Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Markku Kankare
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 272 Paikkakunta: Somero
|
Lähetetty: 24.11.2015 08:36 Viestin aihe: |
|
|
Jälki-ilmoittautumissääntö menossa oikeaan suuntaan. Maksu on kyläkisoissa vain tuplat, SM-kisoissa kolminkertainen.
Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että ko. maksun voisi poistaa kyläkisoista. Peruuttaneiden lista saataisiin tällä konstilla huomattavasti lyhyemmäksi.
T. Markku K |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ari Pohjaniemi
Liittynyt: 02 Kes 2015 Viestejä: 100 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 24.11.2015 09:55 Viestin aihe: ohjauslaitteet |
|
|
"Ohjauslaitteiden on oltava rakenteeltaan ehjiä ja tehdasvalmisteisia.
Niitä saa vahvistaa mutta EI HITSATA. Muuten ne ovat
vapaat.
Ohjausakselin muuttaminen ja vahvistaminen on
SALLITTU HITSAAMALLA ja/tai pulttaamalla. Nämä muutokset
on tehtävä asianmukaisesti. Hitsatulle kohdalle pitää
tehdä putki ja pulttivarmistus."
Tämä on komeillut sääntökirjassa jo kauan ja aina se siellä vain yhtä typerästi todettuna on... EI SAA.... EIKU SAAPAS!!! ... siis täh.
Ainii Vai eikös ohjausakseli olekkaan ohjauslaite _________________ On se joskus valmis! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 24.11.2015 11:31 Viestin aihe: |
|
|
On siis annettu poikkeus ohjauslaitteisiin, ja sallittu ohjausakselin hitsaaminen.
Kyllä jälkkärimaksu täytyy olla. Jos sitä ei olisi, voitaisiin poistaa ennakkoon ilmoitetusta ilmoittautumisajasta takaraja. Mitä sillä silloin tekee jos maksut on kaikille ilmoittautumisajankohdasta riippumatta samat?
Tuo on hyvä että jälkkärimaksua "halpuutettiin". Tuplamaksu on sopiva palkinto heille jotka ilmoittautuu ajoissa, ja saavat näin puolet halpuutusta
Loppukenevvys:
Ilmoittautumismaksu 60€. xx.xx.xxxx mennessä ilmoittautuneille 50% alennus
_________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Roni Poola
Liittynyt: 07 Maa 2008 Viestejä: 108
|
Lähetetty: 30.11.2015 00:09 Viestin aihe: |
|
|
Voipi olla tyhmä kysymys mutta varmistan silti;
"Paloseiniä saa siirtää enintään 30 cm ohjaamoon päin (mittaus kohtisuoraan väliseinää vastaan tai tuu- lilasin alareunasta). Paloseinään saa tehdä lisäilmanot- toaukkoja vastaavat aukot, joiden välissä on vähintään 50 mm etäisyys."
Eli tämän mukaan kardaaneissa voi paloseinän siirtää ikkunan alareunasta mitaten 30 cm oli paloseinä kuinka edessä vaan ? _________________ Volvo POWER! :d |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ville pudas
Liittynyt: 18 Mar 2013 Viestejä: 19
|
Lähetetty: 30.11.2015 07:22 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän sen noin juuri ymmärtää. Liittyskö tämä tarkennus semmoseen keskikmoottori golffiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Kalliomäki
Liittynyt: 23 Lok 2011 Viestejä: 18 Paikkakunta: PARKANO
|
Lähetetty: 30.11.2015 10:09 Viestin aihe: |
|
|
10.5. Turvallisuusvarusteet
10.5.1 Turvakehikko
Jos takapääkaari sijaitsee yli 150 mm B-pilarin takapuolella,
tulee silloin kuljettajan puolen väli vahvistaa
vähintään 2,5 mm vahvalla teräslevyllä, jonka korkeus
on vähintään 300 mm. Levy kiinnitetään pääkaareen
hitsaamalla vähintään 50 % ja B-pilariin hitsaamalla, vä-
hintään 50 % tai pulttaamalla vähintään (3 kpl) 10 mm
pultilla.
Alareuna maksimissaan 100 mm helmakotelon ylä-
puolelle ja vahvikelevyyn ei saa tehdä kevennysreikiä.
Lisäksi kuljettajanpuoleisiin turvakaariin pitää hitsata
liite J:n kuvan 253-31 mukaiset vinot lisätuet
Tuossa itsellä rakenteilla auto ja tilanne on pääkaaren osalta sellainen, että miten tämä sääntökohta mitataan.
Auttakaa, sillä joku tämän säännön on laatinut.
