Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jussiw
Liittynyt: 03 Maa 2009 Viestejä: 8 Paikkakunta: Helsinki
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrki Koivula
Liittynyt: 04 Lok 2008 Viestejä: 63 Paikkakunta: Laihia
|
Lähetetty: 26.03.2009 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Riippuu mihin käyttöön tulee.
Jos aivan kaikki mahdollinen on tehty millä pyörivämassa on saatu minimoitua niin ehkä sitten, spoolin jälkeen ontto pinjoniakseli niin rupee oleen jo melko kevyttä.
Kiihdytyskäytössä ja legendseissä spooli on todettu paremmaksi ja kestävämmäksi kun hitsiperät.
Siviiliautoon ei kannata laittaa ja jokkisautoon ei ainakaan.Muissa lajeissa 100% tasauspyörästö kielletty. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussiw
Liittynyt: 03 Maa 2009 Viestejä: 8 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 26.03.2009 22:22 Viestin aihe: |
|
|
onko jotain muuta syytä että ei jokkikseen kuin että maksavat nuo spoolit aivan liikaa siis että onko joku rakenteellinen syy kuin tuo hinta puoli jos vaikka löytyisi sorvari joka sorvaisi sellaisen niin sopisiko lajiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 26.03.2009 22:51 Viestin aihe: |
|
|
Ainoa syy taitaa olla juurikin se työn määrä kun tommosta spoolia ruvetaan tekemään, sorvata ja jyrsiä(vetoakselin spoorit) ja vielä karkaista koko komeus! ja sit sulla melkein pitäis olla malli mistä se tehdään jotta saat tarkat mitat . Onnistuu tietysti mittaamalla vanhasta murikasta muttamutta.....
Pahimmassa tapauksessa se akseli katkee sieltä spoorinjuuresta ja sorvaa koko spoolin sököksi. Mutta jos on mahdollisuus niin kaikkea muuta kannattaa kokeilla paitsi kansantanssia ja sukurutsausta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrki Koivula
Liittynyt: 04 Lok 2008 Viestejä: 63 Paikkakunta: Laihia
|
Lähetetty: 26.03.2009 22:54 Viestin aihe: |
|
|
Anonymous kirjoitti: | Ainoa syy taitaa olla juurikin se työn määrä kun tommosta spoolia ruvetaan tekemään, sorvata ja jyrsiä(vetoakselin spoorit) ja vielä karkaista koko komeus! ja sit sulla melkein pitäis olla malli mistä se tehdään jotta saat tarkat mitat . Onnistuu tietysti mittaamalla vanhasta murikasta muttamutta.....
Pahimmassa tapauksessa se akseli katkee sieltä spoorinjuuresta ja sorvaa koko spoolin sököksi. Mutta jos on mahdollisuus niin kaikkea muuta kannattaa kokeilla paitsi kansantanssia ja sukurutsausta |
Heitti näköjään vieraaksi meikäläisen, sitä se yätuuri teettää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Toni Jokilehto
Liittynyt: 27 Huh 2008 Viestejä: 49 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Lähetetty: 27.03.2009 01:25 Viestin aihe: |
|
|
Kerran kokeilin spooli-perää....kesti tasan yhen kerran nostaa kytkimen. 187hp volkkari. Tän piti olla joku hitech mutta niin van nöyrty. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrki Koivula
Liittynyt: 04 Lok 2008 Viestejä: 63 Paikkakunta: Laihia
|
Lähetetty: 27.03.2009 05:00 Viestin aihe: |
|
|
Toni kirjoitti: | Kerran kokeilin spooli-perää....kesti tasan yhen kerran nostaa kytkimen. 187hp volkkari. Tän piti olla joku hitech mutta niin van nöyrty. |
Vesissäkin on eroja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Toni Jokilehto
Liittynyt: 27 Huh 2008 Viestejä: 49 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Lähetetty: 27.03.2009 09:07 Viestin aihe: |
|
|
jppkoo kirjoitti: | Toni kirjoitti: | Kerran kokeilin spooli-perää....kesti tasan yhen kerran nostaa kytkimen. 187hp volkkari. Tän piti olla joku hitech mutta niin van nöyrty. |
Vesissäkin on eroja |
Älä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|