Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
petri korpela
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 140 Paikkakunta: kaustinen
|
Lähetetty: 01.11.2010 12:34 Viestin aihe: Sääntökirja 2011 |
|
|
http://akk.smartpage.fi/fi/saantokirja2011/
Nyt se on sitten ilmestynyt, missään ei oltu annettu periksi, joten kaikki suunniteltu "lisä" turvallisuus toteutuu sellaisenaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JUSA
Liittynyt: 18 Hel 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Lappila
|
Lähetetty: 01.11.2010 13:41 Viestin aihe: |
|
|
Polttoaineena saadaan käyttää vain huoltoasemilla
normaalimyynnissä olevaa 98E moottoribensiiniä, joka
on Liite J:n art 252.9. kansallisen lisäyksen mukaista
polttoainetta.
Kallista joutuu käyttämään uusissa autoissa joissa muuten voisi käyttää E10:ä _________________ Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri korpela
Liittynyt: 25 Tam 2008 Viestejä: 140 Paikkakunta: kaustinen
|
Lähetetty: 01.11.2010 14:36 Viestin aihe: |
|
|
JUSA kirjoitti: | Polttoaineena saadaan käyttää vain huoltoasemilla
normaalimyynnissä olevaa 98E moottoribensiiniä, joka
on Liite J:n art 252.9. kansallisen lisäyksen mukaista
polttoainetta.
Kallista joutuu käyttämään uusissa autoissa joissa muuten voisi käyttää E10:ä |
Tokkopa se sinun ajaminen siihen 4 cent/litra hintaeroon kaadu, pääasia ettei se tietyn ketjun polttoaine toteutunut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JUSA
Liittynyt: 18 Hel 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Lappila
|
Lähetetty: 01.11.2010 14:49 Viestin aihe: |
|
|
petedad kirjoitti: | JUSA kirjoitti: | Polttoaineena saadaan käyttää vain huoltoasemilla
normaalimyynnissä olevaa 98E moottoribensiiniä, joka
on Liite J:n art 252.9. kansallisen lisäyksen mukaista
polttoainetta.
Kallista joutuu käyttämään uusissa autoissa joissa muuten voisi käyttää E10:ä |
Tokkopa se sinun ajaminen siihen 4 cent/litra hintaeroon kaadu, pääasia ettei se tietyn ketjun polttoaine toteutunut. |
Enpä usko että se yhden aseman polttoainekaan olisi kenenkään harrastusta kaatanut... Siis niiden jotka vielä aikovat harrastaa... _________________ Toyotismia toisessa polvessa jo vuodesta -70 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jarno Virta
Liittynyt: 01 Mar 2010 Viestejä: 11
|
Lähetetty: 01.11.2010 15:32 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Alkaen 1.1.2011 on alusasu, sukat, huppu, ajokäsineet
ja ajokengät oltava FIA 8856-2000 standardin mukaiset |
Eihän tuossa puhuta itse ajopuvusta mitään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 01.11.2010 16:46 Viestin aihe: |
|
|
Ei lue ajopuvusta joo mitään, eikä lue SM-säännöissäkään että HANS-tuki olisi pakollinen. Eikä ole viittauksia mihinkään muuhunkaan kohtaan sääntökirjassa.
Siis odottelemme jälleen kerran tiedotetta jossa säännöt korjataan "oikeanlaisiksi".
Olisiko kohtuullista odottaa että joku olisi järkiintynyt, ei ole, valitettavasti
á sijantuntijat voisivat kertoa sopisiko tuo smartti tähän sähköiseen kirjaan miten? _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 01.11.2010 16:53 Viestin aihe: |
|
|
Jaahas. Jo löytyi.
Liite J ja sivut 362 ja 363
Siellä on roinaa asiasta...milenkiintoisena että yksikerrospuku kelpaakin - mutta uuden standardin mukainen kuitenkin... _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PRH
Liittynyt: 20 Hel 2008 Viestejä: 52
|
Lähetetty: 01.11.2010 17:34 Viestin aihe: |
|
|
emppu kirjoitti: | Ei lue ajopuvusta joo mitään, eikä lue SM-säännöissäkään että HANS-tuki olisi pakollinen. Eikä ole viittauksia mihinkään muuhunkaan kohtaan sääntökirjassa.
Siis odottelemme jälleen kerran tiedotetta jossa säännöt korjataan "oikeanlaisiksi".
Olisiko kohtuullista odottaa että joku olisi järkiintynyt, ei ole, valitettavasti
á sijantuntijat voisivat kertoa sopisiko tuo smartti tähän sähköiseen kirjaan miten? |
Eikö se tuossa sivulla 248 kerrota --> HANS-niskatuki on pakollinen kaikissa JM SM-kilpailuissa
2011 ja kaikissa JM kilpailuissa vuonna 2012.
