Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Jokkis Race ry:n tiedote
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Taka Piru



Liittynyt: 14 Maa 2008
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 10.10.2010 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Menee kyllä pikkusen ohi alkuperäisen aiheen mutta en edelleenkään ymmärrä mitä pahaa nämä perinteiset tuupparikuskit ovat tehneet, jotka ajavat rakentamillaan kuplilla ja fiiuilla.
Miksi heitä pitäisi rangaista minimipainojen nostolla?
Nämähän vaativat jo nykyäänkin lisäpainoa, keventämättäkin, ainakin kupla-koneiset autot.


Mitenkäs tämä vaan muka tuuppareita koskisi eikö minimipaino ole kaikissa autoissa olemassa?
Painoa nostamalla auton ajo-ominaisuudet kyllä myös huononevat joten kurvinopeus pienenee mutta vahingon mahdollisuus myös kasvaa. Silti 50kg ei olisi autolle kuin autolle lisänä juurikaan mitään. Voisi vain pitkässä juoksussa vähentää sitä silikoni tuubilla sotkemista ja lisätä mig hitsin käyttöä.
PS. Etupyörän alle puntari ja siihen minimi paino(koskee jokaista autoa). Mittaus molemmilta puolin ja jos kori on kiero ja ei tule tarpeeksi painoa niin silloin ei ajeta ja sehän on vaan kuskin oman turvallisuuden vuoksi. Jos on tehty tykin kuulaksi kaikki paino takana myös se on turvallisuus riski auto ei känny joten muiden turvallisuuden vuoksi autolla ei saa ajaa.
Mutta siis tämä oli vaan ajatelma ei ehdotus minnekkään sääntöihin.Kyllä porukka joka tätä hanslaa varmaan hommansa osaa ja jos ei niin jengi vaan vaihtoon Laughing
_________________
Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pasi Halminen



Liittynyt: 26 Hel 2008
Viestejä: 5

LähetäLähetetty: 10.10.2010 16:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielenkiinnolla odotellan että mitä yhdistys kokouksessaan päättää ja millaisella aikataululla aletaan yhdistyksen kisoja järjestämään.

Kannatan että lähdetään näillä nykyisillä säännöillä liikkeelle. Paitsi tuo ostotarjous sääntö. Nyt toimitsioilla mielestäni likaa toi 5 lappua, eikö 2 riittäs?

Tarkennetaan sitten sääntöjä kun homma muuten pyörii muilta osin hyvin.
Tehdään sitten vaikka kysely että mitä kenttä haluaa.

Kyllä varmasti on paljon asioita tehtävänä ja mietittävänä ennenkuin ekat yhdistyksen kisat on ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jake74



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 135

LähetäLähetetty: 13.10.2010 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rallinetistä.
http://ralli.net/rnetti/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=12630&p=136239#136239
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrki Koivula



Liittynyt: 04 Lok 2008
Viestejä: 63
Paikkakunta: Laihia

LähetäLähetetty: 14.10.2010 01:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taka Piru kirjoitti:
Lainaus:
Menee kyllä pikkusen ohi alkuperäisen aiheen mutta en edelleenkään ymmärrä mitä pahaa nämä perinteiset tuupparikuskit ovat tehneet, jotka ajavat rakentamillaan kuplilla ja fiiuilla.
Miksi heitä pitäisi rangaista minimipainojen nostolla?
Nämähän vaativat jo nykyäänkin lisäpainoa, keventämättäkin, ainakin kupla-koneiset autot.


Mitenkäs tämä vaan muka tuuppareita koskisi eikö minimipaino ole kaikissa autoissa olemassa?
Painoa nostamalla auton ajo-ominaisuudet kyllä myös huononevat joten kurvinopeus pienenee mutta vahingon mahdollisuus myös kasvaa. Silti 50kg ei olisi autolle kuin autolle lisänä juurikaan mitään. Voisi vain pitkässä juoksussa vähentää sitä silikoni tuubilla sotkemista ja lisätä mig hitsin käyttöä.
PS. Etupyörän alle puntari ja siihen minimi paino(koskee jokaista autoa). Mittaus molemmilta puolin ja jos kori on kiero ja ei tule tarpeeksi painoa niin silloin ei ajeta ja sehän on vaan kuskin oman turvallisuuden vuoksi. Jos on tehty tykin kuulaksi kaikki paino takana myös se on turvallisuus riski auto ei känny joten muiden turvallisuuden vuoksi autolla ei saa ajaa.
Mutta siis tämä oli vaan ajatelma ei ehdotus minnekkään sääntöihin.Kyllä porukka joka tätä hanslaa varmaan hommansa osaa ja jos ei niin jengi vaan vaihtoon Laughing


