Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Olenko ymmärtänyt oikein?
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Marko Rantanen



Liittynyt: 04 Hei 2009
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 31.08.2010 19:36    Viestin aihe: Olenko ymmärtänyt oikein? Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus: Takamoottorisissa autoissa saa käyttää vaihtomoottorina
myös 16-venttiilistä enintään 1650 cm3 moottoria
mutta vain kaasutinversiona. Tällaisen muutoksen saa
tehdä autoon, jonka mallivuosi on 1990 tai uudempi.

Eli, jos rakennan esim. vm. 1990 tai uudemmasta Nissan Micrasta taka-
moottorisen ja laitan sinne, esim. Hondan 1.6 16v koneen ja muutan sen kaasutinversioksi, on se silloin laillinen??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mika Lähteenmäki



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 163
Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA

LähetäLähetetty: 31.08.2010 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oikein ymmärretty Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Marko Rantanen



Liittynyt: 04 Hei 2009
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 31.08.2010 19:57    Viestin aihe: Kiitos. Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 31.08.2010 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Korimalli jota on tehty vuonna 1990 on sallittu aihio, korin valmistusvuosi voi olla vanhempi kuin 1990 kunhan korimalli on sama kuin 1990 tuotannossa olleessa.

Tästä asiasta olen kysellyt usealta "päällikkötason" henkilöltä tulkintoja, osa sanoi että valmistusajankohta pitää olla 1990 tai jälkeen.

"Hurjin" tulkinta oli että pitää olla auton rekisteriote jolla todistaa korin valmistusajankohdan.
(eihän rekisteriotteella sellaista asiaa voi todistaa...)
Vaihtoehtoisesti maahantuojalta/merkkiliikkeestä todistus korin valmistusajankohdasta.

Korkeammalta tasolta sanottiin että ratkaisevaa on että kyseistä korimallia on tehty 1990.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Teppo Kankare



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 41
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 01.09.2010 08:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saahan Kuplaankin laittaa ko. koneen... Ja kannattaakin ;D
Siitä en ole varma saako silloin laittaa 16V kun koneen paikkaa vaihdetaan, on jäänyt tuo kohta sääntökirjasta lukematta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pasi Saarinen



Liittynyt: 23 Hel 2008
Viestejä: 85

LähetäLähetetty: 01.09.2010 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saa laittaa. Olihan talvimestaruudessakin mummomallin Micra takamoottorisena, ja takana toyota 16v.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JUSA



Liittynyt: 18 Hel 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Lappila

LähetäLähetetty: 01.09.2010 11:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liima kirjoitti:
Saa laittaa. Olihan talvimestaruudessakin mummomallin Micra takamoottorisena, ja takana toyota 16v.


OT: Joka huhujen mukaan tulossa SM-Liigaan entisen suomenmestarin ajokkina...
_________________
Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko Rantanen



Liittynyt: 04 Hei 2009
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 01.09.2010 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep. Kun itellä on jo toinen vuosi menossa kun omistaa lisenssin/tutkinnon, mut ei oo saanu aikaseksi lähteä kisaan. Ja kova into rakentaa sellainen harvemmin esiintynyt peli. Esim. takamoottorinen micra, tms...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Marko Rantanen



Liittynyt: 04 Hei 2009
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 01.09.2010 15:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli ilmeisesti tämä on se huhujen auto?
http://arskateam.suntuubi.com/?cat=5&img=92
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
JUSA



Liittynyt: 18 Hel 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Lappila

LähetäLähetetty: 06.09.2010 12:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No mitenkäs sitten jos teen Esim. Suzuki Swiftistä keskimoottorisen omalla 1300cc ruiskukoneella niin pitääkö ruisku vaihtaa kaasuttimeksi vaiko saako olla ruisku? Tämähän silloin olisi omalla moottorilla eikä vierasmoottorilla joten sääntöjä lukien saa olla ruisku...?
_________________
Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 06.09.2010 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yksi kaksikurkkuinen tai kaksi yksikurkkuista kaasutinta on pakollinen muissa kuin EVK-vehkeissä ja kaksitahtimoottoreissa, näinhän sääntö sanoo.
Mutta jos käytät omaa moottoria niin kaasuttimessa saa olla 50 mm kurkut eli kokolailla isoa kaasutinta voisit käyttää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JUSA



Liittynyt: 18 Hel 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Lappila

LähetäLähetetty: 06.09.2010 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JV kirjoitti:
Yksi kaksikurkkuinen tai kaksi yksikurkkuista kaasutinta on pakollinen muissa kuin EVK-vehkeissä ja kaksitahtimoottoreissa, näinhän sääntö sanoo.
Mutta jos käytät omaa moottoria niin kaasuttimessa saa olla 50 mm kurkut eli kokolailla isoa kaasutinta voisit käyttää...



