Jokkis.net Foorumin päävalikko Jokkis.net
Jokkis.netin Pulinaboxi evo2
 
 OhjeOhje   HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 
Jokkis.net Foorumin päävalikko
Volovo 2,7
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tero Huhtala



Liittynyt: 17 Elo 2010
Viestejä: 7

LähetäLähetetty: 24.07.2011 21:31    Viestin aihe: Volovo 2,7 Vastaa lainaamalla viestiä

Minkäslaisista osasista saadaan aikaan 2,3 kiukaasta 2,7 ?
Eikait siihen ny pelkkä ronski poraus auta ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi koskinen



Liittynyt: 18 Hei 2010
Viestejä: 26

LähetäLähetetty: 24.07.2011 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

isot pojat kerto, et hioo b23 kampuran kaulat b200 veiveille, ni saa pidemmän iskun, eli ottaa sisäpuolelta pois
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sumupaalu



Liittynyt: 07 Tam 2009
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 01.08.2011 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tiärä ny sitte minkä lajin/luokan kiulua ollaan tekemäs,mutta yhdes sääntökirjas selvitetään kyllä iskunpituuden rajoitukset tiettyhin samoihin automalleihin ja samas opukses on selvitetty mitä se edellyttää,mutta saahan sen kairattua tohonkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jateco



Liittynyt: 20 Mar 2009
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 01.08.2011 20:35    Viestin aihe: Pientä lisä ajateltavaa Volvo juttuun Vastaa lainaamalla viestiä

Se menee niin päin että B200 kampi hiotaan B230 veiville.saadaan noin 85mm isku ja poraus Max 97.00.Moottoriin tulee kokoa noin2500cc.
Myös mäntä pitää olla matalampi laki korkeudeltaan.

Tai pistetään vielä pienemmällä alasilmällä olevat kanget.45.00 kaulalle tarkoitettuja kankia löytyy kyllä.silloin isku on jo 89mm luokkaa

Nämä ISOT koneet tehdään Pentan akselilla tai hitsaamalla tehdyllä lisä iskulla.
Myös ruotsista saa pitkäisku akseleita aina 103mm iskuun asti.

Näin "Isot pojat" ilmeisesti tekee koneensa. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuomas Syyrakki



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 101
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: 01.08.2011 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Se menee niin päin että B200 kampi hiotaan B230 veiville"

Tokko menee aivan noin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 01.08.2011 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuomsyyr kirjoitti:
"Se menee niin päin että B200 kampi hiotaan B230 veiville"

Tokko menee aivan noin...


Ei mee ei, koska molemmissa koneissa sama veivikin Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi koskinen



Liittynyt: 18 Hei 2010
Viestejä: 26

LähetäLähetetty: 02.08.2011 05:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eikös b23 kaulat oo isommat, ko b230?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 02.08.2011 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vinokone kirjoitti:
eikös b23 kaulat oo isommat, ko b230?


On, ja B23 akseleita on hiottukin juuri noille B230 kiertokangille. Isku pitenee sen 5mm ja tilavuudeksi tulee vähän vajaa 2.5.

Tai sit ostaa tämmösen Smile
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1171305
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jateco



Liittynyt: 20 Mar 2009
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 02.08.2011 15:40    Viestin aihe: Korjataan nyt vähän eilistä köhmöä (= Vastaa lainaamalla viestiä

Siis Vanhan B19,B21 ja B23 kangen kaula ( noin 54mm) voidaan hioa uudemman vinon eli B200,B230 (49mm)kaula kokoon sivuun iskun jatkamiseksi.

Käviskö tälläinen ajatus? Pitäis näköjään lukea omat sepustukset tarkemmin ennenkuin painaa julkaise
HEH Heh Laughing

Jateco
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sumupaalu



Liittynyt: 07 Tam 2009
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 02.08.2011 19:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ny sitte pelaillaan isonkirjan jokkis-säännöillä,jossa evk-jutuis saman automallin koneet jne.luetellan samaksi,mutta iskunpituus tarttis olla sama,niin eipä siinä sitte muuta "laillista"keinoo ole kun kairata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari Kohonen



Liittynyt: 18 Tam 2008
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 02.08.2011 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sumupaalu kirjoitti:
Jos ny sitte pelaillaan isonkirjan jokkis-säännöillä,jossa evk-jutuis saman automallin koneet jne.luetellan samaksi,mutta iskunpituus tarttis olla sama,niin eipä siinä sitte muuta "laillista"keinoo ole kun kairata.


