Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Ajatko vappuna Kemorassa? |
Jos saisi ajaa viimevuoden varuste säännöillä. |
|
48% |
[ 91 ] |
Ajan joka tapauksessa. ( Vanha tai uusi varuste sääntö ) |
|
26% |
[ 50 ] |
En osallistu kuljettajana. |
|
25% |
[ 48 ] |
|
Ääniä yhteensä : 189 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
petri korpela
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 140 Paikkakunta: kaustinen
|
Lähetetty: 17.03.2011 20:07 Viestin aihe: |
|
|
vwtyp1 kirjoitti: | Melkein satatuhatta 100.000 euroa ostotarjouksista...Jos kilpailussa on melkein viistuhatta tarjousta,kertoisko se jo jotain että autot on ylihalpoja rakennuskustannuksiin nähden. Vaikka auton hinta tuplattaisiin niin tarjouksia voisi olla puolet vähemmän,mutta eiköhän sekin riittäisi... |
Vai kertoisiko se enemmänkin siitä että liitto on halunnut tehdä tästä tälläistä touhua? Katotaan vuotta 2006 kun sai tehdä vain 1 tarjous/lisenssi niin......no joo mitäpä tätä pulustamaan mopo meni jo metsään............ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Markku Keskikallio
Liittynyt: 24 Tam 2010 Viestejä: 40
|
Lähetetty: 17.03.2011 20:49 Viestin aihe: |
|
|
Vähän aiheen vierestä mutta miettimisen aihetta,kun riittävän kauan puhutaan isoista rahoista yleishyödyllises toiminnas käy niin kun nyt on käynyt että valtiotalouden tarkastusvirastos on meneillään laskelma mahdollisen yhdistyksien verottaminen tulevaisuudesssa,kun suomi on rekisteröityjen yhdistyksien luvattu maa.
Ei ole voinut olla esim.neste rallin viikkotolokun mainostaminen televisios vaikuttamatta virkamiehiin,tai sotainvalidi liiton keräykset vaikka niilläkin on 80-90 miljoona euroa vanhastaan ja monta monta muuta Ry:tä jotka on tekemises isojen rahojen kanssa niin sanotusti yleishyödyllises merkeis. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
joni antinaho
Liittynyt: 04 Hel 2010 Viestejä: 28
|
Lähetetty: 17.03.2011 22:47 Viestin aihe: |
|
|
ajan kemorassa.mutta kyllä autojen hinta on pysyttävä 1150e oli sitten wisekot tai ei.se on jokaisen oma valinta mitä moottoriinsa laittaa mutta kaikkien autojen hinta on sama.
eiköhän noita kalliimpia luokkia ja sarjoja ole ihan tarpeeksi,että ei tarvi uusia luokkia tehdä.menköön ne ajamaan niihin ketkä pystyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
toyo
Liittynyt: 17 Maa 2011 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 18.03.2011 07:56 Viestin aihe: |
|
|
vwtyp1 kirjoitti: | Melkein satatuhatta 100.000 euroa ostotarjouksista...Jos kilpailussa on melkein viistuhatta tarjousta,kertoisko se jo jotain että autot on ylihalpoja rakennuskustannuksiin nähden. Vaikka auton hinta tuplattaisiin niin tarjouksia voisi olla puolet vähemmän,mutta eiköhän sekin riittäisi... |
vai kertoisko että jotkut on laahannu niitä 3000-6000€ autoja myyntiin 1150€ hintaan.. joista tehdään sitten kaikki suojat mitä "suvun" kesken vain saadaan tehtyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 18.03.2011 08:25 Viestin aihe: |
|
|
Se on vaan tosi että tavoitellakseen Asfalttikunkussa tai vastaavan tasoisessa kilpailussa menestymistä, pitää kaluston arvo olla tuota luokkaa.
Kun kalusto on näinkin arvokasta, tietysti se kiinnostaa jos sen saa 1150€. Olen minäkin tehnyt muutamia lappuja näistä autoista, vaikka kädet ei ikinä tule riittämään tällaisen ohjastamiseen. varmaan rahankiiltokin on ollut silmissä.
