Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 29.09.2014 13:02 Viestin aihe: |
|
|
Niin, kansihan on vapaa. No voiko alkuperäisen moottorin lohkon päälle laittaa minkä hyvänsä moniventiilikannen, jos tyyppikilpi on moniventiilisestä sarjatuotantoautosta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jake74
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 29.09.2014 13:42 Viestin aihe: |
|
|
Timo Mattila kirjoitti: | Niin, kansihan on vapaa. No voiko alkuperäisen moottorin lohkon päälle laittaa minkä hyvänsä moniventiilikannen, jos tyyppikilpi on moniventiilisestä sarjatuotantoautosta? |
tyypikilvessä on runkonumero ni sehä pitää vastata myös korissa olevaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jake74
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 29.09.2014 13:46 Viestin aihe: |
|
|
jampe m kirjoitti: |
Eli se moniventtiilimoottori pitää olla alunperin kuulunut siihen merkkimalliin mikä lukee korin tyyppikilvessä,muussa tapauksessa kyseessä on vierasmoottori.
Jarmo |
tämän mukaan ei sais olla 80 sarjan corollaassa 4A-F moottoria ja silti niitä on nähty useita ja auton mallivuosi ei riitä moniventtiili vierasmoottori sääntöön. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 29.09.2014 14:27 Viestin aihe: |
|
|
Korinumerot ja kilvet talteen Gt kopista.
AE82GT ollut eli sinne saisi laittaa 4AGE:n niin ei ole vieras moottori?
Tai 4A-C:n joka on 8v, 4A-F.. on taas 16v jota ei saa laittaa.. vasta uudempaan ee,ae90 koppaan.
Viimeinen muokkaaja, sami kleemola pvm 30.09.2014 08:23, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
S.K.
Liittynyt: 28 Tam 2008 Viestejä: 40 Paikkakunta: Vähäkyrö
|
Lähetetty: 29.09.2014 14:37 Viestin aihe: |
|
|
ford31 kirjoitti: | Korinumerot ja kilvet talteen Gt kopista.
AE82GT ollut eli sinne saisi laittaa 4agen niin ei ole vieras moottori?
Tai 4A-C:n |
4A-C on 8venttiili, yks nokkanen "saastemallin" moottori ja alkuperäinen AE82-mallissa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarmo mellin
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 127 Paikkakunta: Vammala
|
Lähetetty: 29.09.2014 14:51 Viestin aihe: |
|
|
Se näyttövelvollisuus korin ja moottorin yhteenkuuluvuudesta on kilpailijalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jake74
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 29.09.2014 15:54 Viestin aihe: |
|
|
ford31 kirjoitti: |
AE82GT ollut eli sinne saisi laittaa 4agen niin ei ole vieras moottori?
Tai 4A-C:n |
juu 4A-GE on tullut tehtaalta kyseisessä korissa ja toinen moniventiili kone on 2E eli 1.3 12venttiilinen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 29.09.2014 21:30 Viestin aihe: |
|
|
Mitenhän katsastusmies kisapaikalla tarkistaa onko 99 Saabin tyyppikilpi/rungonnumero juuri 16v mallista? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
villau
Liittynyt: 01 Syy 2010 Viestejä: 36
|
Lähetetty: 30.09.2014 05:54 Viestin aihe: |
|
|
Ei mitenkään. Kuten Jarmo edempänä kirjoitti se näyttövelvollisuus on kilpailijalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 30.09.2014 20:58 Viestin aihe: |
|
|
Kaikissa autoissa voi siis käyttää fian luokitustodistuksella vapaata moniventiilikantta, jos sellainen on luokiteltu ja lohko on alkuperäinen.
Katsastuskortissa ja tyyppikilvessä oleva rungonnumero ei ole pakko olla sama. Jossain voi olla itse keksitty katsastusmiehen varmentama numero. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 30.09.2014 21:09 Viestin aihe: |
|
|
Timo Mattila kirjoitti: | Kaikissa autoissa voi siis käyttää fian luokitustodistuksella vapaata moniventiilikantta, jos sellainen on luokiteltu ja lohko on alkuperäinen.
Katsastuskortissa ja tyyppikilvessä oleva rungonnumero ei ole pakko olla sama. Jossain voi olla itse keksitty katsastusmiehen varmentama numero. |
Eiköhän tuohon kansi asiaan ollu tulossa selvennystä ensi kaudelle, kun kielletään nuo billetti kannetkin..? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 03.10.2014 23:11 Viestin aihe: |
|
|
Käytetäänkö sitten kansallisesti luokiteltuja kansia? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Roni Poola
Liittynyt: 07 Maa 2008 Viestejä: 108
|
Lähetetty: 27.01.2015 20:10 Viestin aihe: |
|
|
jampe m kirjoitti: | Silloin säännöissä pitäisi olla maininta: tai luokitustodistuksen mukainen.
Sellaista tekstiä siellä ei ole.
Selvennän vielä.
Moniventtiilimoottoreita koskevassa säännössähän sallitaan myös 5vent./syl.
olevat moottorit,mutta vain siinä korissa mihin ne on alunperin tehtaalla asennettu.
Vierasmoottorisääntö sallii vain 4vent./syl. olevat moottorit asennettavaksi
vm.90+ autoihin.
Jarmo | eli tämän perusteella saa joissakin golffeissa ja passatissa käyttää 1.8 20V konetta vaikka tekis kardaaniksi? _________________ Volvo POWER! :d |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 27.01.2015 23:03 Viestin aihe: |
|
|
Timo Mattila kirjoitti: | Käytetäänkö sitten kansallisesti luokiteltuja kansia? |
Käsittääkseni voi käyttää jos niitä on valmistettu sääntökirjan vaatima määrä ja täyttävät muut sääntökirjan ehdot eli esim. billet kansi on kielletty. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari Grönlund
Liittynyt: 03 Hel 2015 Viestejä: 2
|
Lähetetty: 03.02.2015 23:18 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkäs se tulkitaan paljonko materiaalia on lisätty kanteen. Eli liittää osaan vakiokantta "billetin" niin sehän on vain aineen lisäämistä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|