Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Raul Sandberg
Liittynyt: 31 Tam 2008 Viestejä: 48 Paikkakunta: Laihia
|
Lähetetty: 22.02.2014 14:43 Viestin aihe: Mitä järkee? |
|
|
Uusista säännöistä sen verran, miksi/millä perusteluin jm-autoihin pitäisi laittaa roiskeläpät, näin yli 40 vuotta lajin perustamisen jälkeen?
Itse kuplaan yritin visioida noita lirpakkeita kiinni ja kourallisen porakärkiruuvien jälkeen tuohon ruostelokasuojaan niin ihan komeat on .
No asiaan, tuolla talvikoissa ne ei auta hevon...aan mihinkään, eikä liion meidä asfallttikisoissakaan. Maksimissaan ehkä nuo ruuvit tippuu radalle puhkoen jostain vapaaehtoishinuriPatrolista renkaan.
Mikäli tulilasit hajoilee, niin ehkä vika on radassa ja sen päällysteessä.
Itse olen aina lasin (+20v ajan, n10kpl=1/jokatoinen vuosi) vaihtanut sillä periaatteella, että vissin liian hiljaa on menty kun on muitten roiskeessa pitänyt ajaa.
Ei mitenkään provosoimatta, mutta minun mielestä ihan turha sääntö, tietämättä mikä taho tai kuka on ollut ko. säännön junailija. Tuttavapiiristä, mikä kuitenkin kohtalaisen laaja en ole keneltäkään saanut puoltavaa mielipidettä tähän sääntöön.
Mielipiteitä?
Olisin laittanut äänestyksen tälle mutta en onnistunut..
t. Raul |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Carl-Henrik Segerstråle
Liittynyt: 20 Hel 2014 Viestejä: 8
|
Lähetetty: 22.02.2014 15:01 Viestin aihe: |
|
|
Rata määrittelyssä on myös maininta ettei rata saisi sisältää liian karkeaa materiaalia, eli järjestelläkin periaatteessa vastuu ettei radalla ole laseja rikkova materiaalia. Helpommalla olisit saanut roiskeläpät kiini jos olisit tehnyt raudan johon sais läpi pultein läpän kiini ja raudan hitsannut lokariin kiini. _________________ 740 Fun Racing |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matti Karppinen
Liittynyt: 02 Maa 2009 Viestejä: 93
|
Lähetetty: 01.03.2014 10:40 Viestin aihe: |
|
|
Ei pitäny oikeestaan enää kantaa ottaa koko lajiin, mutta...
Jos ei saa roiskeläppiä autoon kiinni, niin osaako sitten muutenkaan sitä rakentaa. Suosittelen kutomista harrastukseks silloin.
Kyse lie kuitenkin yhdestä helpoimmista asennettavista jokkisautoon merkistä riippumatta.
Nii ei mulla muuta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Raul Sandberg
Liittynyt: 31 Tam 2008 Viestejä: 48 Paikkakunta: Laihia
|
Lähetetty: 01.03.2014 20:12 Viestin aihe: |
|
|
Public_enemy kirjoitti: | Ei pitäny oikeestaan enää kantaa ottaa koko lajiin, mutta... |
Ei olisi pitänyt niin, ainakaan jos ei osaa lukea viestin alkuperäistä kysymystä. Halusin vain kysenalaistaa sännön jonka en ole kuullut kenenkään puoltavan. Mutta ainakin näköjään Matilla on tuulilasikulut ollut sitä luokkaa että että sääntö on paikallaan. Hyvä niin, ja ei tarvitse pelätä, kyllä mulla roiskeläpät kiinni pysyy, t. Kutoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
toni vainikka
Liittynyt: 04 Huh 2012 Viestejä: 12
|
Lähetetty: 01.03.2014 21:29 Viestin aihe: |
|
|
hiase kirjoitti: | Public_enemy kirjoitti: | Ei pitäny oikeestaan enää kantaa ottaa koko lajiin, mutta... |
Ei olisi pitänyt niin, ainakaan jos ei osaa lukea viestin alkuperäistä kysymystä. Halusin vain kysenalaistaa sännön jonka en ole kuullut kenenkään puoltavan. Mutta ainakin näköjään Matilla on tuulilasikulut ollut sitä luokkaa että että sääntö on paikallaan. Hyvä niin, ja ei tarvitse pelätä, kyllä mulla roiskeläpät kiinni pysyy, t. Kutoja. |
tiiäkkö ku on sellasta ainetta ku polykarbonaattia..siitä ku tekee lasin ni ei tartte vaihella,vaikka tuliskin kiviä...
eikä se ole ainakan kouvolassa niin kallista.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janze
Liittynyt: 21 Maa 2008 Viestejä: 75
|
Lähetetty: 01.03.2014 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Tahtoo tuo polykarbonaattikin olla parin syksyisen kisan jäljiltä niin samea, että tarvinnee vaihtaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Kinnunen
Liittynyt: 05 Huh 2011 Viestejä: 151
|
Lähetetty: 02.03.2014 07:06 Viestin aihe: |
|
|
Kellekkään tullut mieleen että roiskeläpät vähentää myös kuran ja ravan lentämistä takanatulijan lasille ja myös mahdolliselle edulliselle polykarbonaatille? Tuhansien vierasmoottorit ja suorakytkylaatikot saadaan kyllä värkättyä autoihin tukevasti kiinni, mutta ei vitosen roiskeläppiä jotka parantavat kyllä turvallisuuttakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 02.03.2014 07:56 Viestin aihe: |
|
|
Eikö se mene jo liian helpoksi jokkiksen ajaminen,kun ei lennä enää edes rapaa lasille? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Carl-Henrik Segerstråle
Liittynyt: 20 Hel 2014 Viestejä: 8
|
Lähetetty: 02.03.2014 18:56 Viestin aihe: |
|
|
Meidän kardaani kilpuriin tulee ainakin 300x500mm kokoiset Ralli kuraläpät. Mietinnässä että laitetaanko myöskin eteenkin. _________________ 740 Fun Racing |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Härkönen
Liittynyt: 26 Maa 2013 Viestejä: 314
|
Lähetetty: 06.03.2014 10:22 Viestin aihe: |
|
|
Roiskeläpät vain ja ainoastaan hyvä asia. Asfalttikisoissa voi kilpailunjärjestäjä kysyä/anoa poikkeusta varmaankin, että ei tarvitsisi ko. radalla läppiä pitää..näin halutessaan. Mutta pääosin radat kuitenkin myös soralla, ja kohtuuton vaatimus, että seurojen taloudelliset resurssit antaisivat aina joka toinen kesä myötä pistää pintamateriaalit vaihtoon. Suurimmat vastustajat vissiin ne ketkä kemoran ja tykkimäen vieressä asustelee. Mitä parempi näkyvyys kuskilla tuulilasista pihalle (oli nyt kyse sit kurasta tai halkeemista), ni sitä parempi varmaankin yleinen turvallisuus radalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|