Säännöt on ruokkineet tätä kehitystä ja sääntöjä on jopa rukattu että nämä autot pysyisi paremmin rakentajiensa hallussa. Oravanpyörään on siis laitettu lisää vauhtia.
Tämä haluttu sääntökehitys on lisännyt autojen kiihtyvyyttä ja huippunopeuksia niin että turvallisuusriskitkin ovat vastaavasti nousseet. Tämän johdosta on ehkä jouduttu paniikkiin ja tilannetta paikataan laastareilla (lue turvavarusteilla) kun pitäisi pyrkiä poistamaan onnettomuuksiin johtavia riskitekijöitä. Laastarit olisivat olleet aivan riittävät, mutta kaikki haluttiin "kärsimään" tilanteesta. Jopa SEURAT!
Muutosta täytynee odottaa näillä näkymin vielä toisetkin kaksi vuotta. Mitä on kuullut uudenkin lajiryhmäläisten kommentteja, tuntuu että joku ihmeen säteily on Kellokukantiellä – he puhuvat nykyään täysin samaa kieltä kun edellisetkin. Takit on monella kääntyneet, jutut on aivan erilaisia kuin vuosi sitten – valitettavasti. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
samuli kiiskinen
Liittynyt: 17 Maa 2008 Viestejä: 65 Paikkakunta: Joensuu
|
Lähetetty: 18.03.2011 10:17 Viestin aihe: |
|
|
Eikös siellä säännöissä sanota, että auto on myytävänä 1150€ hintaan. Tällä varmaan yritetään pitää kulut kurissa. Tuolla rahalla voi kyllä auton tehdä, jos työtunteja ei lasketa. Se on sitten eri asia kuka vakio autolla haluaa ajaa, en minä ainakaan. Kyllä sitä auton hintaa vois muutaman satasen nostaa. Mutta ei enempää, koska hinnan pitää pysyä JOKAMIES tasolla. Säännöt ei vissiin pakota laittamaan autoon 8000:tta €. Jos auton hinta nostetaan vaikka 4000:n €, voin taata että pitää laittaa samassa suhteessa enemmän rahaa jos mielii pärjätä isoissa kisoissa. 4000:n € autolla ei enää tarvitse finaaleista haaveilla. Kilpavarustelu autokrossissakin meni "vähän" yli. Näin se ollut aina ja tulee olemaan. 8000:n € autolla ajaminen ei ole minun mielestä jokkista, vaan jotain aivan muuta. Ei minun mielestä tarvii yhtään ihmetellä jos kemorassa on paljon tarjouksia. Se voittaa kenellä on kukkaro kunnossa. PIDETÄÄN JOKKIS JOKKIKSENA, JA PISTE _________________ Kulta voitetaan ja hopea hävitään!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 18.03.2011 11:36 Viestin aihe: |
|
|
Kuten tuossa joku jo kirjoitti, mopo on karannut käsistä. Yhden kilpailukykyisen kaluston rakentamiseen tarvitaan jopa kolme autoa. Kustannukset on pahimmillaan yli neljä kertaa isommat kuin myyntihinta.
Pieni auton hinnan nosto ei vaikuta edellämainittuihin. Ehkä se kuitenkin olisi tarpeen kokonaisuutta katsoen.
Tuo ehdotus että kaikki ne palkittavat jotka saavat "lisapalkintoja" saisivat ne samansuuruisina, on erittäin kannatettavaa.
Vielä kun määrättäisiin että näiden palkintojen määrä olisi suhteessa kilpailussa tehtyihin ostotarjouksiin - niistä 50% näihin palkintoihin. Yhden palkinnon arvo ei saisi ylittää 1000 euroa.
Tämä määrättäisiin säännöllä kaikille järjestäjille. Kaikki olisivat samalla viivalla.
Edelleenkin isoihin kisoihin tulisi halutuimpia autoja enemmän, siinä ei muuttuisi mikään.
Miten tämä käytännössä toteutettaisiin, sen tulette vielä näkemään.
