Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 21.04.2008 10:52 Viestin aihe: Ympäristönsuojelu |
|
|
http://www.autourheilu.fi/18489.html _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Koivusalo
Liittynyt: 05 Hel 2008 Viestejä: 123 Paikkakunta: Ylistaro
|
Lähetetty: 21.04.2008 11:22 Viestin aihe: Re: Ympäristönsuojelu |
|
|
Lainaus: | AKK-Motorsport ry:n hallitus on päättänyt kokouksessaan 19.4.2008 seuraavaa:
Suojapeite ja imeytysmattokäytäntö
Toimintatapa- ja sääntötarkennus AKK:n yleisten sääntöjen kohtaan 62. Ympäristön suojelu.
Huolto- tai varikkopaikoilla on kilpa-auton alla oltava vähintään kilpa-auton pohjapinta-alan kokoinen nesteitä läpäisemätön suojapeite. Lisäksi kilpailijoilla tulee olla olemassa kilpailijakohtainen öljyvahinkojen estoon tarkoitettu imeytysmatto , jonka pinta-ala on noin 1m2.
|
Tuo ilmeisesti astuu voimaan heti...? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jukka Rahikainen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 18
|
Lähetetty: 21.04.2008 11:49 Viestin aihe: |
|
|
Eli ei muuta kuin pressu kauppaan. No onhan se toisaalta ihan hyväkin niin voidaan jatkossakin harrastaa tätä lajia.
Ei ole iso panostus jos jokainen sen peitteen hankkii verrattuna siihen että jokaisella radalla ruvettaisiin asfaltoimaan varikkoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 440 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 22.04.2008 08:05 Viestin aihe: |
|
|
Talvella ? Piikkipyörät ?
Asfaltti on vaarallista ongelmajätettä mutta sen levittäminen ei ole kielletty. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 22.04.2008 11:10 Viestin aihe: |
|
|
Asfaltti ei ole vaarallista ongelmajätettä. Jätteeksikin se luokitellaan vasta sitten kun sitä pitkäaikaisesti varastoidaan käytettynä. Levitettynä se on maanrakennusaines - tiivis sellainen. Jos asfalttia varastoidaan käytettynä pitkiä aikoja pitää tälle varastoinnille hakea ympäristölupa. Alle 5000tn erän luvasta päättää kunnallinen viranomainen ja yli 5000tn erän luvan myöntää ympäristökeskus.
Itse aiheeseen:
Käsittääkseni tämä ympäristönsuojelun nimissä asetettu sääntö koskee kaikkia kilpailuja ja kaikenlaisilla alustoilla tapahtuvaa varikointia.
Talvella on yleensä varikkopaikalla alustana päällimmäinen kerros jäätä tai lunta - silloinkin tätä sääntöä on noudatettava. Myös ajettaessa piikkipyörillä _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Roni Poola
Liittynyt: 07 Maa 2008 Viestejä: 108
|
Lähetetty: 23.04.2008 16:27 Viestin aihe: |
|
|
tämä sääntö siis pätee myös jokkikseen ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 23.04.2008 16:59 Viestin aihe: |
|
|
kormine kirjoitti: | tämä sääntö siis pätee myös jokkikseen ? |
Kyllä. Hyvä päätös. Kun ei vaan joutuisi näkemään varikoilla kaikenmaailman rakennusmuovi- ymv. virityksiä, tai voi olla että ekoissa kisoissa - mutta jatkossa varmaan nk. kevytpeite on hyvä? _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Caasari
Liittynyt: 10 Maa 2008 Viestejä: 42 Paikkakunta: Kemi
|
Lähetetty: 23.04.2008 17:52 Viestin aihe: |
|
|
No, ainakin on siistimpää korjata autoa selällään maassa. Iisalmessa tämä jo vaaditaan. _________________ Näyttävä sladi on vauhtia tärkeämpää... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JJo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 73
|
Lähetetty: 23.04.2008 18:27 Viestin aihe: |
|
|
Tuulisella kelillä voi ilma olla sakeena kevytpeitteitä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 440 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 24.04.2008 08:35 Viestin aihe: |
|
|
Pressusäännöllä ei ole mitään tekemistä ympäristönsuojelun kanssa.
