Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Lukekaa JR tiedote JR foorumista
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Marko Simonen



Liittynyt: 21 Hel 2008
Viestejä: 11
Paikkakunta: Pieksämäki

LähetäLähetetty: 10.03.2011 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ajanut 25v jokkista ja tehnyt jokavuosi vähintään yhden uudenauton.
Mielestäni autojen hinnat voisi olla 1150 ja3000.kummassakin luokassa olisi myynti.En ymmärrä miten netti rakentajat tekee auton 1000e.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marko Solkinen



Liittynyt: 21 Huh 2008
Viestejä: 102
Paikkakunta: äetsä

LähetäLähetetty: 10.03.2011 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen suht samaa mieltä Janne Virtasen (teksti ketjun ekalla sivulla) kanssa. Ei pitäisi jakaa kahteen lajiin eikä lisää luokkia. -> lisää luokkia, vähemmän osallistujia per luokka -> aneemisempia kisoja ja ylipitkiä päiviä...

Kuvitellaanko, että ns. ylihintaiset autot siirtyisivät tuohon kalliimpien luokkaan? Osa kyllä, mutta väittäisin että jos niillä nyt ajetaan 1150 luokkaa, niin niin ajetaan jatkossakin, kun sillä 3000 autolla kerkiää paremmin tossa halvempien luokassa kuin kalliimpien. Tästä saa vielä ikuisen porun aiheen varikolle, kun tullaan kalliimman luokan autoilla väärään luokkaan...

Entä esim. SM:mät, kummilla ajettaisiin, kalliimmilla? Halutaanko siis oikeasti, että pitää "olla autokrossiauto", jotta voi voittaa jokkiksen suomenmestaruuden?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
pive



Liittynyt: 22 Tam 2008
Viestejä: 236
Paikkakunta: Juuka

LähetäLähetetty: 10.03.2011 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minä vielä sen just ja just kestäsin jos tuolla kalliimmaalla ajetaan halpis luokassa.Mutta minä luulen että siellä kalliimmassa luokassa alkas kohta olla 1,3 ruisku corollia sunmuita vakio pelejä omistajilleen niin "rakkaita" että niistä ei raski millään luopua 1150 euron hintaan eli ilmoittaudutaan kalliimpaan luokkaan että ei vaan mene kaupan mummon vanha kauppakassi.Se se on sitten tasaista kilvanajoa kun toiset kiihtyy 0-100 viiteen sekunttiin ja toiset ei kiihdy siihen koko päivänä Razz Razz Razz No tämä nyt saatto menny hiukan överiks mutta voi siinä noinkin käydä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Markku Keskikallio



Liittynyt: 24 Tam 2010
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 10.03.2011 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pive kirjoitti:
Kyllä minä vielä sen just ja just kestäsin jos tuolla kalliimmaalla ajetaan halpis luokassa.Mutta minä luulen että siellä kalliimmassa luokassa alkas kohta olla 1,3 ruisku corollia sunmuita vakio pelejä omistajilleen niin "rakkaita" että niistä ei raski millään luopua 1150 euron hintaan eli ilmoittaudutaan kalliimpaan luokkaan että ei vaan mene kaupan mummon vanha kauppakassi.Se se on sitten tasaista kilvanajoa kun toiset kiihtyy 0-100 viiteen sekunttiin ja toiset ei kiihdy siihen koko päivänä Razz Razz Razz No tämä nyt saatto menny hiukan överiks mutta voi siinä noinkin käydä Very Happy


Voihan siinä niinkin käydä, mutta sitten sillä pitää olla uudet fia varusteet hanseineen,se hilitsee sitä menemistä sinne,kyllä aito harrastaja pysyy jr luokassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Matti Karppinen



Liittynyt: 02 Maa 2009
Viestejä: 93

LähetäLähetetty: 10.03.2011 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liima kirjoitti:
Mutta ne ei valita siitä että harrastuksesta tulee tappiota! Ja muuten suurin osa hyppääjistä viikkaa itse varjon. Jokkiskisaan ilmoittautuminen maksaa kisasta riippuen 20-30 euroa. Kone kyyti taivaalle maksaa saman verran.


