Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mäkkäri
Liittynyt: 12 Hel 2008 Viestejä: 30 Paikkakunta: Nokia
|
Lähetetty: 14.01.2016 19:02 Viestin aihe: |
|
|
Tuppaa toi glykoli oleen asfaltilla liukkaampaa kuin öljy. Varmaan sen takia kielletty. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 14.01.2016 19:03 Viestin aihe: |
|
|
Selvittääköhän tämä paloseinän siirtoa?
Tälläinen viesti on lähtenyt tänään liitosta jakeluun. Tekstiä on muutakin, mutta mielestäni tässä tärkeimmät.
Tuo paloseinäsääntö tarkoittaa siis että:
1. Saat siirtää paloseinää 30cm ohjaamoon päin, kun paloseinän muodot säilyvät alkuperäisenä.
2. Jos rakennetaan uusi paloseinä, niin mittaus piste on alkuperäisen paloseinän kohdasta olevasta pisteestä ohjaamoon päin 30cm ja mikään osa paloseinästä ei tällöin saa ylittää tätä rajaa, mutta seinän muoto voi olla eri kuin alkuperäinen.
3. Jos alkuperäistä paloseinänpaikkaa ei voida todentaa niin tällöin paloseinä saa olla maksimissaan ohjaamoon päin tuulilasin alareunaan asti
Ja yksi kuva viestistä:
_________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 14.01.2016 21:25 Viestin aihe: |
|
|
Glykoli kielletty? Ja miten tämä toteutetaan talvella?
emppu kirjoitti: | Nopeuden sääntöön on tullut:
"9.13 Jäähdytys
Glykolin käyttö jäähdytysjärjestelmässä on kielletty.
Jäähdytysjärjestelmässä sallitaan vain vesi ja korroosionestoaine."
Tälläisiä sääntöjä ei pitäisi määrätä.
Viranomaistahot on tässäkin tapauksessa ne jotka määräävät ympäristöasioissakin.
Miksi vaikeuttaa omaa toimintaa näillä säännöillä, jotka kuuluvat viranomaisten määrättäväksi?
Tiedoksi tämänkin säännön laatijalle. Glykoolin lisäksi ympäristölle yhtä vaarallisia aineita on esimerkiksi jarrunesteet sekä bensiini ja varsinkin sen vesiliukoinen mtbe-yhdiste.
On kai tarkoitus kieltää nekin, muuten en tälläistä ymmärrä?
Muistuu mieleen sekin vatulointi kun liitossa yrittivät määrätä ambulansseihin varusteita, sellaisia joita niisssä ei pääsääntöisesti ole, edes sairaanhoitopiireillä.
Se vatulointi onneksi kaatui siihenkin että viranomainen älähti ja sanoi että he määräävät pelastustoimista ja varustuksista, ei mikään muu taho. |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapio Rautiainen
Liittynyt: 06 Hel 2008 Viestejä: 60
|
Lähetetty: 14.01.2016 23:11 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus (2. Jos rakennetaan uusi paloseinä, niin mittaus piste on alkuperäisen paloseinän kohdasta olevasta pisteestä ohjaamoon päin 30cm ja mikään osa paloseinästä ei tällöin saa ylittää tätä rajaa, mutta seinän muoto voi olla eri kuin alkuperäinen.) Mikä on alkuperäisen paloseinän kohdassa oleva piste, missä kohdassa siinä. Ei aukea ainakaan mulle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 15.01.2016 07:19 Viestin aihe: |
|
|
Tässä kuva miten niitä tähän asti on toetutettu. Kuva on rakentajalta, joka on rakentanut useammankin auton.
Kai nämä nyt sitten muuttui säännönvastaisiksi yhdessä yössä?
_________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 15.01.2016 08:41 Viestin aihe: |
|
|
mäkkäri kirjoitti: | Tuppaa toi glykoli oleen asfaltilla liukkaampaa kuin öljy. Varmaan sen takia kielletty. |
Totuus on kuulemma tuo. Sääntö ollut aiemmin radan SM-säännössä.
