Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Hannu Häkämies
Liittynyt: 17 Hel 2008 Viestejä: 13
|
Lähetetty: 07.04.2011 13:17 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus akk:n päätöksistä 2/11
"Lisäksi hallitus toteaa, että AKK:n jäsenseurojen sekä päätoimitsijalisenssien haltijoiden tulee toimia kilpailutoiminnassa täysin AKK:n sääntökirjan mukaisesti."
Olisin muuten mennyt sanginjoen ponnen hiihtokilpailuihin kilpailunjohtajaksi, mutta kun tuossa edellisessä tiedotteessaan akk käskee noudattaa akk:n sääntökirjaa niin eivät hiihtäjät kerpeles ymmärrä sääntöjä.
Ja koitin valottaa että hiihdetään alkuerät jne ja sit lopuksi finaalit. Meinasivat et 50km perinteisellä saattaa tulla osallistuja pula?!
Ja ei saatu tarpeeksi aluevalvojia lenkille ku ei taho johtotornista johtaja nähdä koko rataa! Väliaikapisteiden sijaan oli vain liputuspisteitä.
Ongelmia tuottaa tuo Akk:n hieno maininta! _________________ Hannu Häkämies |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JV
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 132 Paikkakunta: Nakkila
|
Lähetetty: 07.04.2011 14:47 Viestin aihe: |
|
|
Todennäköisesti toimitsijoita ei tulla rankaisemaan Race-toiminnasta, luulisin ettei tätä toimitsijaporukkaa nyt niin paljon ole että sanktioita jaetaan mielivaltaisesti.
Tuo on kyllä jo yllättävä vastaantulo että vanhojen kypärien muuntamista Hans-käyttöön selvitetään. Tästä koko Hans-keskustelusta muistuu mieleeni kun joskus pikkupoikana mopokypärä tuli pakolliseksi. Silloin naurettiin koko hommalle ja kaikille jotka kypärää pitivät. Ja nykyään taitaa olla homma kääntynyt päälaelleen, ehkä näin käy myös Hanssin kanssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 07.04.2011 18:30 Viestin aihe: |
|
|
"Tekniikka-lajiryhmälle annettiin tehtäväksi tutkia jm-luokan kypäränormisto liittyen hans-kiinnikkeiden käyttöön ja asennukseen"
Hyvä kun 2009 päätetty asia nyt jo tutkitaan, ensin päätetään ja sitten jos joku taho sitä vastustaa, niin sitten vasta tutkitaan.
Yhden kauppurin mukaan klipsit voi asennuttaa tehtaalla vanhaan kypärään satkulla, jos kyljissä on niitä varten tulpatut paikat, muuten ei
Tutkia pitää myös hanssin toiminta jokkikselle tyypillisessä onnettomuudessa, tyyppi poikkeaa aika merkittävästi siitä mihin hans käsittääkseni alunperin suunniteltiin eli estämään pään notkahdus ns. suoraan seinään ajettaessa
Jos hans ei vaaranna turvallisuutta tässä lajissa ja asia selkeästi todennetaan ja perustellaan niin se on mahdollista että kymmenen vuoden kuluttua se onkin jo melko yleinen varuste jokkiksessakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 08.04.2011 18:51 Viestin aihe: |
|
|
Miten ehjäkoriseen VW kuplaan "kartanlukijan" paikalle lattiatasoon asennettu 150 kg:n lisäpaino parantaa kyseisen auton turvallisuutta???? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 08.04.2011 20:08 Viestin aihe: |
|
|
Tuollainen määrä tuossa paikassa ei paranna mitään, ymmärsinkö oikein että kupla on ollut tähän asti 90kg alipainoinen?
Painonjakaumiakin kannattaa miettiä painoa lisäillessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 08.04.2011 22:27 Viestin aihe: |
|
|
Jos VW Kuplaan laitetaan 200 hp. moottori niin sen tilavuus pitää olla yli 2050 cm3 jolloin "3 kuukauden" säännön mukaan auton paino piti olla 900 kg. ja mikäli autossa oli aiemmin 1679 cm3 moottori niin auton paino oli silloin 680 kg. jolloin lisäpainoja pitäisi laittaa uuden moottorin vuoksi melkoinen kasa,
mutta uuden "sääntöhelpotuksen" avulla auton minimipainoksi riittääkin 870 kg. jolloin lisäpainoja tarvitaankin v a i n 190 kg.
Tämä jos mikä parantaa sitä turvallisuutta! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JUSA
Liittynyt: 18 Hel 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Lappila
|
Lähetetty: 09.04.2011 07:40 Viestin aihe: |
|
|
Eikö mielikuvitus vieläkään riitä muualle kuin klönttiin apukuskin paikalle...ne kaariputket sekä lattian vahvistamiset ja keulan vahvistamiset ovat kaikki pois suljettuja???
tarkennus varuste sääntöihin
http://www.autourheilu.fi/29317.aspx _________________ Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 09.04.2011 09:30 Viestin aihe: |
|
|
Melkoisen paljon rautaa saat käyttää lattian ja keulan vahvistamiseen jotta saat niistä 190 kg. lisäpainoa kyseiseen VW Kuplaan ettei "apumiehen" lattiaan tarvitsisi lisätä sääntöjen määräämää lisäpainoa.
Rakenna sellainen auto niin tulen katsomaan onko se "nykysääntöjen mukainen", ilmoita kun auto on valmis. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 09.04.2011 09:47 Viestin aihe: |
|
|
edellinen sääntö olikin voimassa jo kolme päivää, hyvä silti kun tehdään tarkennuksia, taitaa vieläkin olla varaa tehdä jotain tarkennusta.