Hypätkööt sitte laskuvarjolla ne jotka haluaa. Jokamiesluokka on nimenomaan tarkoitettu edulliseksi mahdollisuudeksi harrastaa autourheilua. Kilpavarustelu, jobbarit, ja liian arvokkaat palkinnot ovat pilanneet lajin. Osan sääntömuutoksista on aiheuttaneet harrastajat itse järjettömillä viritelmillään. Pikku Fiiatissakin pitää jo kuskia siirtää taaksepäin lähtöpidon takia, voimaa ihan liian kanssa eikä mitään ajo-ominaisuuksia. En ihmettele, että tästä joku on jo huolissaan.
Eikö tosissaan ne jotka isoihin tulee 5-6000€ moottoreinee voisi ajaa jotain omansa tasoista sarjaa?
Nykytilanne vastaa sitä, kuin Mika Myllylä kävisi voittamassa Hippo hiihtojen 5 vuotiaiden sarjan.... Sittenkö pitää olla ylpee, olinpa kova kuski kun panin eniten rahaa kalustoon kiinni??

Ja taitaa olla vain Suomalainen ilmiö, kun kerran muissa pohjoismaissa tuon kaluston myyntihinta on ihan aisoissa pysyny ja Ruottista niitä näkys suorilla kaupoilla ihan kohtuuhintaan saavan....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ari-matti salminen



Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 10.03.2011 23:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 11.03.2011 03:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä nyt alkaa taas nousemaan pintaan tämä perisuomalainen juttu, jos minulla ei ole hauskaa, ei saa muillakaan olla ja koska minulla on tällainen auto kotona, ei muillakaan saa olla parempia.

Se nyt vaan on sillä lailla että maailma muuttuu ja jokkis ei palaa takaisin alkuvuosien tasolle, ja tämä vain siksi että harrastajat eivät sitä halua. Perustelen asian seuraavasti:

- kun jokkis alkoi, ajettiin kilpaa mitättömillä turvavarusteilla, hitailla hiekkakuopparadoilla ja alle kymmenen vuotta vanhoilla vakioautoilla, moniko harrastaja on ihan mukisematta valmis luopumaan fiateista ja taunuksista ja siirtymään 2000-luvun vakio etuvetokalustoon, ne ovat ainoita autoja mihin nykyään saa osia ja joihin aihioita on tarjolla niin paljon että niitä riittää ihan jokamiehelle. Mistä saadaan takaisin ne hiekkakuopparadat? Rokkiralli ilmeisesti on jotain tämän suuntaista, tosin en ole yhtään kilpailua käynyt katsomassa joten en ole varma.

- täälläkin suuri osa puhuu harrastamisesta vaikka kysymys on vain ja ainoastaan pärjäämisestä. Vaikka auton hinta olisi 5000 euroa, kukaan ei kiellä harrastamasta 1000 euron autolla. Mutta kuten niin moni on huomannut, se ei riitä vaan pärjätäkin pitäisi

- jokkis on 90% auton rakentamista ja 10% sitä jotain muuta, jos tähän suhteeseen halutaan muutos, on siirryttävä vakioautoihin ja tehtävä se ihan sääntöjen, ei vapaaehtoisuuden kautta. Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, tämä on nykyisen lajiryhmän pj:n toive, paremmin tietävät voivat oikaista tämän tiedon

- jokkiksen kulta-aikana 80-luvun lopulla tämä oli käytännössä merkkiluokka, nopein merkki oli myös suosituin, aihioita riitti, kaikille oli tarjolla samat palikat ja ihan samaan hintaan, voittoauton teki ihan tällä auton myyntihinnalla, jos ei usko niin luulen että esimerkiksi Hämeenkyrön suunnalta löytyy parempaa tietoa sen ajan touhuista

- voin olla ainoa, jota häiritsee JR:n toiminnassa erään hallituksen jäsenen toiminta, toisaalla puolustetaan 1150 euron hintaa ja toisaalla kaupitellaan moottoreita, eikä "ihan" sillä hinnalla että sen voisi 1150 euron autoon laittaa.
Tätä ei pidä käsittää väärin, ko. herra on pätevä ja aikaisemmalla toiminnallaan meriittinsä ansainnut, asiallinen kaveri, mutta hallituksen henkilöiden mielestäni pitäisi ainakin toimia uskottavasti laatimiensa sääntöjen suhteen. Teknisesti näin pätevä kaveri tietää varmasti, että säännöt ja hinta eivät ole linjassa keskenään

- näitä kahta foorumia selaamalla ei valitettavasti saa oikenlaista kuvaa siitä mitä harrastajat todella haluavat, täällä kun on vain noin 10 aktiivia ja harrastajia on useampi tuhat.
JR:n ja AKK:n kannattaisi ottaa aikalisä ja järjestää kuskeille pakollinen kysely esim Asfalttikunkun, Kardaanikunkun ja liigan yhteydessä (paperit täytettyä kyselylomaketta vastaan, vaikka jonkinlainen rasti ruutuun kysely ja lisäksi "vapaa sana"-kenttä) ja sitä kautta saada pohja tuleville kehitystoimille, näissä kisoissa kun onsuurimmat osallistujamäärät. Annankin tässä jo yhden kysymyksen valmiiksi, tämä ainakin minua kiinnostaa eniten:

