Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 13.06.2013 15:27 Viestin aihe: Hallituksen päätöksiä: |
|
|
http://www.autourheilu.fi/37661.aspx _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 13.06.2013 16:15 Viestin aihe: |
|
|
Onko nyt siis sallittu ruisku myös takatuuppareissa kun läpänhalkaisijat on 45mm max. ?
Ostotarjoussääntö meni entistä enemmän metsään,ei tue "uusien" korien rakentamista ja viivalle tuontia kun vain yhden suojan saa tehdä.
ostotarjouksen hinta noussut kaksi ja puolikertaiseksi vuoden 2010 tasosta... = 50e |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrki Siekkinen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 143 Paikkakunta: Jkl Rock City
|
Lähetetty: 13.06.2013 16:37 Viestin aihe: |
|
|
On harmi huomata, että uusilla tarjoussäännöillä jatketaan pienten kisojen alasajoa. Se on sääli, että suuntaus on niin vahvasti siihen '20 kisaa vuodessa' -malliin, jossa kisat on isoja, autot on siistejä ja porukka on paikalla to-ma... noh, se salonkikelpoisuus on (kai) hyve sinänsä.
vwtyp1 kirjoitti: | ei tue "uusien" korien rakentamista ja viivalle tuontia kun vain yhden suojan saa tehdä. |
Samaa mietin. Hyvästä säännöstä on huomattavasti vaikeampi palata vanhaan, kuin että sääntö olisi aina pidetty ennallaan. Mielestäni oman auton pitämiseen pitäisi tässä lajissa olla realistinen mahdollisuus, tämä uudistus heikentää sitä. Lisäksi nyt se oman auton hakeminen takaisin (kisasta) alkaa oikeasti olla hinnakasta. Ja kun niitä lisäksi pitää aina odotella se muutama vuosi viivalle =). Tämä yhtälö ei oikein motivoi.
Omalta kohdalta kylläkin vain helpotti, nyt ei tarvihe keksiä Pevetsuun 80 kiloa lisäpainoa... peltoautoissa kun ei ole painorajoja. _________________ Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ilkka Ollikainen
Liittynyt: 03 Syy 2010 Viestejä: 24
|
Lähetetty: 13.06.2013 17:21 Viestin aihe: |
|
|
EVK-autoissa ilmamäärä vapaa? Eli giljotiiniläppärungot on ens vuonna sallitut? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrki Siekkinen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 143 Paikkakunta: Jkl Rock City
|
Lähetetty: 13.06.2013 18:39 Viestin aihe: |
|
|
Ilkka kirjoitti: | EVK-autoissa ilmamäärä vapaa? Eli giljotiiniläppärungot on ens vuonna sallitut? |
Juurikin näin. Ja mikä parasta, ei mitään 90+ mainintoja missään... ja tähän hymiö.
No, olihan tuo tiedote taas semmoista tankerokieltä, että ehkäpä kannattaa odotella. Kai se sääntökirja ilmestyy joskus, ja täsmentävät tiedotteet sitten sen jälkeen. _________________ Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vastapaino
Liittynyt: 03 Lok 2008 Viestejä: 40
|
Lähetetty: 13.06.2013 20:28 Viestin aihe: Ketä tämä palvelee? |
|
|
Jahas..taas istumalihakset edellä puuhun ja vieläpä oksan kohdalle.
Ketä tämä palvelee? Ostotarjouksen hinta täysin käsittämätön, ulkopuoliselta 50 euroa ja suojakin 30e?
Voi hyvää päivää ja yötäkin samasta saavista! Autojen hintaa on tarkoitus hillitä sillä että autot kiertää, joskin realistinen mahdollisuus auton pitämiseen olisi hyvä olla! Kuinka usein sääntöjä pitää vekslata? Kyllä tämä tappaa perusharrastajan mahdollisuudet saada ostettua autoa ja jobbarit elävät entistä paksummin!
En tiedä mitä muut ajattelevat, mutta nykyisin pidän itselleni järkevänä sopukauppahintana ehjästä tuupparista noin 1800-2000 euroa, koska en ehdi työni takia autoja tekemään alusta loppuun enkä voi joka viikonloppu juosta autoja ostamassa. Kiinnostus ajamiseen on kuitenkin olemassa ja sanoipa kuka tahansa mitä tahansa siitä, että kaikki lajin parissa viihtyvät eivät rakenna uusia autoja, vaan korjaavat kaadettuja tai muuten vammautuneita, on kuitenkin tosiasia. Siitä, onko jobbareilta ostaminen ylipäätään moraalisesti oikein, voidaan varmasti keskustella yhden pulinaboksillisen verran tulematta yksimielisyyteen.