Pyöräpainoja pystyy säätää vaikka kaikki paino olisikin takapyörillä, vähän jäykempää/lievempää jousta. ei takapiru tuu onnistumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JUSA



Liittynyt: 18 Hel 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Lappila

LähetäLähetetty: 14.10.2010 06:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jppkoo kirjoitti:
Taka Piru kirjoitti:
Lainaus:
Menee kyllä pikkusen ohi alkuperäisen aiheen mutta en edelleenkään ymmärrä mitä pahaa nämä perinteiset tuupparikuskit ovat tehneet, jotka ajavat rakentamillaan kuplilla ja fiiuilla.
Miksi heitä pitäisi rangaista minimipainojen nostolla?
Nämähän vaativat jo nykyäänkin lisäpainoa, keventämättäkin, ainakin kupla-koneiset autot.


Mitenkäs tämä vaan muka tuuppareita koskisi eikö minimipaino ole kaikissa autoissa olemassa?
Painoa nostamalla auton ajo-ominaisuudet kyllä myös huononevat joten kurvinopeus pienenee mutta vahingon mahdollisuus myös kasvaa. Silti 50kg ei olisi autolle kuin autolle lisänä juurikaan mitään. Voisi vain pitkässä juoksussa vähentää sitä silikoni tuubilla sotkemista ja lisätä mig hitsin käyttöä.
PS. Etupyörän alle puntari ja siihen minimi paino(koskee jokaista autoa). Mittaus molemmilta puolin ja jos kori on kiero ja ei tule tarpeeksi painoa niin silloin ei ajeta ja sehän on vaan kuskin oman turvallisuuden vuoksi. Jos on tehty tykin kuulaksi kaikki paino takana myös se on turvallisuus riski auto ei känny joten muiden turvallisuuden vuoksi autolla ei saa ajaa.
Mutta siis tämä oli vaan ajatelma ei ehdotus minnekkään sääntöihin.Kyllä porukka joka tätä hanslaa varmaan hommansa osaa ja jos ei niin jengi vaan vaihtoon Laughing


Pyöräpainoja pystyy säätää vaikka kaikki paino olisikin takapyörillä, vähän jäykempää/lievempää jousta. ei takapiru tuu onnistumaan.


Milläköhän tavalla ei kevyt keula käänny? Itsellä oli Fiatti jonka keulan nosti mun eukkokin ilmaan kun otti kiinni. Mutta ajo ominaisuudet oli paremmat kuin monessa putkivehkessä. Pitoa tautisesti kaarteessa ja mitä kovempaa kaarteeseen ajoi niin sen enempi puri etufillari kiinni tiehen. En itsekään ymärrä miten mahdollista mutta näin vaan tapahtui Smile Mutta on niitä sellaisiakin mitkä ei käänny ei sitten kirveelläkään. Ja on niitä putkivetoisiakin mitkä ei käänny vaikka kuinka rattia vääntää. Ainoa mikä kääntyy ja varmasti on etuveto.
_________________
Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 14.10.2010 08:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun nyt ootte hirveästi vastaan painonnousua niin onko tosiaan kaikki teidän kyläkisa autot ovat jo minimi painoissa?
Tierättekö mitä se automobiilinne painaa edes?

Ei meillä ainakaan ole koskaan ollut.

Oon kyllä nähnyt tosi painaviakin fiatteja jotka on painoissa jo sen 50kg ja enemmänkin ylipainoisia samaten kartaaneja on ylipainoisia huru mykke.

Mun mielestä painoja täytyy nostaa, painoa olisi pitänyt jo aikaa siten olla nostamassa. Ei kuitenkaan niin että määrätään sen lisäpainon paikka tiettyyn paikkaan.
Penkin alle kun laittaa lattiaan semmoisen 3-5mm pellin niin ei penkkikään keiku tai pelkääjän puolelle tasaamaan painoja.