HANS-niskatuen käyttö on sallittu kaikissa 2011 kansallisissa
JM kilpailuissa ja silloin se korvaa perinteisen
niskatuen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jalmari
Liittynyt: 29 Tou 2008 Viestejä: 29
|
Lähetetty: 01.11.2010 17:40 Viestin aihe: |
|
|
Tulelta suojaavan alusasun ja sukkien käyttö ei rallicrossissa
ole pakollinen kansallisissa SM-kilpailuissa??? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Riku Hietamäki
Liittynyt: 27 Tam 2008 Viestejä: 43 Paikkakunta: Sievi - Oulu
|
Lähetetty: 01.11.2010 19:01 Viestin aihe: |
|
|
Jalmari kirjoitti: | Tulelta suojaavan alusasun ja sukkien käyttö ei rallicrossissa
ole pakollinen kansallisissa SM-kilpailuissa??? |
Tuolla sääntökirjan loppupuolella on vielä selkiyttävä taulukko.
Se mikä yllätti, niin hans ei ole pakollinen kuin rallin ja jokkiksen SM:ssä ensi vuonna. Vasta vuonna 2012 tulee pakolliseksi kaikkiin lajeihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Lähteenmäki
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 163 Paikkakunta: Humppila/Säkylän UA
|
Lähetetty: 01.11.2010 19:50 Viestin aihe: |
|
|
Perseestä koko touhu |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pive
Liittynyt: 22 Tam 2008 Viestejä: 236 Paikkakunta: Juuka
|
Lähetetty: 01.11.2010 20:05 Viestin aihe: |
|
|
poika kirjoitti: | Perseestä koko touhu |
Siinä on kolmessa sanassa kaikki oleellinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Arttu Tikkala
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 107 Paikkakunta: Ylihärmä
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tero Tuomola
Liittynyt: 30 Tam 2008 Viestejä: 28 Paikkakunta: Kaarina
|
Lähetetty: 01.11.2010 22:42 Viestin aihe: |
|
|
ukir85 kirjoitti: | Jalmari kirjoitti: | Tulelta suojaavan alusasun ja sukkien käyttö ei rallicrossissa
ole pakollinen kansallisissa SM-kilpailuissa??? |
Tuolla sääntökirjan loppupuolella on vielä selkiyttävä taulukko.
Se mikä yllätti, niin hans ei ole pakollinen kuin rallin ja jokkiksen SM:ssä ensi vuonna. Vasta vuonna 2012 tulee pakolliseksi kaikkiin lajeihin. |
F-cupissa rallin puolella pitää käsittääkseni myös olla hanssi 2011 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 02.11.2010 08:13 Viestin aihe: |
|
|
Osasi ne sentään selkeyttää yhtä kohtaa mitä mallivuosi tarkoittaa moottori säännöissä sivulla 248 ja sekoittaa loput .
Hassusti nekin eritelty mistä kohtaa saa paloseinä alkaa autossa jonka mallivuosi on 1990 vaikka se on mun mielestä olisi oltava yksi ja sama sääntö.
Jos on auto jonka vuosimalli on 86 ja sitä on tehty vielä vuonna 1990. Mallivuosi tarkoittaa että kyseinen automalli (ei auto) on ollut tuotannossa vuonna 1990.
Kumpaa paloseinä siirtoa siinä noudatetaan vierasmoottori on enint. 1650 16v.
Heti pääkäären jälkeen vai enint. 40 cm takapenkin yläkiinnitys pisteestä?
Koskahan se Fiat 600 aloittaa sen tuotannon uudestaan?
Kuplaa ja Fiatin 126 saa tehdä vierasmoottorilla enint. 1650 16v.
Paloseinän siirto näissä ainakin tuo enint. 40 cm takapenkin yläkiinnityspisteestä.
Mielestäni kuplan paloseinä vuosimalli -72 esim. vierasmoottorilla tai omalla enint.1650 saa alkaa jo pääkaaresta. Koska mallivuosi on 1990 ja moottori on sijoitettu auton takaosaan vieläpä alkuperäisesti.
Kuvien perusteella se ainakin on justiin samannäköinen kun brasilian malli (lopetettiinko se nyt 2003?) ja lokasuojathan oli poikkeus joten valojen mallilla lokasuojissa ei oo merkitystä.
Saako sen saman mallisen kuplan tehdä kardaaniksi enint. 2250 16v vierasmoottorilla vai vain 1650 16v?
En hulluttele leikin säännöillä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|