Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
XXII Asfalttikunkku 2011
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Kilpailut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Ajatko vappuna Kemorassa?
Jos saisi ajaa viimevuoden varuste säännöillä.
48%
 48%  [ 91 ]
Ajan joka tapauksessa. ( Vanha tai uusi varuste sääntö )
26%
 26%  [ 50 ]
En osallistu kuljettajana.
25%
 25%  [ 48 ]
Ääniä yhteensä : 189

Kirjoittaja Viesti
timo lintunen



Liittynyt: 14 Jou 2008
Viestejä: 124
Paikkakunta: urjala

LähetäLähetetty: 18.03.2011 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voiko sen suoremmin sanoa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 18.03.2011 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tami kirjoitti:
minkä helvetin takia ongelmat koskee koko aika vaan tuuppareita,kyllä ne etuvetokardaani romutkin samallalailla pitää rajottaa jos sellasta joku haluaa


Vierasmoottoreita löytyy siis kaikista vetotavan autoista, ei yksistäään tuuppareista.
Kulku evk-autoissa on parantunut ja monet jo maksaakin jo ihan mukavasti.
Tavoite ollaan saavuttamassa silläkin osastolla.

Toivoa sopisi että ei aljeta juupaseipäs juttua, vetotapojen kesken. Yhtä romuja tai hyviä on molemmat.
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kusti



Liittynyt: 08 Tou 2009
Viestejä: 67
Paikkakunta: vaasa

LähetäLähetetty: 18.03.2011 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tarkoitin että rajoitetaan kaikkia moottoreita ei vain tuupparia, myös ruiskuihin jonkinlainen rajoitus, vois olla vaikka max 40 kaasarit ja vastaava ruiskukoneisiin, sillä pääsis alkuun, taitaa 45-48 kaasarit jo maksaa jo sen verran kun jokkisauton hinta on evk luokassa, tuupparissa kun riittää yksi kaasari
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 19.03.2011 00:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

emppu kirjoitti:
pive kirjoitti:


Kiinnostavaa olisi sen Akk:n taannoin tekemän kyselyn tulokset saada julkiseksi että onko enemmistö tyytyväinen esim.auton hintaan vai haluasiko enemmistä esim.korottaa auton hintaa.Minulle auton hinta on ihan OK mutta en kritisoi vaikka sitä muutamalla satasella nostettaisiinkin.Ja mitkä ne kyselyn tulokset ylipäätänsä oli.Itte en kyllä tosin muista ennää mitä ne siinä edes kyseli.Sinne on vastauksia sadellu kuitenkin varmaan satoja ellei peräti tonnisottaan?


Uudessa, tänään ilmestyneessä liiton lehdessä on lajiryhmän puheenjohtajan mietteitä jokkiksesta. Samassa yhteydessä on pieni osa ko kyselyn tuloksesta, kaaviona - mutta siis vain pieni osa.

Hän kaipaa tuossa kirjoituksessa kantoja lajista.
Täältähän niitä saa, mutta kun on kuulemma netissä on vain murto-osan mielipide niin tehdäänpä uusi kysely nettiin jne.

Tietty ongelmana on se että mitä kysytään ja miten. Kyselyillähän voi saada sellaisia vastauksia kun kyselyn asettaja haluaa...
Mutta kyselyn tulisi olla kuitenkin ei tai kyllä tyyppinen. ja lokero johon voisi 100 merkillä kirjoittaa huomioita.


Lainausta tekstistä AIK jäsenlehti Kim Malmströmin mietteitä

JOKKIKSEN TULEVAISUUS PÄÄTETÄÄN NYT:

Kolme vuotta on mielestäni riittavän pitkä aika ajaa nykykalusto loppuun.
Lähtisin rakentamaan tulevaisuuden jokkisautoa autoista joissa vaihteisto ja vetotapa säilyy alkuperäisenä. Kieltäisin muun muassa vierasmoottorit.

Juttu on samansuuntainen kun taannoin oli samaisessa lehdessä
SM etuveto/kardaanikalustolla.

Tämä on sit omaa..