Alkaa usko loppua tohon sähläämiseen, AIK.ssa on nyt sammuteltu tulipaloja tässä pari kuukautta ja tuntuu että liekit senkun yltyy.
Toivottavasti järjestäjät aktivoituu ja lakkaa pelkäämästä tuota uhittelua, jos kilpailuun ei näytä riittävän osallistujia Aik.n alaisuudessa niin peruutusilmoitus sisään ja kutsu auki JR-kilpailuna uskon että kilpailijoita rupeaa ilmestymään.
AKK ei omista yhtään rataa. Seura päättää mitä sen radalla ajetaan.
Kerho joka järjestää yhden tai kaksi jokkiskisaa vuodessa menettää kaikki tulonsa jos kisat joudutaan perumaan, AKK.ta ei nuo menetykset kiinnosta.
Mikäli AKK vie seuralta ns.järjestämisoikeudet pois rangaistuksena niin mitä sitten, tuloshan olisi ollu kuitenkin nolla .Pari JR kisaa ja vaikka rokkiralli kilpailut niin seuran tulos saadaan taas kuntoon |
|
Takaisin alkuun |
|
|
H.A
Liittynyt: 10 Lok 2010 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 09.04.2011 11:05 Viestin aihe: |
|
|
onko hytösellä vain 3 aivosolua, ja 2 pelaa pingistä viimesellä?
(eikä palkokasveja)
laita siihen kuplaas vaikka 10mm matskusta moottorin alle pohjapanssari... kyllä tulee painoo! se painon lisääminen turvallisesti nyt vaan on helpompaa kun uusien korien kevennys, turvallisesti... mä nyt vaan en ymmärrä miks näitä lisäpainoja vastaan ollaan niin kovasti. ajatelkaa kokonaisuutta, älkää omaa persettä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tumppi jou
Liittynyt: 07 Huh 2011 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 09.04.2011 13:20 Viestin aihe: |
|
|
Asiasta toiseen. Tuli rakennettua itselle ensimmäinen 1.8 moottori niin meneekös tuo 2.0 painon mukaan vai kuinka?. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Ilomäki
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 198 Paikkakunta: Oulainen
|
Lähetetty: 09.04.2011 14:08 Viestin aihe: |
|
|
JV kirjoitti: | Todennäköisesti toimitsijoita ei tulla rankaisemaan Race-toiminnasta, luulisin ettei tätä toimitsijaporukkaa nyt niin paljon ole että sanktioita jaetaan mielivaltaisesti. |
Näinköhän..? http://jokkisrace.net/phpBB3/viewtopic.php?p=1313#p1313 _________________ Se on ihan sama mistä päästä auto vetää, kunhan se on hyvä ajettava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 09.04.2011 15:35 Viestin aihe: |
|
|
H.A kirjoitti: | onko hytösellä vain 3 aivosolua, ja 2 pelaa pingistä viimesellä?
(eikä palkokasveja)
laita siihen kuplaas vaikka 10mm matskusta moottorin alle pohjapanssari... kyllä tulee painoo! se painon lisääminen turvallisesti nyt vaan on helpompaa kun uusien korien kevennys, turvallisesti... mä nyt vaan en ymmärrä miks näitä lisäpainoja vastaan ollaan niin kovasti. ajatelkaa kokonaisuutta, älkää omaa persettä! |
Arvoisa H.A
Rakennatko mahdollisesti JM-autoa Venäjällä tapahtuviin kilpailuihin kun sinulla on omat sääntösi esim. pohjapanssarista vai annatko katsastusmiehelle oman millimetrimitan jonka asteikko on normaalista poikkeava |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JUSA
Liittynyt: 18 Hel 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Lappila
|
Lähetetty: 09.04.2011 23:23 Viestin aihe: |
|
|
Juha Hytönen kirjoitti: | Melkoisen paljon rautaa saat käyttää lattian ja keulan vahvistamiseen jotta saat niistä 190 kg. lisäpainoa kyseiseen VW Kuplaan ettei "apumiehen" lattiaan tarvitsisi lisätä sääntöjen määräämää lisäpainoa.
Rakenna sellainen auto niin tulen katsomaan onko se "nykysääntöjen mukainen", ilmoita kun auto on valmis. |
Sinulle kupla on 2litran koneella oleva kupla on elinehto? Onko pakko rakentaa kuplaan 2L konetta? Miksei koppaa voi tunkea täyteen kaaria sekä turvavöiden kiinnityskohdat vahvistaa suurilla ja paksuilla lapuilla,helmat korjata vähintään 2mm pellillä sekä kaikki muutkin ruosteet korvata vähintään 2mm pellillä? Kuplan paino vakiona Omamassa: 770–785 kg wikipediasta kopioituna.
Kun vakio autosta otetaan sisusta sekä äänieristeet yms. pois ja lisätään kaaret, ollaan suurinpiirtein samassa painossa kun vakioauto. Siihen 100kg lisää turvallisesti ei mielestäni ole ongelma ja jos se jollekin on niin suosittelen rakentamaan jonkun muun kopan ainoastaan 1650cc koneella...
Ja viimeiseen lauseeseen EN RAKENNA koska rakennan muun tyyppisiä autoja joissa ei tarvitse miettiä painoja. _________________ Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Joni Kohtaniemi
Liittynyt: 12 Elo 2010 Viestejä: 6
|
Lähetetty: 10.04.2011 08:21 Viestin aihe: |
|
|
Tervehdys arvon kanssasisaret
Mitenkäs se sääntö nyt menee, pitääkö siihen apparin oveen ruuvata joku verhoilu kiinni? Sisusromut ilmeisesti sai poistaa, ja oven pitää toimia normaalisti, mutta miten se verhoilu? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|