Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Jokkis Race ry:n tiedote
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 09.10.2010 14:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jobbaus on ongelma jota ei poisteta ilman lisääntyvää byrokratiaa, valvontaa - siis vaatii ihimisiä töihin jotka tätä tekisivät. Eli ei siis ole helpp ongelma poistaa. Toivomus ongelman poistamiseksi on hyvä, ei silti , mutta kaikki ei toimi käytännössä niin kuin me toivoisimme - tuosta vaan.

Säännöthän on Jokkis Race:n kirjoitettava omat. Se on iso työ vaikka ne kirjoitettaisiinkin paljon yksinkertaisimmiksi ja helpoimmiksi mitä ne nyt on.
Säännöt tulee kirjoittaa samankaltaisiksi tekniikan osalta, että harrastajat voivat ajaa missä kisoissa haluavat.

Mitä ne pikkulinnut on laulaneet uusista "mahtijärjestön" säännöistä olisi sieltä tulossa 60 kg lisäys painotaulukoihin, kaikkiin kuutiootilavuus asteikoihin. Auton hintaa ollaan nostamassa, tai ei. Yksi hinta joka on ollut esillä on 1600€. Olipa joku älynnyt keseenalaistaa tämän uuden kaarisäännönkin. Mutta ei näytä olevan älyä perua sitä.

Varustesäntöihin, eikä tarjoussääntöön ei ole tulosta mitään muutosta. Palkintoja saa jakaa edelleen tolkuttomasti. Nämä on se kohdat joka tulisi kirjoittaa "uusiin" täysin toisin. Ainakin jos todella halutaan muutosta ja varsinkin perustetta ajaa "uuden liiiton" alla.
Takaisin alkuun
Juha Lähteenmäki



Liittynyt: 25 Lok 2009
Viestejä: 11

LähetäLähetetty: 09.10.2010 16:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

suurinpia syitä tohon joppaukseen ja kilpavarusteluun on noi liigat.Sitä systeemiä tarttis muokata rajusti tai lopettaa koko touhu.Tarttisko noissa "normi kisoissa" siirtyä sprinteistä tuttuun pörssi systeemiin,olis pari kolme eri sponssin pörssiä,kauden jälkeen pörssin voittaja sais vaikka kumiveneen.Totuus taitaa vaan olla se et noiden huippupalkintojen perässä taitaa aika moni ajella,eli riittääkö mielenkiinto?Yhdistys on nyt oikeella asialla,kunpa vaan mahd.moni seura uskaltas lähtee mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari koivisto



Liittynyt: 06 Syy 2010
Viestejä: 15
Paikkakunta: alaveteli

LähetäLähetetty: 09.10.2010 18:40    Viestin aihe: jokkis ry Vastaa lainaamalla viestiä

nuo sääntö systeemit menee ihan oikein mutta ostotarjous ehdotus ei ole ihan oikein.otetaan asia näin.meitä ajaa tällä hetkellä kaksi samalla autolla minä(muuten 5 vuosikymmen jokkiksessa lasten lasten painostuksesta)ja poika ja jos molemmat tehdään tarjous samasta autosta ja minä saan sen ja seuraavassa kisassa ei ole senioriluokkaa,niin mites sitten?eli meniskö se paremmin näin?jos minä saan auton niin minun pitää ilmoittaa samalla kun maksan ostokseni kuka sillä ajaa.oisko ideaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 09.10.2010 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän tuossa ole mitään järkeä, että auton saaneen on pakko ajaa sillä. Olet ostanut 10 autoa pihaasi ja esim. lopetat lajin, niin nää autot pitäs viedä mukana hautaansa vai? Ei tuu mitenkään toimiin tommonen sääntö.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jateco



Liittynyt: 20 Mar 2009
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 09.10.2010 19:06    Viestin aihe: Jatketaan vielä jobbareista Vastaa lainaamalla viestiä

Sehän tässä maailmassa on "ikävä"tosiasia että toisilla on hilloa enemmän kuin toisilla.
Se on tuo kilpailuvietti sellainen tauti että se vie mennessään.
Kuinka monet yritykset on "ajettu" jokamies luokassa konkurssiin vähän harrastellessa.
Mopo karkaa toisilla aivan älyttömäksi kilpavarusteluksi.
Voittaja auton teko maksaa noin 5000e ja työt päälle.
Karu totuushan on se että toiset osaa tehdä voittaja-auton ja toiset vain maksaa sen.Kalliisti!
Ja se ei ole kuitenkaan kuin se Fiatin riepu. (=

