Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Niko Keronen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 56 Paikkakunta: Pyhäselkä
|
Lähetetty: 25.01.2011 12:17 Viestin aihe: |
|
|
jppkoo kirjoitti: | Eli kelpas se vanha kiinnitystapa, hämäs vaan tuo vaihtoehto 1 eli putket kynnyksestä tunneliin. |
Niitä 6cm pitkiä lappuja menee 12 kpl jos lattiassa ei "vanhoja" kiinteitä
vahvikkeita. Eli lattiaan molemmin puoliin ( 8kpl ) ja penkin ja jalan kiinnitys kohtiin myös laput ( 4kpl ). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Santtu Entonen
Liittynyt: 11 Mar 2010 Viestejä: 8
|
Lähetetty: 25.01.2011 12:52 Viestin aihe: |
|
|
Nikolai kirjoitti: | jppkoo kirjoitti: | Eli kelpas se vanha kiinnitystapa, hämäs vaan tuo vaihtoehto 1 eli putket kynnyksestä tunneliin. |
Niitä 6cm pitkiä lappuja menee 12 kpl jos lattiassa ei "vanhoja" kiinteitä
vahvikkeita. Eli lattiaan molemmin puoliin ( 8kpl ) ja penkin ja jalan kiinnitys kohtiin myös laput ( 4kpl ). |
Sittana kirjoitti: | Vahvikelapun pitkittäissivun vähimmäismitta
on 6cm. |
Kyllähän se pitempi saa olla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miitri Ketonen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 110 Paikkakunta: Lieto
|
Lähetetty: 25.01.2011 13:18 Viestin aihe: |
|
|
Tuohon pehmusteeseen vielä palatakseni. Kadesta pötköstä saa 3 autoon palat kun laittaa n.30cm molempiin kattoputkiin (eikös se pitänyt olla paikoissa johon on mahdollista kypärän osua). Mites kun tuota rupeaa leikkeleenn niin onkos tässäkin nyt sitten joku yksi hieno FIA standardi vai onko niitä siinä usampia. Milläs sen sitten todistaa hyväksytyksi jos palassa ei oo minkään sortin numeroita tms?
ps. Ja tuskin kovinkaan monen budjetti kaadu tähän yhteen pehmusteeseen, vaan monen mielenkiinto loppuu tähän koko touhuun mitä nyt on vyörytetty puolenvuotta..
Turha tässä nyt on enää lähteä suuta soittelemaan puolin ja toisin jokkis ja JR porukoiden välillä. Kun JR tästä lähtee rullaan kunnolla ja AKK päättää kieltää kilpailemisen -90 vanhemmilla niin loputkin siirtynee tai lopettaa kokonaan _________________ http://www.mms-racing.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 25.01.2011 22:58 Viestin aihe: |
|
|
Nikolai kirjoitti: |
Mihin kohti kaaria se 22.75cm pätkä laitetaan? Ettei pitempää tarvitse yhteen autoon laittaa.
Eiköhän se ole jätettävä kisan jälkeen paikalleen kun kaupaksi menee.
Onko jollain sitten jotain hyvää sanottavaa AKK:sta? |
Tuossa jo mainittiinkin eli suoja laitetaan kohtaan jossa kypärä voi osua turvakaareen, kohdan löytää kun menee istumaan kypärä päässä autoon vyöt kunnolla kiinni ja heiluttelee itseään ja siitä zoomailee oikeat kohdat, useimmiten riittää pari-kolme lyhyttä palaa.
Suoja kuuluu myytävään autoon tietenkin, tarkoitin että suojan voi siirtää aina siihen autoon millä menee ajamaan jos niitä autoja on useampi varalla.
Sitä hyvää sanottavaa on AKK:sta että sen alaisuudessa voi harrastaa muitakin lajeja kuin Jokkista...
Älkää ottako harrastuksianne liian vakavasti, tämänhän pitäisi olla hauskaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 25.01.2011 23:46 Viestin aihe: |
|
|
Vai että voi harrastaa AKK:n alaisuudessa
pötyä..... AKK ei myönnä minulle JM-kilpailulisenssiä... mitenkäs sitten harrastat ???
Hans järjestelmänhän pitäisi estää että kypärä ei osu kaareen?
Vai murtuuko niskanikama ennen sitä?
Onko kukaan testannut ja vertaillut FiA:n ja ei FiA:n kaarisuojia, onko niissä niin suuret erot että vaativat FiA:n hyväksynnän? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero Tuomola
Liittynyt: 30 Tam 2008 Viestejä: 28 Paikkakunta: Kaarina
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JV
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 132 Paikkakunta: Nakkila
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Väänänen
Liittynyt: 21 Kes 2010 Viestejä: 214 Paikkakunta: Lehmo - city
|
Lähetetty: 07.02.2011 21:20 Viestin aihe: |
|
|
Helpotusta???? Myyjälle tietysti kyllä mutta ostajalle ei. Uusille harrastajille taas yksi palikka lisää hankintalistalle....Tässä kohtaa kyseessä on tosin oikeasti turvallisuutta lisäävä varuste. Ja ei tietenkään kustannuksena iso, mutta tuo "helpotus" voitaneen unohtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 07.02.2011 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Onhan se nyt hyvä homma että sitä ei tartte joka autoon ostaa erikseen ja antaa mukana,varsinkin jos se pitäisi moneen autoon hankkia,vaikka se ei paljoa maksakkaan. Ostakoon jokainen omat turvavarusteeensa,niin ne pysyy suurella todennäköisyydellä myös kunnossa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 08.02.2011 09:47 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä juttu!
Nyt on niin kyllä käynyt että AKK on ruvennut kuuntelemaan ehkä hiukkasen harrastajiakin. Kun pelko jäsenmäärästä on ilmeinen.
On tullut muutoksia sääntöihin mitä täällä on purnattu.
Nyt yritetään lieventää sääntöä joka on olematon verrattuna muihin hintaviin uudistuksiin turvallisuuden vuoksi.
EIKÖ SEN HANSSIN PITÄNY ESTÄÄ SITÄ NISKAA NIIN ETTEI OSU SE KYPÄRÄ KAARIIN.
Voi tietysti jossain olla niin lähellä kaarikin että tätäkin fian suojaa tarvittiin.
Aikanaan kerrottiin ettei tätä palstaa kukaan lue tai välitä akk toimistossa nyt on ajat hiukan muuttuneet. Kumpa ne olisivat tehneet sitä koko ajan.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari Lehtimäki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 08.02.2011 11:44 Viestin aihe: |
|
|
Ja mistäköhän saa ostaa tuota FIA luokiteltua palamatonta tarranauhaa
pehmusteen kiinnittämiseksi.... !?!? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kusti
Liittynyt: 08 Tou 2009 Viestejä: 67 Paikkakunta: vaasa
|
Lähetetty: 08.02.2011 23:19 Viestin aihe: |
|
|
Onkohan kyseistä pehmustetta saatavis kaikille käytetyille turvakaarivahvuuksille, vúosi sitteb ei ainakaan ollut kun yhtä kokoa ja se oli niin jäykkää ettei mennyt kunnolla kuin yhden kokoiseen kaariputkeen muihin sitten oli viriteltävä vain joten kuten sopivaa suojaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Salmijärvi
Liittynyt: 23 Hel 2008 Viestejä: 78 Paikkakunta: jyväskylä
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|