Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Jorma Peltokoski
Liittynyt: 28 Maa 2010 Viestejä: 254 Paikkakunta: Koskenkorva
|
Lähetetty: 21.09.2013 18:16 Viestin aihe: |
|
|
Mikko Ikonen kirjoitti: | Kardaanikunkussa toimittiin muistaakseni niin, että sijoitukset jaettiin sen mukaisesti miten ne olisivat menneetkin kilvanajon perusteella ja kilpailijoita ei ns. rangaistu liputtajan virheestä.
Kouvolassa taasen rangaistiin lähdön kilvanajamalla voittanutta mielestäni aika törkeästi, sillä kaikki ajoivat varikolle niin ettei ketään liputettu maaliin, lähdön voittaja poistettin keräilyalueelta juuri ennen a- finaalin alkua ja perusteluna sille kenet nostettiin ja julistettiin lähdön voittajaksi taisi olla, että kyseisen auton renkaat olivat käyneet pisimmällä varikolle mennessa |
Kardaanikunkussa periaatteessa mentiin sääntökirjan mukaan eli "keskeytysjärjestyksessä" eli kaikki ajoivat saman matkan kilparataa pitkin ja radalta poistumisjärjestys ratkaisee.
Kouvolan tuomio oli väärin sillä radalla ajettu määrä, ainakin sääntökirjan mukaan, ratkaiseen sijoituksen.
ford31 kirjoitti: | Tää on kans kantapään kautta huomattu Raceways tulin varikolle ja kaveri kiltisti perässä kierrosta liian ennen.
Onneksi päästiin molemmat finaaliin perimmäisiksi..
|
Minä taasen ajoin siellä kierroksen ylimääräistä kun ruutulippua ei erottanut kun se oli yhtä ruskea kuin radalla lentänyt kura... edellinen lähtö ajoi myös yhden ylimääräisen kierroksen siinä kurakelin kisassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 22.09.2013 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Kuka oli vuoden 2013 Syysrylläyksessä maalituomarina
Miksi tietoa ei ole toimitsijaluettelossa
"Emppu" varmaankin tietää vastauksen ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 23.09.2013 05:58 Viestin aihe: |
|
|
Toki tiedän kun olin paikalla, sinä et kaiketi ollut?
Jos Juha tarkoittaa Kitin toimitsijaluetteloa, niin siinä ei ole edes kohtaa mihin maalituomarin nimen saisi.
Tätä asiaa on turha vatvoa, nousija ajoi pidemmän matkan, sen näki kaikki. Muuhun en ota kantaa..
Jatkossa huolellisuutta kaikilla osa-alueilla. Maaliinliputtajakin on ihminen, hänkin voi tehdä virheitä. Ajetaan lipulle asti jne. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 23.09.2013 08:10 Viestin aihe: |
|
|
Aika moni näki varmaankin myös ilmoitustaulun jossa oli tekstinä ajettavat kierrosmäärät.
Jos nimen julkaiseminen on "Empulle" noin vaikeaa......niin kai nyt jostakin ilmestyy sellainen henkilö jonka rohkeus riittää kirjoittamaan tänne maalituomarin nimen.
"Emppu" Tapio Tuomisen rohkeus ei riitä, eikä muuten riittänyt tunnustamaan parkkeeraus juttuakaan 4x4 metrin alueelle jossa hän oli väärässä.
Puhujia on mutta tekijä puuttuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 23.09.2013 09:41 Viestin aihe: |
|
|
Täältä tähän - Pasila, Porilaistenmarssi! _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 01.10.2013 22:06 Viestin aihe: |
|
|
Kummallako on arvoasteikossa vahvimmat kauluslaattojen natsat:
Maalituomari vai kilpailunjohtaja ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jukka heittola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 223 Paikkakunta: kemi
|
Lähetetty: 02.10.2013 06:25 Viestin aihe: |
|
|
Tämä ongelma liene helppo ratkaista.
Ilmoitustaulu on sääntöjen mukainen tiedotus kanava jos siellä lukee 2 alkuerissä ja 3 finaalissa niin ei liene vaikea kuljettajan laskea 2 tai kolmeen ruutulippu on lähinnä apuväline jota ei välttämättä huonossa kelissä näe ja tämän vuoden kokemusten perusteella on ruutulipun heiluttaja saatava kauemmas radasta ei tarvi heilutella henkensä kaupalla sama koskee kierroksen näyttäjiä ja lippumiehiä.