Se että ostaja "joutuu" ajamaan autolla seuraavassa kilpailussa ehdottomasti tekee ilmeisesti sen että koreja jää ilman runkonumeroa ja tekniikkaa paalattavaksi.Ruostekasat poistuu vai?
Onkohan siihen kenelläkään varaa?Fiatin kopit kun on aika totaalisesti Suomesta loppu.
Ainahan tekniikoita sekoitetaan autosta toiseen.Ei se haittaa mitään

Mutta se tyhjennetty/muutettu auto ei enään juoksekkaan niin kuin pitäisi, se huomataan penkalla ja ostajat kaikkoavat.Kyllä ostomiehetkin näkevät jos "nimiauto" ei mene niinkuin pitäisi.Esim Suomen nopeimmat Fiudet tekevän Marnen autot tunnistaa kunhan viitsii kävellä varikolla ohi.Oli väri mikä tahansa

Sitten se runkonumero asia

SE RUNKONUMERON VAIHTO ON TIETENKIN JO RIKOS!

Siitä kun kyrvähtää,lisenssi pois 5 vuodeksi.
Jo vain miettii herrat että vaihdanko mitään numeroita.

Eikä tämä tarjous järjestelmä ole terve.Parhaat "rahamiehet" tuovat arvokilpailuihin jo tekijöitä linja-autoilla.
Muuten se todellinen toimitsija sais tehdä vaikka viisi tarjousta,mutta sillä saadulla autolla pitää ajaa itse seuraavana.Ei minkäänlaisia poikkeuksia tähän sääntöön.

Ps.Liiga kisat karkasi kädestä sen jälkeen kun seura sääntö muuttui. Kuskit ovat mistä seurasta vaan ostettuja kuskeja.
Vain saman seuran lisenssillä voisi olla sen seuran joukkueessa.
Siihen joku muutos niin autojen jobbaus vähenee.

Tätä mieltä minä olen tästä 25 vuoden kokemuksella ja mukana ololla tässä lajissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 09.10.2010 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä jollain tapaa olis hyvä saada tuo joppaus pois.loppuis ne huippu kalliit autot nettiautosta<
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari koivisto



Liittynyt: 06 Syy 2010
Viestejä: 15
Paikkakunta: alaveteli

LähetäLähetetty: 09.10.2010 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sittana kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään järkeä, että auton saaneen on pakko ajaa sillä. Olet ostanut 10 autoa pihaasi ja esim. lopetat lajin, niin nää autot pitäs viedä mukana hautaansa vai? Ei tuu mitenkään toimiin tommonen sääntö.
kyllä siinä on sen verran järkeä että tämähän on harrastus,eikä keräily kohde myyntiä varten,ajetaan sillä yhdellä tai pidetään yksi resesvissä,niin ei tule riitaa perikunnalla.muuten volvon trippiin tuli kisa kilometrejä tänä vuonna 38.tämä on harrastus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 09.10.2010 19:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

koiva kirjoitti:
Sittana kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään järkeä, että auton saaneen on pakko ajaa sillä. Olet ostanut 10 autoa pihaasi ja esim. lopetat lajin, niin nää autot pitäs viedä mukana hautaansa vai? Ei tuu mitenkään toimiin tommonen sääntö.
kyllä siinä on sen verran järkeä että tämähän on harrastus,eikä keräily kohde myyntiä varten,ajetaan sillä yhdellä tai pidetään yksi resesvissä,niin ei tule riitaa perikunnalla.muuten volvon trippiin tuli kisa kilometrejä tänä vuonna 38.tämä on harrastus.



Ostappa ja aja koko kausi yhdellä fiatilla,taitaa jäädä yhteen kisaan. Kyllä niitä autoja vaan pitää olla useampi jos meinaa ajaakkin,eri asia on sitten ne automallit joista ei tarjouksia ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Toni Saarakkala



Liittynyt: 24 Tam 2008
Viestejä: 33
Paikkakunta: Jalasjärvi

LähetäLähetetty: 09.10.2010 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vwtyp1 kirjoitti:
eri asia on sitten ne automallit joista ei tarjouksia ole.
mitäs ne nämä sitten on??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 09.10.2010 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tms-auto kirjoitti:
vwtyp1 kirjoitti:
eri asia on sitten ne automallit joista ei tarjouksia ole.
mitäs ne nämä sitten on??