Ja mikäköhän siellä säännöissä kieltää iskunpituuden lisäämisen???

Lainauksia sääntö'kirjasta':

10.11. Mekaaniset osat
Alkuperäisten mekaanisten osien muutokset:
Alkuperäisiä mekaanisia osia, jotka on valmistajan
toimesta koneistettu sarjavalmistuksen puitteissa paitsi
niitä, joiden vaihtaminen on tämän kohdan mukaan
sallittua, voidaan parantaa viimeistelemällä tai koneistamalla,
mutta ei vaihtamalla toiseen. Toisin sanoen sarjavalmisteista
osaa saadaan, edellyttäen että sen alkuperä
voidaan epäilyksittä todeta, oikaista, tasapainottaa, keventää,
pienentää tai muuttaa sen muotoa koneistaen
.

Sylinterihalkaisijaa saadaan suurentaa ja sylinteriputket
ovat vapaat.
Iskunpituus on vapaa.
Vesijäähdytysjärjestelmä on vapaa ja vesijäähdytteisen
moottorin poraus vesikanaviin ja sen jälkeinen
märkäputkitus on sallittu

Näissä säännöissä olevien rajoitusten jälkeen on
moottori muilta osin vapaa (kuten männät, kiertokanget,
kampiakseli, nokka-akseli, sylinterikansi
)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vesa-Matti Junnila



Liittynyt: 02 Hel 2008
Viestejä: 61

LähetäLähetetty: 02.08.2011 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän iskunpituus ole ollu vielä kovin montaa vuotta vapaa; samoin kuplan mäntä oli muinoin rajattu 92mm:iin. Tietäjät tietävät vaan edelleen millain noi säännöt menee...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JUSA



Liittynyt: 18 Hel 2008
Viestejä: 96
Paikkakunta: Lappila

LähetäLähetetty: 03.08.2011 13:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

10.1. Määritelmä

Kaikki 4-sylinteriset Volvot luetaan myös samaksi
malliksi (ei kuitenkaan Volvo 66). Isot Citroen merkkiset
autot luetaan samaksi malliksi, ID, DS, CX, XM, C5 ja
Xantia. Samoin Saab merkkisen auton mallit 90, 93, 99
ja 900 luetaan samaksi malliksi.
Kaikki 6-sylinteriset auton saman merkin korimallit
luetaan samaksi malliksi, samoin kaikki 8-sylinteriset
auton saman merkin korimallit luetaan samaksi malliksi.
Tällaisissa tapauksissa, joissa kuutiotilavuus on yli 2250
cm3, sylinterien lukumäärän tulee olla alkuperäinen tai
pienempi sekä iskunpituus alkuperäinen.


Eikös tuo nyt ole juuri se kieltävä? tai tarkoittaako tuo alkuperäisyys ainoastaan noita 6 ja 8 pyttysiä? Mun mielestä tarkoittaa kaikkia noita yllä mainittuja tapauksia. Mut tämäkin tulkinnan varainen...
_________________
Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jouni ylitervo



Liittynyt: 16 Tam 2008
Viestejä: 303
Paikkakunta: jämsänkoski city

LähetäLähetetty: 03.08.2011 15:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei saanut 740 volvoon laitaa 850 volvon 5 pyttystä 2,5 konetta sellainen on kysytty akk sta,vaikka on tehty 5 ja 6 sylinterisenä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sittana



Liittynyt: 04 Jou 2008
Viestejä: 168

LähetäLähetetty: 03.08.2011 15:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jone y kirjoitti:
ei saanut 740 volvoon laitaa 850 volvon 5 pyttystä 2,5 konetta sellainen on kysytty akk sta,vaikka on tehty 5 ja 6 sylinterisenä


Mitäs ihmeellistä tässä nyt on ettei saa laittaa? Kaikki 4 sylinteriset volvon lasketaan samaksi.. 850 volvosta ei ole 4 sylinteristä mallia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Jokkis.net Foorumin päävalikko -> Tekniikka Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB 2 © phpBB Group (current version modified by TPo)