"Moottorissa saa olla yksi kaksikurkkuinen tai kaksi
yksikurkkuista (toimivia kurkkuja) kaasutinta. Kaasuttimen
kurkun läpimitta saa olla enintään 50 mm. Edellä
mainittujen rajoitusten jälkeen kaasuttimet ovat vapaat
(katso poikkeukset).
Nämä kaasutinta koskevat säännöt eivät koske kardaanivetoisia,
etuvetoisia eikä kaksitahtimoottoreita,
joissa kaasuttimet ovat vapaat"


Tässä kohtaa olet oikeassa mutta jos tätä noudatetaan niin ei saisi muuta käyttääkään kuin kaasutinta. Mutta tässä tuo em- poikkeus :

"10.12.3. Suihkutusjärjestelmät
Auton alkuperäinen suihkutusjärjestelmä saadaan korvata
saman automerkin saman automallin uudemmalla
suihkutusjärjestelmällä.
Ilmanpuhdistin koteloineen on vapaa. Ilmamäärämittari
on vapaa ja sen saa myös poistaa. Muut moottorin
saamaan ilmamäärään vaikuttavat laitteet tulee
säilyttää alkuperäisinä.
Suihkusuuttimet ovat vapaat mutta suuttimien paikka
ja toimintatapa tulee säilyttää alkuperäisenä.
Polttoaineramppi ja polttoaineletkut saa vaihtaa mutta
niiden tulee olla paineenkestoltaan riittävän vahvat.
Polttoaineen suihkutusjärjestelmän sähköinen keskusyksikkö
on vapaa."


Tätä sääntöä noudattaen saa myöskin auton alkuperäistä ruiskua käyttää vaikka moottori olisi siirretty taakse tai keskimoottoriseksi.

Ota Nyt huomioon että puhutaan autoon kuuluvasta alkuperäisestä moottorista sekä alkuperäisestä suihkutuslaitteistosta, Ei siis vaihtomoottorista joissa yksiselitteisesti on pakko käyttää kaasutinta.[/i][/b]
_________________
Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 06.09.2010 16:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kohdasta 10.12:

"Suihkutusjärjestelmät (katso poikkeukset) ja ahtaaminen
on kielletty."

Ja sitten taas poikkeuksissa ei vapauteta muita kuin EVK-autot ja kaksitahtimoottorit. (Ja olen kyllä kysynytkin asian AKK:sta pari vuotta sitten)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JUSA



Liittynyt: 18 Hel 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Lappila

LähetäLähetetty: 06.09.2010 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JV kirjoitti:
Kohdasta 10.12:

"Suihkutusjärjestelmät (katso poikkeukset) ja ahtaaminen
on kielletty."

Ja sitten taas poikkeuksissa ei vapauteta muita kuin EVK-autot ja kaksitahtimoottorit. (Ja olen kyllä kysynytkin asian AKK:sta pari vuotta sitten)


yhtä hölmöä kuten aina kun puhutaan jokapaikassa vaihtomoottorista kuten
Takamoottorisissa autoissa saa käyttää vaihtomoottorina
myös 16-venttiilistä enintään 1650 cm3 moottoria
mutta vain kaasutinversiona.


Mutta missää ei puhuta auton omasta moottorista ja suihkutusjärjestelmästä... Olen myös katsastustahon kanssa asiasta keskustellut mutta varmaa tietoa en sieltä ole koskaan saanut vaikka useammilta kysellyt...
_________________
Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jorma Peltokoski



Liittynyt: 28 Maa 2010
Viestejä: 254
Paikkakunta: Koskenkorva

LähetäLähetetty: 06.09.2010 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä tulee taas esille se että säännöt pitäisi kirjoittaa uusiksi eikä muutosten tullessa kopioida vanhoja ja sitten lisätä sinne tänne jokaväliin poikkeuksia joita uudistuneet säännöt sallii.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Säännöt Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)