Varmasti huomaat kisoissa jos seuraat mitkä automallit eivät yleensä kerää ostotarjouksia puoleensa ja mitkä on haluttuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ari koivisto



Liittynyt: 06 Syy 2010
Viestejä: 15
Paikkakunta: alaveteli

LähetäLähetetty: 09.10.2010 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vwtyp1 kirjoitti:
koiva kirjoitti:
Sittana kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään järkeä, että auton saaneen on pakko ajaa sillä. Olet ostanut 10 autoa pihaasi ja esim. lopetat lajin, niin nää autot pitäs viedä mukana hautaansa vai? Ei tuu mitenkään toimiin tommonen sääntö.
kyllä siinä on sen verran järkeä että tämähän on harrastus,eikä keräily kohde myyntiä varten,ajetaan sillä yhdellä tai pidetään yksi resesvissä,niin ei tule riitaa perikunnalla.muuten volvon trippiin tuli kisa kilometrejä tänä vuonna 38.tämä on harrastus.



Ostappa ja aja koko kausi yhdellä fiatilla,taitaa jäädä yhteen kisaan. Kyllä niitä autoja vaan pitää olla useampi jos meinaa ajaakkin,eri asia on sitten ne automallit joista ei tarjouksia ole.
siihensä harrastus perustuu,ei tarvi olla viidentonnin fiatti jolla mennään kovaa yksi kisa,vaan yksi halvempi auto joka kestää monta kisaa ja saat pitää sen itsellä,tähän perustuu harrastus,minä olen päättännyt että lopetan jokkiksen sitten kun olen molemmissa lähdöissä viimeinen ellei tekniikka petä.pidä mulle peukkuja sillä parin vuoden päästä meillä tulee 3sukupolvi samaan kisaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 09.10.2010 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

koiva kirjoitti:
Sittana kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään järkeä, että auton saaneen on pakko ajaa sillä. Olet ostanut 10 autoa pihaasi ja esim. lopetat lajin, niin nää autot pitäs viedä mukana hautaansa vai? Ei tuu mitenkään toimiin tommonen sääntö.
kyllä siinä on sen verran järkeä että tämähän on harrastus,eikä keräily kohde myyntiä varten,ajetaan sillä yhdellä tai pidetään yksi resesvissä,niin ei tule riitaa perikunnalla.muuten volvon trippiin tuli kisa kilometrejä tänä vuonna 38.tämä on harrastus.


Mitäs jos et saa kisasta autoo lapulla, eikä oo mahdollisuuksia rakentaa omaa autoo. Onhan se hienoo ostaa yli 1000e varusteet ja sen jälkeen alkaa kiertään kisoja jos sattus sillä yhdellä arvalla tulemaan joku auto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwtyp1



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 09.10.2010 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

koiva kirjoitti:
vwtyp1 kirjoitti:
koiva kirjoitti:
Sittana kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään järkeä, että auton saaneen on pakko ajaa sillä. Olet ostanut 10 autoa pihaasi ja esim. lopetat lajin, niin nää autot pitäs viedä mukana hautaansa vai? Ei tuu mitenkään toimiin tommonen sääntö.
kyllä siinä on sen verran järkeä että tämähän on harrastus,eikä keräily kohde myyntiä varten,ajetaan sillä yhdellä tai pidetään yksi resesvissä,niin ei tule riitaa perikunnalla.muuten volvon trippiin tuli kisa kilometrejä tänä vuonna 38.tämä on harrastus.



Ostappa ja aja koko kausi yhdellä fiatilla,taitaa jäädä yhteen kisaan. Kyllä niitä autoja vaan pitää olla useampi jos meinaa ajaakkin,eri asia on sitten ne automallit joista ei tarjouksia ole.
siihensä harrastus perustuu,ei tarvi olla viidentonnin fiatti jolla mennään kovaa yksi kisa,vaan yksi halvempi auto joka kestää monta kisaa ja saat pitää sen itsellä,tähän perustuu harrastus,minä olen päättännyt että lopetan jokkiksen sitten kun olen molemmissa lähdöissä viimeinen ellei tekniikka petä.pidä mulle peukkuja sillä parin vuoden päästä meillä tulee 3sukupolvi samaan kisaan.