Pitäisikö lajin tervehdyttämiseksi
A. nostaa auton myyntihintaa sääntöjä ja nykyistä kustannustasoa vastaavaksi
B. muuttaa teknisiä sääntöjä radikaalisti, jotta saadaan rakentelukustannukset autojen nykyisen hinnan tasolle

Ja nimenomaan näin aseteltuna tämä kysymys jo yksistään kertoo mihin suuntaan lajia pitäisi viedä eli mitä suurin osa harrastajista haluaa, ei voi nyppiä rusinoita molemmista pullista. Tämä on sitä demokratiaa, kaikkia ei voi miellyttää. Tämän kyselyn jälkeen voisi todeta vain erään poliitikon sanoin:"pulinat pois" ja jatkaa sitten sillä tiellä

- niin ja siihen ensimmäisellä sivulla mainitsemaani debytanttikorttiin tulisi joka vuosi vielä lisäksi kerätä vähintään yksi leima muun kuin oman seuran kilpailuista toimitsijatehtävistä, muuten ei seuraavana vuonna olisi asiaa kisoihin kilpailijana, aina pitää muistaa että harrastajat tässä tekevät kilpailuja toisille harrastajille

Ja vielä lopuksi, kaivakaas esiin niitä alkuaikojen valokuvia ja pistäkääs pelit kesäksi ulkoisestikin siihen kuntoon niin päästään hiukan lähemmäksi sitä "alkuperäistä" jokkista
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jukka heittola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 223
Paikkakunta: kemi

LähetäLähetetty: 11.03.2011 08:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olipas tuolla teksteissä vallan mainio vertaus Myllylästä 5 vuotiaiden hiihtokisassa,en epäile ettei voitto ole ulottuvilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pive



Liittynyt: 22 Tam 2008
Viestejä: 236
Paikkakunta: Juuka

LähetäLähetetty: 11.03.2011 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kunhan ei vain kärähtäis testeissä ja menettäs voittoonsa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
JJo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 73

LähetäLähetetty: 11.03.2011 09:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JV kirjoitti
JR:n ja AKK:n kannattaisi ottaa aikalisä ja järjestää kuskeille pakollinen kysely esim Asfalttikunkun, Kardaanikunkun ja liigan yhteydessä (paperit täytettyä kyselylomaketta vastaan, vaikka jonkinlainen rasti ruutuun kysely ja lisäksi "vapaa sana"-kenttä) ja sitä kautta saada pohja tuleville kehitystoimille, näissä kisoissa kun onsuurimmat osallistujamäärät. Annankin tässä jo yhden kysymyksen valmiiksi, tämä ainakin minua kiinnostaa eniten:

Pitäisikö lajin tervehdyttämiseksi
A. nostaa auton myyntihintaa sääntöjä ja nykyistä kustannustasoa vastaavaksi
B. muuttaa teknisiä sääntöjä radikaalisti, jotta saadaan rakentelukustannukset autojen nykyisen hinnan tasolle

Eikös näissä kisoissa juuri ole eniten näitä säilöttyjä ylihintaisia autoja, niin vastaukset ovat yksimielisiä hinnankorotuksille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JV



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 132
Paikkakunta: Nakkila

LähetäLähetetty: 11.03.2011 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielestäni näissä kisoissa ajavat kilpailijat autoilla eikä päinvastoin. Ja käsittääkseni kaikkiin näihin kisoihin on mahdollista ilmottautua. Jaa liigasta en muuten ole varma.
Turha niitä kyselyjä on kuitenkaan tehdä sellaisissa kisoissa, joissa osallistujamäärä on pieni, se nyt vääristää tuloksia eniten.

Ai niin, alunperinhän jokkiksessa ei ollut vierasmoottoreita eikä EVK-luokkaa ja mitään ongelmia ei ollut, olisiko näillä jokin yhteys....
(tarjoan ensimmäisen pussillisen herneitä)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 11.03.2011 11:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin ja alunperin autot tehtiin itse eikä ostamalla jokaiselta jotakin niin kyllä siitä hintaa tuloo. Eikä taatusti ollut alkuaikoinakaan halpaa. Silloinkin moni lopetti kun joka vuosi tuli uusia sääntöjä.
Ekat säännöt kun mahtui yhteen sivuun.