Palkinto keskustelusta olen samaa mieltä..
Monesko kerta kun laitan, että järjestäjä kilpailu lupaa haettaessa olisi mainittu myös palkintojen hintakatto ja lupa myönnettäisiin edm perustein..

Kilpailijoita kyllä tulee kun puitteet on muuten kunnossa mm. rata, sosiaalitilat

AKK:on jo kauan halunnut pois vanhat tuupparit, yleisöä viihdyttämään pitäisi olla uusia mamman kauppakasseja.
Krossi, Jäärata, nyt Jokkis siivous vuorossa.

Monille halvoille 90-luvun koreille ei käyttöä, ei siis saisi tuuppareita eikä voisi tehdä myös kardaaneja.

Jokkis Race jos menee tähän mukaan niin se on soronoo.

Akk:lla on nyt mahdollisuus tehdä säännöt ihan miten huvittaa ja haluaa, nuo säännöt ei ole mihinkään muuttuneet eikä asenteet 30 vuodessa.
Ite ovat luoneet sääntönsä ja nyt kaikki muuttuisi kerralla ilman jatkumoa vanhoihin sääntöihin..

Jokkis Race on uhka ja se halutaan saman katon alle lypsylehmäksi tähän älkööt nyt ruvetko.

Jokkis Race on jo tehnyt omat sääntönsä ja parin vuoden siirtymällä on tulossa harrastajia lisää se on ihan varma.
Mitä porukasta suurin osa tekee alkaa ajamaan etuvetokalustolla.
Kyllä jos rahansa laittaa nui kalliiseen harrastukseen pitää se olla hauskaakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juha-Matti Kontti



Liittynyt: 13 Kes 2008
Viestejä: 22
Paikkakunta: Jämijärvi

LähetäLähetetty: 19.03.2011 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielestäni kaikista helpoin keino rajoitaa autojen kulkua olisi tuo moottorin saaman ilmamäärän kuristaminen.Kaasarit ja ruiskut,muuten kuin ennenkin. Kaikki moottorin saama ilma tietynkokoisen kuristimen läpi .Ei oisi enää tarvetta hakata moottoreihin huippukalliita sisuskaluja kun kierrokset ei nouse,vaan pitäisikin käyttää aikaa ja järkeä että saadaan moottori toimimaan tietyllä alueella
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jan Halvarsson



Liittynyt: 11 Maa 2011
Viestejä: 14

LähetäLähetetty: 19.03.2011 14:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehdotus se on tämäkin: Vaikka ohi taas `topinkin ` - Kuka tahansa saa tehdä niin monta tarjousta kuin pussi kestää..

Tarjouksen hinta esim 50 tai 100 € . 50 % tarjousrahoista järjestäjälle, 50 % jaetaan starttirahoina kaikille niille kilpailijoille jotka ei sijoitu tulosluettelon mukaan palkinnoille tai pisteille.

Muovipurkit palkinnoiksi kuten nytkin. Voitontahto se on joka vuoksi huippukuskit panostaa kalustoon en usko että kukaan ansio mielessä kiertää ympäri suomea ajamassa jokkista.

Siis hevoskilpailun sääntöjä lainataan starttirahoissa.
Huonotkin harrastajat saisivat kipurahoja reissusta. Ja tai parantaa omaa autoa että pärjäisi paremmin.

Auton myyntihinta on toissijainen asia tässä lajissa. 1150 € on hyvä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 19.03.2011 15:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokkisauton hinta on aikalailla kohdallaan nykyisellään.

Takamoottoriautojen kuristaminen evk-kalustoon verraten on siksi paikallaan että evk-autojen lähtöominaisuuksia ei saa niin hyviksi että ne olisivat kilpailukykyisiä takamoottoriautoihin verraten. Onhan tuuppareita rajoitettu pienemmällä moottorilla ja vähemmällä ilmamäärällä jo 80-luvulta alkaen... Vai onko jossain isossa kisassa joku voittanut evk-autolla? Kyläkisoissa kyllä mutta isoissa kisoissa ei. Evk-auton moottorin iskutilavuus on kuitenkin satoja kuutioita enemmän ja ilmaa saa rajattomasti mutta silti niillä ei ehdi. Vetotapojen kilpailukyvyn erot pitää tulevaisuudessakin huomioida säännöillä.