Ei tarvitse olla 5 tonnin fiatti jotta sillä pääsee lujaa,eikä edes lähelle sitä. SM ja liigakisat sitten erikseen. Miksi joku aina purnaa jos joku laittaa autoon 5 tonnia rahaa ja ajaa sillä ? Ne KAIKKI on myytävänä kisahinnalla kisoissa josta se on jokaisen edellytykset täyttävän ostotarjouksen tekijän mahdollista ostaa jos sattuu saamaan. Kisahinnalla ei hyvää tuupparia rakenna,ja toiset ei halua ajaa evk kalustolla,vaan tuuppareilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 09.10.2010 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vwtyp1 kirjoitti:
koiva kirjoitti:
vwtyp1 kirjoitti:
koiva kirjoitti:
Sittana kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään järkeä, että auton saaneen on pakko ajaa sillä. Olet ostanut 10 autoa pihaasi ja esim. lopetat lajin, niin nää autot pitäs viedä mukana hautaansa vai? Ei tuu mitenkään toimiin tommonen sääntö.
kyllä siinä on sen verran järkeä että tämähän on harrastus,eikä keräily kohde myyntiä varten,ajetaan sillä yhdellä tai pidetään yksi resesvissä,niin ei tule riitaa perikunnalla.muuten volvon trippiin tuli kisa kilometrejä tänä vuonna 38.tämä on harrastus.



Ostappa ja aja koko kausi yhdellä fiatilla,taitaa jäädä yhteen kisaan. Kyllä niitä autoja vaan pitää olla useampi jos meinaa ajaakkin,eri asia on sitten ne automallit joista ei tarjouksia ole.
siihensä harrastus perustuu,ei tarvi olla viidentonnin fiatti jolla mennään kovaa yksi kisa,vaan yksi halvempi auto joka kestää monta kisaa ja saat pitää sen itsellä,tähän perustuu harrastus,minä olen päättännyt että lopetan jokkiksen sitten kun olen molemmissa lähdöissä viimeinen ellei tekniikka petä.pidä mulle peukkuja sillä parin vuoden päästä meillä tulee 3sukupolvi samaan kisaan.



Ei tarvitse olla 5 tonnin fiatti jotta sillä pääsee lujaa,eikä edes lähelle sitä. SM ja liigakisat sitten erikseen. Miksi joku aina purnaa jos joku laittaa autoon 5 tonnia rahaa ja ajaa sillä ? Ne KAIKKI on myytävänä kisahinnalla kisoissa josta se on jokaisen edellytykset täyttävän ostotarjouksen tekijän mahdollista ostaa jos sattuu saamaan. Kisahinnalla ei hyvää tuupparia rakenna,ja toiset ei halua ajaa evk kalustolla,vaan tuuppareilla.


Aivan. Ja itsellänihän on alla 600 euron suorallakaupalla ostettu auto, joten olen myös se ns. harrastelija. Mut jos tuo nyt sattuu tuhoutumaan ja ajohaluja olisi, niin en prkl vieköön halua alkaa kiertää kisoja ja tehdä ostotarjouksia vielä kalliimmasta autosta kuin millä oot ennen ajanu! Itsehän ajoin viime viikonloppuna ekan kisani ja juurikin harraste mielessä Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari koivisto



Liittynyt: 06 Syy 2010
Viestejä: 15
Paikkakunta: alaveteli

LähetäLähetetty: 09.10.2010 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sittana kirjoitti:
koiva kirjoitti:
Sittana kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään järkeä, että auton saaneen on pakko ajaa sillä. Olet ostanut 10 autoa pihaasi ja esim. lopetat lajin, niin nää autot pitäs viedä mukana hautaansa vai? Ei tuu mitenkään toimiin tommonen sääntö.
kyllä siinä on sen verran järkeä että tämähän on harrastus,eikä keräily kohde myyntiä varten,ajetaan sillä yhdellä tai pidetään yksi resesvissä,niin ei tule riitaa perikunnalla.muuten volvon trippiin tuli kisa kilometrejä tänä vuonna 38.tämä on harrastus.


Mitäs jos et saa kisasta autoo lapulla, eikä oo mahdollisuuksia rakentaa omaa autoo. Onhan se hienoo ostaa yli 1000e varusteet ja sen jälkeen alkaa kiertään kisoja jos sattus sillä yhdellä arvalla tulemaan joku auto.
nyt minä en oikein ymmärtänn tuota sun kommenttia,tässähän oli kysymys osto tarjouksista eikä kuskin varusteista,eli tarjoushan tehdään vain autosta.miten ne varusteet kuuluu auton hintaan,jos se vitun hans tulee muotiin niin saat pitää sen jos fiatti menee myyntiin.teitkö muuten loton?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 4 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)