Mistä yleisö tietää mitä on tapahtunut ja millä säännöillä ajetaan, samalta se näyttää JR kisoissakin. Järjestäjän mainostaminen ja ilmoitus on sama.

Nykyään kun kaikkia saa rahalla niin sitä sitten ostetaan, seuraavaksi maristaan kun autokaupassa häviää niin julmetusti.
Häviäähän sitä autokaupassakin.

Kyllä nämä nimi miehet marisee kun ite varustelleet autoonsa ensin kaikki hipo osat ja tilaamalla muilta tietysti.
Nyt sitten pitäis nostaa hintoja että voi ajaa kyläkisojakin ja yhtään huonommalla ei voi mennä kun pärjätäkin pitäis.

Isoissa kisoissa tulee aina olemaan kovemmat autot ja kukaan ei marise mitä on voittanut kisoissa kyllä ne saatu palkintoina takaisin mitä mennyt yli autoon, jo ennestäänkin ostotarjousrahoina.

Järjestäjät haluaa paljon osallistujia kisoihin ja sitä houkutellakseen palkinnot on sen mukaisia tälle jotain pitäis keksiä.

Ei ole moottorisääntö vikana ei sinne silloin ajateltu mitään wisekoita tai kopioita.
Saahan kuplaan laittaa 88 pytyt olisi sekin voinut olla aikoinaan vain 85mm.
Vaihdelaatikon välittäminen olis pitänyt kieltää silloin aikoinaan. Tässä ja suorakytkennän toteamisessa katsastuksessa on vain hirmu vaikeus.

Kyllä edelleen säästää kun ite tekee mutta aikaa se vie.
Koskaan ei saa rahojaan takaisin tässä harrastuksessa eikä pidäkään.

Lopettaa aina voi kun rahat loppuu tai mielenkiinto tähän touhuun.
Myös moni kokeillut ensin jokkista ja sitten varustellut kisapelinsä paremmin ja siirtynyt muihin lajeihin. Nykyään missään ei vain saa samoja palkintoja kuin jokkiksessa.

Sääntöihin sais muuttaa että järjestäjä voi palkita ainoastaan pokaalein, niihin ei voi montaa tonnia laittaa.
Esinepalkinnon arvo tuli silloin suuremmaksi kun tarjousrahat ei enään jaettukaan finalisteille.

Kuinka suuren tilin tekee kun ostaa kisoista jr säännöillä voittoauton 1150e ja ajaa uusilla varusteilla 3500e luokassa seuraavana viikonloppuna.

Kuinka paljon ne joilla on piha täynnä tarjouksilla saatuja autoja 1150e seuraavaksi nousee 3500e.

Aikanaan samajuttu oli kun vuoden välein nostettiin 700e-850e-1150e.
Jos oltaisiin pysytty 700e mitä olis nyt. Perseessä tuntuis silloinkin sama viuhuna ja tuhnu.

Kyllä nyt ihan turhaa muuttaa hintaa, hullummaksi vain menee eikä ole ollut lajin perusajatus. Lajia voi vaihtaa valikoimaa on ja kyllä se AKK saa rahan omiin kinkereihinsä kun kaverit siirtyy muihin lajeihin.

Ei kai kukaan luule että sama varustelu loppuis JR kisoissa jos palkinnot on tuota luokkaa.
Menestyshalu kun meillä SUOMALAISILLA AUTOMIEHILLÄ aina on.
(Mä voin lähettää pussin pernoja)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jan Halvarsson



Liittynyt: 11 Maa 2011
Viestejä: 14

LähetäLähetetty: 11.03.2011 11:53    Viestin aihe: Hinta / JM autokauppa Vastaa lainaamalla viestiä

Kohta A
Kyllä Akk on kiinnostunut kilpailujen järjestäjien talkoopanostuksesta ja kilpaililupa rahoista. Jos harrastajat / kilpailujen järjestäjät jakaantuu kahteen ryhmään tappio on Akk:n ja tulojen osalta.

Kohta B
Jos jokkisihmisiä ärsytetään riittävästi , niin uskon että muitten lajien järjestelyinnostus laskee huomattavasti. Saattaa olla että Neste ralliin järjestysmiehet pitää palkata esim halpatyövoimana Virosta tai Karjalasta.
On siinä Akk:lla jonkunmoinen talkoo palkata rahalla pätkille tekijät

Kyllä Autourheilu seuran on jostakin rahat saatava ratojen ym kulujen peittämiseen.

