Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
hage
Liittynyt: 21 Tam 2008 Viestejä: 25
|
Lähetetty: 09.07.2008 19:56 Viestin aihe: Mazdan moottori |
|
|
Moro älypäät.
Voisiko Mazda 626 2.0i moottorin sijoittaa johonkin kilvanajo laitteistoon?
Muuhun kuin 626.n koriin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jori Hietamäki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 6
|
Lähetetty: 09.07.2008 20:03 Viestin aihe: |
|
|
Toholammin virittäjät käyttävät semmosia koneita, käy vaikka alkuun katsomassa www.aar.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TTK77
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 09.07.2008 22:22 Viestin aihe: |
|
|
Joo voihan toki... Onhan noita ollu sekä etuvedoissa, että kardaaneissa.. Ja 1.6:sia muilla takatuuppareissa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hage
Liittynyt: 21 Tam 2008 Viestejä: 25
|
Lähetetty: 10.07.2008 19:40 Viestin aihe: |
|
|
Sehän siinä onkin mielenkiintoista, että en ole montaa huomannut kisoissa. Mazdan oma koppa on liian iso/raskas.
Jurvassa oli joskus Kadetti Mazdan koneella ja muistaisin noita Kellosalojen p...puikkojakin nähneeni kisoissa, mutta siihen jäävät.
Mukava olisi saada se istutettua jonnekkin. Vinkkejä ja ehdotuksia otetaan vastaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sami Poola
Liittynyt: 21 Maa 2008 Viestejä: 71
|
Lähetetty: 10.07.2008 19:58 Viestin aihe: |
|
|
kyllä ainaki yks KauhUA:ta edustava ajelee mazdalla jossa on sellanen kones |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Roni Poola
Liittynyt: 07 Maa 2008 Viestejä: 108
|
Lähetetty: 10.07.2008 19:59 Viestin aihe: |
|
|
sopisikohan suoraan marellan tai 616 mazdan laatikkoon jos kartaaniin laittais ? ois nimittäis hyvä aihio kun about 150 heppaa vakiona... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TTK77
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 10.07.2008 21:13 Viestin aihe: |
|
|
Marella tai 616 ei passaa.. Ettikää 929:n laatikko, jos kardaaniin helpolla haluatte, siinä sama kone.. Meilläki yks mk1 ekkeri ollu semmosella. Ja tuossa rata laitteessa 929:n laatikko ja 626/929 kone.. http://personal.inet.fi/cool/aaracing/AA-locost.htm |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Roni Poola
Liittynyt: 07 Maa 2008 Viestejä: 108
|
Lähetetty: 11.07.2008 00:29 Viestin aihe: |
|
|
no onkos noissa siviili 929 matukoissa sama kone kun etuvedoissa ? eli se 150 heppaa vakionaaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jarmo Meriläinen
Liittynyt: 12 Hel 2008 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 11.07.2008 07:11 Viestin aihe: |
|
|
Ainoastaan 16-venttiilisessä DOHC-koneessa on n. 150hv vakiona, 8-venttiilisessä 90-118. Kone taitaa olla tyypiltään FE. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TTK77
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 11.07.2008 08:42 Viestin aihe: |
|
|
Niin tosiaan noita 8 venttiilisiä meillä ja muilla yleisemmin ollu.. Mutta 16 valve passaa myös tuohon 929 laatikkoon.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hage
Liittynyt: 21 Tam 2008 Viestejä: 25
|
Lähetetty: 16.07.2008 21:52 Viestin aihe: |
|
|
Tässä nyt sitten mitään hirmuja tehdä (vielä), mutta jos tekniikkaa lähtis toteuttamaan 626:n 8v ruiskumootorin, 929:n laatikon pohjalta sovittamaan tekniikkaa kardaanivetoiseksi, niin mikä olisi optimaalinen kori?
Aivan niinku sitä nyt alettaisiin rakentaa
Ajatuksen kehittäminen on mielenkiintoista... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TTK77
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 18.07.2008 10:29 Viestin aihe: |
|
|
Eikait sen niin väliä mikä se kori.. "Kaikki" kuitenki pitää ylös tehä..
Mahollisimman kevyt aihio tietty...
http://www.aar.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hage
Liittynyt: 21 Tam 2008 Viestejä: 25
|
Lähetetty: 24.07.2008 21:57 Viestin aihe: |
|
|
Juu, kaikki projektit pitää tehdä alusta. Just yhtä venäjän ihmettä rakennellaan (toivotaan että valmistuu itsestään). Tieliikenteestä otettu aihio. Soppeli kaarellinen koppa olis kiva löytää vähä helpottais ...
Mutta mitä te ootte tehnyt sille koneelle, kun nuo kaakit näyttää olevan jotenkin kohdallaan? Pääseekö suht näppärästi vauhtiin vai meneekö koko sisäpuoli uusiksi? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TTK77
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 10
|
Lähetetty: 25.07.2008 08:45 Viestin aihe: |
|
|
Ei tarvi mitään race-osaa.. Ihan vakio sisuksilla onnistuu..
www.aar.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hage
Liittynyt: 21 Tam 2008 Viestejä: 25
|
Lähetetty: 05.08.2008 21:33 Viestin aihe: |
|
|
Tässä on nyt vissiinkin pitää ottaa Mazdakin projektiksi. Bensaakin luultavasti saa vielä vuonna 2020
Kaikista hauskinta on ollut määritellä vastaantulevia autoja, että mitenkä tuollainen koppa liikkuisi sillä koneella.
Eniten harmittaa nuo sääntöhässäkät, mutta onneksi etu- ja takavetoisiin sai tehdä miltei mitä vaan tai kenties...
Eihän sitä pakko ole jokkikseen tehdä.
Mazda 121 ja siihen kardaani tekniikka...vaikeaa, mutta niin mielenkiintoisen tuntuinen yhdistelmä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|