Jos autoni menee kaupan, en marise siitä sillä olenhan sen itsekin ostolla saanut. Jokkiksessa mennään kuitenkin entistä enemmän sitä kohti, että kauheiden satsausten tekeminen kannattaa ja niiden joilla on rahaa mättää saavitolkulla ostavat rojut takaisin koska se kannattaa. Tässähän oravanpyörä vain kiihtyy, kun auton saaminen tarjouksella vaikeutuu ja kallistuu entisestään, vastaavasti myös siedettävän sopuhinnan raja nousee.
Nyt kannattaisi tarjoussääntö jäädyttää edes nykytasoon, jossa autojen rakentajalla ja ajajalla on todella iso etu siihen nähden mitä esimerkiksi allekirjoittanut joutuu tarjouksiin käyttämään saadakseen kalustoa.
Pyydän asiallisia kommentteja aiheeseen! Nyt olisi hyvä aika vedota lajiryhmään ja hallitukseen että pitäydyttäisiin nykysäännössä. Ilmoittautumismaksuun en ota kantaa, itselleni se on harrastuksen pienin kulu. Nuorille se voisi esimerkiksi olla puolet yleisen summasta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jari törmänen
Liittynyt: 28 Tam 2010 Viestejä: 52 Paikkakunta: rovaniemi
|
Lähetetty: 13.06.2013 20:43 Viestin aihe: |
|
|
pitää ilmeisesti lopettaa jm-harrastus ja siirtyä sprintin puolelle. vituttaa tämä ainainen sääntöjen mulkkaus. ensin kysellään s.postilla harrastajien mielipiteitä ja päätökset ovat just päivastaiset harrastajille |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuke
Liittynyt: 12 Lok 2012 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 13.06.2013 20:48 Viestin aihe: |
|
|
Samaa mieltä vastapunnuksen kanssa, perusharrastajan mahdollisuus saada auto kisoista esim kolmella lapulla (joka on mielestäni vielä maltillinen ostoporukka liikenteessä) yksi ostoreissu lähikisaan 100km sisällä maksaa uudella säännöllä yli 200 euroa kun laskee polttoainekulut ja lipun kisapaikalle mukaan.
Tämän jälkeen vielä todennäköisesti tyhjin käsin kotiin ellei halua ostaa kaatunutta nelipyttystä, kolmemäntästä aaäksä sitikkaa..
Auton myyntihinnan nosto laski ehkä vähän kynnystä tuoda uusi kyläkisakuntonen harrasteluauto kilpailuun, mutta auton pitäisi silti olla ostettavissa muutenkin kuin suorilla. Harvaa kiinnostaa mennä tuhlaamaan rahojaan pelkkiin lappuihin. Raharikkaat on erikseen osto-orkesteria värväämässä, mutta muistelisin että lajin nimi on jokamiesluokka..
Kuuntelen mielelläni vastauksia kysymykseen:
Keitä harrastajia ja millä tavoin tämä palvelee? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tatu Hakala
Liittynyt: 04 Kes 2013 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 13.06.2013 21:08 Viestin aihe: Järjetöntä touhua |
|
|
Ei kyllä todellakaan mene järkeen tämä sääntömuutos tarjouksiin liittyen. Eikö lajin pääasiallinen tarkoitus kuitenkin ole ajaa autoilla jotka SAA MENNÄ KAUPAKSI JA ETTÄ NIITÄ VOI JOPA KILPAILUN "ULKOPUOLISETKIN" OSTAA JA AJAA NIILLÄ? Ja pitääkö tässä päästä pörssiyhtiön kermakerhoon että rahat riittää lähteä edes yrittämään auton ostoa kilpailusta? Ostoreissuun menee jo nyt kahdelta kaverilta vähintään 200 euroa matkoihin, tarjousrahoihin, syömisiin ym. eikä mitään ole vielä siinä vaiheessa edes ostettu!
En tiedä kenelle tätä lajia oikein harrastetaan, tuntuu ettei se pää-asianomainen enää ole ratin takana. Samoin kun nimimerkki "Vastapaino", ajelen muiden tekeleillä joita pyritään ehostamaan, entistämään ja restauroimaan kilpakäyttöön, ja jotka sen suurempia omistajan marinoita saa tulla ostamaan ja viedä kotiinsa jos niissä jotain ostettavaa näkee. Mutta näin ollen olisi toivottavaa että menetetystä autosta saaduilla rahoilla olisi edes teoreettiset mahdollisuudet ostaa seuraavasta kilpailusta uusi ruuvattava!
