Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JV
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 132 Paikkakunta: Nakkila
|
Lähetetty: 12.10.2012 08:44 Viestin aihe: Uudet säännöt 2013 |
|
|
Jippii, ensi vuonna tehdään tiliä näillä autoilla! (Tämä oli sitten sarkasmia)
http://www.autourheilu.fi/35003.aspx
Hyvä että edes vähän saadaan hintaa lähemmäs kustannuksia.
Koskeekohan tuo vanneleveys myös EVK-kalustoa?
Ja mitenkäs suojatarjoukset, onko hinta sama? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emppu tuominen
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 2063 Paikkakunta: Lahti
|
Lähetetty: 12.10.2012 10:29 Viestin aihe: |
|
|
Tarkistin asiaa.
Max vanneleveys koskee kaikkea kalustoa.
Suojat edelleen 10€. _________________ Historiam ignorat, non intelligit etiam recentioribus
emppu.tuominen(at)phnet.fi
0405950754 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Janika Viita
Liittynyt: 15 Kes 2008 Viestejä: 25
|
Lähetetty: 12.10.2012 13:23 Viestin aihe: |
|
|
Saavatko nyt aivan kaikki tehdä sen 3 tarjousta vai niinkun tähänkin asti (toimitsijat, kuljettajat ja huoltajat.?) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Timo Koivunen
Liittynyt: 12 Hel 2008 Viestejä: 23 Paikkakunta: Pertteli
|
Lähetetty: 12.10.2012 14:30 Viestin aihe: |
|
|
Jo on painotaulukko
max 2500cc painoluokka ei nouse kuin 100 kg
ja mihinkäs painoluokkaan ilmoitetaan jos on 2.6l kone |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tuomas Salo
Liittynyt: 21 Tam 2008 Viestejä: 42 Paikkakunta: Nurmo
|
Lähetetty: 12.10.2012 14:59 Viestin aihe: |
|
|
pihassa 3 jokkismersua ja jokaisessa yli 6,5 tuumaa leveät vanteet. _________________ DoDiin, Ihana Tuote |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Salmi
Liittynyt: 14 Tam 2008 Viestejä: 361 Paikkakunta: Keskeinen Suomi
|
Lähetetty: 12.10.2012 15:38 Viestin aihe: |
|
|
"Pyörän napojen sijaittava pyörineen lokasuojien sisäpuolella. "
Tuossa voipi olla hiivattimiehillä muutettavaa etupyörien osalta ja osalla takastenkin...
Tuota vanneasiaa kardaaneissa/EVKssa en jhymmärrä. Voi olla V8-tiimi lirissä mersumiesten lisäksi...
Loppupeleissä tarjousten määrä putoaa, mutta rahaa menee/tulee sama summa. Artisti maksaa... Ei siis mitään uutta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Kokko
Liittynyt: 20 Tam 2008 Viestejä: 23 Paikkakunta: Alajärvi
|
Lähetetty: 12.10.2012 15:43 Viestin aihe: |
|
|
Miksi vanneleveys rajoitettiin myös EVK kalustoissa, kun yleisimmät 15" aluvanteet on yleensä 7" leveitä ja niitä on edullisesti saatavilla???
Ja tuo nopeusluokkasäännön kanssa veivaaminen on jo aika naurettavaa, nythän on aika vähän valikoimaa tarjolla 205 ja sitä leveämmissä renkaissa.
Esim. Avonin ZZ3 ei kelpaa enää kuin ei vetäviin.