Taas kerran sääntöihin lisätään kysymättä asiaa laajemmin, kaikilta niiltä lajiryhmiltä/lajilta joita sääntö tulee koskemaan. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Salmi
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 361 Paikkakunta: Keskeinen Suomi
|
Lähetetty: 15.01.2016 09:01 Viestin aihe: |
|
|
kylälähtee kirjoitti: | Lainaus (2. Jos rakennetaan uusi paloseinä, niin mittaus piste on alkuperäisen paloseinän kohdasta olevasta pisteestä ohjaamoon päin 30cm ja mikään osa paloseinästä ei tällöin saa ylittää tätä rajaa, mutta seinän muoto voi olla eri kuin alkuperäinen.) Mikä on alkuperäisen paloseinän kohdassa oleva piste, missä kohdassa siinä. Ei aukea ainakaan mulle. |
Eli tuossa kuvassa yksi "toiseksi alimman nuolen" alla oleva 30cm, sitä kohtaa paloseinä ei saa "ylittää" ohjaamoon päin. Sen vasemmalle (moottorin) puolle taasen saat tehdä paloseinän vaikka aaltopellistä (jos vahvuus riittää). Näin siis ymmärtäisin ja tulkitsisin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Solkinen
Liittynyt: 21 Huh 2008 Viestejä: 102 Paikkakunta: äetsä
|
Lähetetty: 15.01.2016 09:45 Viestin aihe: |
|
|
ja koska paloseinä ei ole suora pelti sivusuunnassakaan, niin sen alkuperäistä paikkaa kaikilla kohdin ei pysty todentamaan kuin kuljettamalla poisleikattua paloseinää mukanaan, eli siis uusi sääntö on käytännössä että sen paloseinän saa siirtää enintään ikkunan alareunaan? Eli siis taas jos tarkistellaan sääntöjä sanasta sanaan niin tehdään 50% koreista uusiksi, vaikka varmaan tarkoitus ei ole ollut kuin selventää sääntöä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapio Rautiainen
Liittynyt: 06 Hel 2008 Viestejä: 60
|
Lähetetty: 15.01.2016 09:50 Viestin aihe: |
|
|
Olet Antti oikeassa. Tarkistin Iirolta eli konehuoneen puolimmaisesta kohdasta mitataan 30cm ja mikään osa uudesta ei saa sitä ylittää. Tämä siis jos tehdään suorasta pellistä uusi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Kokko
Liittynyt: 20 Tam 2008 Viestejä: 23 Paikkakunta: Alajärvi
|
Lähetetty: 15.01.2016 17:09 Viestin aihe: |
|
|
Oma käsitys on ollut aina se että max. siirto on se 30cm, eli mistään kohdasta ei saa enempää siirtää.
Jos tuon alemman kuvan mukaan on tehty niin mielestäni ne on ollut jo aiemminkin sääntöjenvastaisia.
Ei vika ole säännöissä vaan siinä että niitä ei noudateta, sitten kun on tarpeeksi sääntöjenvastaisia autoja niin säännöt muutetaan vastaamaan jo olemassa olevia autoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
matias sutinen
Liittynyt: 15 Tam 2016 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 15.01.2016 19:13 Viestin aihe: |
|
|
Nythän tuo on selvästi tuo paloseinä sääntö. Tuolla tavalla olen itse aina tulkinnut tuon säännön. Kohti suoraan 30 senttiä. Ahneus tuo ihmisen perisynti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JV
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 132 Paikkakunta: Nakkila
|
Lähetetty: 15.01.2016 19:38 Viestin aihe: |
|
|
Juuri näin, ja vielä kun pidetään huoli että moottori on moottoritilassa eikä kardaanitunnelissa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 16.01.2016 09:16 Viestin aihe: |
|
|
Kun tuo moottorin siirtohan tätä paloseinän siirtoakin enimmäkseen teettää. Olisiko hyvä määrittää tuo moottorinsiirron maksimi jotenkin, sen sijasta kuin tuota hankalaksi osoittautunutta paloseinänsiirtoa ja sen lopputulosta?
Toisaalla on ehdotettu että moottorin paikka määriteltäisiin, esimerkiksi lohkon ohjaamon puoleisesta päästä. Lähtöpisteenä mittaukselle olisi etunapojen keskipiste -> lohkon takapää max. xx cm.
Paloseinä tämän jälkeen vapaa muutoin kuin jo säännöissä olevin määräyksin.
_________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Teemu Matinaho
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 26
|
Lähetetty: 16.01.2016 09:27 Viestin aihe: |
|
|
Mut sittenhän tulee taas lisää laittomia autoja/vaikeutetaan autojen tekoa kun on siirrettyjä akseleita.! Tuo paloseinä sääntö on ihan hyvä jos sitä valvotttais/noudatettais eikä laiteta moottoria kardaani tunneliin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Anttti-Pekka Männistö
Liittynyt: 17 Hel 2008 Viestejä: 346
|
Lähetetty: 16.01.2016 09:52 Viestin aihe: |
|
|
Näin kädettömän näkökulmasta koko ”sinne tänne” siirtely tuntuu hieman koomiselta ja mitä se hieman siinä teki.
Kyseessähän on ”Pelle Pelottomien” laji ja sitä ahdistetaan kaiken maailman määräyksillä ja säännöillä – antakaa poikien rakentaa ja keksiä.
Minusta moottorin voisi laittaa ihan mihin vaan kunhan on riittävästi plootua ympärillä suojaamassa vaikka katolle.
Akselit sais laittaa vaikka peräkkäin jos haluaa, keinutuolilla on tosin hankala ajella.
Volvon vinokoneet Volkkarin ahteriin niin kuin Ruottissa.
Radat leveämmiksi ja hitaimmiksi, sieltä se hauskuus löytyy ja kenties ”halpuuttaakin”!
Ei noita pirukaan valvo ja kuljettajien oikeusturvakin kärsii kun sääntöjä muutellaan edes takaisin.
”Pieni, musta, pyöreä ja ilmaa pitää lähtöön tultaessa olla”, siinä esimerkiksi rengassääntö jota on helppo valvoa ja on tasapuolinen.
Jos joku keksii näppärän idean niin hemmetinmoinen ”valtuuskunta” on heti hankaloittamassa ja kieltämässä monesti hyvääkin kehitysideaa.
”Anteeksi, minäkö yksinkertainen – en vaan ymmärrä”!
ps. mie lähen Hirvensalmelle, siellä ei oo pilkkuja! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|