Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Teppo Joutsi
Liittynyt: 21 Hel 2010 Viestejä: 28
|
Lähetetty: 14.08.2012 20:43 Viestin aihe: W124 Mersu |
|
|
Kysynpä täältä. Eli meillä tossa 124 mersu tekeillä ja haluaisin tietää saako tähän autoon laittaa sääntöjen mukaan 5.0l mersun v8? tai vastaavasti pienemmän mersun v8:n? Koriahan on valmistettu 500 v8:lla.. Kiitos jo etukäteen vastauksista.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sauli Tenlén
Liittynyt: 30 Maa 2011 Viestejä: 4
|
Lähetetty: 15.08.2012 06:22 Viestin aihe: |
|
|
Kaikki 6-sylinteriset auton saman merkin korimallit
luetaan samaksi malliksi, samoin kaikki 8-sylinteriset
auton saman merkin korimallit luetaan samaksi malliksi.
Tällaisissa tapauksissa, joissa kuutiotilavuus on yli 2250
cm3, sylinterien lukumäärän tulee olla alkuperäinen tai
pienempi sekä iskunpituus alkuperäinen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
toyo
Liittynyt: 17 Maa 2011 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 15.08.2012 19:24 Viestin aihe: |
|
|
moottori 10.12
Moottorilohkon tulee olla auton valmistajan ko. automalliin
tarkoittama (katso poikkeukset).
Moottorissa saa olla enintään kaksi venttiiliä sylinteriä
kohti (katso poikkeukset).
Aineen lisääminen on kielletty, ellei osa ole näiden
sääntöjen mukaan vapaa.
Moottorissa tulee olla valmiit sinetöintireiät sylinterikannen
(putkien), moottorilohkon ja öljypohjan sinetöimiseksi.
Sylinterihalkaisijaa saadaan suurentaa ja sylinteriputket
ovat vapaat.
Iskunpituus on vapaa.
näin ainakin "raamatussa"... tuskin ne 2700cc volvotkaan ihan vakio-iskulla on..
voi olla että olen väärässäkin.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 249 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 15.08.2012 21:27 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa lukea tämän vuoden sääntö kirjaa tuo mainitsemasi kohta ei ole ainakaan 2012 sääntökirjassa noin! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Teppo Joutsi
Liittynyt: 21 Hel 2010 Viestejä: 28
|
Lähetetty: 15.08.2012 22:29 Viestin aihe: |
|
|
Kaikki 6-sylinteriset auton saman merkin korimallit
luetaan samaksi malliksi, samoin kaikki 8-sylinteriset
auton saman merkin korimallit luetaan samaksi malliksi.
Tällaisissa tapauksissa, joissa kuutiotilavuus on yli 2250
cm3, sylinterien lukumäärän tulee olla alkuperäinen tai
pienempi sekä iskunpituus alkuperäinen.
Edellä mainittu automallien kehityksen tuomat erot
sääntö ei koske kohtia 10.12.1. moniventtiilimoottorit
sekä kohtaa 10.12.2. suihkutusjärjestelmät. Näiden kohtien
mukaisia moottoreita saadaan käyttää vain niissä
kori- ja automalleissa, joissa ne ovat olleet alkuperäisenä
moottorina.
Elikäs tän mukaan saa laittaa ton 500 v8 124 mersun keulalle ,koska sitä on valmistettu sillä moottorilla?? on ruisku ja moniventtiili todellakin..Tarvii soittaa akk:n varmistaakseni |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyri Sarin
Liittynyt: 01 Jou 2008 Viestejä: 37 Paikkakunta: Eura
|
Lähetetty: 16.08.2012 06:33 Viestin aihe: |
|
|
Tepanderi kirjoitti: | Kaikki 6-sylinteriset auton saman merkin korimallit
luetaan samaksi malliksi, samoin kaikki 8-sylinteriset
auton saman merkin korimallit luetaan samaksi malliksi.
Tällaisissa tapauksissa, joissa kuutiotilavuus on yli 2250
cm3, sylinterien lukumäärän tulee olla alkuperäinen tai
pienempi sekä iskunpituus alkuperäinen.
Edellä mainittu automallien kehityksen tuomat erot
sääntö ei koske kohtia 10.12.1. moniventtiilimoottorit
sekä kohtaa 10.12.2. suihkutusjärjestelmät. Näiden kohtien
mukaisia moottoreita saadaan käyttää vain niissä
kori- ja automalleissa, joissa ne ovat olleet alkuperäisenä
moottorina.
Elikäs tän mukaan saa laittaa ton 500 v8 124 mersun keulalle ,koska sitä on valmistettu sillä moottorilla?? on ruisku ja moniventtiili todellakin..Tarvii soittaa akk:n varmistaakseni |
Saa sen sinne laittaa. Älä vaan rupee sitä akk:sta kyselemään, kieltävät senkin jatkossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|