Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Marko Rantanen
Liittynyt: 04 Hei 2009 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 06.07.2009 06:55 Viestin aihe: Kuplan 2,5 loota? |
|
|
Kertokaa mikä on kyseisen laatikon toimintaperiaate? Tarviiko vakio kakkos vaihdetta ollekaan? Jne... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Heikki Salmijärvi
Liittynyt: 23 Hel 2008 Viestejä: 78 Paikkakunta: jyväskylä
|
Lähetetty: 06.07.2009 07:45 Viestin aihe: |
|
|
joo kyllähän kakkosta tarvitaan.2,5 ratas laitetaan useimmiten nelosenpaikalle koska nelosta ei tarvitse kovin usein.2,5 on kakkosen ja kolmosen väliin sopiva koska vakiona ed mainittujen vaihteiden väli on aika pitkä.
Tokihan vaikka jokaisen vaihteen voi vaihtaa välitetyks jos lompakko kestää mutta aika pitkälle selviää kuplassa kun on puolikas nelosen paikalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
aija huutoniemi
Liittynyt: 08 Maa 2008 Viestejä: 58
|
Lähetetty: 07.07.2009 07:25 Viestin aihe: |
|
|
usei se puolikas laitetaan kyllä kolmosenpaikalle, jolloin oma kolmonen voidaan pudottaa nelosen paikalle jolloin se sopii paremmin monelle radalle jossa käytetään myös sitä viimeistä vaihdetta, silloin aski on tiuhempi kuin omalla nelosella, näin ainakin meilläpäin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Riku Hietamäki
Liittynyt: 27 Tam 2008 Viestejä: 43 Paikkakunta: Sievi - Oulu
|
Lähetetty: 07.07.2009 10:44 Viestin aihe: |
|
|
Sekä Aija että Heikki puhuvat samoista laatikon välityksistä. Vaihdekaavio vain muuttuu.
Aijan mallissa vaihdekaavio pysyy vakiona:
1 2,5
|_|
| |
2 3
Heikin mallissa ns. "puolikas nurkan takana" ym. termejä käytössä:
1 3
|_|
| |
2 2,5 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha-Matti Kontti
Liittynyt: 13 Kes 2008 Viestejä: 22 Paikkakunta: Jämijärvi
|
Lähetetty: 07.07.2009 16:55 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä toi nurkantakana puolikas laatikko kuuluu enemmän 80-luvulle kuin nykypäivään.puolikas laatikko omalla kaaviolla on hyvä perus aski autoon kuin autoon ja kun "essi" tekee niin kyllä pelaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|