Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Marko Rantanen
Liittynyt: 04 Hei 2009 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 03.09.2009 19:37 Viestin aihe: Millaista viritystä? |
|
|
Datsun 140Y:stä jokkispeli. Itsellä on tallissa Fordin 2.0 OHC, josta meinasin konetta kyseiseen autoon. Aikomus ei ole tehdä mitään yli 200hv konetta(vielä). Mikä olis sellaista perus viritystä? Mitkä männät? Mikä nokka? jne... Kertokaa mielipiteitä. (Mielipide on kuin p....reikä, se on kaikilla.)
Mites askin laita? Olis tarjolla fordin 4v. tai dassen oma. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Henrik Björkqvist
Liittynyt: 13 Tou 2008 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 03.09.2009 19:56 Viestin aihe: |
|
|
Moro riippuu mikä on budjetti..
no jos edullisen niin tässä yks esimerkki
vakio alakerta lohkosta tavaraa pois niin paljon että männät tulee yli lohko tason n 0,25-0,30mm jolloin palje alue jää riittävän pieneksi!!!
felpro kansipahvi (1mm paksu) 1,6 ohc kansi jota hiukan kenties hiplata mm kisa mallin seetit koneistaa ajaa ventiileihin kulmat
nokkia saa vaikka Laaksosen Eerolta. rallyracesta yms
jos jostain löydät aidon enemin a8 niin se olis jees! muitakin toki on
hiipakalta imusarja
ja tupla kaasarit hommaat
joku pelti pako vauhtipyörästä pois jne niin siitä saa varmaankin kohtuu pelin kyläkisoihin.
jos rahaa on niin kuplan 92 männät ja saabin kanget...
onko foortin pikku loota vai iso loota?
pikku laatikko kestää jos kestää
iso kestää jo melko hyvin.
toivottavasti oli jotain apuja edes |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Rantanen
Liittynyt: 04 Hei 2009 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 03.09.2009 21:07 Viestin aihe: yes |
|
|
Oli paljonkin. Kiitoksia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Henrik Björkqvist
Liittynyt: 13 Tou 2008 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 04.09.2009 09:24 Viestin aihe: |
|
|
sen kannen kasaaminen ei sitten aina ole ihan yksinkertaista
meinaan että venttiilikoneisto sattuis kohdalleen
venttiilien pituudet merkitsee pajon johon vaikuttaa keinuvipujen asento
jolloin venttiilien ajoitus keskenään voi mennä metsään ja pitkälle
(ei kerry painetta koneeseen)
ei riitä pelkästään että nosto osuu vipan liukupinnan keskelle
esimerkki itselläni oli f ryhmän escort 237hv virtaavalla kannella 92 alakerralla crane 310 nokalla jne kone tehoa antoi vaan 176hv.
puristuksia mittaamalla pyöritys paineet Olivat vain 9kg johtuen muistaaksen liian lyhyistä venttiileistä jolloin venttiilien aukiolo ajat olivat jotain aivan muuta mitä niitten piti olla
eli tarkkana sen nokan asentamisen kanssa ja kellottaa se ehdottomasti täytyy että kaikki arvot toteutuu
siitä koneesta mitattiin lohko männät venttiili istukat ja venat tehtiin mitään ihmeellistä ei löytynyt mutta toi venttiilien pituus oli syy
jos laitat hiotun nokan pienellä perus ympyrällä niin laschcappejä tarviit ja pitkiä säätöpultteja jne jne
onnea auto rakennukseen! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa Launiainen
Liittynyt: 14 Lok 2008 Viestejä: 82
|
Lähetetty: 04.09.2009 12:01 Viestin aihe: |
|
|
Jos haluat halvalla hyvän niin laita osto puolelle ilmotus että haluat ostaa Burtonin BF63 nokan. Menee vielä omilla keinuvivuilla eikä tartte venttiilejäkään paljoon kattoa jos tehdastekoisen ostat. Sitten vaan vähän kanavia siistit ja korotat imukanavaa, venttiilit olisi myös hyvä muotoilla vaikka seeteille ei mitään tekisikään. Sitten vaan 40tuplat tai 45set jos rahaa enemmän käytössä. Lohkosta tosiaan jonkun verran pois sitten vaan kantta laskemalla sopiva puristus suhde ja venttiilikolot mäntiin. Kannattaa laittaa 1.6sen kansi vaikka onkin pienemmät venttiilit tai sitten hitsata 2litrasen kannen palotilaa ja käyttää sitä.
Voi pikkulootaakin käyttää voi vaan keppi jäädä käteen tai mennä kaks vaihdetta päälekkäin. Olis tossa yks saabbi jos kiertokanget haluat tule hakemaan ilmaiseksi pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Samuli Anttila
Liittynyt: 05 Maa 2008 Viestejä: 14
|
Lähetetty: 04.09.2009 14:39 Viestin aihe: |
|
|
Teet kerralla kunnolla ja ostat Poikkimäeltä kannen, 92 vw alakerta, Virtasen uusin 13.5mm nostolla oleva nokka, puristussuhde 13, Marteliuksen Xl sarja, 200+hv/240nm, Datsuni mailmalle ja palkinnot kotiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Henrik Björkqvist
Liittynyt: 13 Tou 2008 Viestejä: 50
|
Lähetetty: 04.09.2009 16:29 Viestin aihe: |
|
|
samanlailla niissä isossa ja pikku laatikossa on kepit kiinni sierrassa sit taasen pulteilla
mut tosiaan jos käytät sitä vahaa takaveto pikku/isoa lootaa missä keppi jengalla (muovi mutterilla)ruuvataan kiinni niin varmista sen kiinnitys jollaki ettei kepukka jää hanskaan tai osta teräs keppi.
jos taasen sellanen sierra loota mis keppi erinlailla kiinni nii se on asia erikseen..
mittaa sitten tartteeko mitään koloja venoille mäntiin itse ei ainakaan ole tarvinnu koskaan tehdä.
työn iloa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Rantanen
Liittynyt: 04 Hei 2009 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 04.09.2009 18:38 Viestin aihe: JEP. |
|
|
Kiitoksia kaikille tähän astisille, ketkä ovat jakaneet "salaisuuksia" koneen virityksestä.
Yritän saada jotain aikaiseksi.
Vai pitäiskö tehdä suuren maailman tyyliin. Hommata viimesen päälle härvelit ja systeemit ja tulla itse luxus kyydillä (esim. helikopterilla) kilpailupaikalle, ajaa ja häipyä. HEH HEH
Vanha hiace ja lainakärryt. YES. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|