Henkilökohtaiset menisin vieläkin pidemmälle, vain pokaalit palkintoina.
Mutta hyväksyisin tuon edellisenkin kun ymmärrän että tätä kilpavarustelua on enää vaikea lopettaa, ainakaan nopeasti - niin paljon on harrastajien rahaa kiinni nykyisessä kalustossa. Mutta jollain siirtymäajalla pelkkiin pokaaleihin tulisi siirtyä. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 18.03.2011 12:52 Viestin aihe: |
|
|
ewola kirjoitti: | Eikös siellä säännöissä sanota, että auto on myytävänä 1150€ hintaan. Tällä varmaan yritetään pitää kulut kurissa. Tuolla rahalla voi kyllä auton tehdä, jos työtunteja ei lasketa. Se on sitten eri asia kuka vakio autolla haluaa ajaa, en minä ainakaan. Kyllä sitä auton hintaa vois muutaman satasen nostaa. Mutta ei enempää, koska hinnan pitää pysyä JOKAMIES tasolla. Säännöt ei vissiin pakota laittamaan autoon 8000:tta €. Jos auton hinta nostetaan vaikka 4000:n €, voin taata että pitää laittaa samassa suhteessa enemmän rahaa jos mielii pärjätä isoissa kisoissa. 4000:n € autolla ei enää tarvitse finaaleista haaveilla. Kilpavarustelu autokrossissakin meni "vähän" yli. Näin se ollut aina ja tulee olemaan. 8000:n € autolla ajaminen ei ole minun mielestä jokkista, vaan jotain aivan muuta. Ei minun mielestä tarvii yhtään ihmetellä jos kemorassa on paljon tarjouksia. Se voittaa kenellä on kukkaro kunnossa. PIDETÄÄN JOKKIS JOKKIKSENA, JA PISTE |
Samulin kanssa samaa mieltä.Pienen hinnan korotuksen lisäksi antaisin pienen "poonuksen"auton rakentajille eli myyntivelvoitteen poistuminen uuden auton kisaan tuojalle esim 1-2 kisan ajaksi.Ei pitäisi olla vaikea toteuttaa käytännössä.Eikä olisi suoraan sanottuna keneltäkään pois, ostettavia autoja olisi vielä kisoissa riittämineen.Hyötyjiä olisi autonrakentajat toki siinä höytyisi rakentamiseen paljon rahaa käyttävätkin mutta sekäänhän ei ole meiltä muilta pois.Tästä ei tietysti hyötyisi ne jotka hakkaa tonneja kisoista tai vapailta markkinoilta ostamaansa autoon mutta ei kai sen niin tartte ollakkaan?Tämä nyt on vain minun mielipide asiaan ei varmasti kaikkien mielestä paras vaihtoehto
Ja jotta ei mee ihan ohi topicin niin minun mielestä tähän kyselyyn pitäs saada vastauksia väh.se 300 mieluummin paljo enemmänkin että tällä olisi lajiryhmälle jotain arvoa mutta onhan tuota vastaus aikaa vielä jäljellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri korpela
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 140 Paikkakunta: kaustinen
|
Lähetetty: 18.03.2011 13:06 Viestin aihe: |
|
|
nyt tuleekin sitten kunnon OFF topic
Voihan golfiakin harrastaa 150€ mailasarjalla
tai
Laskettelua harrastaa vanhoilla puusuksilla
tai
rallia ajaa vanhalla ladalla
tai tai tai
On ihan meistä itestä kiinno paljoko siihen autoon haluaa työntää rahaa. Siihen saa menemään kaikkikin jos niin haluaa. Hinnan nosto menee suoraa kokonaisuudessaan jobbareiden taskuun, ja osaltaan nostaa kynnystä aloittaa laji. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Anttti-Pekka Männistö
Liittynyt: 17 Hel 2008 Viestejä: 346
|
Lähetetty: 18.03.2011 13:11 Viestin aihe: |
|
|
Tuo myyntivelvoitteen poistaminen 1-2 kisan ajaksi olisi sitten viimeinen vippaskonsti-eli ei toimi.
