Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
paul eskelinen
Liittynyt: 23 Jou 2011 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 22.11.2016 12:20 Viestin aihe: JM Kardaani autojen moottori sääntö |
|
|
Nii en ymmärrä Pikku Volvoon saa siis laitta 2,4 moottorin ja 240 Volvoon 2,4 moottorin ja yli painoa jää aina 200kg vähintään ja tämä vasta mysteeri Kun Ford Escortiin ei sais laitta omasta moottorista kun 2,1 et mitenkäs sit ja jos ymmärsin niin Volvon moottorin kun laittaa niin saa laittaa 2,4 Kysymys kuuluu miellekä auto merkille tämä sääntö ehdotus on tehty? joo vielä yks juttu,,,, ONKOS PIKKU VOLVOJA OLLU ALKUPERÄISENÄ MUUTAKU 2,0 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
riku mykkänen
Liittynyt: 29 Hei 2010 Viestejä: 42
|
Lähetetty: 22.11.2016 14:38 Viestin aihe: |
|
|
ihmeellisiä on sääntöehotukset,tuon voi tulkita niin monella tavalla että saattaa tulla erimielisyyksiä.vaikka turha sääntö sinällään kun ei koneen kokoja valvota kumminkaan.mutta perinteistä jokkista parhaimmillaan,ensin sallitaan ja sitten kun huomataan että tekevät isoja koneita niin kielletään. _________________ elekee poejat kuljaella |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 23.11.2016 18:59 Viestin aihe: |
|
|
2.0 on isoin moottori mitä pikku volvoon on tehtaalta saanu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aku Valonen
Liittynyt: 22 Hei 2014 Viestejä: 12
|
Lähetetty: 24.11.2016 06:19 Viestin aihe: |
|
|
Minuakin on jäänyt hieman mietityttään että onko kone oltava mallisarjaan kuuluva vai riittääkö että on samasta merkistä? Koska jos on merkkikohtainen niin silloinhan esim tuo pikku volvo 2.4 menis viä läpi mutta jos malli niin sitten 2.1. Ja mitenkäs toi mallisarjaan kuuluva katsotaa? Jos onkin mk1/2 escortti jonka keulalla onkin uudemman esan zetekki? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 24.11.2016 12:02 Viestin aihe: |
|
|
Esitys evk-autoon oli että auton alkuperäinen moottori +100 kuutiota - tai vaihtoehtoisesti vierasmooottori max 2400.
Tuuppareissa vierasmoottori max 1670. Tuuppareiden omaa käytettäessä, ei kai rajoitusta ollut? _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Markus Pirinen
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 22 Paikkakunta: Nilsiä
|
Lähetetty: 24.11.2016 13:05 Viestin aihe: |
|
|
Onko tietoa muuttaako tuo autojen painoja. Ja saako vierasmoottorin sylintereitä olla jo enemmän kuin neljä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
riku mykkänen
Liittynyt: 29 Hei 2010 Viestejä: 42
|
Lähetetty: 24.11.2016 13:50 Viestin aihe: |
|
|
jos se nuin menee kun emppu kirjotti niin tuo on yksinkertaista,mut ihmettelen että miks?ihan sama ois sallia moniventtiili koneet kaikkiin vuosmallista riippumatta. _________________ elekee poejat kuljaella |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 24.11.2016 15:58 Viestin aihe: |
|
|
Niin tai olisiko kaiken evk-kaluston kannalta yksinkertaisinta että moottorin koko yksiselitteisesti max 2400 - oli mikä moottori keulilla tahansa?
Jos käyttää ko. auton alkuperäistä moottoria joka on alkuperäisenä yli tuon 2400, siinä tuo max +100 kuution poikeus alkuperäiseen kokoon.
Voihan toki olla että se on jo noin tarkoitettukin, mutta en varma. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 24.11.2016 20:05 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa on se teksti sääntöehdotuksesta.
"Lajiryhmän ehdotuksia 2018 sääntöihin:
- EVK autojen moottori max tilavuus 2400ccm paitsi käytettäessä automallin alkuperäistä moottoria. Käytettäessä automallin alkuperäistä moottoria, saa kuutiotilavuus kasvaa maksimissaan100ccm. Tällöin vierasmoottorisääntö poistuu EVK-luokan autoista. (1.1.2018)"
Eli astunee voimaan aikaisintaan 2018
Tuohon tekstiin tullee aikanaan selvennys. Nyt se on kovin tulkinnanvarainenkin. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Kokko
Liittynyt: 20 Tam 2008 Viestejä: 23 Paikkakunta: Alajärvi
|
Lähetetty: 25.11.2016 17:28 Viestin aihe: |
|
|
Toivottavasti tuleva uusi lajiryhmä ensi töikseen heittää tämän sääntöehdotuksen roskiin.
Nykyinen sääntö on ihan hyvä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Taka Piru
Liittynyt: 14 Maa 2008 Viestejä: 78
|
Lähetetty: 27.11.2016 20:09 Viestin aihe: |
|
|
Oma mielipiteeni on että sääntö kuulostaa hyvältä ja sitten vain kikkailla painojen kanssa viellä niin että se 2 litrainen on kevyt 2,2 painava ja 2,4 norsu.
Joten moottorien ja painojen tarkistaminen olisi yksinkertaista aina kokonsa puolesta.
Nyt tuupparia en vielä tiedä uutena sääntönä, että voiko siittä esim. NISSAN Almeran 2,0 mallista tehdä siis takamoottorisen sillä omalla kiukaalla tämän mukaan?
_________________ Se jolta kuollessaan löytyy eniten romua ON VOITTAJA. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tomi Pulkkinen
Liittynyt: 01 Hel 2009 Viestejä: 71 Paikkakunta: Suonenjoki
|
Lähetetty: 27.11.2016 20:54 Viestin aihe: |
|
|
Taka Piru kirjoitti: |
Nyt tuupparia en vielä tiedä uutena sääntönä, että voiko siittä esim. NISSAN Almeran 2,0 mallista tehdä siis takamoottorisen sillä omalla kiukaalla tämän mukaan?
|
Tuota minäkin kannattaisin, jos "uudessa" tuupparissa olisi oma alkuperäinen kone muutettu taakse, ja sen iskutilavuus saisi olla oma +100cc. Mutta nykyään sääntö se on se max. 1650cc poislukien ilmajäähdytteinen VW omalla ilmajäähdytteisellä moottorilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|