- B-pilarin keskeltä suoraan taakse päin ja ilmeisesti kaariputken keskilinjalle
- oven takareunasta suoraan taakse päin ja ilmeisesti kaariputken keskilinjalle
- joku muu vaihtoehto ---> vai laitanko varmuuden vuoksi nuo käsketyt tuet, jotta katsastuksessa ei tule ongelmia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ville pudas
Liittynyt: 18 Mar 2013 Viestejä: 19
|
Lähetetty: 30.11.2015 11:53 Viestin aihe: |
|
|
jos noin tärpillä on mitan kans niin itse kyllä laittasin varulta, koska katsureita on erilaisia ja sääntö on taas epämääränen tämänosalta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Helldorado
Liittynyt: 19 Mar 2012 Viestejä: 36
|
Lähetetty: 30.11.2015 12:12 Viestin aihe: |
|
|
Tässä tulee mieleen sammonen asia kun evk-liigassa piti hitsata nämä 50mm korkeat laput b-pilarista pääkaareen. 4-oviseen autoon laitettu 2-ovisen kaaret, eli väli on yli tuon 150mm.. Tuo b-pilarin pelti on melko paperia. Jos kova tälli tulee tohon pilariin niin melkovarmasti laput repeää irti ko. pellistä, saattaa käydä kiippeetä kyljyksiin..
En näkis tuota muutosta kovin turvallisena ratkaisuna.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miikka Prittinen
Liittynyt: 30 Tam 2008 Viestejä: 155
|
Lähetetty: 30.11.2015 12:30 Viestin aihe: |
|
|
Ihan turhaanhan noi on niistä mitään hyötyä oo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Ahonen
Liittynyt: 07 Hel 2008 Viestejä: 2 Paikkakunta: Siilinjärvi/Pohjois-Savo
|
Lähetetty: 30.11.2015 22:35 Viestin aihe: |
|
|
Helldorado kirjoitti: | Tuo b-pilarin pelti on melko paperia. Jos kova tälli tulee tohon pilariin niin melkovarmasti laput repeää irti ko. pellistä, saattaa käydä kiippeetä kyljyksiin.. |
Arveletko ihan oikeasti, että jos omasta mielestäsi paperia muistuttava b-pilari tulee tällissä sisään, se pelkkä pilari ei tee kipeää..? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 30.11.2015 23:49 Viestin aihe: |
|
|
Jos nää tukilaput tuee kovin pitkänä b-pilarin ja pääkaaren väliin, niin tuentahan ei ole kovin hirveä "pituussuunnassa". Liekö sitten tukisi paremmin, jos b-pilari ois laputettu esim. oviputkiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Helldorado
Liittynyt: 19 Mar 2012 Viestejä: 36
|
Lähetetty: 01.12.2015 06:20 Viestin aihe: |
|
|
vepukkatiimi kirjoitti: | Helldorado kirjoitti: | Tuo b-pilarin pelti on melko paperia. Jos kova tälli tulee tohon pilariin niin melkovarmasti laput repeää irti ko. pellistä, saattaa käydä kiippeetä kyljyksiin.. |
Arveletko ihan oikeasti, että jos omasta mielestäsi paperia muistuttava b-pilari tulee tällissä sisään, se pelkkä pilari ei tee kipeää..? |
Tekee varmasti, en sitä sanokkaan. Vaan jos pitää ottaa se tälli siitä pilarista niin en haluaisi sinne enää mitään latan pätkiä väliin pyörimään..
En tiedä mitä tällä "uudistuksella" on ajettu takaa mutta jos turvallisuus on se asia ykkönen niin tässä mennään ehkä pykälä vikasuuntaan..?
Arvelen että noin pitkät latat ei pysy siinä pilarissa kiinni kun tälli siihen tulee ja nämä latat on aikalailla ottavalla kohdalla kuskia ajatellen!
Tuonhan voisi kokeilla jossakin romussa miten tuo pelti levy käyttäytyy ja miettiä sitten mitä sillä on tarkoitus hakea.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 01.12.2015 09:55 Viestin aihe: |
|
|
Mittaustapaan ei tunnu löytyvän vastausta, miten B-pilarin ja pääkaaren etäisyys mitataan.
Tästä pitäisi olla kuvitettu ohje tekniikassa, kuten kaariputken asentaminen .
Ei oikeasti lisäapainoa voi varmuuden vuoksi asentaa joka autoon.
Täytyy laittaa viestiä lajiryhmälle ja kysyä sieltä.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
ville pudas
Liittynyt: 18 Mar 2013 Viestejä: 19
|
Lähetetty: 01.12.2015 11:50 Viestin aihe: |
|
|
tuosta 50mm latasta b-pilarista pääkaareen on olemassa lisämääräys jossa sanotaan, jos kaarien sivuputket on lähempänä b-pilaria kuin pääkaari voidaan nämä vahvistukset tehdä siten että sivuputket (ylä ja ala) hitsataan b-pilariin kiinni. Onko tää ny sitte taas merkityksetön sääntö tässä kohtaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|