Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
petevaasa
Liittynyt: 07 Maa 2008 Viestejä: 46 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 23.11.2009 21:51 Viestin aihe: Jokamiehenluokan harrastajakysely |
|
|
Akk sivuille on avattu harrastaja kysely koskien jokkista joten eikun vastaamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 26.11.2009 11:21 Viestin aihe: |
|
|
Nyt kaikki lajia harrastavat vastaamaan tuohon kyselyyn. Kaikkien mielipide on tärkeä.
Myös heidän joidenka mielestä nykyiset säännöt on toimivat. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
marko kangas
Liittynyt: 26 Maa 2008 Viestejä: 71
|
Lähetetty: 26.11.2009 19:19 Viestin aihe: |
|
|
-Ensinnäkin luokka pitää pystyä pitämään edullisena kuten nimikin sen jo kertoo.
-Tämän johdosta sääntöjen muuttaminen niin että kustannukset nousevat rajusti ei ole luokan nimen mukaista.
-Toki turvallisuus on tärkee mutta koskaan emme saa mitään niin turvalliseksi että kun tarpeeksi lujasta vauhdista ajetaan ulos tai nurin niin tapaturmia tulee.
- juha kankkunen sanoi aikoinaan että siviili liikenteessä ihmiset ovat tottuneet kaiken maailman turvavarustuksiin ja autot kulkevat lujaa niin ihmiset luulevat että mitään ei voi sattua vaikka mennään lujaa tosi asia on että edelleen ihmisiä kuolee ulosajossa, mutta ajatelkaapa jos 50 luvulla kun autot kulki nippanappa 100km olisi ollut nykyaikaiset turvavarusteet, niin olisiko kuolleita tullut ulosajossa niin helposti.
- Yksi tunnettu laulaja lauloi aikoinaan, en nyt muista nimeä valitettavasti, EI SE MATKA VAAN VAUHTI SURMAN TUO. Eli jos vauhti kasvaa niin luokkaantumis riski isoneen vaikka ois mitä turvavälineitä, vihjaan nyt jokkiseen tulevaa sääntöä hans ym, vastaavista laitteista.
-Ehdotukseni on että nykysäännöt turvallisuuden osalta ovat riittävät jokkikseen nykyinen niskatuki riittää ja ajovarusteet muuten. MUTTA mitäpä jos katsoisitte ratoja eli mielestäni ihan yksinkertainen ratkaisu on nopeuden alentaminen josta saitte varmaan jo vihiä kirjoituksen alkupuolella, eli radat pienimmäksi ja mutkikkaaksi ettei nopeus nouse. Kyllähän tekin tajuatte ette te niin ajattelemattomia ole, se on vähän eri asia kaataa auto 60km vauhdista kuin 100-150km vauhdista. HUOM Nyt ajattelen jokkista ja sitä mitä jokkiksen alkuperäinen tarkoitus on ollut eli tavallinen työläinenkin voisi harrastaa autourheilua.
-Tosiasiahan on että kyllähän sen jokainen ymmärtää jos harrastus alkaa maksamaan tonneja siis euroja eihän tavallisen työläisen palkkapussi enään riitä siihen ja nytkin on jo nippanappa.
-PYYDÄN PITÄKÄÄ JOKKIS SELLAISENA MIHIN AIKOINAAN TAVALLISET PULLIAISET SEN TARKOITTI; ANTAKAA MIEDÄN HARRASTAA EDES JOTAIN AUTOURHEILU MUOTOA JA NAUTTIA KILPAILEMISESTÄ. KIITOS.
ps. Älkää ymmärtäkö minua väärin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kari Kemppainen
Liittynyt: 29 Hel 2008 Viestejä: 36
|
Lähetetty: 26.11.2009 19:22 Viestin aihe: |
|
|
Marko puhuu asiaa ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
arsi
Liittynyt: 04 Tou 2009 Viestejä: 32
|
Lähetetty: 15.02.2010 21:52 Viestin aihe: |
|
|
Tietääkös kukaan tuosta kyselystä näin jälkeenpäin mitään? Mikä tuon kyselyn tarkoitus oli jos (tai siis kun) edes yhteenvetoa ei ilmeisesti julkaista missään... vai onko tämäkin samaa sarjaa kuin jo etukäteen päätetty "saunakaveripolttoainetoimittaja".
Jos arvon general secretary Jani Backman luet tämän, räpsäytähän paskaraporttia ilmoille |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Korpela
Liittynyt: 03 Maa 2008 Viestejä: 20 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Lähetetty: 15.02.2010 22:05 Viestin aihe: |
|
|
just kyselin Backmanilta asiaa. Vastauksia kysymyksiin oli tullut runsaasti. Asia etenee lajiryhmän ja hallituksen toimesta kevään aikana ja tiedotusta asiasta olisi tulossa kevään jäsenlehdissä.
Eli tämmöinen oli vastaus. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 16.02.2010 08:07 Viestin aihe: |
|
|
Tietääkseni vastaajia oli reilusti yli 1000. Tälläisen vastausmäärän huolellinen purkaminenkin vie oman aikansa. Lajipäälliköllä siis riittää tehtävää.
Odottaa sopii että kyselyn tuloksista saadaan yhteenveto myös vastaajien tutkittavaksi. Ei riitä että vain lajiryhmä ja hallitus asiaa käsittelee.
Sinänsähän asialla ei liene kiire. Vuosi 2011 tuo tullessaan jo aivan riittävästi haastetta lajiin, että isommat tekniset sääntömuutokset voivat tulla voimaan aikaisintaan vuonna 2012.
Lajin tervehdyttämistä voi toki hienosäätää aikaisemminkin. Jos siihen vaan riittää halua ja varsinkin ymmärtämystä. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|