Näytäisi siltä että yhä enemmän kuljettajien vastuuta siirretään toimitsijoille kuten kypärän ja vöiden kiinnitys,kuljettajille enemmän vastuuta omasta ja muiden turvallisuudesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PRH
Liittynyt: 20 Hel 2008 Viestejä: 52
|
Lähetetty: 02.10.2013 11:38 Viestin aihe: |
|
|
"Ilmoitustaulu on sääntöjen mukainen tiedotus kanava jos siellä lukee 2 alkuerissä ja 3 finaalissa niin ei liene vaikea kuljettajan laskea 2 tai kolmeen ruutulippu on lähinnä apuväline...."
Ei kai se nyt ihan noinkaan mene??
Jossain joskus, kun on lähdössä vähän kilpailioita, jolla kaikilla jatkopaikka, niin lähtö liputetaan maaliin jo kierroksen jälkeen.
Sitä ei ilmoitustaululla ilmoiteta!
Vai mites sitten, kun on lukenut taululta, että lähdössä ajetaan kaksi kierrosta, ruutulippu heiluu kierroksen jälkeen ja kuitenkin, kun taululla on ollut, että 2 kierrosta ja jatkaa sitä kilvanajoa vielä sen ruutulipun jälkeen, niin saako mustaa lippua kilpailemisesta maalintulon jälkeen??
Varmaan kaikki kuskit osavat laskea kolmeen, ja moni jopa kymmeneen, mutta välillä tiukoissa tilanteissa ei pysty muistamaan, että monesko menossa
Kyllä se vaan niin on , että ajetaan niin kauan kunnes ruutulippu heiluu! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jarmo Ylipelkonen
Liittynyt: 21 Mar 2008 Viestejä: 36 Paikkakunta: Lapua
|
Lähetetty: 02.10.2013 15:45 Viestin aihe: |
|
|
Joskus kerran F1 kisoissa jalkapallolegenda Pele oli valittu ruutulipun heiluttajaksi ja niinhän siinä kävi että ei ehtiny heiluttaa lippua voittajalle kun auto tulikin nurkan takaa jalkapalloa nopeammin, herra oli vielä selin rataanpäin kun autoja tuli maaliin, vähä samaan tyyliin kuin kard.kunkus tapahtui tänä vuonna. Järjestys kuitenkin pysyi oikeana eikä ylimääräisiä kierroksia ajettu.
Mutta jokkishan onkin niin tärkeä laji että sijoitukset menee uusiksi jos lippumies pönttöilee..jep.
Jos esim: ohitat keltaisen lipun alueella saat rangaistuksen, minkäs rangaistuksen lippumies saa pönttöilystään? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
toni vainikka
Liittynyt: 04 Huh 2012 Viestejä: 12
|
Lähetetty: 02.10.2013 20:06 Viestin aihe: |
|
|
taitaa edellee sääntökirjassa lukea,et kilpailu päättyy ruutulipulle...
eli molemmissa tapauksissa kilpailijat on ite tötöilleet..ja tosiaankin pisimmälle ajanut kilpailija sai kouvolassa sekä lahessa itselleen jatkopaikan..
ELI mikä on niin vaikeaa ymmärtää eräitten???
lopettakaa se kitinä jo. ja ajakaa sinne ruutulipulle saakka!
ps. en ollut kummassakaan kilpailussa hommissa tms.. vaan katsojana.
ps2. tosiaan se liputtajakin on ihminen,suotakoon hällekkin,joskus tapahtuvat virheet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 02.10.2013 23:39 Viestin aihe: |
|
|
Vainikalle:
Kuka oli Syysrylläyksen maalituomari ja olisiko hänen päätöksestä voinut tehdä vastalauseen ?
Kumpiko ? kilpailun johtaja vai maalituomari ratkaisee maaliinliputtamattomuus tapaukset ja sen lähdön sijoitukset ?
Syysrylläyksessä ko:ssa lähdössä ketään ei liputettu maaliin vaikka ilmoitustaululla määrätty kierroslukumäärä oli ajettu täyteen, säännöissä on myös kohta jossa ilmoitetaan että maaliintulon jälkeen on kilpaileminen kielletty.
Jos ko:ssa lähdössä olisi maaliinliputtaja herännyt vasta ensimmäisenä maaliin tulleen ilmoitustaululla olevan kierroslukumäärän ajaneen auton jälkeen 300m. perässä maaliin tulleen auton kohdalla ja liputtanut ainoastaan sen auton ------- niin olisiko se ollut lähdön voittaja?
