Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tero Huhtala
Liittynyt: 17 Elo 2010 Viestejä: 7
|
Lähetetty: 24.07.2011 21:31 Viestin aihe: Volovo 2,7 |
|
|
Minkäslaisista osasista saadaan aikaan 2,3 kiukaasta 2,7 ?
Eikait siihen ny pelkkä ronski poraus auta ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussi koskinen
Liittynyt: 18 Hei 2010 Viestejä: 26
|
Lähetetty: 24.07.2011 21:39 Viestin aihe: |
|
|
isot pojat kerto, et hioo b23 kampuran kaulat b200 veiveille, ni saa pidemmän iskun, eli ottaa sisäpuolelta pois |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sumupaalu
Liittynyt: 07 Tam 2009 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 01.08.2011 18:55 Viestin aihe: |
|
|
Tiärä ny sitte minkä lajin/luokan kiulua ollaan tekemäs,mutta yhdes sääntökirjas selvitetään kyllä iskunpituuden rajoitukset tiettyhin samoihin automalleihin ja samas opukses on selvitetty mitä se edellyttää,mutta saahan sen kairattua tohonkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jateco
Liittynyt: 20 Mar 2009 Viestejä: 8
|
Lähetetty: 01.08.2011 20:35 Viestin aihe: Pientä lisä ajateltavaa Volvo juttuun |
|
|
Se menee niin päin että B200 kampi hiotaan B230 veiville.saadaan noin 85mm isku ja poraus Max 97.00.Moottoriin tulee kokoa noin2500cc.
Myös mäntä pitää olla matalampi laki korkeudeltaan.
Tai pistetään vielä pienemmällä alasilmällä olevat kanget.45.00 kaulalle tarkoitettuja kankia löytyy kyllä.silloin isku on jo 89mm luokkaa
Nämä ISOT koneet tehdään Pentan akselilla tai hitsaamalla tehdyllä lisä iskulla.
Myös ruotsista saa pitkäisku akseleita aina 103mm iskuun asti.
Näin "Isot pojat" ilmeisesti tekee koneensa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuomas Syyrakki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 101 Paikkakunta: Kerava
|
Lähetetty: 01.08.2011 21:47 Viestin aihe: |
|
|
"Se menee niin päin että B200 kampi hiotaan B230 veiville"
Tokko menee aivan noin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 01.08.2011 22:53 Viestin aihe: |
|
|
tuomsyyr kirjoitti: | "Se menee niin päin että B200 kampi hiotaan B230 veiville"
Tokko menee aivan noin... |
Ei mee ei, koska molemmissa koneissa sama veivikin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussi koskinen
Liittynyt: 18 Hei 2010 Viestejä: 26
|
Lähetetty: 02.08.2011 05:26 Viestin aihe: |
|
|
eikös b23 kaulat oo isommat, ko b230? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 02.08.2011 10:11 Viestin aihe: |
|
|
vinokone kirjoitti: | eikös b23 kaulat oo isommat, ko b230? |
On, ja B23 akseleita on hiottukin juuri noille B230 kiertokangille. Isku pitenee sen 5mm ja tilavuudeksi tulee vähän vajaa 2.5.
Tai sit ostaa tämmösen
http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1171305 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jateco
Liittynyt: 20 Mar 2009 Viestejä: 8
|
Lähetetty: 02.08.2011 15:40 Viestin aihe: Korjataan nyt vähän eilistä köhmöä (= |
|
|
Siis Vanhan B19,B21 ja B23 kangen kaula ( noin 54mm) voidaan hioa uudemman vinon eli B200,B230 (49mm)kaula kokoon sivuun iskun jatkamiseksi.