Ihan silkasta mielenkiinnosta kysyn, voiko ko. hallituksen kokouksessa jo päätetyt ostotarjoussääntömuutokset perua ja jos voi, kenen käsissä se on? Olisi nimittäin sankarviittaa tarjolla sille herralle joka peruu moiset plörinät. Voisiko vaikka Hannu Karpo lähteä tätä asiaa ajamaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuke
Liittynyt: 12 Lok 2012 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 13.06.2013 21:27 Viestin aihe: |
|
|
Ja näin perään mainittakoon että nyt 8 vuoden tauon jälkeen on taas oman kotitallin perheporukalla alotettu lajin harrastaminen, ja melkeen kaduttaa jo.
Ei olla siis viime vuoden aikana ajettu eikä täten harrastajakyselyä saatu, mutta onko tätä keskustelua lukemassa yhtäkään kuljettajaa ja harrastajaa joka on ko. kyselyssä päässyt ilmaisemaan halua tarjousrahan nostolle, vai onko tämä suoraan lajiryhmän päättämä esitys hallitukselle?
Onko jossain äänestyksessä enemmistö harrastajista kannattanut tätä?
Tarkoitus ei ole hyökätä ketään asiaa kannattanutta kohtaan millään tapaa, vaan herättää keskustelua aiheesta. Ne jotka on hiljaa, yleensä rutisee valitukset huppuunsa vasta kun asiat on täysin päin helvettiä eikä mitään enää tehtävissä.
Toivottavasti tälle asialle on jotain vielä tehtävissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 13.06.2013 21:44 Viestin aihe: |
|
|
Nykyinen kuskeille voimassa oleva tarjoussääntö 3kpl olisi ihan hyvä samoin hinta,pois lukien että toimitsija tarjoukset myös yhteen kappaleeseen vaikka sitten ilmaiseen. Ja jos autolla ajaa useampi kuski niin maksimi suojamäärä yhtä autoa kohti 5kpl ,jonka kilpailijat voi tehdä. Tai sitten vain nykyinen sääntö.
Uskoisin palvelevan useampaa harrastajaa.
Miksi näitä sääntöjä pitää koko ajan muuttaa ... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
T.H
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 249 Paikkakunta: ALASTARO
|
Lähetetty: 13.06.2013 22:45 Viestin aihe: |
|
|
Voishan noihin vielä lisätä vaikka jonkun 300e sakon niille jotka tuo kisoihin uuden auton! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
janne peltonen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 44
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 14.06.2013 05:39 Viestin aihe: |
|
|
Ostotarjousasiat meni pieleen jo vuoden 2008 säännöissä, jos muistatte. Samana vuonna sitä muutettiin niin että kilpailija ja toimitsija sai tehdä viisi tarjousta. Muutoksen kesken vuoden 2008 aiheutti adressi, jossa ei kyllä esitetty viittä tarjousta, vaan palaamsta yhden tarjouksen sääntöön. Jos joku muistaa on tarjouksen hinta ollut aikaisemminkin 50 euroa, ja silloinkin sai tehdä vain yhden tarjouksen tekijää kohden. On vaikea korjata perinpohjin pilattua mutta mielestäni tämä esitys 2014 säännöksi on oikean suuntainen. Se mikä tuossa on pielessä on toimitsijatarjousten määrä, se pitäis olla kaksi kuten kilpailijallakin. Ostotarjousrahojen määrä tule edelleen vähentymään mutta sitä kompensoi yhtenäistetty osalllistumismaksu. Valitettavaa että palkintokatto ei saanut hallituksen siunausta. Se olisi osaltaan tasapuolistanut kilpailua niin järjestäjien kuin kilpailijoidenkin kesken. Kilpailujen turvallisuuteenkin on kiinnitetty huomiota. Tuota lääkärin pakollisuutta ihmettelen. Tuosta hallituksen tiedotteesta kun ei saa oikein selvää mitä tuo kohta oikeasti tarkoittaa. Kun tiedotetaan pitäisi varmistaa että tiedotteesta selviää asiakokonaisuus. Tiedottaminen on määrällisesti parantunut mutta laatu ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Kinnunen
Liittynyt: 05 Huh 2011 Viestejä: 151
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|