Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
8V-16V
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ari virtanen



Liittynyt: 27 Hel 2008
Viestejä: 14

LähetäLähetetty: 03.03.2008 12:46    Viestin aihe: 8V-16V Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä mieltä olette siitä , että uusilla säännöillä kuplassa ja 126 fiiussa saa olla kaksi kaasuttimen kurkkua kun kone on kahdeksanventtiilinen,mutta jos kone on 16v siinä saa olla neljä läppärunkoa (alkuperäistä) ja 8V:n ja 16V:n minimipainot ovat samat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jari-Pekka Niskanen



Liittynyt: 18 Tam 2008
Viestejä: 35
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi

LähetäLähetetty: 03.03.2008 13:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

A) "Moottorissa saa olla yksi kaksikurkkuinen tai kaksi
yksikurkkuista (toimivia kurkkuja) kaasutinta. Kaasuttimen
kurkun läpimitta saa olla enintään 50 mm. Edellä
mainittujen rajoitusten jälkeen kaasuttimet ovat vapaat
(katso poikkeukset)."

B) "Nämä kaasutinta koskevat säännöt eivät koske kardaanivetoisia,
etuvetoisia eikä kaksitahtimoottoreita,
joissa kaasuttimet ovat vapaat."

C) "Takamoottorisissa autoissa saa käyttää vaihtomoottorina
myös 16-venttiilistä enintään 1650 cm3 moottoria
mutta vain kaasutinversiona. Tällaisen muutoksen saa
tehdä autoon, jonka mallivuosi on 1990 tai uudempi."

D) "Niissä autoissa, joissa käytetään automalliin kuuluvan
moottorin asemasta oman tai toisen valmistajatehtaan
enintään 1650 cm3 moottoria, kaasuttimen läpän
halkaisija saa olla enintään 45 mm. Mitta mitataan läpän
akselin suuntaisesti."

Eli takamoottorisessa, jossa alle 1650cm3 16V kone saa käyttää vain kaasuttimia (kohta C). Kohdassa A on esitetty kaasarisääntö ja kohdassa B kardaaneja, etuvetoja ja kaksitahteja koskeva poikkeus. Eli kaksi kurkkua, läppä max 45mm (kohta D). Ehtii semmosellakin 126:lla, Kuplalla, Jaltalla... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 03.03.2008 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Missäs 16-tappisessa koneessa on "vakiona" läppärungot? Ihte ainakin ahistavaksi noissa ruiskuvirityksissä on tullut tuo alkuperäinen imusarja / kaasuläppä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jari-Pekka Niskanen



Liittynyt: 18 Tam 2008
Viestejä: 35
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi

LähetäLähetetty: 03.03.2008 16:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oiskoon Hayabusa... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Arttu Tikkala



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 107
Paikkakunta: Ylihärmä

LähetäLähetetty: 03.03.2008 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mese kirjoitti:
Missäs 16-tappisessa koneessa on "vakiona" läppärungot? Ihte ainakin ahistavaksi noissa ruiskuvirityksissä on tullut tuo alkuperäinen imusarja / kaasuläppä.


Mua alkoi ahistaa koko ruisku niin päätin heittää menemään Smile Eli jos joku tarvii mi16 ruiskun osia niin laittakaa privaa! Very Happy (Edit: taidan pitää vielä itellä noi osat jos vaikka joskus tarvis!)
_________________
.
.
.
http://www.tikkar.net
.
http://www.facebook.com/groups/323254746378/?ref=ts&fref=ts
.
.


Viimeinen muokkaaja, Arttu Tikkala pvm 30.03.2008 19:03, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
ari virtanen



Liittynyt: 27 Hel 2008
Viestejä: 14

LähetäLähetetty: 03.03.2008 16:40    Viestin aihe: 8V/16V Vastaa lainaamalla viestiä

Parhaat ovat Hondan v.94-96 Vtecissä,ja saa käyttää koska kuplaa ja 126 fiuja on valmistettu v.90 jälkeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 03.03.2008 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

16V-konetta saa käyttää autoissa, joita on valmistettu 1990 tai sen jälkeen. Jos moottori on VIERASMOOTTORI niin ei saa käyttää kuin yhtä kaksikurkkuista tai kahta yksi kurkkuista kaasutinta.

Jos taas siirrät auton OMAN MOOTTORIN takakonttiin niin suurin sallittu kuutiotilavuus on 1650 ja autossa saa olla alkuperäinen ruisku.

