Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Anttti-Pekka Männistö
Liittynyt: 17 Hel 2008 Viestejä: 346
|
Lähetetty: 19.07.2013 07:26 Viestin aihe: |
|
|
Ilmoittaumismaksun määrän ei pitäisi kuulua yhtään mitään AKK:lle. Se on puhtaasti seurojen omaa talouspolitiikkaa. Jos joku seura haluaan maksaa kilpailijoille, että tulevat ajamaan tai laittavat ilmoittautumismaksun suuruudeksi 100 € seuraamuksista vastaa molemmissa tapauksissa seurat.
Ei kattojärjestö tule apuun siinäkään tapauksessa, että kilpailun tuotto on tappiollinen niin miksi puututaan ko. maksuun.
Valveutuneet kilpailijat osaavat kyllä äänestää jaloillaan mikäli maksu on pielessä.
ps. sama on myös palkintokaton suhteen, sekin kuuluu täysin seurojen omaan talouspolitiikkaan
Pellosta käsin! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 19.07.2013 12:05 Viestin aihe: |
|
|
Samantapainen ohjattu vastaus oli saatu rengaslistan suhteen, 68% haluaa tieliikenteeseen hyväksytyt rengasmallit.
Seuraavana:
JM kyselykilpailijoille 2013
Pitäisikö lajin renkaiksi sallia nk. kilpa- ja ratarengasmallit?
(nämä tarkoittaa vain kilpakäyttöön tarkoitettuja ns. rallirenkaita ja rataslicksejä joissa lukee "not for highway use" yms.)
Tähän kysymykseen luonnollisesti vastaus on EI.
Seuraavaksi kysytään miten sääntö pitäisi rakentaa niin selvähän on kun ensin puhutaan pelkistä kilparenkaista niin seuraava vastaus on hyvin ennakoitu.
Mitä vinkaa on nykyisessä säännössä, sitä ei ole missään perusteltu tai kysytty.
Mikäli joku rengas/renkaat halutaan pois jokkiksesta niin sehän olisi helppoa kieltämällä.
Harrastajien enemmistölle se olisi paljon halvempi vaihtoehto kuin sallittujen renkaiden lista.
Kyselyä tehdessä tuli monasti mieleen että onpa ennakoivasti tehty kysely. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jukka Pöyhönen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 38 Paikkakunta: Kokkola
|
Lähetetty: 20.07.2013 20:21 Viestin aihe: |
|
|
Milloinka se menis isojen herrojen jakeluun,että pitäis suunnitella asioita perusharrastelijan kantilta,joka tippuu lähes aina keräilystä.Ne maksaa kisan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jan Halvarsson
Liittynyt: 11 Maa 2011 Viestejä: 14
|
Lähetetty: 21.07.2013 09:41 Viestin aihe: |
|
|
Männistö puhuu asiaa. Seurat ja seuran ihmiset ne kilpailut tekee.
Tuli tuossa penkalla istuessa mieleen ajatus jokkiksen sääntöjen uudistamisesta.
Olisiko mahdollista ostotarjous menettelyyn saada huutokauppa jolla autot myydään. Tarjous tehdään kuten nytkin mutta tarjousraha menee järjestäjälle. Kilpailun järjestäjä päättää tarjouksen hinnan esim 20-100 €.
Auto josta on tehty tarjous myydään paikan päällä heti huutokaupalla sille joka eniten maksaa. Näin edetään ja myydään kaikki autot joista on tarjous tehty.
Jokainen kilpailija saa autostaan sen hinnan mitä ostaja haluaa maksaa
Kunnon auton tehnyt saa sen mukaisen korvauksen.