Vierasmoottoreita ei pidä kieltää koska (niinkuin kai on ollut tarkoituskin) vierasmoottorisääntö antaa mahdollisuuden käyttää koreja joihin ei ole valmistajan toimesta asennettu koskaan kilpailukykyistä moottoria. Eihän SM-kisoissa näkynyt finaaleissa fiatteja koska niissä ei saanut olla kuin oma moottorinsa ja sentähden haluttiin niitä autoja aihioiksi joita oli "joka suulin takana". Vierasmoottorit kieltämällä palattaisiin kuplien kulta-aikaan tai tulisi jokin uusi valtamerkki...

Vaihteistoista pitäisi kieltää suorakytkennät ja sallia korkeintaan yhden vaihteen välityksen muutos mutta milläs tollastakin sitten valvot...

Samaten perävälitykset pitäisi olla jonkin auton vakioita eli esim maks 4:1 jolloin ei tulisi kalliita rallivälityksiä kartaaniautoihin. Mutta toisaaltaan ralliin kelpaamaton kulunut välitys olisi kyllä oikeassa paikassa jokkisauton alla....

Suurimpia epäkohtia kilpailuissa on aluetuomarisysteemi. Joka lippupisteelle pitäisi saada 2 tuomaria ja yksi sälli heiluttamaan lippuja. Ja siellä lippupisteellä ei kuulu seurata kilpailua vaan sen oman alueen kilpailutapahtumia. 2 tuomaria sentähden kun nyt tuntuu olevan vallalla käytäntö jossa seurataan kärkiautoja ja kun kuuluu jostain rysäys katsotaan sinnepäin ja keula kasassa olevan auton kuljettajalle lippu... Ja jos vaikka joku kaataa eikä kukaan näe tilannetta niin se on varmaan painettu ympäri niin annetaan jollekulle lippu. Väärät tuomiot pitäisi saada lajista pois sekä ankarampi linja yliajoille. Jos joku ajaa sisäkurvissa pikkuhijaa ja toinen ohittaa ulkoa vauhdilla ja sisäkurvissa nypyttävä kaveri koittaa peittää niin kyseessä ei ole yliajo vaan ohituksen estäminen. Tämmöinenkin sääntökohta löytynee sääntökirjasta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niko Keronen



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 56
Paikkakunta: Pyhäselkä

LähetäLähetetty: 20.03.2011 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hieman keskustelu alkaa karkaamaan ohi. Ei se mitään. Hieman olen äänestys vilkkauteen pettynyt. Lähes 12000 kertaa sivu ladattu neljän vuorokauden aikana ja ainoastaan 117 ääntä. Muistaahan kaikki, että kun kirjautuu jokkis.nettiin niin pääsee äänestämään.

Pive jo tuossa "linjaili" aikaisemmin että 300 ääntä pitäisi saada,että olisi
lajiryhmalle hyödyksi.

Itse olen samoilla linjoilla. Odotin / odotan että jo kahteen ylimpään vaihto ehtoon tulee yhteensä 300 ääntä. Vielä viimeiseen vaihtoehtoon 100-200 ääntä.

Kaikki "uurnille" Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
emppu tuominen



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 2059
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 20.03.2011 13:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äänetys pitäisi saada aina näkyville. Monelta koko äänestys on jäänyt huomaamatta. En tiedä millä tuon saisi lukittua niin että se olisi aina viimeisimmän keskuskustelukirjoituksen yllä.
Timo varmaan tietäisi keinoja?
_________________
Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
samuli Mustonen



Liittynyt: 07 Tam 2009
Viestejä: 3
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: 20.03.2011 14:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vastattu äänestykseen Smile Kemorassa vappuna viivalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sami kleemola



Liittynyt: 10 Hel 2008
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 21.03.2011 00:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

konde kirjoitti:
Mielestäni kaikista helpoin keino rajoitaa autojen kulkua olisi tuo moottorin saaman ilmamäärän kuristaminen.Kaasarit ja ruiskut,muuten kuin ennenkin. Kaikki moottorin saama ilma tietynkokoisen kuristimen läpi .Ei oisi enää tarvetta hakata moottoreihin huippukalliita sisuskaluja kun kierrokset ei nouse,vaan pitäisikin käyttää aikaa ja järkeä että saadaan moottori toimimaan tietyllä alueella


TÄSTÄHÄN ON HYVIÄ KOKEMUKSIA KARTINKI AUTOISSA.