Sääntökirjaan tullenee tarkennuksia jotta kaikissa kilpailuissa olisi samanlaiset päätökset eikä "pärstäkertoimen" mukaisia päätöksiä.
Ps. ruutulipulle asti ei aina pääse vaikka esim. Liigafinaalissa olisi 29500 euron arvoinen auto |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mikko Sippala
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 56 Paikkakunta: Raahe
|
Lähetetty: 03.10.2013 07:43 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | 6.12. Lähdön päättyminen
Lähtö päättyy auton maaliviivan ylitykseen ruutulipun
näyttämisen jälkeen.
Maaliin liputuksen jälkeen kilpailijoiden tulee siirtyä
varovaisuutta noudattaen pysäköintivarikkopaikalleen. |
Aika selvästihän tuo säännöissä kerrotaan. Ajettiin meilläkin Kiilun Kisassa päivän ensimmäinen lähtö kierrosta pidempänä, eikä siitä napinaa kuulunut.
Huonossa kelissä tietenkin voi olla vaikea maalilippua nähdä, mutta sanoisin, että se on silloin kilpailijan virhe, pitää autosta nähdä ulos, voihan siellä heilua muunkin väristä lippua kuin ruutulippu.
Lainaus: | Kumpiko ? kilpailun johtaja vai maalituomari ratkaisee maaliinliputtamattomuus tapaukset ja sen lähdön sijoitukset ? |
Kuten edellä, ei kai tuossa ole tulkinnan varaa, voittaja on se joka ajaa ruutulipulle ensimmäisenä, toisena ruutulipulle ajanut on toinen jne.
Kierrosta liian aikaisin varikolle kääntyneet sitten keskeyttämisjärjestyksessä.
Ehkä tässä on muistutuksen paikka ohjaajakokouksiin?
Ja vielä tähän:
Lainaus: | Jos ko:ssa lähdössä olisi maaliinliputtaja herännyt vasta ensimmäisenä maaliin tulleen ilmoitustaululla olevan kierroslukumäärän ajaneen auton jälkeen 300m. perässä maaliin tulleen auton kohdalla ja liputtanut ainoastaan sen auton ------- niin olisiko se ollut lähdön voittaja? |
Siinäpä sitä onkin miettimistä... olisiko paikallaan vielä musta lippu sille "ensimmäisenä maaliin tulleen ilmoitustaululla olevan kierroslukumäärän ajaneen auton" -kuljettajalle, kun jatkoi kilpailemista ruutulipun jälkeen, eiku...?
- Tais olla onneksi kevennykseksi heitetty kysymys =) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 03.10.2013 09:14 Viestin aihe: |
|
|
Voi pitää paikkaansa ettei "napinaa" ole tullut ---- jos sijoitukset eivät ole muuttuneet tai kyseessä on sellainen lähtö josta kaikki pääsevät jatkoon.
Syysrylläyksessä oli maalilippu näkyvissä ----- mutta sitä ei näytetty rata-alueella, sehän oli radan sisäpuolella ja näkyi aivan selvästi.
Seuraavan kerran kannattanee käyttää pidemmällä varrella olevaa maalilippua.
Jos tulee radalta pois ennen ilmoitustaululla ilmoitettujen kierrosten määrän täyttymistä niin siinähän ei ole mitään epäselvää.
Odotellaan nyt sitten asiantuntija Vainikan vastausta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika suikkari
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 15
|
Lähetetty: 03.10.2013 13:40 Viestin aihe: |
|
|
Vittu mä mitä sananhelinää ja turhan paskan jauhamista. ei sitä sääntökirjaa tarvii aukottomaksi kirjoittaa! terveen järjen käyttäminen on sallittua. ja rehtiä urheilumieltä kilpailijoilta. lipulle asti ajetaan, kyllä, on totta. mutta jos kaikki kääntyvät radalta pois kierroksen liian aikasin omaa tyhmyyttään on aika noloa sanoa että "minä sieltä viimeseltä sijalta paskalla ratsullani kyllä koukkasin puoli metriä kauempaa varikkotielle kuin muut". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 441 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 03.10.2013 20:59 Viestin aihe: |
|
|
Löytyykö niitä valokuvia tai videoita v.2013 Syysrylläyksen ongelmalähdön maaliintulosta ?
Kukas siellä Kukonkoivussa oli maalituomarina ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|