Kyllä siinä fiiussa on tekemistä että saa painoihin rakennettava niin ettei tärskyjä kestä. Ylimääräistä plootun palaa jotka tukisivat tälleissä ja pyörityksissä jätetään laittamatta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jani Vähäkangas



Liittynyt: 09 Kes 2010
Viestejä: 77
Paikkakunta: Martinniemi

LähetäLähetetty: 14.10.2010 09:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rokkiralli porukka on vissiin ollu tyytyväisiä niiden ostotarjousmenettelyyn, kun sitä ei ole tarvinnut muokata joka vuosi uusiksi. Kas tässä.
Edellisen ja kuluvan kauden kuskit vain saavat tehdä tarjouksia. Eikä tarjouksia tarvitse tehdä tietystä autosta. Teet vain tarjouksen ja odottelet kunnes kuulet oman nimesi. Jos kaikki omasta mielestä ostettavat autot on mennyt niin ei oo pakko ostaa mitään. Tässä tietty se "huono" puoli, että autojen vaihtuvuus varmasti lisääntyisi paljon ja olisi ehkä helpompaa saada kisoista auto?
_________________
http://www.nopsatracingteam.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Teppo Kankare



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 41
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 14.10.2010 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Turhanpäiväistä vouhotusta noista painoista. Tähänkään asti niitä ei ole juurikaan valvottu. Ei se auton paino nouse sillä että sääntökirjassa lukema muuttuu suuremmaksi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 14.10.2010 12:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä on hyvä systeemi rokkirallissa ja toimiva,saa ostaa arpoja miten paljon haluu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Korpela



Liittynyt: 26 Tam 2008
Viestejä: 214

LähetäLähetetty: 14.10.2010 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikeudet kasvavat sitä enemmän, mitä lähemmäksi päämäärää päästään. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
keijo nieminen



Liittynyt: 09 Syy 2010
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 14.10.2010 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...Ja sujuvasti ollaankin päästy ajovarustesäännöstä pyörien punnitsemiseen. Vaaditaanpas samantien vauhtipyörätkin vaaittaviksi, alle satakiloiset vauhtipyörät laittomiksi... Olisi aika hienoa, että edes alkuperäinen asia saataisiin uomiinsa ennen mullistavia sääntömuutoksia, eli kilpailut ilman kattojärjestöä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jani Vähäkangas



Liittynyt: 09 Kes 2010
Viestejä: 77
Paikkakunta: Martinniemi

LähetäLähetetty: 15.10.2010 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jone y kirjoitti:
kyllä on hyvä systeemi rokkirallissa ja toimiva,saa ostaa arpoja miten paljon haluu.


Mikäänhän ei estä jatkojalostamasta tuota sääntöä (1 kpl/naama). Täällähän aina keskustellaan siitä, että mitenkä saataisiin jobbausta vähenemään ja autot siirtymään kuskeilta kuskeille. Helpompihan se on kontrolloida sitä, ketkä autoja kisoista ostavat, kuin että mitä ostetuille autoille tapahtuu. Kyllä se ehkä hiukan rajoittaisi jobbareiden ostotarjousmääriä, kun vain oikeasti ajavat kuskit saisivat tehdä tarjouksia.

Ostotarjousmäärät tuskin tippuisivat kyläkisoissa paljoo, mutta isoissa kisoissa varmasti jonnin verran.
_________________
http://www.nopsatracingteam.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jukka heittola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 223
Paikkakunta: kemi

LähetäLähetetty: 15.10.2010 11:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jani kirjoittaa asiaa 1kpl/kuljettaja tai toimitsija rauhoittaisi joppausta kummasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 15.10.2010 11:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pari edellä kirjoitajaa on aivan oikeassa,olen kyllä minäkin tehnyt lappuja ja jopa sm oli tuuri kohdalla ja auton sai ja sillä kyllä ajetiin heti pellossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kimmo Tergujeff



Liittynyt: 13 Lok 2010
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 17.10.2010 00:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisiko nyt järkevää lähteä yhdistämään voimia rokkiralli porukan kanssa? Mitä mieltä ootte tällaisesta ajatuksesta? Itselle nää jokkis "piirit" vielä melko tuntemattomia, tullut enemmän pyörittyä tuolla rallin puolella, joten en tiedä minkälainen jengin suhtautiminen noihin sheikin hommiin on. Itsellä jokkista takana vasta 2 kisaa, mut jos AKK:sta irtaannutaan, niin jotenkin tuntuis luontevalta tehdä yhteistyötä toisen "villin" porukan kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 6 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)