Katsastukseen kurkku tulkki koneissa tietyn kokoinen prikka, estää myös mopon kaasareita hivenen, niitä kun huippu tuupparissa näkyy olevan myös jossain evk kalustossa.
Mopoihin kun ei auta max.40 kaasari/ruisku sääntö.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
H.A



Liittynyt: 10 Lok 2010
Viestejä: 16

LähetäLähetetty: 21.03.2011 08:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olenko käsittänyt oikein, että porukka ei oikeen haluaisi vauhteja laskea, mutta kuitenkin haluttaisiin rakentaa kohtuu budjetilla se kilpailukykyinen auto? ja ainakin kardaanipuolella se tarkoittaa kaasuttimien valinnaksi vähintään 45mm tuplia. Mitä jos sallittaisiin läppärungot? yksinkertaisimmillaan noi vois itse tehdä vakioautojen suuttimia hyväksikäyttäen, saataisiin kohtuu rahalla kilpailukykyistä kalustoa. ja sitä uutta tuulta tähän hommaan.

alkuperäiseen kysymykseen vastaus; ei, en aja vappuna kemorassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antti Salmi



Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 361
Paikkakunta: Keskeinen Suomi

LähetäLähetetty: 21.03.2011 10:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

H.A kirjoitti:
Mitä jos sallittaisiin läppärungot? yksinkertaisimmillaan noi vois itse tehdä vakioautojen suuttimia hyväksikäyttäen, saataisiin kohtuu rahalla kilpailukykyistä kalustoa. ja sitä uutta tuulta tähän hommaan.

Tätä itse olen ehdottanut useasti... Oli myös esillä sääntömuutokseksi, mutta ei mennyt läpi. Tosin Kemoralle ajattelin silti ja harrastamaan, joko viivalle tai "penkalle"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kusti



Liittynyt: 08 Tou 2009
Viestejä: 67
Paikkakunta: vaasa

LähetäLähetetty: 21.03.2011 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt olis paikallaan tehdä se kysely täällä jokkisnetin puolella pikaisesti saadaan oikeaa tietoa sääntöjen pohjaksi ja tavoittaa parhaiten ajajat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Matti Karppinen



Liittynyt: 02 Maa 2009
Viestejä: 93

LähetäLähetetty: 21.03.2011 17:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

H.A kirjoitti:
Olenko käsittänyt oikein, että porukka ei oikeen haluaisi vauhteja laskea, mutta kuitenkin haluttaisiin rakentaa kohtuu budjetilla se kilpailukykyinen auto? ja ainakin kardaanipuolella se tarkoittaa kaasuttimien valinnaksi vähintään 45mm tuplia. Mitä jos sallittaisiin läppärungot? yksinkertaisimmillaan noi vois itse tehdä vakioautojen suuttimia hyväksikäyttäen, saataisiin kohtuu rahalla kilpailukykyistä kalustoa. ja sitä uutta tuulta tähän hommaan.

alkuperäiseen kysymykseen vastaus; ei, en aja vappuna kemorassa.


Oikeasti tuo tarkoittaisi giljotiinien ja Hestecin tuloa jokkikseen! Ei kai kukaan luule, että sääntöjä vaoauttamalla Suomalainen kilpavarustelija tekisi halvempia vehkeitä. Läppärungot vapauttamalla voipi sitten koneen aihioksi ostaa jonku f-ryhmäläisen padan ja viilata hiukka lisää....
Kaasuttimien kokoon tai ilmamäärän saantiin rajoitus, jos jotain yritetään...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Kilpailut Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 3 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)