Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Vesa-Matti Junnila
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 61
|
Lähetetty: 24.08.2010 09:17 Viestin aihe: |
|
|
Alkuperäiset lukot säilytettävä...
Ei todellakaan tarkoita lukkopesää josta oven saa lukittua vaan lukkoa joka pitää oven kiinni. Etu ja takatilan kansista ne on poistettava jotta onnettomuustilanteessa saadaan luukut auki tappisokkasysteemistä.
Kuljettajan ovia on kai kautta aikain kevennelty vaikka se onkin laitonta, näin olen asian itse säännöistä tulkinnut. Leikellyt olen silloin kun on pitänyt oikoa ovea enkä ole kyllä paikannut huoltoluukkuja koska ei kukaan muukaan näin tee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 24.08.2010 23:51 Viestin aihe: |
|
|
Kukaan ei varmasti voita kilpailua vaan sillä että onko kevennetty vai keventämätön kuskin ovi ,joka kuitenkin on 90%:tissa fiateista kevennetty.
Esimerkiksi sääntöä voitaisiin muuttaa että millin alumiinipelti oviverhoilun sijaan sallisi oven sisäpellin keventämisen jo ihan virallisten sääntöjenkin mukaan.
Enemmänkin huomioita niihin korin ruostevaurioihin lattioissa yms, ja korjaus/hitsausmääräyksiä niistä suosista,alkaa korit kunnostumaan pakolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Solkinen
Liittynyt: 21 Huh 2008 Viestejä: 102 Paikkakunta: äetsä
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 10.12.2010 11:16 Viestin aihe: |
|
|
Kerrankin saatu jotain järkevää asiaa aikaan,Hyvä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rami Lehtonen
Liittynyt: 11 Tam 2009 Viestejä: 15 Paikkakunta: Luvia
|
Lähetetty: 10.12.2010 11:34 Viestin aihe: |
|
|
9.3 Ovisääntö
§10.3. Kori
Ohjaajan ovi sekä etuovien toimintatapa on säilytettävä alkuperäisen kaltaisina ja vastata vähintään alkuperäisen lujuutta.
Samoin ulkopuoliset saranat, ovenkahvat ja ovien lukot on säilytettävä alkuperäisen kaltaisina ja toimintakuntoisina sekä vastata vähintään alkuperäistä lujuutta.
Ohjaajan puoleisen oven verhoilun saa korvata vähintään 1 mm paksulla alumiinilevyllä tai vastaavan lujuuden omaavalla metallilevyllä.
Käytettäessä liite J:n 8.3.2.1.2.oviputket: kuvan 253-9 tai 253-10 tai 253-11 mukaisia oviputkia yhdessä Nascar verkon kanssa voi ohjaajan ovi olla rakenteeltaan vapaa, mutta tulee olla alkuperäistä materiaalia vastaava.
Eli apumiehen ovea ei tarvitse peittää pellillä enää vai miten tuo menee?? _________________ http://www.lehtonenracing.suntuubi.com/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ilkka Ollikainen
Liittynyt: 03 Syy 2010 Viestejä: 24
|
Lähetetty: 10.12.2010 11:58 Viestin aihe: |
|
|
Rami Lehtonen kirjoitti: | Eli apumiehen ovea ei tarvitse peittää pellillä enää vai miten tuo menee?? |
Ei ilmeisesti
Mutta nyt saa siis kuskin ovea silputa kun lisää kaariputken ja nascar-verkon, mutta vänkärin ovea sitten ei saa? Tai saa mutta sitten pitää vahvistella...
"Ohjaajan ovi sekä etuovien toimintatapa on säilytettävä alkuperäisen kaltaisina ja vastata vähintään alkuperäisen lujuutta" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha-Matti Kontti
Liittynyt: 13 Kes 2008 Viestejä: 22 Paikkakunta: Jämijärvi
|
Lähetetty: 10.12.2010 17:43 Viestin aihe: Ovisääntö |
|
|
Omissa kisakuplissa on ollu 10v ovenkavat omatekemät.
: putkikahva ja pultti hitsattu suoraan lukkovipuun toimien painonappina,koskaan ei oo rakenteesta huomautettu ja onhan se ollutkin alkuperäisen kaltainen.Pääasia kai on että on varma toiminen eikä jumiudu pienestä kylkikosketuksesta.Ja tosta moottoreiden laillisuudesta oiisko mitään järkeä esim.Kuplakuhmuissa vedettäis 1 ja 2 sekä 1 järjestäjän määräämä auto avattavaksi ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 10.12.2010 20:43 Viestin aihe: |
|
|
Edistystä ovisäännöissä. Hienoa AKK.
Epäselvä on hiukka vieläkin esim takaovien kevennys myöskin apumiehen oven. Peltiä tai verhoilua ei vaadi enään onneksi apumiehen oveen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rami Lehtonen
Liittynyt: 11 Tam 2009 Viestejä: 15 Paikkakunta: Luvia
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 11.12.2010 02:42 Viestin aihe: |
|
|
Ei kait niistä oviputkista haittaakaan olisi toisellakin puolella,ja samalla tulisi sitä painoa lisää vähän siitäkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Roni Poola
Liittynyt: 07 Maa 2008 Viestejä: 108
|
Lähetetty: 11.12.2010 14:48 Viestin aihe: |
|
|
niin minkälaiset ne oviputket pitää sit olla et saa olla kuskin ovi kevennetty ? kun en taas vaihteeksi löydä tota liite juttua mistään... _________________ Volvo POWER! :d |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jake74
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 11.12.2010 17:01 Viestin aihe: |
|
|
kormine kirjoitti: | kun en taas vaihteeksi löydä tota liite juttua mistään... |
jos tarkotat liite J ni se löytyy sääntökirjasta keltasilta sivuilta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Salmijärvi
Liittynyt: 23 Hel 2008 Viestejä: 78 Paikkakunta: jyväskylä
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Salmi
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 361 Paikkakunta: Keskeinen Suomi
|
Lähetetty: 12.12.2010 10:19 Viestin aihe: |
|
|
Rami Lehtonen kirjoitti: | Niin vielä tarviiko tuollaiset oviputket olla molemmin puolin vai pelkästään kuskin puolella? |
JM säännöt:
"10.6. Turvallisuusvarusteet
Liite J kohta III Art. 353 mukainen turvakehikko, ovitason
pitkittäistuki molemmin puolin autoa...."
Liite J:stä kopioitua:
"Yksi tai useampi pitkittäinen oviputki tulee asentaa auton
molemmille puolille kuvien 253-8, 253-9, 253-10 ja
253-11 mukaisesti."
"Kilpailuissa, joissa on vain
kuljettaja, oviputket voivat olla vain kuljettajan puolella."
Eipä tuotakaan missään tapauksessa olisi kannattanu selkeäksi kirjoittaa... Prkele noiden sääntönikkarien kanssa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuomas Syyrakki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 101 Paikkakunta: Kerava
|
Lähetetty: 12.12.2010 10:55 Viestin aihe: |
|
|
No ei tuo ovisääntö mielestäni edelleenkään ole selkeä, mutta parempi kuin kaavailtu. Onko se nyt alkpuräistä vahvuutta jos riipaisen alkuperäiset sisuskalut ja muut hilavempeleet kuskin ovesta pois ja hitsaan tilalle vaikka 1mm pellin?
Ja jos luen oikein tuota sääntöä niin eikö apparin ovi ole vapaa, alkuperäinen toimintatapa pitää vaan säilyttää?
Ja eikös niitä takaovia saa keventää jos eivät ole kantavaa rakennetta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|