Seurojen puuhamiehet panevat joka vuosi omasta pussistaan suoraan rahaa ja työaikaa myös Jokkiskisojen järjestämiseen.
Hellikää näitä tyyppejä niin kauan kun neovat pelissä mukana.
"Mulle heti sukupolvi "ei ehkä kerkeä kaikista sähly, futis, jääkiekko jne. harrastuksistaan kilpailuja järjestämään.

Kohta C

Ihmettelen suuresti eikö niitä uusia autoja saa käyttää Jokkiksessa . Vapauttakaan sääntönikkarit jo ne ruiskut ja turbot ja dieselit.
Perustakaa se Fiat sekamoottoriluokka erikseen ja laittakaa hinnaksi vaikka 10000.
Vilkaisu ikkunasta ulos voi auttaa ymmärtämään että kaduilla liikkuu ihan uuden tekniikan autoja joilla voi ajaa myös jokkista.

Kohta E

Auton painolla ja moottorin tilavuudella voi säätää kaluston uudistumisen .

Tehopaino se ratkaisee tässäkin lajissa.

Hinta on periatteellinen tekijä, 1150 € on ihan hyvä. Tarjouksia yksi per naama.
Tuleehan sinne paikalle makkaran ostajia jotta seurat saa jotain korvausta TALKOOTYÖSTÄ.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pive



Liittynyt: 22 Tam 2008
Viestejä: 236
Paikkakunta: Juuka

LähetäLähetetty: 11.03.2011 12:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On tuossa Jannen tekstissä minun mielestä ainakin yks epäkohta.Nyt kun siinä ilmeisesti on päämääränä kuitenkin yks hintaluokka ja yhden kattojärjestön alaisena?
Nyt kuitenkin tuolla JR:n puolella on kuljettajia jotka on lähtenny tähään uuteen juttuun mukaan ja joilla ei ole mitään halua lähteä akk:n alaisiin kisoihin mukaan.Toki siellä on sellaisiakin jotka ajelee akk:n ja JR:n kisoja.Jos nämä äänestämiset pidetään noissa em.kisoissa niin eikö se tarkoita sitä että akk:n alaisissa kisoissa ajavat päättäisivät JR:nkin puolesta mikä on oikein?Olematta välttämättä edes JR:n jäsen.

Minusta nyt on annettu vaihtoehto harrastajaa lajia edullisemmin?Ja jos tuo JR:n toiminta ei ole kannatavaa ja puuhamiehet/kilpailijat ymym.väsyy siihen eikä se pärjää kilpailussa akk:n kanssa niin sehän kuihtuu pois.Se oli sitten siinä sen perään on turha kenenkään vinkua.Ompahan kokeiltu elävää elämää ilman akk:ta.Kyllä yhdistymisellä akk:n olisi tietysti jotkin hyvätkin puolensa sitä ei tarvinne kenenkään kiistää.

Kyllä minäkin tuohon auton hintaan hyväksyisin jonkun näköisen indeksikorotuksen mutta se olis satoja ei tuhansia euroja.
Terv.ent.autourheilija nyk. osa-aikainen oloneuvos Petri G
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kusti



Liittynyt: 08 Tou 2009
Viestejä: 67
Paikkakunta: vaasa

LähetäLähetetty: 11.03.2011 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viimevuoden säännöt heti käyttöön tälle vuodelle ja neuvottelut jatkosta käyntiin JR-AKK kesken ettei tuu vain välivuotta eikä mikään pelaa oikein kunnolla. Ei elämä yhdestä vuodesta ole kiinni jokkiksessakaan
Auton hinta onkohdallaan 1150 €, yhtään enempää ei tarvita, lisätään kieeroksia niin kisat tasoittuu, ei ne huippuautot kestä kun ajetaan 5 kierrosta, onnistuu ainakin asfalttiradoilla ja silloin ehtii evk ja kardaaniautoilla mukaan, lähdön häviö tasoittuu matkan varrella, ei välttämättä tarvi ajaa erikseen evk luokkaa.
Tehokkaita vakioautoja saa suomestakin 500€ kpl ja niihin kaaret sisälle varmaankin voi ajaa halvallakin autolla, folkrace auton hinta ruotsissa on noin 400€ eikä rajoitusta ole moottorin koolla takatuupparissakaan, sielläkin kumminkin on turvavarusteet niin kuin suomessa, vain hiukan huonommilla vaatimuksilla. kalusto siellä aivan muuta kun suomen puolella ja volvollakin pärjää hyvin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Yleistä Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)