Käviskö tälläinen ajatus? Pitäis näköjään lukea omat sepustukset tarkemmin ennenkuin painaa julkaise
HEH Heh
Jateco |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sumupaalu
Liittynyt: 07 Tam 2009 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 02.08.2011 19:13 Viestin aihe: |
|
|
Jos ny sitte pelaillaan isonkirjan jokkis-säännöillä,jossa evk-jutuis saman automallin koneet jne.luetellan samaksi,mutta iskunpituus tarttis olla sama,niin eipä siinä sitte muuta "laillista"keinoo ole kun kairata. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ari Kohonen
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 13
|
Lähetetty: 02.08.2011 19:53 Viestin aihe: |
|
|
sumupaalu kirjoitti: | Jos ny sitte pelaillaan isonkirjan jokkis-säännöillä,jossa evk-jutuis saman automallin koneet jne.luetellan samaksi,mutta iskunpituus tarttis olla sama,niin eipä siinä sitte muuta "laillista"keinoo ole kun kairata. |
Ja mikäköhän siellä säännöissä kieltää iskunpituuden lisäämisen???
Lainauksia sääntö'kirjasta':
10.11. Mekaaniset osat
Alkuperäisten mekaanisten osien muutokset:
Alkuperäisiä mekaanisia osia, jotka on valmistajan
toimesta koneistettu sarjavalmistuksen puitteissa paitsi
niitä, joiden vaihtaminen on tämän kohdan mukaan
sallittua, voidaan parantaa viimeistelemällä tai koneistamalla,
mutta ei vaihtamalla toiseen. Toisin sanoen sarjavalmisteista
osaa saadaan, edellyttäen että sen alkuperä
voidaan epäilyksittä todeta, oikaista, tasapainottaa, keventää,
pienentää tai muuttaa sen muotoa koneistaen.
Sylinterihalkaisijaa saadaan suurentaa ja sylinteriputket
ovat vapaat.
Iskunpituus on vapaa.
Vesijäähdytysjärjestelmä on vapaa ja vesijäähdytteisen
moottorin poraus vesikanaviin ja sen jälkeinen
märkäputkitus on sallittu
Näissä säännöissä olevien rajoitusten jälkeen on
moottori muilta osin vapaa (kuten männät, kiertokanget,
kampiakseli, nokka-akseli, sylinterikansi) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa-Matti Junnila
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 61
|
Lähetetty: 02.08.2011 22:03 Viestin aihe: |
|
|
Eihän iskunpituus ole ollu vielä kovin montaa vuotta vapaa; samoin kuplan mäntä oli muinoin rajattu 92mm:iin. Tietäjät tietävät vaan edelleen millain noi säännöt menee... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JUSA
Liittynyt: 18 Hel 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Lappila
|
Lähetetty: 03.08.2011 13:58 Viestin aihe: |
|
|
10.1. Määritelmä
Kaikki 4-sylinteriset Volvot luetaan myös samaksi
malliksi (ei kuitenkaan Volvo 66). Isot Citroen merkkiset
autot luetaan samaksi malliksi, ID, DS, CX, XM, C5 ja
Xantia. Samoin Saab merkkisen auton mallit 90, 93, 99
ja 900 luetaan samaksi malliksi.
Kaikki 6-sylinteriset auton saman merkin korimallit
luetaan samaksi malliksi, samoin kaikki 8-sylinteriset
auton saman merkin korimallit luetaan samaksi malliksi.
Tällaisissa tapauksissa, joissa kuutiotilavuus on yli 2250
cm3, sylinterien lukumäärän tulee olla alkuperäinen tai
pienempi sekä iskunpituus alkuperäinen.
Eikös tuo nyt ole juuri se kieltävä? tai tarkoittaako tuo alkuperäisyys ainoastaan noita 6 ja 8 pyttysiä? Mun mielestä tarkoittaa kaikkia noita yllä mainittuja tapauksia. Mut tämäkin tulkinnan varainen... _________________ Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 03.08.2011 15:19 Viestin aihe: |
|
|
ei saanut 740 volvoon laitaa 850 volvon 5 pyttystä 2,5 konetta sellainen on kysytty akk sta,vaikka on tehty 5 ja 6 sylinterisenä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 03.08.2011 15:26 Viestin aihe: |
|
|
jone y kirjoitti: | ei saanut 740 volvoon laitaa 850 volvon 5 pyttystä 2,5 konetta sellainen on kysytty akk sta,vaikka on tehty 5 ja 6 sylinterisenä |
Mitäs ihmeellistä tässä nyt on ettei saa laittaa? Kaikki 4 sylinteriset volvon lasketaan samaksi.. 850 volvosta ei ole 4 sylinteristä mallia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|