Jos päätät saada kisoista parhaan auton otat arhaa mukaan ja aina on auto kärryssä kotimatkalla
Tähän loppuu arvokilpailujen jälkeinen nettiautokauppa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petevaasa
Liittynyt: 07 Maa 2008 Viestejä: 46 Paikkakunta: Vaasa
|
Lähetetty: 22.07.2013 09:24 Viestin aihe: |
|
|
Eikös akk:n ole tarkoitus lopettaa jokkissen ajaminen vanhalla kalustolla,mutta jos ne meinaa lopettaa koko jokkiksen akk:n puolelta,toivottatavasti kuljettajat äänestävät ens vuonna samalla lailla kun muutama vuosi sitten ajovaruste asiassa?! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 22.07.2013 15:39 Viestin aihe: |
|
|
- Katsastuskortti
Katsastuskorttiin on pysyttävä jatkossa jollain tavalla merkitä pikkuvikoja, jotka on korjattava.
Hallituksen päätös: Hyväksyttiin esitys.
Mikä muuttuu tämän päätöksen ansiosta ja mikä ongelma siinä on ennen ollut? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Salmi
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 361 Paikkakunta: Keskeinen Suomi
|
Lähetetty: 22.07.2013 19:46 Viestin aihe: |
|
|
kW_Hp_Nm kirjoitti: |
Jos päätät saada kisoista parhaan auton otat arhaa mukaan ja aina on auto kärryssä kotimatkalla Tähän loppuu arvokilpailujen jälkeinen nettiautokauppa. |
Siis kauppa siirtyy kisapaikalle? Melkoinen trolli. Tuotahan tapahtuu nykyäänkin kisapaikalla =)
Katsastuskorttihommassa vissiin kyse siitä, ettei saa olla avoimia merkintöjä kortissa, että saa ajaa kilpaa. Tai siis sai ajaa, mutta pelko persiissä jos joku tekee vastalauseen -> peli selvä. Ja siis tohon uuteen korttiin ei VOI merkitä kun on laminoitu tai jotain... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 22.07.2013 20:41 Viestin aihe: |
|
|
AKK:lla on määrätietoinen tavoite saada SM:n ja Liiga-finaalien tulosluettelot muutettua siten että Impit - Fiat 133:t ja Fiat 850:t saadaan pois arvokisojen tulosluetteloista.
Mitkä automerkit ja mallit ottavat sen jälkeen tulosluetteloiden kärkipaikat ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Mätinki
Liittynyt: 23 Tou 2012 Viestejä: 21
|
Lähetetty: 31.07.2013 16:09 Viestin aihe: |
|
|
Juha Hytönen kirjoitti: | AKK:lla on määrätietoinen tavoite saada SM:n ja Liiga-finaalien tulosluettelot muutettua siten että Impit - Fiat 133:t ja Fiat 850:t saadaan pois arvokisojen tulosluetteloista.
Mitkä automerkit ja mallit ottavat sen jälkeen tulosluetteloiden kärkipaikat ? |
Eikös se olisi ihan positiivista että siellä olisi välillä muitakin autoja, eikä vuosikymmeniä vain fiatteja ja imppejä?? Lisäisi hiukan mielenkiintoa, ja siellä tulosluettelon kärkipaikoilla voisi olla mikä tahansa muu auto, mielellään jopa tältä vuosikymmeneltä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Toni Jokilehto
Liittynyt: 27 Huh 2008 Viestejä: 49 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Lähetetty: 31.07.2013 17:28 Viestin aihe: |
|
|
antti33 kirjoitti: | Juha Hytönen kirjoitti: | AKK:lla on määrätietoinen tavoite saada SM:n ja Liiga-finaalien tulosluettelot muutettua siten että Impit - Fiat 133:t ja Fiat 850:t saadaan pois arvokisojen tulosluetteloista.