Varmaankin tuupparikuskit on itkeneet että EVK autot saa liikaa rengasetua |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 12.10.2012 15:57 Viestin aihe: |
|
|
Vannesäännössä ei kyllä mitään järkeä jos koskee evk-kalustoakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
simo keskikallio
Liittynyt: 11 Huh 2010 Viestejä: 6
|
Lähetetty: 12.10.2012 16:07 Viestin aihe: |
|
|
Ja näin on taas harrastajaa kuunneltu ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Kinnunen
Liittynyt: 05 Huh 2011 Viestejä: 151
|
Lähetetty: 12.10.2012 16:30 Viestin aihe: |
|
|
Kohtuullisen hyviä sääntömuutoksia. Tarjousmäärän pudottaminen enintään kolmeen parantaa katsomossa olevan autonostajan mahdollisuuksia. Yhden suhde viiteen on paljon huonompi kuin yhden suhde kolmeen. Vanneleveyden muutos oli ehkä tarpeeton kun tuli tuo nopeusluokka rajoitus. Tuskin jokamiehenluokassa tarvitseekaan olla 205 leveämpää rengasta tai sliksityyppisiä renkaita, ainakaan jos asiaa pohtii lajin hengen mukaisesti. EVK autoille on jo nyt niin paljon omia luokkia että purnaaminen esimerkiksi rengasleveyksistä on tarpeetonta. Painotaulukossa voi olla virheitä, ainakin uskon niin. Kaikkia ei voi miellyttää, sitä ei tee tämäkään kirjoitus. Haastavaa rakentaa sääntöjä jotka jokaista meistä miellyttäisi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ari-matti salminen
Liittynyt: 19 Hei 2010 Viestejä: 224
|
Lähetetty: 12.10.2012 16:41 Viestin aihe: |
|
|
Samalla kun korjaavat painotaulukon virheet niin korjatkoon tuon vanneleveyden koskemaan vain tuuppareita.
Moottoriin käytettävää rahamäärää voi taas lisätä muutamalla satasella kun auton hinta nousi ja todennäköisuus saada pitää auto parani. Joku voisi sanoa että mentiin taas askeleen kauemmaksi jokamiehenluokasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Marko Solkinen
Liittynyt: 21 Huh 2008 Viestejä: 102 Paikkakunta: äetsä
|
Lähetetty: 12.10.2012 16:47 Viestin aihe: |
|
|
Samaa mieltä Kinnusen kanssa, hyviä ja maltillisia uudistuksia. Renkaan nopeusluokka rajaa varmaan melko järkevästi luokan "henkeen" sopimattomat renkaat sallittujen ulkopuolelle, eikä tarvetta listaan sallituista renkaista jää, olisi ollut vaikea ylläpitää. Näitä minusta lajin hengen vastaisia renkaita on kyllä tänä kautena ollut yhtä lailla tuuppareissa kuin evk-autoissakin. Vanneleveyden rajaamisella varmaan halutaan rajata "ylileveitä" renkaita? toki sen olisi voinut rajata rajaamalla vaan sen rengasleveyden.
Kisat pyörii tarjousrahoilla, joten niitä tarvii kerätä. Ehkä tolla uudella säännöllä yksittäisen tarjouksen tärppimahdollisuus paranee. Toivottavasti se kolme tarjousta on kilpailija + toimitsija , ei kaikki kynnelle kykenevät?
Painotaulukkokin minusta hyvä, ei ole tarvetta suosia suuria moottoreita? vrt 1.8 kardaani ja 2.8 kardaani? (painot suosineet isompaa moottoria) Painoluokkien tarkoitus on kait tasoittaa tuota tehoeroa...
Viimeinen muokkaaja, Marko Solkinen pvm 12.10.2012 18:32, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vwtyp1
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 96 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 12.10.2012 17:06 Viestin aihe: |
|
|
Roiskeläpät vetäviin/takapyöriin voisi vaatia pakolliseksi ei vaan suositeltavaksi,ei ole kustannuskysymys ainakaan ja tuulilasit säästyisi.
Eiköhän tuo tarjousmäärä tarkoittanut maksimitarjousmäärää eli kuskit,toimitsijat yms. selviää varmaan jos laittaa vaikka kysymyksen lajipäällikölle asiasta.
Muuten asialliset uudistukset,ehkäpä tuo vanneleveys seiskaksi ei olisi keltään pois vaikka muutettaisiinkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jani Koivunen
Liittynyt: 26 Tam 2008 Viestejä: 42 Paikkakunta: Raum o ai Raum
|
Lähetetty: 12.10.2012 18:57 Viestin aihe: |
|
|
Toivottavasti tähän vanneleveysaivopieruun tulee jokin muutos, jolla rajataan isommat autot, joissa on jo vakiona sääntöä leveämmät vanteet, ulos.
Verrattuna Tupun tilanteeseen minun ei tarvii hommata kuin kolme-neljä vannetta vetävään päähän, noin niinkuin teoriassa. Tosin on autojakin vain yksi.
Eiköhän tämä järkiinny vielä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
markku luostarinen
Liittynyt: 01 Huh 2011 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 12.10.2012 19:25 Viestin aihe: |
|
|
Nyt sattu säännöt kohdalleen. Nykyinen EVK on ollu pelkkä Volvo luokka, nyt on mahdollista pärjätä taas muillakin merkeillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|