Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Vinkkiä kaivataan....

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tero Vänskä



Liittynyt: 28 Lok 2009
Viestejä: 16

LähetäLähetetty: 23.09.2010 20:46    Viestin aihe: Vinkkiä kaivataan.... Vastaa lainaamalla viestiä

Tere!

Vinkkejä kaipaillaan, seuraavanlaiseen ongelmaan....

Eli kanki vetoisessa on 2.0 ohc kyläkisapata , vakio sierran 5 lovinen loora ja
perältä löytyy todennäkoisesti fordista erillisjousitettu akseli jossa peränvälitys 3.8.

Kisoissa auto hyppää hyppää ihan mukavasti 1:s vaihteella (ykkönen pitkä)
vaihdetaan kakkosta pesään matkaa jatkuu yhä kivan ripeästi, mutta kun
vaihdetaan kolmosta kierrokset putoaa teho alueen alapuolelle ja kone
puuroaa ja sama laulu nelosvaihteella. (Ohimarssi alkaa....)

Olen miettinyt seuraavia vaihtoehtoja, joten tässä tarvitaan kokeneiden
ganstereiden vinkkejä....

Vaihtoehto 1. Perään ladan akseli 4.3 peränvälityksellä linkitetyllä
rakennelmalla ja mahdollisesti kynäjousilla.... (laatikkoon ei kajota)

Vaihtoehto 2. Vaihdelaatikon välitys omille paikoileen, eli pudotetaan
3:n ja 4:n sopivaksi suhteessa 1: ja 2:n (perään ei kajota)

Vaihtoehto 3. Puolikas loora 1 ja 2 nykyiset 3:n paikalle puolittaja
ja 4:n paikalle 3

Joten vinkkijä tulemaan mitä kannataa tehdä ja mistä löytää looran
tekijät tai mitä maksaa rattaat askiin...

Muitakin varteenotettavia rakenteluvinkkejä toki kuunnellaan.....


Kiitos ja kumarrus etukäteen!

-tero
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tepi72



Liittynyt: 17 Elo 2009
Viestejä: 9

LähetäLähetetty: 23.09.2010 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onko sulla diisselin loota, jos kakkoselta kolmosella pitkä harppaus ?
diisselissä kylläkin lyhyt ykkönen ja kutosen lootassa pisin....

diisselissä ja kutosessa myös pitempi kytkin akseli kuin ohc lootassa

type9 välitykset

OHC 2.8V6 diesel
1st 3.65 3.36 3.90
2ND 1.97 1.81 2.28
3rd 1.37 1.26 1.37
4th 1.00 1.00 1.00
5th 0.82 0.82 0.816
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Lähteenmäki



Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 163
Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA

LähetäLähetetty: 24.09.2010 07:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

puolikas 5.paikalle siinä ratkasu ongelmaan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 24.09.2010 09:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nelonen on suora sitä ei voi muuttaa. Kolmosen paikalle puoliska ja toisesta loorasta 3 rattaat vitosen paikalle. Jos haluat suht. normi kaavan looraan. Muuten kun kerrottiinkin jo että vitosen paikalle puoliska. Hinta arvio n.250e laitettuna rattaat 100e.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)