Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Sami Laurila
Liittynyt: 14 Syy 2013 Viestejä: 7
|
Lähetetty: 27.12.2013 19:35 Viestin aihe: moottori sääntö? |
|
|
Eli saako pyöreälamppuseen ladaan laittaa esim: pösön 1.9 16 venttiilisen moottorin? Rinnastetaanko pyöreälamppunen kanttilamppuun? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 27.12.2013 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Eikös tuo lie täysin säännönmukainen ole, kun eikös tuota Ladaakin ole tehty 90-luvulla
ja oisko tuo nyt oltava se alunperin alle 150kW....
10.6.1. Vierasmoottorisääntö Automalliin kuuluvan moottorin asemasta voidaan käyttää oman tai toisen valmistajatehtaan enintään 1650 cm3 auton moottoria, kardaani/etuvetoisissa autoissa enintään 2250 cm3 auton moottoria. Sylinterien lukumäärä on enintään neljä. Vierasmoottorin tehtaan ilmoittama alkuperäinen moottoriteho saa olla enintään 150kW. Moottorin tehon toteennäyttövelvollisuus on kilpailijalla. Takamoottorisissa autoissa saa käyttää vaihtomoottorina myös 16-venttiilistä enintään 1650 cm3 moottoria mutta vain kaasutinversiona. Etuvetoisissa ja kardaaniautoissa saa käyttää vaihtomoottorina myös moniventtiilistä tai suihkutusjärjestelmällä varustettua moottoria, jonka kuutiotilavuus on enintään 2250 cm3. Tällaisen muutoksen saa tehdä autoon, jonka mallivuosi on 1990 tai uudempi. Moottorissa saa olla enintään neljä (4) venttiiliä sylinteriä kohden. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sami Laurila
Liittynyt: 14 Syy 2013 Viestejä: 7
|
Lähetetty: 27.12.2013 20:42 Viestin aihe: |
|
|
pyöreälamppusta ei ole mutta kanttilamppua on tehty 90 luvulla eli miten se sit katsotaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 27.12.2013 21:01 Viestin aihe: |
|
|
Ei liene merkitystä, taitas tuo mallityyppi olla merkityksellisempi....olettasin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jari törmänen
Liittynyt: 28 Tam 2010 Viestejä: 52 Paikkakunta: rovaniemi
|
Lähetetty: 27.12.2013 21:15 Viestin aihe: |
|
|
muistaakseni kun aikoinaan kysyin akk.lta niin kumpikin malli (pyöreä ja kanttilamppuinen) luetaan samaksi automalliksi. ja samalla kyselin skodasta niin kaikki takavetoiset luetaan samaksi automalliksi 1.6 16v tekniikan laittoa varten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 30.12.2013 09:00 Viestin aihe: |
|
|
jari törmänen kirjoitti: | muistaakseni kun aikoinaan kysyin akk.lta niin kumpikin malli (pyöreä ja kanttilamppuinen) luetaan samaksi automalliksi. ja samalla kyselin skodasta niin kaikki takavetoiset luetaan samaksi automalliksi 1.6 16v tekniikan laittoa varten. |
Tuskin Skodan 1000mb on samaa automallia vaan korkeintaan samalta näyttävät 105/120/130 malliset.