Pressut eivät edistä mitenkään kyseistä asiaa.
"Empulla" ei taida olla kokemusta varikkotyöskentelystä kuten ei Hiacellakaan ajamisesta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Koivusalo
Liittynyt: 05 Hel 2008 Viestejä: 123 Paikkakunta: Ylistaro
|
Lähetetty: 24.04.2008 08:38 Viestin aihe: |
|
|
Ja tässä topicissahan ei oo tarkoitus kenenkään keskinäisiä riitoja ruveta ratkomaan...
Ja epäilempä että kyseinen sääntö ei oo ko. herran keksimä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JV
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 132 Paikkakunta: Nakkila
|
Lähetetty: 24.04.2008 08:49 Viestin aihe: |
|
|
Ainakin Motonet myy ns. kestopeitettä, joka nimensä mukaisesti on kevytpeitettä tukevampi ja on kestänyt käyttöä hyvin ainakin rallipuolella. 4x6 m maksoi 17,90, joten ei se ainakaan siitä varmaan jää kenelläkään kiinni. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kari Kemppainen
Liittynyt: 29 Hel 2008 Viestejä: 36
|
Lähetetty: 25.04.2008 13:05 Viestin aihe: |
|
|
Kuinkahan lie sitte tiukka sääntö, jos pressun tulee reikä niin eihänse enää ole pitävä. Ja reikiähän tulee kun autoa liikutellaan karkealla soralla jonka päällä pressu. Riittävän iso pahvi olis ollu paras ja mukan imeytys matto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 25.04.2008 13:18 Viestin aihe: |
|
|
olen nörtti _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Viimeinen muokkaaja, emppu tuominen pvm 25.04.2008 13:23, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 25.04.2008 13:22 Viestin aihe: |
|
|
emppu kirjoitti: | AKK-Motorsport ry:n hallitus on päättänyt kokouksessaan 19.4.2008 seuraavaa:
Suojapeite ja imeytysmattokäytäntö
Toimintatapa- ja sääntötarkennus AKK:n yleisten sääntöjen kohtaan 62. Ympäristön suojelu.
Huolto- tai varikkopaikoilla on kilpa-auton alla oltava vähintään kilpa-auton pohjapinta-alan kokoinen nesteitä läpäisemätön suojapeite. Lisäksi kilpailijoilla tulee olla olemassa kilpailijakohtainen öljyvahinkojen estoon tarkoitettu imeytysmatto , jonka pinta-ala on noin 1m2.
...
allaoleva lainattu AKK:n sivulta sekin - ilmestynyt tänään.
"AKK:n tiedote 2/2008
1 Tietoa toimistolta"
...
"1. Öljyn ja polttoaineen imeytysmatto
Vuoden 2008 Autourheilun sääntökirjan sivulla 24 kohdassa 62 määritetään, että kilpa-auton varikko- ja huoltopaikoilla tulee käyttää kilpailijakohtaista öljyvahinkojen estoon tarkoitettua imeytysmattoa, jonka pinta-ala on noin 1m2. Tällainen öljynimeytysmatto on löydyttävä jokaisen kilpailijan huoltoauton varusteista. Öljynimeytysmatto ei ole auton alla käytettävä suoja vaan sitä on käytettävä maahan valuvien nesteiden imeytykseen tilanteen näin vaatiessa.
2. Sammuttimet
Kilpailijalla tulee olla varikkopaikallaan tarkastettu (voimassaoleva) sääntökirjan mukainen sammutin. Muistakaa tarkastuttaa siis sammuttimenne. "
Minä lukisin nämä yhdistettynä, että tuo suojapeite siis pitää olla kilpa-auton alla koko kilpailun ajan ja tarvittaessa käytetään imeytysmattoa. |
_________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|