Tässä esimerkki: Teen uuden auton SM:ään ja teetän siihen 50.000€ moottorin, voitan kisan, autoa ei myyntiin. Kotona moottori irti ja koppaan toinen kone. Seuraavaan SM:ään uusi koppa ja hyllystä irroitettu 50.000 € kone kiinni, kisaan ja taas auto kotiin jne... Siis se kallis "voittajakone" on takuuvarmasti aina kotona..... vai kuinka? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kusti
Liittynyt: 08 Tou 2009 Viestejä: 67 Paikkakunta: vaasa
|
Lähetetty: 18.03.2011 13:23 Viestin aihe: |
|
|
Hintahan on asetettu kohdalleen sen takia ettei harrastus karkaa käsistä ei pidä mennä nostamaan hintaa lisää, jos niitä tarjousmääriä vertaa aikaisempiin vuosiin niin pitää muistaa että määrät nousi sen jälkeen kun sai ruveta tekeen enemmän kun yksi/lisenssi palataan entiseen systeemiin niin määrät tippuu oikealle tasolle, ja tarjousrahoista joku osuus palautetaan finalisteille niinkun ennen oli. On se kummaa että väännetään siitä ettei ole rahaa sijoittaa turvavarusteisiin mutta samalla ollaan valmiit nostaan auton hinta moninkertaiseksi, eikös sekin ole kynnys tulla harrastaan edullista auto-urheilulajia. Pannaan sääntöihin se imuilman rajoitus niin saadaan tiputettua tehoja ja hintaa kun ei siitä pienestä reijästä saa meneen määräänsä enempää menovettä myllyyn, ei tarvi enää rakentaa niitä yli 200 heppaa virtaavia kansia ja koneita tuuppareihin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 18.03.2011 13:25 Viestin aihe: |
|
|
aapeeämmä kirjoitti: | Tuo myyntivelvoitteen poistaminen 1-2 kisan ajaksi olisi sitten viimeinen vippaskonsti-eli ei toimi.
Tässä esimerkki: Teen uuden auton SM:ään ja teetän siihen 50.000€ moottorin, voitan kisan, autoa ei myyntiin. Kotona moottori irti ja koppaan toinen kone. Seuraavaan SM:ään uusi koppa ja hyllystä irroitettu 50.000 € kone kiinni, kisaan ja taas auto kotiin jne... Siis se kallis "voittajakone" on takuuvarmasti aina kotona..... vai kuinka? |
Varmasti osittain totta mutta ette voi kieltää etteikö siitä hyötyisi ihan perus autonrakentajakin?Tulisipahan ainakin uusia koppeja kisoihin ehkäpä joku ruotoisempi koppa poistuisi ja tilalle tulisi uusi?Mutta kuten todettua en väitäkkään että tämä on paras vaihtoehto.Ja toisekseen samat naamathan ne SM:t tuppaa vuodesta toiseen voittamaan jotta eipä se tilanne sen suhteen muuttuisi mihinkään?Kaikki kunnia heille ovat varmasti voittonsa ansainneet.
Muokataanpa hiukan lisää Teetän kisaan uuden 50000 euron moottorin saan palkinnoksi pokaalin ja maks.500e arvoisen muisto/käyttöesineen huom. niinkuin se ehkä pitäisi olla tässä kaikille tarkoitetussa harrastuksessa niin tekisinkö minä sinne 50000 euron moottorin?Vastaan samantien itselleni EN.Mutta yhtäkaikki hirvittävän vaikeata on varmasti tehdä sellaisia sääntöjä jotka kaikkia miellyttää.Kiinnostavaa olisi sen Akk:n taannoin tekemän kyselyn tulokset saada julkiseksi että onko enemmistö tyytyväinen esim.auton hintaan vai haluasiko enemmistä esim.korottaa auton hintaa.Minulle auton hinta on ihan OK mutta en kritisoi vaikka sitä muutamalla satasella nostettaisiinkin.Ja mitkä ne kyselyn tulokset ylipäätänsä oli.Itte en kyllä tosin muista ennää mitä ne siinä edes kyseli.Sinne on vastauksia sadellu kuitenkin varmaan satoja ellei peräti tonnisottaan?Itteäni varten ei tarvitse sääntöihin tehdä mitään muutoksia.Minä sopeudun aina vallitsevaan tilanteeseen,omalla tavallani oli se sitten lisenssin lunastamatta jättäminen tms.teko.