Viimeinen muokkaaja, sami kleemola pvm 03.01.2014 10:37, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JUSA
Liittynyt: 18 Hel 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Lappila
|
Lähetetty: 03.01.2014 05:27 Viestin aihe: |
|
|
http://fi.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_100
Pyöreelamppusen 1000mb:n ja kanttilamppu 105 välissä on ollut tuollainen pyöreelamppu... Nämä kyseiset vekottimet ovat varmaankin sitä samaa mallisarjaa. _________________ Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JV
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 132 Paikkakunta: Nakkila
|
Lähetetty: 03.01.2014 09:56 Viestin aihe: |
|
|
Jos 16V-koneen aikoo laittaa niin korimalli on oltava ollut tuotannossa 90-luvulla, eli 100/110 Skodaan ei saa laittaa 16V-konetta. Olisin jo tehnyt sellaisen jos se olisi sallittu. Sama on esim. Volvoissa, 144-malliin saa laittaa vinokoneen vaikka 3-litraisena, mutta ei 16V-kannella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 08.01.2014 23:24 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän moniventtiilikoneet kohta sallita kaikissa autoissa. Jos 142 Volvossa ei saa olla 16v moottoria ja lähes saman ikäisessä Opel kadett C mallissa voi käyttää Volvon 16v, kun katsastuskortissa lukee Chevrolet Chevette. Eikös 133 Fiatiin vois myös laittaa 16v moottorin, jos kuplassakin sitä saa käyttää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 09.01.2014 12:20 Viestin aihe: |
|
|
Timo Mattila kirjoitti: | Eiköhän moniventtiilikoneet kohta sallita kaikissa autoissa. Jos 142 Volvossa ei saa olla 16v moottoria ja lähes saman ikäisessä Opel kadett C mallissa voi käyttää Volvon 16v, kun katsastuskortissa lukee Chevrolet Chevette. Eikös 133 Fiatiin vois myös laittaa 16v moottorin, jos kuplassakin sitä saa käyttää |
http://auto.mercadolibre.com.ar/MLA-489075115-gmc-chevette-16-2-puertas-unico-no-existe-otro-igual-_JM
Onko korimalli enään sama Opel Kadett C? Aika lailla muuttunut ulkonäkö.
Tunnistaa vielä takakyljestä ja ovesta riittääkö se katsastuksessa?
Että voi näyttää esim. tätä kuvaa 90+ luvun kopasta et on ollut tuotannossa.
Kuvissa 1992 Chevrolet Chevette.
Silloin saisi vanhaan Opel Kadet C koppaan laittaa 16 venasen koneen?
Lainaus sk. 2014
Korin ulkomuodon tulee säilyä alkuperäisenä lokasuojia
sekä takamoottorisen auton takapeltiä lukuun ottamatta.
Lokasuojia saa muuttaa.. mutta kuinka paljon?
Mites kun muuttuu luukut ja hiekkapelti ja maski valojenaukot.
Takaluukku on muuttunut eikä oo takamoottorinen..
Ei tarvi lukea katsastuskortissa chevrolet chevette.
Riittää jos automallin korimallia on ollut tuotannossa 90.
Opel ja Holden on myös saamaa korimallia
Saahan sen koneen laittaa 3XX ja 2XX volvon malleihin.
Viimeinen muokkaaja, sami kleemola pvm 10.01.2014 08:31, muokattu 2 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jari törmänen
Liittynyt: 28 Tam 2010 Viestejä: 52 Paikkakunta: rovaniemi
|
Lähetetty: 09.01.2014 13:57 Viestin aihe: |
|
|
omasta mielestä tuo cevette näyttää pikemmimki c mallin asconalta. enemmän yhtäläisyyksiä siihen kuin c-kadettiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
S.K.
Liittynyt: 28 Tam 2008 Viestejä: 40 Paikkakunta: Vähäkyrö
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Mattila
Liittynyt: 07 Lok 2010 Viestejä: 63 Paikkakunta: Vimpeli
|
Lähetetty: 09.01.2014 22:44 Viestin aihe: |
|
|
Löytyyhän noita vanhoja korimalleja useita, joita on valmistettu maailmalla -90 luvulla ja tälläkin vuostuhannella. Vaikka esim. Morris Oxford, Sunbeam avenger, Datsun 1200, Talbot Horizon, Opel Ascona c, VW Golf ja Jetta ykköskoppaset |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jake74
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 10.01.2014 00:41 Viestin aihe: |
|
|
Timo Mattila kirjoitti: | Löytyyhän noita vanhoja korimalleja useita, joita on valmistettu maailmalla -90 luvulla ja tälläkin vuostuhannella. Vaikka esim. Morris Oxford, Sunbeam avenger, Datsun 1200, Talbot Horizon, Opel Ascona c, VW Golf ja Jetta ykköskoppaset |
eilen kuulin huhun että välikotelo ekkeriä on alettu tekeen uudestaan turkissa. en tiiä pitääkö paikkaansa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|