Jani Koivunen
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 42 Paikkakunta: Raum o ai Raum
|
Lähetetty: 15.08.2010 08:22 Viestin aihe: Re: Syylärin siirto |
|
|
sutkis kirjoitti: | Viisaimat vois valaista eli takaveto kilpurin syylärinsiirto taakse, jokkis auto kyseessä.
Miten homma tapahtuu:
Tarviiko lisäpumpun vedenkiertoon?
Jäähytyksen hoito kontissa? |
Olen ehkä hiukan noviisi, kun en ole koskaan itte moista tehnyt, mutta omaan aihiooni ajattelin rakentaa järjestelmän ilman mitään ihme pumppuvirityksiä ja lisäpaisuntakiukaloita.
Saapin vaakasyyläri konttiin ja siihen sitten ilmaruuvi (tai sitten tyhjiöpumpulla ilma pois), Volvon paisuntasäiliö eteen heti ennen vesipumppua, että kavitoi sieltä. Usein näkee sellasia virityksiä, että on vaan ripolteltu paisunta-astiaa ympäri autoa ja sitte pumppu kavitoi kierroksilla syyläristä. Ei mittään järkeä.
Nii juu ja sitte siihen Volvon säiliöön saa niitä korkkeja eri paineille, niin jos sen kiahumispisteen sais hiukan ylemmä.
Muistasin, että siihen Saapin syyläriin sopii vierekkäin kaksi Saapin sähköflektiä, ne ajattelin laittaa huolehtimaan ilmanvirtauksesta (jep, autoon jää laturi).
Ilman saa sisään hotlariin aukkojen kautta, tosin kannattaa katsoa sääntökirjaa siinä kohtaa. Auton ulkopuoliset ilmanohjaimet ovat kiellettyjä ja aukkojen kokoa on rajoitettu. Sitten persiistä ritelän kautta lämpö pois.
Appiukkoa kannattaa haastatella näistä asioista. Ne tuntuu tietävän nämä jutut. |
|