Näin se sääntö ainakin suomenkielellä on kirjoitettu sääntökirjaan, tulkinta on sitten kokonaan eri juttu.

Eli kuplissa ja vanhoista Skodissa, Fiateissa ym. aina kaasutin, uudemmissa takamoottorisiksi muutetuissa autoissa voi olla myös alkuperäinen ruisku.

EDIT. säännöillä on ilmeisesti kuitenkin yritetty rajata ruiskut pois kaikista takamoottoriautoista, mikä varmaan on ihan perusteltua.


Viimeinen muokkaaja, JV pvm 03.03.2008 19:39, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari virtanen



Liittynyt: 27 Hel 2008
Viestejä: 14

LähetäLähetetty: 03.03.2008 19:06    Viestin aihe: 8V/16V Vastaa lainaamalla viestiä

En halua kinata nimimerkkien kanssa,siksi ehdotan ,että soittakaa vaikka lajiryhmän puheenjohtajalle niin päästään asiaan (siis siihen , että onko tässä säännössä mitään järkeä).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jori Hietamäki



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 6

LähetäLähetetty: 03.03.2008 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

väitelläänkö tässä nyt siittä että missä koneessa on parhaimmat läppärungot vai siittä että saako perämoottoreissa käyttää ruiskua?

itsehän olen sitä mieltä et parhaimmat on 4A-GE:n 20v versioissa, varsinki black topis Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari virtanen



Liittynyt: 27 Hel 2008
Viestejä: 14

LähetäLähetetty: 04.03.2008 22:01    Viestin aihe: 8V/16V Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvät nimimerkit , olette oikeassa ,tilanne on muuttunut siitä kun huhut uudesta"superautosta" (norsunpapanasta) vuoden vaihteessa alkoivat levitä.
Laitoin lajipäällikölle kirjallisen kysymyksen tammikuun alussa koskien ko.asiaa. Lajipäällikkö siirsi kysymyksen lajiryhmälle jonka kanta oli , että saa olla 16v alkuperäisellä ruiskulla kuplassa ja 126:ssa.
Tosin sain s.postia , että varmaan ei mahdu vtec konehuoneeseen -akselivälit
ja konepellit mitataan katsastuksessa.
Nyt lajiryhmäkin on lukenut mitä säännössä lukee,hyvä niin!

Tilanne on siis läppärunko-vtec osalta selvä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 05.03.2008 08:30    Viestin aihe: Ei taida olla ihan näin.. Vastaa lainaamalla viestiä

Sääntökirjassa lukee yksiselitteisesti:

"Takamoottorisissa autoissa saa käyttää vaihtomoottorina
myös 16-venttiilistä enintään 1650 cm3 moottoria
mutta vain kaasutinversiona. Tällaisen muutoksen saa
tehdä autoon, jonka mallivuosi on 1990 tai uudempi."

Eli vain kaasuttimilla, ei rusikuja. Tämä oli myös Saarion kanta, kysyn asiaa vielä Sulkavalta.

Jos asiaan on tullut muutos sääntökirjan julkaisemisen jälkeen, olisi mukava tietää mistä sen pääsee varmistamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 30.03.2008 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asiaan saatu vastaus myös Sulkavalta: EI ruiskuja vierasmoottorisiin takamoottoriautoihin.
OMAN moottorin voi siirtää takakonttiin ruiskuineen, joten olisiko esim. Civic V-TEC kuplan laatikolla seuraava arvokisojen suosikkiauto, mielenkiinnolla jäädään seuraamaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha Peippo



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 4
Paikkakunta: Vilppula

LähetäLähetetty: 31.03.2008 16:54    Viestin aihe: Peugeot Vastaa lainaamalla viestiä

Siis peugeot 205 1.6 muutetaan omalla moottorilla takamoottoriseksi niin saa käyttää ruiskua?Voisiko joku vahvistaa asian?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 01.04.2008 07:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saa käyttää, on itsellä vähän samanlainen suunnitelma, sen vuoksi sitä olen kysellytkin AKK:sta. Säännöt määräävät säilyttämään ilmamäärään vaikuttavat osat eli imusarjan ja läpän, muuten ruisku on kokolailla vapaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kari Kemppainen



Liittynyt: 29 Hel 2008
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 01.04.2008 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no entäpä sitte kartaanit. Jos auto on esim. -91 valmistettu vain kaasarina niin saako laittaa toisen automerkin 16 v ruiskumoottorin vai jos laittaa ruiskun pitääkö olla auton alkuperäinen? Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)