0.5 * 10.5) = 270hp (100% duty)
Max HP = (240 * 4 * 1 * 1.2) / (0.5 * 10.5) = 220hp (80%)"
[/quote] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|