Paras olis tietysti kolme eri luokkaa pieni-,keski ja suurituloistenluokka ja pikkukisoihin lisäluokaksi pappabetalar luokka niin olis kaikille jotain
Edit: Pittää taas vähä fiilata tätä kommenttia Minun mielestä tuota autonrakentajaa pitäs jollain tavalla kannustaa ja kun tuosta myyntivelvoitteen poistamisesta löyty tuo pieniporsaan reikä Niin voishan sitä uuden korin/auton kisaan tuojalle antaa vaikka sellasen kädenojennuksen että autonhinta olisi korkeampi ekakisassa sen jälkeen normaalikisahinta.No tämä nyt on vaan tämmönen mielipide mutta siihenhän vapaassa maassa on oikeus asunhan Pohjois-Karjalassa enkä Pohjois-Koreassa
Viimeinen muokkaaja, pive pvm 21.03.2011 18:04, muokattu 5 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 18.03.2011 14:16 Viestin aihe: |
|
|
kusti kirjoitti: | . Pannaan sääntöihin se imuilman rajoitus niin saadaan tiputettua tehoja ja hintaa kun ei siitä pienestä reijästä saa meneen määräänsä enempää menovettä myllyyn, ei tarvi enää rakentaa niitä yli 200 heppaa virtaavia kansia ja koneita tuuppareihin |
Tätä on esitetty jo aikaa sitten, lajiryhmälle. Melkein vuosittain tätä on esitetty.
Ei vaan ole ottanut tuulta alleen - minkähän vuoksi ja kenen toivomuksesta?
Näin putoasi nopeudet ja turvallisuuskin paransisi. Voitaisiin toteuttaa jo oleviin moottoreihin ja niiden ruokintalaitteisiin, kaasuttimiin erittäin pienillä lisäkustannuksilla. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2059 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 18.03.2011 14:51 Viestin aihe: |
|
|
pive kirjoitti: |
Kiinnostavaa olisi sen Akk:n taannoin tekemän kyselyn tulokset saada julkiseksi että onko enemmistö tyytyväinen esim.auton hintaan vai haluasiko enemmistä esim.korottaa auton hintaa.Minulle auton hinta on ihan OK mutta en kritisoi vaikka sitä muutamalla satasella nostettaisiinkin.Ja mitkä ne kyselyn tulokset ylipäätänsä oli.Itte en kyllä tosin muista ennää mitä ne siinä edes kyseli.Sinne on vastauksia sadellu kuitenkin varmaan satoja ellei peräti tonnisottaan? |
Uudessa, tänään ilmestyneessä liiton lehdessä on lajiryhmän puheenjohtajan mietteitä jokkiksesta. Samassa yhteydessä on pieni osa ko kyselyn tuloksesta, kaaviona - mutta siis vain pieni osa.
Hän kaipaa tuossa kirjoituksessa kantoja lajista.
Täältähän niitä saa, mutta kun on kuulemma netissä on vain murto-osan mielipide niin tehdäänpä uusi kysely nettiin jne.
Tietty ongelmana on se että mitä kysytään ja miten. Kyselyillähän voi saada sellaisia vastauksia kun kyselyn asettaja haluaa...
Mutta kyselyn tulisi olla kuitenkin ei tai kyllä tyyppinen. ja lokero johon voisi 100 merkillä kirjoittaa huomioita. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tami
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 81 Paikkakunta: Somero
|
Lähetetty: 18.03.2011 19:33 Viestin aihe: |
|
|
minkä helvetin takia ongelmat koskee koko aika vaan tuuppareita,kyllä ne etuvetokardaani romutkin samallalailla pitää rajottaa jos sellasta joku haluaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|