Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Toni Saarakkala
Liittynyt: 24 Tam 2008 Viestejä: 33 Paikkakunta: Jalasjärvi
|
Lähetetty: 19.02.2011 11:12 Viestin aihe: kysymys vaihdelaatikon valinnasta |
|
|
olen pikkuhiljaa rakentelemassa "uuden säännön" tuupparia.
mitä olette mieltä vaihdelaatikosta? kuplan laatikolla vai moottoriin oikeasti kuuluvan etuvetoisen laatikolla?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
viltteri
Liittynyt: 20 Tam 2008 Viestejä: 130 Paikkakunta: Nurmes
|
Lähetetty: 19.02.2011 12:01 Viestin aihe: |
|
|
Etuvedon laatikko vois olla muuten ideana oiva, helpompikin, ei tarvitse niin paljon sovittelua koneen ja laatikon välille. Mutta ainakin 133 Fiatissa minkä siilinjärviset rakenteli Golffin tekniikalla kokonaan, tuli yhdeksi ongelmaksi vetoakseleiden pituus. Tai siis se että kun perä ei ole laatikossa keskellä jäi toisen puolen vetari niin lyhkäseksi ettei siihen saanut kunnolla joustoa. Tuo tais vaikeuttaa hieman liikkeelle lähtöä, mutta ajolleen laite oli huomattavasti tasapainoisempi kuin normisysteemillä tehdyt tuupparit. Ainakin omistajansa mukaan. Jos taas valitsee jonkun muun laatikon lienee välittäminen oma ongelmansa, tai sitten pitää ostaa rallimiehiltä suoraan sopiva loota. _________________ --Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Toni Saarakkala
Liittynyt: 24 Tam 2008 Viestejä: 33 Paikkakunta: Jalasjärvi
|
Lähetetty: 19.02.2011 17:54 Viestin aihe: |
|
|
ajattelin käyttää 1.6 toyotan moottoria ja laatikkoa. eli siirtää toyotan tekniikan jokkispelin takapellin alle. tolppineen kaikkineen... jarruissa saattaa tulla ongelma kun etujarrut takana saattaa olla liian tehokkaat?
toyotasta sais tässä hyödynnettyä myös vaihteensiirtovaijerit yms. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Koivusalo
Liittynyt: 05 Hel 2008 Viestejä: 123 Paikkakunta: Ylistaro
|
Lähetetty: 19.02.2011 21:41 Viestin aihe: |
|
|
Tikkalan citroen ax oli muistaakseni peugeotin koneella ja laatikolla... Riippuu varmaan vähä koristakin mihin tekee... että mahtuukokaan perinteinen systeemi... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Toni Saarakkala
Liittynyt: 24 Tam 2008 Viestejä: 33 Paikkakunta: Jalasjärvi
|
Lähetetty: 21.02.2011 17:28 Viestin aihe: |
|
|
Tikkalan sivuilla käyty vakoilees kuvia rakentelusta ja vertailuna solkisen polojen rakentelukuvia on tullu katteltua. joten kyllä alkaa etuvetotekniikka takana olla varma ratkaisumalli |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
Lähetetty: 21.02.2011 19:35 Viestin aihe: |
|
|
Jokkis Race:n tekniikkasäännöillä mahtuu paremmin.
MUUTOKSET MOOTTORITILAN KANNESSA SALLITTU TEKNIIKAN SOVITTAMISEKSI SISÄPUOLELLE.
Ei ole rajattu 10cm:iin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 21.02.2011 22:14 Viestin aihe: |
|
|
tms-auto kirjoitti: | Tikkalan sivuilla käyty vakoilees kuvia rakentelusta ja vertailuna solkisen polojen rakentelukuvia on tullu katteltua. joten kyllä alkaa etuvetotekniikka takana olla varma ratkaisumalli |
Sen jälkeen kun meidän jääratakupla hinattiin konevikaisena takapihalle ties monennenko (mutta takuulla viimeisen) kerran joskus -80 luvun lopulla päätin että kuski istuu aina moottorin takana...
Nyt näitä uusia sääntöjä olen katsellut niin sen verran annan periksi että se moottori voi olla kuskin takana jos on taka-akselin etupuolella...
Micran koppa olisi valmiina, P10 motti+N13 vaihteisto, etutolpat ja vetarit.
Helpon ja selkeän tuntuinen projekti ja varmaan tasapainoinen ajaa kun moottori on akselien välissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 22.02.2011 00:15 Viestin aihe: |
|
|
Kuplaan vois mennäkin takaakselin etupuolelle audin looralla pitkittäin joku golffi. tai 16v muu kone.
Kuplankin loota kääntää perä toiselta puolelta sisään..
Äläkä kysy onko mitään järkeä koko race jutuissa ei oo.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|