Mitkä automerkit ja mallit ottavat sen jälkeen tulosluetteloiden kärkipaikat ? |
Eikös se olisi ihan positiivista että siellä olisi välillä muitakin autoja, eikä vuosikymmeniä vain fiatteja ja imppejä?? Lisäisi hiukan mielenkiintoa, ja siellä tulosluettelon kärkipaikoilla voisi olla mikä tahansa muu auto, mielellään jopa tältä vuosikymmeneltä. |
Mitkähän autot olisi sellasia mitkä sais rakennettua yhtä hyvä lähtösiks ja ajettavaks ku nää paljon parjatut fiatit ja impit? Ja samaan rahaan. Kyllä se vaan taitaa olla karu totuus että etuvetosesta pikkuautosta ei saa halvemmalla eikä ainakaan helpommalla hyvää kun näistä old school-laitteista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pekko Lana
Liittynyt: 05 Hei 2012 Viestejä: 7
|
Lähetetty: 31.07.2013 22:29 Viestin aihe: |
|
|
Viidennelle sivulle päästiin ennen kuin alettiin vääntää etumoottoreista ja takamoottoreista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Toni Jokilehto
Liittynyt: 27 Huh 2008 Viestejä: 49 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Lähetetty: 01.08.2013 05:21 Viestin aihe: |
|
|
Pekko Lana kirjoitti: | Viidennelle sivulle päästiin ennen kuin alettiin vääntää etumoottoreista ja takamoottoreista. |
Ite ainaki puhuin vain ja ainoastaan takamoottorisista ja niitten rakentamisesta...toki etuvetosista aihioista |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 01.08.2013 21:30 Viestin aihe: |
|
|
Nykysäännön mukaan saa rakentaa -90+ autosta takamoottorisen ja vieläpä paremmalla tekniikalla kuin -60-70 lukuisesta alunperin takamoottorisesta eli ei ne takamoottoriset mihinkään häviä.
Jostain syystä harva vaan käyttää mahdollisuutta tehdä takamoottorinen auto uudemmasta ja ruosteettomammasta korista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Toni Jokilehto
Liittynyt: 27 Huh 2008 Viestejä: 49 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Lähetetty: 01.08.2013 21:33 Viestin aihe: |
|
|
ILVES-Joe kirjoitti: | Nykysäännön mukaan saa rakentaa -90+ autosta takamoottorisen ja vieläpä paremmalla tekniikalla kuin -60-70 lukuisesta alunperin takamoottorisesta eli ei ne takamoottoriset mihinkään häviä.
Jostain syystä harva vaan käyttää mahdollisuutta tehdä takamoottorinen auto uudemmasta ja ruosteettomammasta korista. |
Ilmeisesti se vanha resepti on vielä parempi. Ite en paljonkaan muita rakentele kun volkkareita. Tosin kiinnostaisi volkkariin tyrkätä joku monivenakone kun sekin vissiin on laillista?
Jos mahdollista olisi erinäisten etäisyyksien takia niin mukava olisi rakentaa takamoottorinen suzuki alto |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Kinnunen
Liittynyt: 05 Huh 2011 Viestejä: 151
|
Lähetetty: 07.08.2013 10:11 Viestin aihe: |
|
|
Lajiryhmä on muuttanut jo kertaalleen esittämiään sääntömuutoksia, jotka hallitus on jo säännöksi hyväksynyt. Toivottavasti hallitus sentään ei lankeaisi tähän osin ovelasti viritettyyn ansaan, jonka muutaman yksittäisen ihmisen ja muutaman ison kilpailun järjestäjän toimesta on viritetty seurakokouksissa. Yhtenäinen osanottomaksu olisi kyläkisojen pelastus, ja samalla monen monen seurankin. Hallituksen toivoisin vielä kerran pohtivan palkintojen arvoakin jokamiehenluokassa, vaikka sen esityksen on jättänyt hyväksymättä. Eräissä kilpailussa tapahtuneet auton tahalliset särkemiset on iso huutomerkki vääristymästä, ja siitä että kaikki eivät voi saavuttaa kärkisijoitusten myötä tulevaa isoa palkintoa. Tällöin rikotaan ja vandalisoidaan kalliit moottorit epäurheilijamaisella tavalla. Hän joka haluaa että tämä on jokamiehenluokan tarkoitus ja luokassa ymmärrettävää, puolustaa autourheilua vahingoittavia tekoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|